Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:10

Trui schreef:
Er zijn zelfs mensen die hetzelfde deden vandaag bij precies hetzelfde huis :') sta je dan met 2 autos voor de deur te loeren

En je hebt de concurrentie niet "uitgeschakeld" }:)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 14:16

ohh dat deden wij ook hoor, en doen er inderdaad veel meer.
Je wilt toch even weten hoe het er uit ziet in RL.
Heb wel gehad dat ik langs reed en dacht o nee dit is het toch niet. Scheelt weer tijd van een bezichtiging.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:18

Happinez schreef:
Heb wel gehad dat ik langs reed en dacht o nee dit is het toch niet. Scheelt weer tijd van een bezichtiging.

Haha dat had ik inderdaad ook met het huis in Burgum. Niet mijn ding van buiten dus dat woog ook wel mee in mijn beslissing om er niet meer te gaan kijken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:32

Happinez schreef:

Dat deden wij ook inderdaad. Maar dan vooral ook vanwege de locatie, we zochten buitenaf, niet te dicht op een drukke weg en goed uitrijgebied voor de paarden.
Geloof mij, je ziet echt lang niet alles op google maps :')

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:55

Wij gaan altijd even van te voren 'er wandelen met de hond', en zo zijn al meerdere huizen afgevallen bijv. omdat er in het weekend heel veel motorcrossers rondjes reden, of geschreeuw van nabij gelegen voetbalveld, iets wat je doordeweeks tijdens een bezichtiging niet opvalt. En gezien de regio hier, de vliegtuigen. Al zijn er afgelopen jaar echt opvallend veel huizen in het verlengde van de startbaan verkocht, nu er zo weinig gevlogen wordt :+

MarjanB

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:40

Oh je hebt t over langs rijden :') ja doen wij ook. Hebben zelfs bij buren van vrienden een briefje in de bus gedaan of ze niet willen verkopen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:45

Wij hebben inderdaad na het kijken ook direct een wandeling gemaakt door de omgeving. Zondag nog eens terug gegaan met de honden en Harlingen zelf bezocht omdat in het dorpje zelf geen voorzieningen zijn. Maar 3km van het strand, bos voor de deur, in 5 minuten bij de boot naar Terschelling en Vlieland <3 En Harlingen zag er ook heel knus uit.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:24

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:48

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:49

Flicka12 schreef:
Cayenne schreef:
Klopt deze prijs wel? Het lijkt mij vrij goedkoop?
Edit: ah, in die streek liggen de prijzen blijkbaar nog niet zo hoog :+ Hier zou je het dubbele betalen.
https://www.funda.nl/koop/drogeham/huis ... llewei-21/

Haha ja zo duur is Friesland gelukkig niet. :Y)
Maar wel heel weinig grond voor zoveel paarden.. ken de verkoopster toevallig en volgensmij had ze niet zoveel paarden. Wel leuk trouwens en dat huis en die schuur zijn groooot!

Nou die is dus ver boven de vraagprijs weg gegaan. We hebben ver boven de vraagprijs geboden en waren niet de hoogste bieder. Het is dus al lang verkocht- weet niet waarom ze het er niet af hebben gehaald. Er zaten trouwens wel 13 boxen in

Ik volg dit topic even

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:49

Jeetje! Had ik niet verwacht :Y)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:12

Ik kan er nog steeds niet helemaal bij dat het object op een perceel van 6.000 m2 staat en dat er alleen een beetje ruimte om de bak en stapmolen is voor de paarden. Ik snap niet waarom ik me er zo op verkijk. Zijn die paddocks groter dan ze lijken? Is het huis/de deel/schuur zo enorm dat het vertekent? Ligt het aan de vorm en indeling van het perceel? Ruim 6.000 m2 is niet enorm, maar ruim genoeg voor paarden en aangezien ik zelf paarden heb gehad op 2.500 m, kan ik dit ergens niet verwerken.

Onze overburen hebben net enkele m2 minder voor een ruim huis met een gang naar een ruime schuur (4 boxen, zadelkamer, poetsplaats en een grote ruimte voor meerdere auto's + opslag), bak waarin ze mennen, buitenboxen, mestplaat e.d. en die houden wel een stuk wei over voor de paarden. Geen enorm weiland, maar het is duidelijk een weiland.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:16

Het hangt er ook wel vanaf hoe de gebouwen en bestrating op die 6000 m2 gesitueerd zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:18

Daar keek ik naar, maar er is niet enorm veel tuin van de ruimte van de paarden afgesnoept. Er is redelijk wat ruimte/bestrating van woning/stallen naar kapschuur, maar dat is niet een zee van ruimte waar je anders een wei of grote paddock zou hebben. Onze buren hebben bijvoorbeeld een ruime voortuin, wat ergens jammer is van de ruimte, omdat je zelf bijna nooit goed gebruik maakt van je voortuin. Bij dit object gebruiken ze de voortuin ook echt als tuin (speeltoestel e.d.).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:08

