Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:09

Jullie huidige appartement vind ik best heftig, kan me voorstellen dat mensen moeite hebben om daar doorheen te kijken.

Verder denk ik inderdaad dat een plattegrond handig is en misschien een betere foto van de badkamer? Nu lijkt het of alles bovenop elkaar staat.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:48

Tiggs schreef:
Jullie huidige appartement vind ik best heftig, kan me voorstellen dat mensen moeite hebben om daar doorheen te kijken.

Verder denk ik inderdaad dat een plattegrond handig is en misschien een betere foto van de badkamer? Nu lijkt het of alles bovenop elkaar staat.

Dat laatste is ook het geval dus dat is moeilijk anders te fotograferen helaas. Plattegronden gaat de makelaar regelen, bedankt voor de tips :j

Dat is mijn zorg ook, dat mensen moeilijk door de heftige stijl heen kunnen kijken. Is niet echt neutraal, kant en klaar, we kunnen er zo in zeg maar. Of je moet van de stijl houden. Maar goed, maandag hebben we een kijker *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:59

Apartement is pittig inderdaad. Maar ik had wel direct zoiets van: als je het zo en zo doet, is het echt leuk om in te richten. En de douchebak eruit voor meer ruimte, die is leuk als de badkamer 3x groter is :+ Het is nu wel lekker minimalistisch, dat vind ik echt een heel stuk makkelijker doorheen kijken als een huis wat volgepropt is met meubels!

Plattegrond erbij helpt denk heel veel! En die ene kijker kan al genoeg zijn.. dus wie weet..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:51

Pantykous schreef:
Tiggs schreef:

Dat laatste is ook het geval dus dat is moeilijk anders te fotograferen helaas. Plattegronden gaat de makelaar regelen, bedankt voor de tips :j

Dat is mijn zorg ook, dat mensen moeilijk door de heftige stijl heen kunnen kijken. Is niet echt neutraal, kant en klaar, we kunnen er zo in zeg maar. Of je moet van de stijl houden. Maar goed, maandag hebben we een kijker *\o/*

Fijn! Je hoeft er uiteindelijk maar een te hebben ;)
Ik denk dat het op zich een leuk appartement is, qua vorm enzo. Maar het is niet super goedkoop en als je dan ook nog alle vloeren wil vervangen bijvoorbeeld, dan wordt het echt wel duur.
Ik zie jouw vriend voor me als een IT'er die gek is op moderne snufjes en gamen. Klopt dat :+ ?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:57

Ik vind je oude appartement wel echt heel mooi @pantykous :P Zie vooral de enorme ruimte waar de meeste appartementen heel klein zijn en prachtig uitzicht, super mooie keuken. Vloeren zou ik zelfs ook zo laten alleen de muren ander kleurtje en wat warme meubels eraan toevoegen misschien wat houtkleuren ofzo. Succes met de bezichtiging spannend!
Ons appartement is gister ook online gekomen en meteen enorm veel aanvragen dus maandag en dinsdag meteen een hoop bezichtigingen ben heel benieuwd.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:18

Ook ik zou hier graag mee willen praten. Vorige week bij een huis gekeken. mooi huis en voelde goed aan. Huis is wel ouder maar dat is iets wat wij graag willen. Mooi stuk grond er ook bij...leuk voor beestjes wat ik graag wil. We keken dinsdag en vrijdag moesten we de makelaar laten weten hoe we het vonden. Aangegeven dat we graag nog een keer willen kijken (zie je toch meer als eerste keer en wil even een en ander opmeten). ineens zei hij dat het storm loopt. Dinsdag waren er nog geen kijkers en nu ineens 5. Tja wat is waar...klopt het of is het bluffen. We weten dat we het huis kunnen betalen alleen lijkt het alsof er meer voor word gevraagd dan huis waard is (ik gok mede door de grond erom heen).

Weten jullie dat als wij ons huis verkopen of we die overwaarde kunnen gebruiken om het gat te dichten tussen wat ze vragen en wat huis waard is?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:26

dito schreef:
Weten jullie dat als wij ons huis verkopen of we die overwaarde kunnen gebruiken om het gat te dichten tussen wat ze vragen en wat huis waard is?

Ja.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:38

oe dat zou echt top zijn!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:40

Het hoeft geen bluf te zijn hoor, van de makelaar. Wij hadden na een week 1 kijker en daarna opeens drie achter elkaar. Terwijl ie dus al 2,5 week op de markt stond. Gewoon nog een keer gaan kijken als jullie dat willen. Als andere kopers sneller zijn dan is het gewoon niet jullie huis en komt er wel weer iets anders voorbij.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:51

Laat je zelf niet gek maken inderdaad. En wat het huis waard is, is er al een taxatierapport dat je dat weet? Of is het een aanname? Want met taxatie kan er ook uit komen dat het wel dezelfde prijs is als de uiteindelijke verkoopprijs.
En pas ook op dat je niet meer gaat bieden dan dat je er voor over hebt :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:54

Je kan de getaxeerde waarde financieren (uitgaande dat je salaris ook hoog genoeg is). De overwaarde uit je huidige huis kan je daar bij op tellen.

