Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:37

Er past inderdaad heel veel bij zo'n groene muur. Wij hebben blauw/groen en wel een cognac bank. Erg blij mee, en geen echt leer. Hij is van de kwantum (pinto).

icm met kinderen en één kat is het echt een top bank. Zeker gezien de kussens een hoes hebben en deze gewassen kan worden :D

Puur Eiland kleur muur
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 26-09-22 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:37

Even een plaatje van mijn verhuizing opgezocht, inmiddels is het iets meer aangekleed.

Afbeelding

Ik heb een cognac kleurige bank van microvezel, dat bevalt erg goed met 2 jonge katten.

kleur vind ik zelf bij donkergroen wat meer diepte en wat warmte geven. Ik heb groene barkrukken en een groene relaxfauteuil, dat combineert ook mooi maar als de banken die kleur zouden zijn zou ik denk ik wat contrast in het geheel missen.

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:40

Ik heb inderdaad ook microvezel!
Makkelijk schoonmaken, maar de bank die tegen het raam staat verkleurt helaas wel aan de achterkant :(

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:43

We hebben zeker wel een idee.

Hieronder de bank in de winkel en de gene zoals we hem samengesteld hebben. Maar ik twijfel gewoon erg aan de kleur :=

Afbeelding
Zo stond hij in de winkel een okergele leren bank.

Afbeelding
En zo zouden wij hem willen met 2 relaxe zittingen. Maar die kleur

De woonkamer is momenteel
Afbeelding
Met aan de rechterkant dus een grote lichtstraat.

(edit) typo's
Laatst bijgewerkt door Tucktuck op 26-09-22 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:45

En wat voor groen komt er op de muur?

En heb je de stoffen er al bij gehad in de winkel?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:46

Ja stoffen zat ik mee op schoot. De kleur groen moeten we nog uitkiezen. Willen ook met de lokale verfwinkel medewerkster wat tips over hoe het leuk te stylen met de verf.

Ik neig heel erg naar een wat meer grijs/ blauwe groen en mijn vriend juist echt meer het harde bijna leger groen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:47

Wow heftig bankje :wow:

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:47

Oei ik vind het oker wel een hele bepalende kleur. Maar als je er van houdt dan is het super toch?

Heb je de mogelijkheid om iemand een tekening/3d voorstelling ervan te laten maken? Dat geeft misschien net wat meer gevoel erbij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:48

Dan zou ik toch echt eerst gaan besluiten welke kleur je op de muur wilt als je een heftige kleur wilt met je bank.
En vooral nadenken over welke sfeer je wilt met zo'n heftige kleur. Genoeg te kiezen, maar niet makkelijk switchen...

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:49

Hij wordt dus niet oker hoor! Mooie kleur voor in de winkel. De foto erna is de bank zoals wij hem hadden samengesteld. Dus meer richting taupe beige achtig.

Ik denk er dus aan om dat wellicht te gaan laten doen door iemand PSvanLot. Het is zo lastig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:53

Tucktuck schreef:
Hij wordt dus niet oker hoor! Mooie kleur voor in de winkel. De foto erna is de bank zoals wij hem hadden samengesteld. Dus meer richting taupe beige achtig.

Ik denk er dus aan om dat wellicht te gaan laten doen door iemand PSvanLot. Het is zo lastig.

Dat is echt slim hoor! Wij hebben echt een gigantische verbouwing achter de rug en hebben de gehele benedenverdieping nieuw. Alle meubels op mijn eetkamerset na omdat deze goed in het verhaal paste.

Heel veel dingen die ik nooit zo gedaan zou hebben en super blij ben dat ik hulp heb gehad.

Het zitje wat ik een stukje terug plaatste, ik had het nooit zo gedaan als ik het zelf moest bedenken.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:57

Herkenbaar de verbouwing. Dat is hier ook.
Maar inderdaad wellicht handig om hulp in te roepen. Het wordt echt een hele ruimte en we willen er wel wat leuks van maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:02

Tucktuck schreef:
Herkenbaar de verbouwing. Dat is hier ook.
Maar inderdaad wellicht handig om hulp in te roepen. Het wordt echt een hele ruimte en we willen er wel wat leuks van maken.

Dan zou ik het je zeker aanraden! Ik zal hier foto's plaatsen als het klaar is, maar dat is het helaas nog niet haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:45

Gezien de staat van de woonkamer heb je nog wel even de tijd voor je een besluit neemt :) Alhoewel de bank dan geen 2 maanden levertijd moet hebben natuurlijk.

Voor een donkergroene muur zou deze kleur okergele bank mij ook iets te heftig zijn :)

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:51

We hopen dat de woonkamer december klaar is. De dekvloer komt zaterdag, de kozijnen als het goed is volgende week zaterdag en ondertussen werken we hard door aan de muren isoleren en plafon.

Maar we hebben inderdaad nog even. Hoewel ik blij ben eindelijk bezig te kunnen met het interieur, dat is toch meer mijn afdeling :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:13

Tucktuck schreef:
We hopen dat de woonkamer december klaar is. De dekvloer komt zaterdag, de kozijnen als het goed is volgende week zaterdag en ondertussen werken we hard door aan de muren isoleren en plafon.

