[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:14

Heerlijk toch al die keuze! Hopelijk zit het ideale woning ertussen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:22

Heerlijk maar ook best verwarrend en geeft heel veel denkwerk. :+ zo denk je dat je moet blijven zitten waar je zit en dan dit. Ellendige is dat alle vier de woningen geschikt zouden kunnen zijn. Allemaal wel wat aanpassingen nodig, de een wat meer dan de ander. Drie van de vier voelen ook goed aan en zijn kwa ligging ook nog geschikt. -O- deze wijkt daarin ietsje af maar ligt nog net acceptabel maar ik weet dus nog niet hoe de straat en huis aanvoelen. Ken de straat en wijk wel, goede vriend heeft er 10 jaar gewoond een inham verderop. Maar hoeft het minst aan te gebeuren lijkt alleen de toilet boven en o ja het verwijderen van de meterslange ligusterheg en die omwisselen voor iets anders dat honddicht is. Ben zwaar allergisch voor bloeiende liguster namelijk %) . De rest is goed op orde kwa tuin en onderhoud.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 07:46

Iemand vroeg wat ik zoek. Klein huis, vrijstaand, stukje grond en liefst een schuur er bij.
Nu het volgende vraagteken. Mijn beste vriendin woond bij garderen. Wil het liefst daar in de buurt wonen. Maar ik vind meer huizen in Epe. Half uur daar vandaan.
Ik vind dat moeilijk, is dat te ver weg? Voor mijn gevoel te ver. Maar ja even later denk ik dan wat is een half uur.
Er gaan 6 honden mee dus wil echt vrijstaand. Ook graag plek om te trainen vandaar de schuur.
Ik vind het echt moeilijk omdat er weinig te koop staat.
Wil graag begin 2017 verhuizen en mijn nieuwe leven beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:18

Een half uur met de auto? Dat zou ik te ver vinden als ik graag bij iemand in de buurt zou willen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:58

Wij hebben ook ons zoekgebied vergroot om vervolgens iets te vinden wat in oorspronkelijke gebied ligt.

Je kan altijd kijken, ga dan wel buiten huizen kijken om ook de omgeving verkennen en rij het stuk naar je vrienden toe een keer. Vind je dat fijn rijden of een rot stuk. Zelf vind ik een half uur reistijd nog prima te doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:23

Half uur met auto is toch kort? Tenminste voor mij wel. :j als je daar huizen naar wens vind waarom niet.

Ik kom er hier niet uit. Weet niet wat het is maar word er langzaam gestoord van. Ik heb nu de keuze uit meer huizen. Allemaal voelen fijn aan en zou ik gelukkig kunnen worden. Van allemaal de ligging ok ook. Maar ondanks dat word ik niet heel diep warm en joepie van binnen bij de gedachte in een van deze te gaan wonen. Gek genoeg dat ik me er wel in kan zien wonen. :?

Die nu staan hebben twee een eigenlijk te kleine tuin. En bij een twijfel ik over de buren links en rechts. Links aantal oude autos in een tuintje en rechts helemaal vol met kinderspeelgoed en zo. Met twee niet zo kindblije honden. Weet dat dat eigenlijk van ondergeschikt belang zou moeten zijn omdat er groen genoeg omheen zit. Maar weet vanmezelf ook dat ik buiten zo hard nodig heb om te kunnen aanrommelen.

Zou dat betekenen dat dit dus niet de juiste huizen zijn of zou ik toch eigenlijk niet wegwillen hier. :? Merk dat ik s ochtends wakker word en ogen opendoe ik meteen tuin zie omdat ik alles gelijkvloers heb, maar huis en omgeving zijn niet goed meer voor me. Ik ben het ontgroeid.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:00

Ik lees straks even bij!
Weet niet of ik t hier al gezegd had, maaaaar we zijn nu bijna de trotse eigenaar van onze eigen Groningse kluswoning!
N uitgewoond huis in een wijk waar we liever niet wilden wonen, maar ja, we gaan samenwonen!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:03

_AB_ schreef:
Ik lees straks even bij!
Weet niet of ik t hier al gezegd had, maaaaar we zijn nu bijna de trotse eigenaar van onze eigen Groningse kluswoning!
N uitgewoond huis in een wijk waar we liever niet wilden wonen, maar ja, we gaan samenwonen!

