Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:05

loadihra schreef:
Hier een stille meelezer die toch maar tips zoekt..
Ik ken een woning krijgen maar die is helemaal uitgerookt en de nicotine aanslag zit overal op de muren en plafond etc. Ofwel.. ronduit smerig :r
Zijn er nog gouden tips om het schoon te krijgen?

Nadat ik gestopt ben met roken resteerde er 1 klusje.
Mijn rookruimte (een slaapkamer) cleanen.
Op advies van een vriendin heb ik een sopje met groene zeep gemaakt en ben ik alles schoon gaan schrobben met dat sopje icm keukenrol.
Tot mijn verbazing kon ik de aanslag overaal vanaf schrobben.
Succes met je "klusje"!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:08

c_alsemgeest schreef:
PSvanLot schreef:
Wie heeft er een gouden tip om een pvc vloer echt goed schoon te krijgen?

Inmiddels ligt de vloer er dik twee jaar in en zie ik, bij het weghalen van bijvoorbeeld het tapijt, dat de vloer daar lichter is.

Ik dweil regelmatig, maar misschien is er iets waarmee ik het weer wat lichter krijg.

[ Afbeelding ]

Dit is echt top spul, maakt pvc heel goed schoon, je hebt maar weinig nodig en laat ook geen gekke glimmende laag achter.

Thanks die ga ik zoeken!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 07:41

loadihra schreef:
Ik ken een woning krijgen maar die is helemaal uitgerookt en de nicotine aanslag zit overal op de muren en plafond etc. Ofwel.. ronduit smerig :r

Hier ook een huis gekocht waar behoorlijk in is gerookt. Ik weet niet of je echt wil verbouwen? Wij hebben eerst alles schoongemaakt, maar ook veel eruit gesloopt. (Keuken, muurtje, vensterbanken). Vervolgens zijn de muren beneden gestuct en hebben we het plafond met speciale verf gedaan. Het is echt wel een klus, maar niet onmogelijk.

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:05

Flying_Angel schreef:
loadihra schreef:

Hier ook een huis gekocht waar behoorlijk in is gerookt. Ik weet niet of je echt wil verbouwen? Wij hebben eerst alles schoongemaakt, maar ook veel eruit gesloopt. (Keuken, muurtje, vensterbanken). Vervolgens zijn de muren beneden gestuct en hebben we het plafond met speciale verf gedaan. Het is echt wel een klus, maar niet onmogelijk.

Ja weet moet wel flink verbouwd worden er gaan dan ook muren uit, de keuken gaat er uit etc. en dan moet het nog geïsoleerd worden, heb je het nog met een speciaal middel schoongemaakt? En werkt de verf ook echt tegen de geur en de vieze zooi?

akishino

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:14

Je kunt je muren eerst schoonmaken met groene zeep en mocht dat niet genoeg zijn tegen de rookgeur dan schoon schrobben met dettol, de echte dettol, niet de allesreiniger. Dat werkt tegen vieze geuren van oa rook.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:28

In ieder geval een tip om het echt goed schoon te maken voor je schildert.
Mijn broer was er zo overheen gegaan zonder goed schoonmaken en het kwam er zo weer doorheen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:26

Ammoniak doet wonderen bij nicotineaanslag en ook de spray van Dasty voor muren, wereldspul :j maar wel een raam openzetten!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:15

loadihra schreef:

Hogedrukreiniger? _O-

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:24

Bedankt voor de tips! Ik ga ze gewoon stuk voor stuk uittesten, de hoge druk reiniger is wel het meest verleidelijk om te gebruiken natuurlijk *D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:47

Voor vette aanslag op oven roosters of van die ijzers op het fornuis gebruik ik altijd van die sponsjes met afwasmiddel erin. Of een klein staalborsteltje.
Toen we hier kwamen waren de pitten bijna helemaal zwart en die moesten staal kleur zijn. Ben toen als een idioot met een staal borsteltje bezig geweest en toen waren ze weer schoon.

Helaas gaan we in ons nieuwe huis over op inductie. Makkelijker schoon te krijgen, maar heb een hekel aan koken op inductie of elektrisch. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:22

Ik ben net los gegaan bij de Wibra. Allemaal Dasty dingen ingeslagen. Morgen ga ik de hoekbank wegtrekken en daarachter goed stofzuigen en soppen. Ook ga ik de grote radiator schoonmaken. Dat is echt een hele klus. Dan ga ik met een rager er helemaal in, alle gleufjes. Daar zit zoveel stof in, niet normaal. En dan even goed schoonmaken. En ik wil de filters van de afzuigkap doen morgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:26

Filters van de afzuigkap werkt de Dasty tegen vet erg goed voor, even 8ntrekken en dan onder de gloeiend hete kraan afspoelen!
Als je een witte fles hebt voor de muren moet je oppassen met je kleding, dit zeg ik uit ondervinding :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:29

Heerlijk Suzanne! Het is toch altijd fijn om het huis weer helemaal schoon te hebben!

