[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:05

Georgette schreef:
Ach, als er niemand komt, hebben we in ieder geval een lekkere appeltaart :)

En een superschoon huis, met nette tuin! :=

Qimm

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:07

ben je eigenlijk gewoon thuis met zo'n open dag? lijkt me echt bizar allemaal vreemde mensen die door je huis banjeren :P

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:11

Dat zal wel moeten! :) Je moet ze toch rondleiden!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:13

Want er is geen makelaar bij dan? Dacht dat ze op ieder huis een makelaar zetten ofzo :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:21

Nee geen makelaar. Die hebben het te druk, aangezien er meerdere huizen per makelaar meedoen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:04

Wij zitten op dit moment in Amerika. Kreeg mail van de makelaar dat er twee belangstellenden voor ons huis zijn. O hemel, als de kinderen het maar 'bezichtigingsklaar' krijgen, gelukkig komt mijn hulp wel elke week gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:09

Ik heb gister een kijker gehad.. Ze kwamen voor 2 appartementen bij ons in het gebouw. Een appartement boven mij had de voorkeur, dus eerst bij de mijne gekeken. Was ze heel positief over :j Toen zijn ze naar die andere gegaan en die viel dr erg tegen. Toen dus weer terug naar de mijne en hebben ze die nog heel uitgebreid bekeken en was ze heel enthousiast over. De makelaar had er een goed gevoel bij, dus nu afwachten...... en daar kan ik zo goed tegen :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:17

Open huis ben je gewoon thuis en leid je de mensen zelf rond.

Wij hebben weer een tegenbod gehad en we gaan vandaag weer een bod plaatsen. Ben benieuwd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:21

Suuszels schreef:
Want er is geen makelaar bij dan? Dacht dat ze op ieder huis een makelaar zetten ofzo :+

Whehehe, dan zouden zoals wij 16 makelaars in moeten huren. Of je moet jezelf in 16 stukjes snijden :))

En dat van dat appeltaart bakken vind ik persoonlijk zo'n onzin :o T gaat toch echt om het huis en niet om de 'huiselijke geur'. Maar das persoonlijk.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:23

en wees aanwezig bij zo'n open huizendag :+
Ik was tijdje terug bij een appartementje, was er niemand! Later naar de makelaar gegaan van joh, hoe zit dat nou?
Bleek die mevrouw ook bot gezegd te hebben dat ze na 3 uur helemaal zat was en gewoon weg was gegaan. Daarmee eindigde eerlijk gezegd ook mijn interesse, als je er écht niets voor over hebt... (en als je er niet kán zijn, das ok, maar dan doe je gewoon niet mee met zo'n dag lijkt me)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:23

Monique vast wel! En met hulp helemaal! :) Gaaf trouwens dat je in Amerika zit!
Relaxed ow spannend!!

Ik ga idd geen appeltaart bakken. Opruimen en schoonmaken moet genoeg zijn!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:24

Noukie schreef:
en wees aanwezig bij zo'n open huizendag :+
Ik was tijdje terug bij een appartementje, was er niemand! Later naar de makelaar gegaan van joh, hoe zit dat nou?
Bleek die mevrouw ook bot gezegd te hebben dat ze na 3 uur helemaal zat was en gewoon weg was gegaan. Daarmee eindigde eerlijk gezegd ook mijn interesse, als je er écht niets voor over hebt... (en als je er niet kán zijn, das ok, maar dan doe je gewoon niet mee met zo'n dag lijkt me)

Haha, das ook idd niet erg handig van zo'n iemand. En als je er dan niet meer kan zitten meld dat de makelaar zodat hij het laatste uur af kan maken of iig een briefje op het raamt plakt met het nummer van de makelaar.
Maar k geef je groot gelijk dat jou interesse dan over was. Ik zou hetzelfde hebben :o

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:27

Idd. Het is ook maar van 11 toto 15. Je wilt je huis toch verkopen of niet?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:29

Wij hebben altijd van 11 tot 14, dus dat scheelt alweer een uur. Ik ga het zelf vanaf 12.15 uur ook overnemen van een verkoper daar thuis. Dan is er iig iemand aanwezig.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:31

Das ook wel fijn Rowo. kan natuurlijk altijd dat iemand afspraken heeft die dag en als je voor een paar uurtjes vanuit de makelaar dat regelt in overleg is t wel handig :)
bij mn opa zn flat had de makelaar ook bij eventuele open huizen route aanwezig geweest (verkoop na overlijden). Alleen nooit nodig geweest, die was met een week verkocht uiteindelijk!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:32

Wij moeten eigenlijk hier ook met z'n 2en zijn trouwens van de makelaar.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:34

Staat jullie boerderij te koop Margriet of heb je een eigen huisje?

Wij hebben idd ook een aantal woningen die leeg staan ivm overlijden of oude mensen die niets meer kunnen. Maar meestal lossen zoon/dochter dat wel op. Maar als ze niets kunnen regelen lossen wij het vaak op. Of met een blaadje aan de deur dat ze ons kunnen bellen en wij erheen rijden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:36

Het lijkt me voor de makelaar wel een heel gedoe, die open huizen route. Aan de ene kant wel heel fijn, aan de andere kant een hóóp regelen en in de gaten houden...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:38

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:38

Wij zijn geen heel groot kantoor, maar t is echt een heel gedoe. De voorbereidingen al (alles op internet krijgen, adverteren, brochures maken etc etc) en dan de dag zelf het hele dorp door om bij iedereen langs te gaan om te vragen hoe het gaat.

Ach hobby he :D

@ margriet: wel een leuk huisje zeg.... :j Echt wel mijn smaak!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:47

@ Margriet, zeker leuk! En daar koop je hier amper 2 kamers voor := Maar qua inrichting etc ook leuk, past mij ook wel!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:04

Trouwens, voor de mensen die goed in de hypotheken zitten: is er iets om wat goedkoper aan je levensverzekering te komen?
Want, ook incl verzekering trouwens, ik heb een hele mooie offerte. Maar ik kom op 330 hypotheek en daar komt nog 100 verzekering bij. Dat vind ik in verhouding best een groot bedrag. (Dan nog, in vergelijk met huren ben ik écht wel tevreden hoor!) maar hoe zitten jullie daar in?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:35

Margriet_ schreef:
Wij moeten eigenlijk hier ook met z'n 2en zijn trouwens van de makelaar.

Tijdens de Open Huizen route? Waarom dan?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:36

Noukie schreef:
Trouwens, voor de mensen die goed in de hypotheken zitten: is er iets om wat goedkoper aan je levensverzekering te komen?
Want, ook incl verzekering trouwens, ik heb een hele mooie offerte. Maar ik kom op 330 hypotheek en daar komt nog 100 verzekering bij. Dat vind ik in verhouding best een groot bedrag. (Dan nog, in vergelijk met huren ben ik écht wel tevreden hoor!) maar hoe zitten jullie daar in?

Wij gaan volgens mij 22 euro voor de één en 12 euro voor de ander betalen. En dan gaat het om een verzekerd bedrag van boven de 5 ton en een bedrag van rond de 2 ton. Hoe het precies zit weet ik niet, maar duur vond ik het iig niet (al moet ik hiervoor nog wel naar de medische keuring en daar heb ik totaal geen zin in).

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:40

Heh we hadden een heel leuk huis gezien op funda, had zaterdag open huizen dag en nu heeft ie geen open huizen dag meer.
Grrmpf.

Ik dacht dat er bij elke makelaar maar een paar huizen meededen omdat ze niet genoeg makelaars hadden. Lekker naief :P