insun schreef:Spenk schreef:Ik ben niet dom ofzo
Natuurlijk gebruikt een waterpomp veel! Maar daarvoor isoleer je dus eerst je hele huis en schaf je zonnepanelen op dat gebruik aan.
Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen het huis vol airco's hangen zonder het huis te isoleren en een zonnepanelen te nemen.
Die betalen dan straks gerust 300 per maand aan alleen al stroom....
Oh, maar ik denk ook niet dat je dom bent. Maar ik denk ook niet dat de andere posters dom zijn. Wat ik vooral lees is dat de mensen met zonnepanelen airco’s nemen en dat elektrische kacheltjes en IR panelen vooral als bijverwarming gebruikt gaan worden om de cv een aantal graden lager te zetten.
Wat betreft isoleren: wij hebben een jaren 70 huis. Spouw en dak geïsoleerd naar maatstaven van die tijd. Door vorig najaar en dit voorjaar met airco te verwarmen hebben we ons gasverbruik met meer dan 1/3 omlaag gebracht. Mede daardoor betalen we nu niet heel veel voorschot.
In januari wordt de vloer geïsoleerd en de spouw nageïsoleerd, dus ik ben heel benieuwd wat dat gaat besparen.
Maar jij hebt dan vast zonnepanelen

Ik lees en zie in de omgeving nu juist dat mensen een beetje als een kip zonder kop airco's aanschaffen zónder zonnepanelen. En dan betaal je zometeen gewoon alsnog de hoofdprijs ervoor omdat de stroomprijs heel hoog worden gaat.
Ook voor IR panelen en elektrische kacheltjes, kijk wat ze verbruiken ik vond het verbruik nog schrikbarend hoog

Met zonnepanelen wordt alles natuurlijk helemaal anders dan kan dat veel makkelijker.
Iedereen moet dat uiteraard zelf weten