[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:37

M'n nichtje is makelaar geweest en zij vertelde dat een lekkere geur in huis, in de zin van brood/appeltaart, wel degelijk invloed kan hebben.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:01

Klopt, ik werk ook bij een makelaar, en dat kan wel zeker invloed hebben, net zoals verse koffie, het geeft de mensen een huiselijker sfeer. Wij hebben geleerd om door dingen heen te kijken, maar als je als koper bij een heel kil huis komt, zie je jezelf daar minder snel wonen....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:40

Georgette schreef:
M'n nichtje is makelaar geweest en zij vertelde dat een lekkere geur in huis, in de zin van brood/appeltaart, wel degelijk invloed kan hebben.

En dat is het hem ook. Het KAN!! Ik ken genoeg mensen die er dus totaal niet van onder de indruk zijn of het huis daarom juist minder aantrekkelijk vinden.

Maar anyway, dat is echt zoiets wat een verkoper zelf moet weten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:19

Ik vind verse koffie en zelfgebakken gebak ook wel gastvrij staan. Maar een pot thee met lekkere koekjes vind ik ook niet te versmaden :))

Eerste bod is zoals verwacht afgewezen door de verkopende partij. We hebben een tweede en ook laatste bod uitgebracht. Hoger willen we gewoon niet gaan ivm de verwachte kosten die de woning nog met zich mee gaat brengen. Vervangen van kozijnen en glas kost namelijk zo'n 7000-10.000 euro. Dat moet volgens ons wel terug te vinden zijn in de uiteindelijke prijs.

Makelaar gaat ons laatste bod overbrengen, afwachten dus! En ach.. anders staat er nog genoeg te koop in dezelfde buurt/wijk :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:34

@ berdien: ter ontvangst van je gasten kan ik me voorstellen dat je het dan doet. Maar ik ken mensen die het dus puur om de geur doen en niet ter versnapering voor de gasten >;)

En hopelijk wordt je 2e bod geaccepteerd! Afwachten dus!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:37

Yeeeeaaah!!!!!!!!!!! De financiering is rond, vandaag laatste goedkeuring gekregen! Huisje word defenitief voor ons :D :D :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:38

Gefeliciteerd!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:41

Gefeliciteerd!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:45

*\o/*

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:56

Gefeliciteerd!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:59

Ik heb een tijdje terug hier wat gepost omdat het bij ons zo lang duurde met alles.

Ondertussen is alles rond en krijgen we dinsdag officieel de sleutel!!! Heeft iemand hier ook ervaring met een bouwdepot? Hoe werkt dat met declareren?? Krijg je ook de bonnetjes van de Gamma teruggestort enzo??

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:04

Dank jullie wel :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:12

Naath86 schreef:
Ik heb een tijdje terug hier wat gepost omdat het bij ons zo lang duurde met alles.

Ondertussen is alles rond en krijgen we dinsdag officieel de sleutel!!! Heeft iemand hier ook ervaring met een bouwdepot? Hoe werkt dat met declareren?? Krijg je ook de bonnetjes van de Gamma teruggestort enzo??

Sorry, geen ervaring, maar uiteraard jij ook gefeliciteerd!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:13

Dank je wel!

Ga proberen hier een beetje mee te kletsen, lijkt me wel gezellig met allemaal mensen die in dezelfde fase zitten!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:18

Wel appeltaart bakken maar niet serveren? Dat kan écht niet :n

Gefeliciteerd met het rond krijgen van de financiering!

Ligt er een beetje aan wat je bij de Gamma haalt, maar vaak is er wel 'spijkergeld', dat is een kleiner bedrag wat je vrij kunt besteden aan kleine klusdingetjes. Kan het vanavond wel even helemaal nazoeken op mijn werk, ik werk op de afdeling hypotheken bij de ING :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:57

Oke ben ik wel benieuwd naar! Je denkt altijd van: Ow even paar dingetjes ophalen bij de Gamma enzo.. En voor je het weet zit je bij elkaar weer op een dik bedrag. Daar komt bij dat we veel door vrienden laten doen, maar is in principe zwart werk.. Door het declareren van Gamma bonnetjes enzo, zouden we zeg maar zo de vriendendiensten kunnen betalen. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:04

Ik ga het voor je uitzoeken :j

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:12

Berdien schreef:
Wel appeltaart bakken maar niet serveren? Dat kan écht niet :n

Gefeliciteerd met het rond krijgen van de financiering!

