Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:51

Whhhooooh! gave stoel! Ik ben zelf nogal van de grijs tinten. Volgens mij is die stoel echt awesome om te whitewashen en dan het riet bijvoorbeeld licht grijs of zo?

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:08

Ik wil ook aan mij projectje beginnen. twee van die tafeltjes die je onder elkaar kunt schuiven. Maar hoe zuinig is de verf? Nemen jullie de literblikken of de kleine hiervoor?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:16

Shiloh schreef:
Whhhooooh! gave stoel! Ik ben zelf nogal van de grijs tinten. Volgens mij is die stoel echt awesome om te whitewashen en dan het riet bijvoorbeeld licht grijs of zo?

Hij is mooi hé! ik vermoed dat het een echte thonet is , alleen is er geen merkje meer te vinden dus dan krijg je er niks voor :o maar vind em ook veel te leuk om te verkopen! :)
whitewash met grijs is wel een idee :) ik zelf ook nog te denken om er kussens in te maken....dan zit hij nog lekkerder :) Denk dan aan een lekker zitkussen, en dan een hoofdkussentje bovenaan, zodat je nog wel het mooie riet blijft zien :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:24

Ik zou hem ook whitewashen en dan leuke kussens inderdaad :j . Volgens mij zou ik er dan ook nooit meer uit komen, zo comfy <3

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:51

Ik twijfel nog wel tussen whitewash of hoogglans wit... :o

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:48

Lafayette schreef:
Ik wil ook aan mij projectje beginnen. twee van die tafeltjes die je onder elkaar kunt schuiven. Maar hoe zuinig is de verf? Nemen jullie de literblikken of de kleine hiervoor?

Ik vind de verf zuinig in verbruik, een pot van 250 ml kun je 3-4 m2 mee verven.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:20

Na al dat moois dat hier voorbijkomt wil ik er ook aan beginnen. Er staan nog enkele oude kasten op zolder, heel donker hout, maar van fineer. Ik wil aan de slag met krijtverf. Volgens verschillende sites volstaat het om het meubel goed af te wassen, met ammoniak, St Marc, of soda. Wat raden jullie aan ?
Is krijtverf ook bestand tegen vaak afwassen, bv keukenkasten, binnendeuren?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:22

Fantabulouss schreef:
Ik twijfel nog wel tussen whitewash of hoogglans wit... :o

Je zou een stukje kunnen whitewashen om te kijken of het bevalt, en anders alsnog met hoogglans wit erover heen. Eenmaal hoogglans wit, is whitewashen niet meer mogelijk natuurlijk ;)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:43

Afbeelding

Mijn projectje van het weekend.
Helaas geen voor fotos.
Het was een grenen kast. Een deel van een buffet.
Dus eerst graten dicht maken boven op, beslag geverfd.

Beetje bagger foto, sorry
Onafgemaakte, omdat laptop vast liep en toen was ik er ook even klaar mee :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:58

Tof zeg Lonan! Erg mooie kast! :) Greepjes vind ik erg mooi! Waar heb je die vandaan of zaten die er al aan? :)

En die schommelstoel is echt super awesome. Hoe heb je die op de kop getikt? :D Ik zou 'm ook wit maken en dan bv het riet grijs. Leuk kussentje erin en dan is 'ie super hip. :D

Ik ga straks verder met mijn nachtkastjes. Laatste laag gaat erop en dan moet het af zijn. Hoop dat het zo wordt als dat ik het in m'n hoofd heb. :')

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:07

Julia schreef:
En die schommelstoel is echt super awesome. Hoe heb je die op de kop getikt? :D Ik zou 'm ook wit maken en dan bv het riet grijs. Leuk kussentje erin en dan is 'ie super hip. :D
Hij stond stoffig te worden op zolder bij de ouders van een vriendin van me, en die vroegen of ik hem wilde hebben :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:16

Fantabulouss schreef:
Julia schreef:
Hij stond stoffig te worden op zolder bij de ouders van een vriendin van me, en die vroegen of ik hem wilde hebben :)

Mazzeltje dus! Hij is echt tof! Veel plezier ermee! :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:03

Als afwerking voor de schommelstoel kan je er ook een schapenvacht in leggen ipv kussen, zit heerlijk <3

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:24

Twee van mijn projectjes, de eerste was een donkereiken kist, geverfd met Abbondanza verf en afgewerkt met antiekwas. Hierna doorgeschuurd.
Afbeelding
Afbeelding

De tweede was een tv kastje, heb er een kastje/bankje van gemaakt. Helaas te breed voor eigen gebruik dus te koop, ik twijfel of ik nog een keer de antiekwas overgooi en dan iets meer doorschuur. Nog even over denken....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:14

Leuk geworden. Hoe bevalt de Abbondanza verf? Ik zag dat er bij mij in de buurt nu ook een winkel is die dit verkoopt. Meer kleurkeuze dan annie sloan.

Morgen begin ik aan het opknappen van een klepbankje.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:46

Bevalt super! Dekt ook op donkere kleuren (vrijwel) in 1 keer en droogt erg mooi op. Ik merk eigenlijk weinig verschil met de Annie Sloan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:19

En prijstechnisch gezien? Ik ke. Die abbodanza nog niet.. zal is googlen.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:39

Ik ben mn slaapkamer meubels aan het verven met krijtverf.
Nu heb ik ze in de parketlak gezet, hoeveel lagen moet ik doen?
Of is 1 laag al voldoende?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:43

Dat denk ik wel, ligt eraan wat je ermee gaat doen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:46

Wat leuk die dekenkist maar dat bankje vind ik nog leuker, mooie kleur is dat overigens, welke naam heeft die ?
Ik ben ook wel benieuwd naar abbondanza verf, word het ook zo mat als Annie als het nog niet gewaxed is ? En waarmee was/wax je dat ?

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:52

Afbeelding

Afbeelding

Lees al een tijdje mee, maar nu had mijn tante een kastje te koop. Misschien iets voor een van jullie? Kastje staat in Enschede

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:51

Leuk kastje, helaas te ver weg en ik heb dezelfde al in de keuken staan :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:01

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:14

Ik zit weer aan een nieuw projectje te denken. Ik heb echt zon chille hoekbank. Alleen heb ik daarbij niet echt een tafel in de buurt. Ja. Mijn salon tafel, maar wil ik die binnen handbereik in de buurt hebben, dan moet die super dicht tegen de bank aan staan. Nu heb ik het idee om een "bijzettafel" te creëeren achter de bank. Het idee is een plank van ongeveer 20 cm die over de lengte van de bank net achter de kussens komt, en die aan de zijkanten dan een soort poot heeft (en in het midden wellicht ook voor de stevigheid). Hier zou ik dan ook een leuk plantje of zo op kunnen zetten. Ben het nog aan het uitdenken, maar zou niet al te ingewikkeld moeten zijn denk ik.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:16

Ik heb dat laatst ook gemaakt samen met mijn vriend. Heel simpel ontwerp maar heel doeltreffend. Lekker mijn koffie bij de hand terwijl ik languit op de bank lig. Ben er heel bljj mee. Hij stast bij ons tussen de muur en de bank dus we hebben ook nog een beetje opbergruimte gecreëerd. Zo staat bijvikrbeeld de zak kattenbakkorrels nu achter de bank +:)+ Hoef ik niet helemaal naar de schuur steeds!