Ir111 schreef:Wij hadden dit weekend dus onze bottelroos geplant. Komt er maandag een monteur een kabel aansluiten. Daarvoor moest hij wat laswerk doen. Vraagt hij -met droge ogen!- of hij met de auto door mijn rozenstrook mag rijden om bij het kabelpunt te komen!

Duidelijk wat het antwoord was natuurlijk...

Die durft
Mafklapper...
Prairy schreef:Ik kreeg inderdaad ook al advies om terug te snoeien, ook voor betere breedte groei. Dus toch maar gaan doen.
Ik gebruik handschoenen van Cranenbroek, normaal heb ik maat 8, daarvan kan ik net maat 9 aan, kleiner hebben ze helaas niet.
Marlies, ziet er goed uit! Hier zeikt het al de hele dag van de regen, weet blijven zelfs plassen staan en dat heb ik niet snel. Gisteren gelukkig nog weer een stukje Haag kunnen planten. Weer 300 plantjes erin

Ah ook al! Nou dan moet ik er misschien toch ook maar aan
Ook vooral de meidoorn dan?
Wat jammer dat het daar al de hele dag zo hard regent! Hier vanmiddag ook nog weer een stukje haag rond de roundpen kunnen doen gelukkig! Het was onverwacht droog. Maar mooi dat je gisteren wel nog weer een stuk haag hebt kunnen doen!
Met die handschoenen zou je dan misschien nog (eventueel vingerloze) handschoenen er onder aan kunnen doen zodat ze wat beter zitten?
Ir111 schreef:Wij kregen dat advies van Paard en Plant. De hovenier die hier onlangs was bevestigde dat advies. Onze teruggesnoeide meidoorn groeide als een malle dit jaar.

Maar ik snap dat planten voorrang heeft boven snoeien. Wat een werk he?

Ah duidelijk! Bij deze erbij gezet op de ellenlange to-do lijst
Gaat inderdaad een flink pak werk in zitten zo haha! Maar moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel bij heb qua voortgang! Hoop alleen dat het dit weekend de nachten toch een beetje meevalt qua vorst, als het daadwerkelijk -4 wordt vrees ik dat we niet verder kunnen
superpony schreef:Wat doen jullie in de tussen tijd met de planten als je niet alles op 1 dag kan planten?
Ik heb nu thermo werkhandschoenen in maat 7, maar voel nu al niet wat ik vast hou.
Bij de action liggen vaak mooie werkhandschoenen, maar in maat 10.............wie heeft die maat dan?? Dat heeft mijn man niet eens.
Ik dacht altijd als je ging snoeien dat planten dan de breedte in gaan en niet meer de hoogte.
Wat je snoeit kan je in principe weer in de grond steken, volgens mij.
Inkuilen! Zie eerdere foto in het topic van mij waar ik een groot deel van het plantgoed allemaal heb ingekuild. En soms kan je ze bijvoorbeeld ook met de wortels in een vijver zetten. De wilgen heb ik bijvoorbeeld allemaal gewoon in bakken water gezet. Makkelijker!
Vjestagirl schreef:Hier in de straat is er ook een huis aan het verbouwen, en die laten vrachtwagens straks naast de openbare bosschage parkeren, en de chauffeurs klimmen daar gewoon doorheen. Hele gaten erin, hele stukken kapot... Als je niets met tuinieren hebt dan zijn het 'maar planten' en dat mag blijkbaar stuk
Pfff haten is dat zeg
Hier kwam de aannemer telkens wel heel netjes vragen wat moest blijven staan en wat eventueel plat mocht. Het antwoord dat we niet gehecht waren aan de huidige tuin en dat de planten die in de "doorgang" stonden weg moesten was hij duidelijk wel blij mee, die werden er gelijk uit gebuldozerd
Prairy schreef:Mijn man en mijn vader hebben allebei maat 10

Wij hadden de planten tijdelijk in de poel gelegd, beter is het om ze in te kuilen (geul graven en planten schuin erin, dicht gooien).
Mijn man past net in maat 11
Hilary schreef:Mijn moeder had van Paard&Plant ook het advies gekregen om flink terug te snoeien. Naar iets van 10-15 cm of op een bepaald punt (boven of onder een bepaald takje ofzo, ben daar niet zo in thuis). Daarna was het vooral heel goed opletten waar ze stonden, want ongemerkt stamp je ze zo plat. Althans, daar wel.
Ik heb handschoenen met leer-achtig materiaal bekleed van Van Cranenbroek. Ook maat XXL ofzo, maar voor bramen en frambozen werkt het wel. Echt lekker gevoel heb je er niet mee, maar dat heb ik met die bramen ook niet nodig. Die moeten gewoon kort korter kortst.
Dat is helemaal kort
----
Hier vanmiddag ook nog even mazzel met het weer en was het zowaar nog weer een paar uur droog! Mooi gebruik van gemaakt om nog weer een stukje verder te gaan met de haagbeuk rond de roundpen.
We begonnen mooi met de palenboor op benzine, maar na de eerste paar meters vlogen daar opeens de vonken uit
OEPS. Die dus maar aan de kant gelegd en toch maar verder met gewoon een schep... Gaat het niet sneller van
Maar goed, er zit weer een deel in, denk nu ruim 2/3.
Als het morgen nu ook een beetje mee willen vallen qua weer hoop ik dat stukje af te maken en dan hoop ik heel erg dat we van het weekend de wilgenhaag er in kunnen zetten. We zijn even aan het kijken of we daar dan misschien een palenboor voor kunnen huren, want daarmee gaat het wel echt heel erg veel sneller...