Maar we hebben inderdaad nog even. Hoewel ik blij ben eindelijk bezig te kunnen met het interieur, dat is toch meer mijn afdeling :D

Wij hadden een levertijd van 20 weken voor de bank... Hopelijk gaat het nu allemaal weer wat sneller.
We hadden hem zeer op tijd besteld dus was gelukkig al binnen toen de verbouwing op de helft was.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:28

O wow dat is lang! Wij kregen te horen bij de bank die we op het oog hebben dat de levertijd ongeveer januari zal zijn. Dus dat is wel te overleven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:49

Tucktuck schreef:
O wow dat is lang! Wij kregen te horen bij de bank die we op het oog hebben dat de levertijd ongeveer januari zal zijn. Dus dat is wel te overleven.

Wij zaten nog een beetje in de nasleep van corona en de startende oorlog in Oekraïne geloof ik

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:19

Mijn ouders bestelden een bank op 3 maart, levertijd: 18 weken...
Werd begin september geleverd... Dat was toch wel iets meer dan 18 weken :Y) Maar wellicht idd door de oorlog...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:29

Bielsje schreef:
Eulogy schreef:
Ik vind het bij een ander wel mooi maar voor mezelf zou ik inderdaad wel een stukje persoonlijkheid missen. Ik heb veel groen, dat zie je nu ook best veel maar ik vind het gewoon heel mooi :D

Wij gaan in januari verhuizen dus ik kan weer los met een heel nieuw interieur :+ En meteen een vraag. Het raam in onze nieuwe woonkamer is meer dan 3 meter breed (ik ga zaterdag even exact meten) en ik wil graag van die horizontale zwarte houten jaloezieën (zulke: https://www.karwei.nl/assortiment/karwe ... /p/B627130 ). Dat wordt denk ik maatwerk, maar heeft iemand hier ervaring mee met een vrij breed raam? Ik ben bang dat ze door gaan zakken omdat ze ook relatief zwaar zijn. Alternatief is 2 losse maar ik zie dat niet zo voor me, ben bang dat dat snel rommelig wordt.

Wij hebben kunststof met houtlook uit polen. Top kwaliteit en prijs. Ik raad alleen wel een electrische bediening erbij aan want anders niet te doen met zulke enorme ramen :')

Mocht je kunststof willen dan kan ik de site wel opzoeken, heb ze al een jaar of 8 hangen dus dan moet ik graven zeg maar :o

Hele late reactie maar als je het zou kunnen opzoeken, heel graag! :D

Het heeft wel iets minder haast, want de huidige rolgordijnen laten de verkopers hangen. Niet helemaal mijn smaak maar dan kunnen we ze wel vervangen als we er al wonen :)

Wij moeten ook een nieuwe bank en vind dat ook wel lastig, we hebben 2 katten en een grote hond en mijn man is nogal onhandig en gooit nog wel eens z'n halve bord of glas op de bank :') Onze huidige bank is helemaal gesloopt door de katten maar dat stofje was ook gewoon niet handig, was zo'n textuurtje die ze echt als krabpaal zagen. Ik denk nu aan microleer of misschien juist velours. Qua microleer heb ik deze op het oog, maar ik "vertrouw" Loods 5 nooit zo. Vind hem wel erg mooi https://loods5.nl/product/9911/4-zitsba ... leer/24767

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:35

Lastig Eulogy met de bank, ik heb dus hetzelfde probleem.

Jeetje Janine1990 dat is wel echt wat langer. Ons bed was ook langer maar dat was nog niet zo lang ook.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:55

Iemand hier zei Zitmaxx, dus daar heb ik ook even gekeken... Is dit nou exact dezelfde bank als die link van Loods 5 die ik net plaatste? :+ https://www.zitmaxx.nl/banken/bank-galant-84501

Als je 'm selecteert in dezelfde maat en materiaal is ie daar namelijk €600 goedkoper :') Afmetingen en zo komen exact overeen en de naam van het leer ook.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:40

Dat lijkt mij dezelfde ja.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:44

Eulogy schreef:
Bielsje schreef:

Wij hebben kunststof met houtlook uit polen. Top kwaliteit en prijs. Ik raad alleen wel een electrische bediening erbij aan want anders niet te doen met zulke enorme ramen :')

Mocht je kunststof willen dan kan ik de site wel opzoeken, heb ze al een jaar of 8 hangen dus dan moet ik graven zeg maar :o

Hele late reactie maar als je het zou kunnen opzoeken, heel graag! :D

Het heeft wel iets minder haast, want de huidige rolgordijnen laten de verkopers hangen. Niet helemaal mijn smaak maar dan kunnen we ze wel vervangen als we er al wonen :)

Wij moeten ook een nieuwe bank en vind dat ook wel lastig, we hebben 2 katten en een grote hond en mijn man is nogal onhandig en gooit nog wel eens z'n halve bord of glas op de bank :') Onze huidige bank is helemaal gesloopt door de katten maar dat stofje was ook gewoon niet handig, was zo'n textuurtje die ze echt als krabpaal zagen. Ik denk nu aan microleer of misschien juist velours. Qua microleer heb ik deze op het oog, maar ik "vertrouw" Loods 5 nooit zo. Vind hem wel erg mooi https://loods5.nl/product/9911/4-zitsba ... leer/24767

9 jaar geleden dat ik er besteld heb schijnbaar :')
En ze zien er nog steeds als nieuw uit die dingen!

Clickforblinds.com was het.

Edit; ze hebben mij enorm goed geholpen via de mail en afwijkende dingen helpen ze goed mee!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:37

Nog meer mensen die bank van de pronto hebben?