Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:40

Ik knip ze gewoon bij de grond af :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:49

ik las iets over behulpzame vriend en dingen voor onkruid aan zien...
zo heeft mijn moeder al tot drie keer toe een aanslag gepleegd op mijn goudsbloemen...heb nog ene kwart van wat er zou moeten staan :roll:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:52

Laurabram; ik zal ze er eind van de zomer uithalen denk ik, van mij mag je ze op komen halen :D
Zijn 2 plantjes.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:05

Goof schreef:
Laurabram; ik zal ze er eind van de zomer uithalen denk ik, van mij mag je ze op komen halen :D
Zijn 2 plantjes.

Ik hoor het wel tegen die tijd :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:08

Naath86 schreef:
Daarna nog twee bloemstukken gemaakt met veldbloemen. Morgenavond hebben we hier optocht en ik ga mee op de koets. Daarvoor moesten nog twee bloemstukken gemaakt worden. Als ik morgen tijd heb zal ik even wat foto's plaatsen! Vind ze zelf wel geslaagd!! Veel paarse veldbloemen en wat wit erdoor, ook best leuk om op een vaas te zetten! Ook wat papaver erdoor en kogeldistel, doen het altijd goed in bloemstukken!
Veldbloemen staat hier in de buurt gezaaid op een weiland, misschien dat ik morgen nog wat knip voor thuis op een vaas!

Was je bij de optocht van Oostermoer?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:14

Ik heb van zowel intratuin als groenrijk kortingsbonnen gekregen in de folders, tipje!
Van de week eens kijken :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:24

Relaxed schreef:
Naath86 schreef:
Daarna nog twee bloemstukken gemaakt met veldbloemen. Morgenavond hebben we hier optocht en ik ga mee op de koets. Daarvoor moesten nog twee bloemstukken gemaakt worden. Als ik morgen tijd heb zal ik even wat foto's plaatsen! Vind ze zelf wel geslaagd!! Veel paarse veldbloemen en wat wit erdoor, ook best leuk om op een vaas te zetten! Ook wat papaver erdoor en kogeldistel, doen het altijd goed in bloemstukken!
Veldbloemen staat hier in de buurt gezaaid op een weiland, misschien dat ik morgen nog wat knip voor thuis op een vaas!

Ja! Op de koets met 2 tinkers! Was jij er nog?

Zal de foto's van mijn bloemstukken even proberen te plaatsen!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:37

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:39

Leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:50

Naath86 schreef:
Relaxed schreef:

Ja! Op de koets met 2 tinkers! Was jij er nog?

Zal de foto's van mijn bloemstukken even proberen te plaatsen!

Ja, dan heb ik jullie wel gezien, zat jij in je rijkleren erop? Had je er zo niet van herkent hihi ;) Mijn vriend stond op die hawaii-wagen, die grooote wagen met dat kleine trekkertje ervoor en een hoop lawaai ;)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:17

Hallo!
Mag ik hier ook meekletsen??

Wij zijn nu nl met de tuin bezig en ik kan héél veel tips en tricks gebruiken :=
Onze tuin in grofweg 25x15 en ligt nu overhoop. Aan beide kanten waren de coniferen nooit netjes gesnoeid dus die hebben we eruit gehaald. Nu moeten de stronken er nog uit maar een dorpsgenoot heeft beloofd deze met z,n trekker eruit te komen halen *\o/*
Hulde aan deze meneer! We zijn nu al een keer of 5 naar de stort geweest om alles af te voeren. A.s weekend moeten we weer en dan nog een keer om de stronken af te voeren. Als alles weg is kunnen we het gras en de tegels eruit halen en dan kunnen we ein-de-lijk weer op gaan bouwen.
Zal even wat fotootjes plaatsen van hoe het er nu uitziet.........schrik niet :+

Tuin vanaf het voorste terras gezien
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPPQ8KCZ.jpg

Tussen ons en de buren
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7DSTH7MS.jpg

Zijkant
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6A6A7UZL.jpg

Tussen ons en de gemeente grond
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UXJM4BQH.jpg

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:18

jeutje Paxine, dat is een aardige tuin kwa oppervlak, maar nog ene beste bak werk...zo vervelend als wat er is , zo slecht bijgehouden is ...voordeel is wel weer, je kunt helemaal vanaf 0 beginnen ..
wij hebben hier ook vanalles weg moeten slopen en vooral heel veel grond moeten afvoeren, lag echt 8 kub grond te veel in de tuin van 15 bij 9 :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:28

:oo Die tuin! Wat een geweldig oppervlak, maar wat een werk en een geld om daar iets moois van te maken zeg :)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:31

Ja hij is lekker groot idd :D
Nadeel is dat het veel geld kost om hem weer op te bouwen haha! De vorige bewoners hebben niet zoveel snoeiwerk verricht dus de coniferen waren niet meer te redden helaas.

Nu heb ik m,n zinnen gezet op kasseien voor het nieuwe terras.....blijken die dingen natuurlijk weer hartstikke duur te zijn -O- Zelfs gebruikt zijn ze nog aardig aan de prijs en aangezien ik in een huurhuis zit vind ik dat een beetje zonde van m,n geld. Nu dus op zoek naar iets goedkopers wat ik ook mooi vind.......En dat valt niet mee :=

8 kuub grond teveel! Da's ook een beste hoop dan!