Onze houtkachel is dinsdag weggehaald, morgenvroeg komen ze een nieuwe plaatsen. Hier dus al veel gepoetst want het verse lucht gat moest veranderd in de vloer. Wat een puinhoop en best een klusje door de vloerverwarming!

Een draaibare kachel met keramische stenen die tot 14 uur warm blijven na het stoken. We hadden twee jaar een lobbe, maar ik wilde heel graag een draaiende.

https://www.leenders.nl/nl/collection/kilo/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:03

Mooie haard zeg! Echt hout erin dus?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:08

Suzanne F. schreef:
Mooie haard zeg! Echt hout erin dus?

Zeker! Doordat het hoogrendementskachels zijn kun je heel zuiver hout stoken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:10

Gaaf! Erg mooi hoor! Zal wel duur grapje zijn.

Ik heb laatst een radiatorombouw besteld, was ook best duur grapje. Had een offerte van 2 jaar geleden, nou nu was alles gewoon 50 euro duurder. Niet normaal.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:29

Suzanne F. schreef:
Gaaf! Erg mooi hoor! Zal wel duur grapje zijn.

Ik heb laatst een radiatorombouw besteld, was ook best duur grapje. Had een offerte van 2 jaar geleden, nou nu was alles gewoon 50 euro duurder. Niet normaal.

Voor ons valt het mee, mijn vriend werkt in de it van het bedrijf van de haarden. Dat scheelt alles.

Van deze knappert dinsdag afscheid genomen. Vond het oprecht erg haha.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:31

Die was ook erg mooi!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:39

Suzanne F. schreef:
Die was ook erg mooi!

Zeker, maar nu komt zijn grote broer. Wat hoger, en draaibaar, maar ook weer met de natuurlijke stenen. Draaibaar wilde ik heel graag, maar dit model was er twee jaar geleden nog niet.
Kunnen we ook vanuit de woonkeuken het vuur zien als we daar zitten.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 00:43

Absolem schreef:
Niet mijn huis schoongemaakt maar wel mijn auto van binnen .

Wisten jullie dat je van die borstel sets kan kopen om op je boormachine te zetten ? Ge-ni-aal . Ik heb een husky . En binnen een paar minuten zo de kofferbak schoon . Geen haar meer te vinden . Zand van de matjes af krijgen no problemo . Het is van binnen net alsof die auto net een jaar oud is ipv 15 jaar.

Dit klinkt me als muziek in me oren.
Met een Duitse herder die altijd mee gaat in de auto.
Heb je een linkje oid.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:40

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:
Die was ook erg mooi!

Zeker, maar nu komt zijn grote broer. Wat hoger, en draaibaar, maar ook weer met de natuurlijke stenen. Draaibaar wilde ik heel graag, maar dit model was er twee jaar geleden nog niet.
Kunnen we ook vanuit de woonkeuken het vuur zien als we daar zitten.

Daar is hij! Om half 9 was hij geïnstalleerd en was hij klaar om ingebrand te worden!
Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:29

astrea schreef:
Absolem schreef:
Niet mijn huis schoongemaakt maar wel mijn auto van binnen .

Wisten jullie dat je van die borstel sets kan kopen om op je boormachine te zetten ? Ge-ni-aal . Ik heb een husky . En binnen een paar minuten zo de kofferbak schoon . Geen haar meer te vinden . Zand van de matjes af krijgen no problemo . Het is van binnen net alsof die auto net een jaar oud is ipv 15 jaar.

Dit klinkt me als muziek in me oren.
Met een Duitse herder die altijd mee gaat in de auto.
Heb je een linkje oid.
www.bol.com/nl/p/borstel-set-voor-boorm ... androidapp

Ik gebruik meestal de wc borstel opzet kan je bijna overal mee tussenkomen als je m op zijn kant houd vliegen de haren er dus zo af .

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:37

PSvanLot wat een mooie haard 8-)
Zo gezellig en zo jammer dat wij hier geen haard kunnen plaatsen -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:07

Absolem schreef:
Ik gebruik meestal de wc borstel opzet kan je bijna overal mee tussenkomen als je m op zijn kant houd vliegen de haren er dus zo af .

Toch een nieuwe mag ik hopen?

Mooie haard PSvanLot!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:14

foxy80 schreef:
Absolem schreef:

Toch een nieuwe mag ik hopen?

Mooie haard PSvanLot!

Haha hier moet ik echt heel hard om lachen.