En idd hoeft zeker geen bluf te zijn.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:25

Hoeft inderdaad geen bluf te zijn. Wij hadden de 1e week 4 kijkers, in week 3 ineens 17 geplande afspraken (!)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:26

Wij hebben inmiddels de sleutels van ons nieuwe huis, heeeeeeel erg blij mee. Druk aan het klussen, en a.s. Vrijdag, zaterdag en zondag gaan de vloeren er al in. :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 07:56

Leuk Pinda_Dopje, veel klusplezier!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:44

Hier hebben de kijkers vanochtend afgezegd voor de afspraak van vanmiddag. Reden: mooi appartement maar het ligt in het centrum.

Daar vind ik wat van :D

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:49

Sjonge wat irritant zeg..
Snap ik haha

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:50

Serieus? :roll:
Voor jan ... je hele huis schoongemaakt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:59

Ja vooral omdat de eerste zin op Funda is: Middenin het centrum van ....

Maar goed, en weer doorrrr.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:07

Onbegrijpelijk. Next inderdaad ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:18

Wij hebben ook een keer een bezichtiging gepland bij een huis waarvan we wisten dat de locatie ons niet aanstond, maar gingen juist om dat complex te ervaren. En het was ook op een dag dat er sowieso al bezichtigingen waren...

Wij wachten nog steeds op de hypotheek... Spannend en stom, we willen het gewoon op akkoord hebben!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:28

Nou wij een mooi huis gezien wat zaterdagmiddag op funda kwam, in de avond een berichtje gedaan dat we wel willen komen kijken. Kreeg vanmorgen een bericht dat de kijkdagen vol zitten :=
Ik heb zo het gevoel dat wij lastig aan een huis gaan komen :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:27

Azmay: beter direct in de telefoon klimmen en bij makelaars in de regio een zoeker neerleggen zodat ze kunnen contacteren voordat de woning op Funda komt. Ook volg ik standaard alle makelaardijen in de regio op Facebook omdat zij vaak ook berichten posten als "nieuwsgierig geworden? Vanaf morgen op Funda!" en dan kun je gerust al het kantoor bellen.

Wij zijn al lekker op dreef, bijna het volledige huis weer strak in de verf/lak. Morgen de bovenvloer eruit beuken en in het weekend worden door het hele huis nieuwe vloeren gelegd. Dan kunnen we all going well vanaf begin volgende week de nieuwe meubels gaan plaatsen/laten leveren... Dan alles voor de paarden nog opbouwen (1,2 hectare opnieuw omheinen, nieuwe stroomklok, stallen plaatsen, wasplaats en solarium op termijn, buitenbak, zadelkamer) en dan kunnen we over... :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:15

Pinda_Dipje schreef:
Azmay: beter direct in de telefoon klimmen en bij makelaars in de regio een zoeker neerleggen zodat ze kunnen contacteren voordat de woning op Funda komt. Ook volg ik standaard alle makelaardijen in de regio op Facebook omdat zij vaak ook berichten posten als "nieuwsgierig geworden? Vanaf morgen op Funda!" en dan kun je gerust al het kantoor bellen.

Wij zijn al lekker op dreef, bijna het volledige huis weer strak in de verf/lak. Morgen de bovenvloer eruit beuken en in het weekend worden door het hele huis nieuwe vloeren gelegd. Dan kunnen we all going well vanaf begin volgende week de nieuwe meubels gaan plaatsen/laten leveren... Dan alles voor de paarden nog opbouwen (1,2 hectare opnieuw omheinen, nieuwe stroomklok, stallen plaatsen, wasplaats en solarium op termijn, buitenbak, zadelkamer) en dan kunnen we over... :')

Bedankt voor de tip, maar ik word er nu meer een beetje bang voor dat je blijkbaar nog steeds met tientallen op een huis reageert nu. Bezichtiging krijgen kan ik door bellen wel een grotere kans op krijgen, maar uiteindelijk het bieden met zoveel mensen geeft weinig hoop :o

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:50

Azmay, uiteindelijk kom je er echt wel tussen. Bij het huis dat wij gekocht hebben waren wij de enige die een bod hadden gedaan, terwijl de markt hier ook gekkenhuis is. Niet opgeven! ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:22

Azmay schreef:
Nou wij een mooi huis gezien wat zaterdagmiddag op funda kwam, in de avond een berichtje gedaan dat we wel willen komen kijken. Kreeg vanmorgen een bericht dat de kijkdagen vol zitten :=
Ik heb zo het gevoel dat wij lastig aan een huis gaan komen :+

Ja precies, dit hebben wij nu ook.. Zeer lastig. De tip hieronder van makelaars volgen ga ik vast doen, wie weet!