Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:31

Sonja_vR schreef:
ik heb voor de knoflook een terra cotta knoflookpotje, is een potje met deksel en wat gaten onderlangs de pot (lang leve de kringloop ;) )

Kringloop is handig he! Ik was laatst bij 't Goed en daar kwam ik een speciale aardappelbak tegen voor 1,-. Was er zo blij mee hihi. Dat ding staat toch onderin mijn kast, maar mijn aardappelen blijven zoveel langer goed nu.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:49

Citaat:
Kringloop is handig he! Ik was laatst bij 't Goed en daar kwam ik een speciale aardappelbak tegen voor 1,-. Was er zo blij mee hihi. Dat ding staat toch onderin mijn kast, maar mijn aardappelen blijven zoveel langer goed nu.

Wat voor soort bak is dat? ik doe ze in een curver bakje met deksel er niet helemaal op.

Destino

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:45

Nog een bespaartipje trouwens; bij de etos is nu een actie. Je oude zonnebrand inleveren ongeacht merk/hoe veel er nog in zit. En dan mag je een nieuwe zonnebrand van het etosmerk terug kopen met 70% korting.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:09

esmespitfire schreef:
Zijn er meer mensen die groente doen voorkoken en de vriezer in verwerken?

Vorige week heb ik toevallig de spitskool gekocht die toen bij de AH in de aanbieding was, maar omdat ik die in m'n uppie niet alleen op krijg, heb ik een deel daarvan inderdaad kort gekookt en in zakjes in de vriezer gedaan. Voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe. Als ik een paprikamix koop, gooi ik die meestal wel in blokjes gesneden in de vriezer, maar die hoef je uiteraard niet voor te koken. Zal me dus benieuwen hoe de spitskool smaakt.

Destino schreef:
Nog een bespaartipje trouwens; bij de etos is nu een actie. Je oude zonnebrand inleveren ongeacht merk/hoe veel er nog in zit. En dan mag je een nieuwe zonnebrand van het etosmerk terug kopen met 70% korting.

We hadden het hier van het weekend thuis over en ik heb er inderdaad gelijk gebruik van gemaakt. Gewoon een oude verpakking van de Lidl ingeleverd en voor 2,40 euro had ik een compleet nieuwe fles zonnebrand. :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:17

Ik vries ook wel vaak overgebleven groenten in. Alleen kook ze nooit voor. Spitskool heb ik nog niet echt geprobeerd, maar prei bijvoorbeeld wel.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:18

vind het wel spijtig dat België duurder is qua voeding als ik jullie lijstjes zo lees. Mijn beste bezuinigingstip is dus zeker in NL naar de winkel gaan als je toch de grens over moet :+ (voor de belgen bedoel ik dan)
verder kopen wij dus ook steeds vlees uit de snelverkoop. dat gaat meteen de vriezer in, dus gaat perfect zo. en groenten in grote zakken in de diepvries en uit de tuin.
ga dit jaar wel experimenteren met het wecken van de opbrengst van de tuin, want anders wordt de vriezer te klein (en een tweede vriezer kost weer meer energie natuurlijk)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:25

wemkelover schreef:
Ik vries ook wel vaak overgebleven groenten in. Alleen kook ze nooit voor. Spitskool heb ik nog niet echt geprobeerd, maar prei bijvoorbeeld wel.

Afgezien van paprika had ik nooit eerder verse groente ingevroren, dus ik heb op internet opgezocht hoe ik dit het beste kon doen en daar werd geadviseerd de spitskool kort te koken, 2-4 minuten. Omdat ik er geen ervaring mee heb, heb ik die raad maar opgevolgd. Wat gooi jij zoal ongekookt in de vriezer dan?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:07

prei, wortels, ui, paprika, bleekselderij, bloemkool, brocoli

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:28

Ik heb 20% korting gewonnen bij een actie van de Deen omdat ze 80 jaar bestaan of zoiets. Duurste artikel met 20% korting. Ga ik eens even diep nadenken wat het duurste daar is :D

Ik heb ook met de geld terug actie meegedaan voor Robijn was kussentjes (of hoe die dingen ook heten) Online gegevens invullen en klaar! Super!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:40

Ik kruip ook weer even onder mijn steen vandaan (ik lees nog steeds mee) :D

Vandaag was ik bij de appie en daar was de Zaanlander kaas met 50% korting! Dat vind ik altijd super lekker, maar veel te duur en nu was ik voor ruim een half kilo maar iets van €3,- kwijt. Dat vind ik leuk kaas kopen! Dus gelijk maar 2 stukken meegenomen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:16

Bij de c1000 ook nog allerlei 1+1 gratis aanbiedingen kwam ik gister achter.
4 pakken Ice tea green gehaald, 2 pakken knorr, 2 bananen met 50% korting, 2 snack a jacks rijstwafels
1 kant en klaar maaltijd diepvries Gyros voor 1-,- uit de diepvries.
Was totaal voor 8,71 klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:51

Kynshiri, welke winkel ga jij altijd? :) Ik ben inderdaad wel blij met de appie hier tegenwoordig. Vooral voor vlees. Nu net gewoon naar de GB geweest, had geen speciale dingen nodig. Philadelphia heeft nu -€0,30 bij aankoop. En heb m'n voorraad aardappeltoefjes weer aangevuld. En dit keer eens calamares genomen. Net gekeken, per portie is dat 32 cent en 49 cent .. deel beide in 4 namelijk.