Ligt er een beetje aan wat je bij de Gamma haalt, maar vaak is er wel 'spijkergeld', dat is een kleiner bedrag wat je vrij kunt besteden aan kleine klusdingetjes. Kan het vanavond wel even helemaal nazoeken op mijn werk, ik werk op de afdeling hypotheken bij de ING :)

Hahaha nee inderdaad, maar het gebeurd wel.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:15

Wij zijn uiteraard ook van plan het te serveren. Uiteraard proeven we het wel even voor ;)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:24

Leuk Naath, wij zitten net in dezelfde fase, afgelopen vrijdag de sleutel gekregen :D

Wij hebben het bouwdepot zo gehouden dat we het niet hoefden te declareren, hadden weinig zin in bonnetjes en wat we nu als depot hebben is ook precies genoeg, meer wilden we ook niet in de hypotheek stoppen :)

Hoe lang denken jullie werk te hebben voordat jullie erin kunnen?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:43

Mae: Hoe bedoel je niet te hoeven declareren? Dat doe je toch juist met een bouwdepot?

We denken voor het grootste deel anderhalve maand. Na een maand zijn we eigenlijk wel van plan om over te gaan. We hebben nu nog een huurwoning en daar willen we toch het liefste zo snel mogelijk uit. Aan de andere kant willen we allebei toch wel een beetje fatsoenlijk wonen straks en niet alleen maar in de bende te zitten. Er komt een nieuwe badkamer in, als die er in zit gaan we ook pas over. Wil niet elke keer ergens anders heen moeten om te douchen!! Verder gaat er bij ons een muur uit, tussen de woonkamer en de slaapkamer en moet dan de hele kamer opnieuw gestuct (???) worden. We willen ook graag de oude schoorsteen terug en er een houtkachel plaatsen!! En als er nog geld over is komt er nog een dakkapel, maar is in de eerste plaats niet direct nodig!

Moet er bij jullie nog veel gebeuren?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:12

Wij hebben een bouwdepot van €2500, boven dat bedrag moest je bonnen inleveren, nu hebben we het gewoon direct op onze rekening gestort gekregen :j

Bij ons zijn ze vandaag begonnen met spachtelen, stucadoors gaven aan morgen of vrijdagochtend klaar te zijn. Badkamer is nog maar 2 jaar oud, keuken zouden we houden maar gisteren tóch besloten een nieuwe te plaatsen :o Dat is nu dus even afwachten: eerst 'even' 1 uitkiezen, dan levertijd afwachten. Maar ondertussen gaan we er dan wel al in hoor, eet ik wel bij m'n ouders of met oven/magenetron :))

Komend weekend starten met verven en kleine afwerkklusjes, dan verwacht ik toch wel eind oktober er echt in te trekken :j En dan hopelijk eind november de keuken helemaal af :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:17

Nou gister dus die bezichtiging gehad en vanmiddag al mijn huis verkocht! :D De prijs die ik ervoor wou hebben heb ik.. Wel pas 19 januari de overdracht ivm haar huidige huis, maar wou het daar niet om over laten gaan.. Volgende week koopcontract tekenen..

En nu uit gaan zoeken wat ik allemaal moet regelen nog :+ Woon er al niet meer, maar op papier nog wel..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:18

Wat spannend!! Leuk hoor!! Valt dus wel mee wat er bij jullie moet gebeuren.

Ons huis is altijd van de oma mijn vriend geweest. Daardoor hebben we het wel gewoon voor de taxatiewaarde kunnen krijgen. Wel erg gedateerd dus allemaal.. Het is wel altijd goed onderhouden enzo, overal dubbelglas, goede kozijnen, CV van september 2009! Alleen verder niet helemaal onze smaak!! Als het bij ons beneden eerst helemaal klaar is, zijn we al een heel eind! De badkamer zit ook beneden bij ons trouwens, zit dus aan de slaapkamer vast, die wij bij de woonkamer willen trekken en straks zouden we die dus vanuit de woonkamer in moeten gaan. De indeling veranderen we dus wat waardoor de deur op een andere plek komt. Hoop dat je het allemaal een beetje snapt!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:52

Zo, dat is snel gegaan Relaxed.