Gefeliciteerd (al klinkt uitgeleefd in verkeerde wijk niet heel positief)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:19

Proficiat! Ga je geen spijt krijgen in een buurt waar je liever niet wilt wonen?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:35

Dank jullie wel!
Uitgeleefd is idd niet zo chill. Voordeel is dat het huis veeeeel goedkoper is dan
andere huizen in het zelfde rijtje. En ik ga samen met mams, schoonmams en beste vriendin op jacht naar keuken, badkamer en toilet :)
Huis staat in het goeie stuk van de wijk waar we niet wilden wonen, 3,5 km van het centrum en vlakbij de ringweg :) Dus daar valt ook wel mee te leven :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:45

Groot voordeel lekker naar eigen smaak inrichten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:18

De 17e een bezichtiging. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:11

[naam] schreef:
De 17e een bezichtiging. Ben benieuwd.

En net telefoon... vrijdag 1500 nog een.

Tja weet niet hoe slim kerstversiering is maar de boom staat er toch.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:14

Geeft dat niet juist een hele huiselijke sfeer?
Spannend Vonneke!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:16

Fijn Vonneke, dat geeft toch weer een goed gevoel 2 bezichtigingen! Kerstversiering is logisch toch in deze tijd van het jaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:24

Zou de boom gewoon optuigen
Kale boom is ook niks :+

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:27

Ik kom weer even voorbij neuzen.

Wauw Von, spannend weer twee bezichtigingen. Ga voor je duimen.
En kerstversiering is toch prima. Is gezellig en heel normaal in deze tijd van het jaar.
Bij een ander huis hebben wij een keer een bezichtiging kort aangemeld gekregen. Zij kwamen de ochtend erop op zaterdag, toen vierde wij de verjaardag van ons zoontje.
Huis was dus helemaal versierd en wel.

Iedereen, welke geslaagd is, of verkocht heeft, gefeliciteerd.

Wij wonen super lekker in ons huis, echt genieten.
De hal is alleen nog niet geverfd, ik hoop dat ze daar deze week of volgende week aan beginnen, dan is dat ook klaar en is het huis van binnen helemaal klaar.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:35

Wij gaan morgen bij 2 huizen kijken, en later deze week nog bij 2 andere. Niet echt onze droomhuizen, qua locatie niet en qua huis zelf niet, maar er is zo weinig te koop wat ons aanspreekt dat we toch maar gaan kijken. Vanaf foto's is toch lastiger beoordelen dan in het echt, tenslotte. Wel spannend hoor. We hebben nu tijdelijke woonruimte tot mei geregeld, dus we willen wel graag vrij snel iets kopen zodat we in mei ook echt kunnen verhuizen.

In hoeverre speelt bij jullie de maandlasten een rol? Eén van de woningen is heel gunstig geprijsd, dat zou bijna 200 euro schelen op de maandlasten en dat is best veel. Huis is wel iets kleiner dan de andere huizen. Een perfect huis is heel fijn, maar veel geld overhouden elke maand is ook wel lekker natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:37

Wat fijn dat jullie het goed naar de zin hebben. Is toch een hele verhuizing geweest naar een ander dorp.

Ik vind inderdaad de versiering er ook bij horen. Vindt het zelf ook gezellig. Wordt weer wat extra poetsen en opruimen. Zeker nu met alle nieuwe sinterklaas speelgoed van de kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:38

Dani schreef:
Wij gaan morgen bij 2 huizen kijken, en later deze week nog bij 2 andere. Niet echt onze droomhuizen, qua locatie niet en qua huis zelf niet, maar er is zo weinig te koop wat ons aanspreekt dat we toch maar gaan kijken. Vanaf foto's is toch lastiger beoordelen dan in het echt, tenslotte. Wel spannend hoor. We hebben nu tijdelijke woonruimte tot mei geregeld, dus we willen wel graag vrij snel iets kopen zodat we in mei ook echt kunnen verhuizen.