Was in totaal nu 17,40 kwijt (yoghurt, eieren, calamares, aardappeltoefjes, kipfilet, brood, appels, tomaten, philadelphia, komkommer, courgette, bananen en sla). Kan weer even vooruit :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:35

ik winkel bij de Delhaize Idinn, maar ik ben dus een rasechte 'stickershopper'
basisinkopen voor de hele week voor 2 personen is bij ons rond de 40€ . heb wel een groententuin en spaar dus daar ook wat uit natuurlijk.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:40

Net een hele leuke goedkope groentenboer in leeuwarden gevonden.
Voor 4.50 had ik 3 kleine meloenen, 400 g druiven en 5 groene appels.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:18

Dat is een goede koop!

Ik haal van alles uit de vriezer. Vergeet alleen vlees er op tijd uit te halen. Dompie........moet ik straks alsnog even wat halen. Gebakken aardappelen, rauwkost, tomatensalade, gewone salade en dan klaar!
Morgen ga ik uit eten *\o/* maar aan de andere kant ook -O- want dan ben je ook altijd meer kwijt dan je wilt.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:19

ik vind het altijd moeilijk als ik op de markt bij de groenteboer sta, heb toch vaak het idee dat supermarkten soms goedkoper zijn

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:29

Ik heb er opgelet en de markt is bij ons niet goedkoper, zelfs een stuk duurder. De producten zien er beter uit, blijven langer houdbaar, maar ik betaal daar geloof 1,50 voor een paprika.
Dat vind ik echt duur.

Dus weer naar Lidl en daar ben ik echt heel blij met mijn groenten en fruit!! (tegen een zeer nette prijs!)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:24

liddl was ik laatst toevallig maar vond ik ook tegen vallen

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:09

Lidl is wat groente en fruit betreft inderdaad niet altijd goedkoper. Appels koop ik eigenlijk altijd bij de AH. Weliswaar Jonagolds, dus de goedkoopste soort, maar dat scheelt toch echt met de appels bij de Lidl. En verder koop ik groente en fruit zoveel mogelijk in de aanbieding.

Op tv zag ik laatst trouwens een reclame van Dove Purely Pampering voorbij komen. Je kunt het volle aankoopbedrag terugkrijgen door de bon op te sturen. Al mensen die dit hebben geprobeerd? Want bodylotion is iets dat ik altijd wel kan gebruiken en over de andere lotions van Dove ben ik best tevreden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:23

met veel groen zijn ze in ieder geval goedkoper dan de appie is mijn ervaring
probleem is alleen wel dat ik bij de lidl geneigd ben te veel mee te nemen, dus ben je dan alsnog meer kwijt :+
maar ik haal het meeste bij de appie, want die zit hier op het dorp, de lidl komt ik eens in de 3 weken, tot maand, dan haal ik toiletpapier en wat andere zaken die ik graag van de lidl heb en neem ik gelijk een hoop groen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:52

Schoonmaakmiddel van Lidl is ook vaak duurder als die van de euroshopper bij de AH. Probleem is dat wij boven de Lidl wonen en uit gemakzucht toch daar meenemen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:26

__Leonie schreef:

Waar in Leeuwarden? Ik ga zelf vaak naar de groenteboer op de Schrans!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:38

Ik vind de Deen ook niet goedkoop. En als ik bij Deen groenten haal moet het wel snel op. En bij Lidl blijft het langer vers. Vind ik ;)

Schoonmaakmiddel heb ik voor jaaaaaaaaaaaaren nog in huis, maar haal wel die doekjes in zo'n pakje. Snel ff wc brilletje, aanrecht etc schoonmaken. Veel goedkoper dan die van Deen of AH.
Idem met vaatwasblokjes, nog nooit zulke goede gehad! Ik doe ze door de midden en de hele vaat super schoon.

Deze week voor ongeveer 30 euro schappies gedaan, rest vriezer etc. Maar heb nu een behoorlijke lijst klaar liggen........... -O-

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:10

Juangi schreef:
__Leonie schreef:

Waar in Leeuwarden? Ik ga zelf vaak naar de groenteboer op de Schrans!

Ja die inderdaad.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:02

Destino schreef:

Super bedankt voor de tip Chantal! Wij hebben nu ook drie nieuwe flessen staan. :D