DuoPenotti schreef:
Als je er zoveel huis, schuur, oprit en stapmolen opzet word het paarden gedeelte buiten vanzelf klein.
Zo groot is 6300 dan weer niet.
Ik heb even vlug de bebouwing globaal opgemeten, niet de tuin.
Maar huis/oprit/schuur, stapmolen en rijbak er af.
En dan kom ik uit op 2700m2 bebouwing. Haal de tuin er ook nog eens af, dan is er ook niet veel plek meer voor een paard als je hem buiten de bak wilt zetten.

Dit had ik toen globaal gemeten.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:19

Dat is idd wel flink #m2 geen ‘vrije’ grond. Je houdt 40x100 over, dat is niet veel (vond ik dan, ik weet dat veel mensen daar anders over denken).

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:24

_Lorette_ schreef:
Ik kan er nog steeds niet helemaal bij dat het object op een perceel van 6.000 m2 staat en dat er alleen een beetje ruimte om de bak en stapmolen is voor de paarden. Ik snap niet waarom ik me er zo op verkijk. Zijn die paddocks groter dan ze lijken? Is het huis/de deel/schuur zo enorm dat het vertekent? Ligt het aan de vorm en indeling van het perceel? Ruim 6.000 m2 is niet enorm, maar ruim genoeg voor paarden en aangezien ik zelf paarden heb gehad op 2.500 m, kan ik dit ergens niet verwerken.

Onze overburen hebben net enkele m2 minder voor een ruim huis met een gang naar een ruime schuur (4 boxen, zadelkamer, poetsplaats en een grote ruimte voor meerdere auto's + opslag), bak waarin ze mennen, buitenboxen, mestplaat e.d. en die houden wel een stuk wei over voor de paarden. Geen enorm weiland, maar het is duidelijk een weiland.

Het is best ruim opgezet allemaal. De schuur en het huis is best enorm. De indeling is een beetje gek, waardoor je geen supergrote paddocks hebt, vandaar dat het misschien klein lijkt, maar dat is het niet. Enige irritante daar is wel de weg die er achterlangs loopt waardoor je continu in de herrie zit, maar dat vond ik zelf geen probleem.
Overigens kon je er nog een weiland er tegenover bij kopen, dus dan heb je weidegang genoeg. Als je alle boxen vol hebt, dan heb je idd wat te weinig paddocks dus dat weiland is dan wel echt nodig. Ik ben benieuwd wie er gaan wonen, officieel moet je er een 'bedrijf' hebben, dus er zal pensionstal of manege komen.

Ondertussen zijn wij niet heel hard aan het zoeken maar wel wat aan het rondkijken maar ik moet zeggen dat de markt enorm is veranderd in een jaar. Er staat amper iets met land/bak en wat er is, is binnen een dag vol met bezichtigingen. Niet echt lekker om nu een huis te moeten kopen! Misschien moeten we maar gewoon gaan emigreren :)
Laatst bijgewerkt door Hinke op 06-04-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:24

Komt ook omdat het een driehoekig perceel is, dus je verliest gewoon heel veel ruimte in de hoeken.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:28

Flicka12 schreef:
Jeetje! Had ik niet verwacht :Y)

Waarom had je het niet verwacht? Probeer maar eens een huis met ruimte voor paarden te kopen in Friesland nu :D Niet te doen! De huizenmarkt is overspannen. Ergens ook een risico want als het inzakt en je koopt nu een huis maak je een enorm verlies.

@Ibbel: inderdaad, dat maakt ook uit.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:30

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:39

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:48

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:53

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:55

Hinke schreef:
De huizenmarkt is overspannen. Ergens ook een risico want als het inzakt en je koopt nu een huis maak je een enorm verlies.

Zo hebben wij ons huis bijna 40 jaar geleden gekocht. De oude mw was overleden en kinderen verkochten het. Hadden een goed bod gekregen van iemand maar wilden meer. En toen zakte alles in.

Wij hebben het uiteindelijk voor minder dan de helft gekocht. Dat staat mij nog altijd bij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:06

Ik benijd degenen ook niet die nu een huis kopen met een volledige hypotheek. Ik zou het niet durven. Ik heb de schrijnende gevallen gezien na de vorige piek en de daaropvolgende dip.
Ik zou nu alleen verhuizen als ik naar mijn laatste huis zou gaan zeg maar. Maar daar moet ik nog even voor doorsparen. Ik wil ooit nog wel een keer verhuizen naar mijn ‘laatste’ huis, waar ik kan pensioneren tegen die tijd.