@mootje: Ik probeer het voor zo min mogelijk geld te doen maarja wil het ook wel mooi hebben....dilemma!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:33

Het is een huurhuis? Hopelijk ben je er van plan een lange tijd te wonen, anders is het inderdaad zonde van je geld en gelukkig voor de eigenaar!
Goedkoop planten vinden dmv stekken van buren / kennissen / vrienden of internet is denk ik het goedkoopst. Maar dan moet je wel geduld hebben :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:36

Paxine: we zijn nu nog aan het afvoeren, we hebben gelukkig een eigen oprit langs het huis (hoek) en een grote groenstrook op de kop van de straat waar gaten in zitten na de kap en het wegboren van bomen...

hebben jullie trouwens een hond? anders kun je sowieso zelf eerst een flink stuk gras inzaaien nadat het glad getrokken is , dan is het dalijk in ieder geval al groen om hetgeen wat je als terras gaat gebruiken en geef je jezelf wat meer tijd voor het inrichten zonder dat je naar een grond/zand vlakte moet kijken

maar ja, voor dat je dat kunt doen ben je ook wel weer even verder ivm die stronken verwijderen enzo natuurlijk....
maar ja, je kunt je groene hartje in ieder geval ophalen dalijk kwa inrichten ;)

edit, lang leve marktplaats, gratisoptehalen en koopplein.nl/jewoonplaats/regio

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:38

Ja, zo heeft Manzano dat ook gedaan... Eerst alleen alles inzaaien met een terras en dan sparen voor de tuin :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:42

wij ook hoor, we hebben nu naast het moestuin stukje waar een hekje om heen staat ivm de hond een grasveldje en twee terrasjes en een kruidenbak van gestapelde halve stoeptegels, de rest komt langzaam maar zeker wel .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:42

Huurhuis zou ik zeker nooit zo'n investering in de tuin doen :n

We hebben hem helemaal leeg laten trekken met graafmachine-achtig ding. Dat schiet tenminste op :D

We hebben nu verder geen tijd voor de tuin dus idd ingezaaid. Volgend voorjaar is het huis hopelijk grotendeels af en gaan we met de tuin verder.

Aan de andere kant van de stoep staan trouwens bomen die allemaal dood gaan, terwijl ze nog niet oud zijn. We zijn dus beetje bang dat er iets in de grond zit..... hoop dus maar dat we daar geen last van gaan krijgen. Misschien binnenkort ff bodemmonster laten onderzoeken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:43

Vreemd Manzano! Hopen dat er niets in de grond zit. Hoe doet de beukenhaag het inmiddels?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:45

Bijna alle planten hebben blad. Alleen de hoeken waar de honden tegenaan zeiken doen het niet goed :roll: Dus daa rheeft vriendlief nu een soort "hekje" voor gemaakt.
Maar ze hebben een flinke slag gehad van die luis, dus vrees dat er weinig groei in zal zitten dit jaar :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:47

Wij hebben ook een huurhuis en de tuin heeft niet veel gekost, de verbouwing binnen wel. := Maar goed, komende 5 jaar zitten we hier sowieso nog, misschien langer.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:48

Bij een huurhuis zou ik er ook zeker niet veel geld in stoppen..
Wel een mooi groot stuk zeg!

Balen manz! Hopen dat er geen rare dingen in de grond zitten!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:50

@Mootje: Ja een huurhuis en we zijn niet van plan op korte termijn weg te gaan. Mocht het huis ooit te koop worden aangeboden, wat hier regelmatig gebeurd, dan willen we het mss wel kopen. Ik ben idd van plan om stekken te zoeken en stekken van mijn eigen planten en struiken weer te hergebruiken. Geduld heb ik wel haha. Als het eerst maar eens leeg was.....

@Sonja_vR: Dat afvoeren is een hels karwei volgens mij, gelukkig kun je het hier en daar een beetje kwijt. Wij moeten straks ook zand en grond hebben denk ik, voor het ophogen en het leggen van het zandbed voor de nieuwe bestrating. Gelukkig kun je dat hier gratis bij de gemeente bestellen.
We hebben idd een hond, twee zelfs :D en we willen ook graag gras. M,n man heeft liever graszoden. Dan ligt het meteen dicht en kunnen de honden het niet veruiïneren :')

Ik speur ook dagelijks op marktplaats ed voor dingen die gratis of tegen een klein bedrag opgehaald kunnen worden. Als het goed is is de tuin aankomend weekend ontdaan van de hoop meuk die er ligt. Dan kan die meneer er met z,n trekker in en ben ik ook van de stronken af. Dan de oude tegels en het oude gras eruit slopen, alles gladmaken en dan is het klaar om opnieuw ingericht te worden.

We moeten alleen nog schuttingen rondom......wordt ook een dure grap vrees ik. Aangezien de tuin zo groot is heb ik echt veel nodig. Gelukkig betalen de buren mee voor de schutting tussen ons in. De rest is voor mezelf....woon op de hoek.

En het allermooiste is......m,n man en ik doen alles met z,n tweeën :=

Edit: zit ik een lap tekst te typen zie ik dat er al veel meer mensen hebben gereageerd. Maar nee we zijn niet van plan om een godsvermogen aan de tuin uit te gaan geven. Buiten dat het een huurhuis is heb ik gewoon niet zo veel te besteden aan een tuin
Laatst bijgewerkt door paxine op 12-07-12 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:52

Wij ook hoor....... zolang je geen haast hebt kan dat prima.
Schuttingen zijn idd duur. We hebben een paar van MP gescoord en paar bijgekocht. Niet de mooiste optie, maar ze staan toch maar tijdelijk tot de haag wat dichter en hoger is. Dan gaan ze weer weg.