In hoeverre speelt bij jullie de maandlasten een rol? Eén van de woningen is heel gunstig geprijsd, dat zou bijna 200 euro schelen op de maandlasten en dat is best veel. Huis is wel iets kleiner dan de andere huizen. Een perfect huis is heel fijn, maar veel geld overhouden elke maand is ook wel lekker natuurlijk.

Dat zijn twee dingen die je tegen elkaar af moet wegen. Maar wooncomfort is zeker belangrijk. Maar wanneer het wooncomfort prima is zou ik zeker de €200 in overweging nemen in een keuze.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:21

Oei ja Von, dat wordt een mooie uitdaging qua ruimte.. Jij hebt in een keer voor twee weer extra speelgoed erbij.
Ja is zeker een hele verhuizing/ verandering geweest. Maar echt heel erg goed verlopen. Zoonlief heeft het zo naar zijn zin ook, is zo blij. Daar deden we het ook zeker voor, dus zo fijn dat het zo uitgepakt heeft.

Dani, wat Vonneke zegt, zo zou ik er dan zelf ook naar kijken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:27

Als je in het kleinere huis fijn zou kunnen wonen met misschien een compromis ergens zou ik zeker kijken of dat compromis opweegt tegen de lagere lasten

Heel simpel :waarom zou je die 200. Euro extra uitgeven als je in het goedkopere huis ook gelukkig kunt zijn ?

Als je er nou binnen loopt en de muren komen op je af door het formaat woning dan zal de mindering in maandlasten het niet waard zijn gok ik
Maar tis idd gewoon afwegen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:29

Dani schreef:

Het hangt er vanaf.. in een niet ideaal huis wilden we gerust zitten als huurwoning, geen probleem mee. Maar om over te gaan tot kopen, moest het wel echt hét huis zijn bij ons...

Vrienden van ons hebben dan weer bewust een huis gekocht met doel na een aantal jaar te verkopen en nieuw te kopen, dan maakt het denk ik minder uit.

Als je instelling is: het kan dat we hier de volgende 20 jaar wonen, dan zou ik toch doorzoeken naar het "ideale" huis, en kijken wat mogelijk is qua kosten. Wel hadden we op voorhand een max gezet en zijn ook bewust niet gaan kijken naar huizen die we toch niet comfortabel konden betalen iedere maand. Zinloos om je daarmee gek te maken als je maandelijks moet schrapen om een beetje te kunnen leven.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:27

De kerstboom in huis zou ik gewoon doen. Heb al meerdere huizen bekeken waar al een tijdje niemand woont ook een aparte ervaring vind ik.
Dan staat er hier en daar nog wat meubels . Vaak is dan de kachel al een tijdje uit. Best moeilijk om dan het huiselijke gevoel te krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:44

Kerstboom doen, staat alleen maar gezellig.

Ik word zo langzaam aan weer gestoord. Vandaag de eerste twee huizen makelaar gebeld om eerste af te zeggen ivm eigenlijk te kleine tuin maar wel in de gaten houden omdat het verder wel bevalt. Daar zou ik al een bouwtechnische keuring doen maar wilde de andere twee huizen even afwachten.

Tweede afgezegt vanwege te kleine woonkamer, bezichtiging vandaag was goed maar huis denk ik wel al verkocht. Jongen kijkt vrijdag voor 3e keer en heeft hypotheek gesprek met adviseur van verkopende makelaar. Dus ik denk kalm aan doen.

Kijk ik vanavond op funda even. Zie ik eerste huis in vraagprijs heel flink gezakt beneden de prijs die ik in gedachte had als aankoop prijs. :oo morgen vroeg maar de makelaar bellen voor nog een bezichtiging. En dan de tweede schuur even goed opmeten hoeveel ruimte ik daarmee zou kunnen winnen in de tuin. Als dat een stuk van meer dan 2 bij 3 is is dat al een verdubbeling van het eerste gedeelte :') en zou net het gevoel kunnen geven iets met groen te kunnen doen.