Wat lief Emj, dat je advies geeft en wilt meekijken. Misschien is dat net het laatste zetje om eindelijk een oplossing te krijgen, en anders zou een korting in ieder geval op zijn plaats zijn inderdaad.
En bij alle mensen die ervoor komen zou ik inmiddels deze neiging hebben
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-25 09:40
Toen ik donderdag in de auto zat naar het ziekenhuis belde de planner. Of ik thuis was. Ik zeg dat ze toch niet binnen hoeven kijken dus ze gaan hun gang maar. De planner wilde ze eigenlijk ook even binnen hebben maar omdat ik niet thuis was zou ze ze toch langs sturen.
Pfff wat een geëmmer om het zo maar te zeggen Ik zou er echt vervelend van worden inmiddels zeg. Hoe veel mensen moeten er nog komen kijken om het eindelijk eens op te lossen voor je.
Heb er een mooi plekje voor en ik wil eens gaan kijken of ik wat kan verbouwen.
Morgen ook lekker de schuur opruimen en netjes maken en ik heb nog wat groene aanslag op de tegels die ik weg wil halen. En het wordt een heerlijk dagje om buiten te prutsen.
Oh leuk! Ben heel benieuwd of je er iets lekkers uit krijgt Wij hebben best wel grote borderbakken met momenteel sierplanten erin, maar ik twijfel ook wel om er in plaats van daarvan iets nuttigs in te verbouwen.
Ja, is toch leuk om te kijken of het lukt. Ik zag ook al dat mijn bloesemboompje al wat knoppen krijgt!
Kaitlyn
Geplaatst: 07-03-25 14:49
Oh leuk! Wat wil je gaan planten? Wij hebben een toevallig een stuk tuin omgebouwd naar moestuin en ook nog 2 kweekbakken staan.
Het eerste was al gezaaid, maar toen kwam er hier onverwachts nog vorst deze week. Dus even kijken of er wat gaat groeien de komende 2 weken en anders zaaien we opnieuw.
Ik wil tomaten proberen, radijs en misschien komkommers? Weet niet of dat kan/haalbaar is hoor. Maar dat eet ik graag dus tja. Misschien ook aardbeien.
Dan is het zeker wel slim om een kleine plantjes te kopen ipv zaadjes toch?
Als je dit jaar eigen aardbeien wil zou ik wat plantjes kopen. Wij hebben 2 jaar terug kleine plantjes gekocht in het voorjaar en die hebben ons die zomer en vorig jaar onwijs veel aardbeien gegeven. Dat jaar hebben we ook zaadjes geplant en die hebben ons vorig jaar aardbeien gegeven. Ze kregen mega uitlopers, waar nieuwe planten van komen. Maar die hebben we eraf gehaald want hadden we op het balkon echt geen plek meer voor. dus hoop de dit jaar weer te krijgen, want hebben nu plek zat.
Komkommers en tomaten hebben wij ook gezaaid. Radijs eten wij niet graag, maar hebben in de kweekbakken rabarber, tomaat en tijm. Als die groot genoeg zijn gaan ze de tuin in. In de tuin komt aubergine, ui, aardappel, spinazie, boerenkool, knoflook, peterselie en paprika.
Qua ui is pootui optie, zaaien is ramp. Uienfamilie : sjalotten, wandeluien, oerprei vermeerderen allemaal zichzelf op soortgelijke manier als knoflook dat doet.