Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:05

996981 schreef:
Bedankt allemaal! :D had niet zoveel positieve reacties verwacht

Zelfs ik vind het wel mooi ;) , hoewel het niet mijn keuze zou zijn. Je vloeren en meubilair zijn relatief licht van kleur en met de cognac details voeg je warmte toe.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:49

Iemand interesse in deze salontafel?

Afbeelding

PSvanLot

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:40

Wat moo!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:09

karijn schreef:
Iemand interesse in deze salontafel?

Ik vind hem mooi, maar we hebben net twee kittens in huis gehaald. Doe maar liever niet dus. -O- :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:11

PSvanLot schreef:
Ik dacht mijn perfecte lamp gevonden te hebben... Op de site geen adres te vinden van het bedrijf. Trustpilot eens nagekeken. Durf het toch niet aan, echt jammer.

https://www.loberon.nl/Meubels/Lampen-V ... jzEALw_wcB

Lang getwijfeld, maar toch besteld! Ben benieuwd of het aan gaat komen.

deze plaat besteld in het 140x140. komt achter de bank.
Afbeelding

Een hoekje in huis is zo goed als klaar. Heb er nog een ander kleur kussentje in gelegd.
Afbeelding

Begint nu steeds meer een thuis te worden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:26

Gaaf Psvanlot! Ik zag daar ook mooie lampen. Ben benieuwd naar je ervaringen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:49

996981 schreef:
Gaaf Psvanlot! Ik zag daar ook mooie lampen. Ben benieuwd naar je ervaringen

Ze hebben er veel leuke dingen zag ik! Wil ook wat herfst accessoires in huis, dat hebben ze er ook zag ik.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:10

PSvanLot schreef:
PSvanLot schreef:
Ik dacht mijn perfecte lamp gevonden te hebben... Op de site geen adres te vinden van het bedrijf. Trustpilot eens nagekeken. Durf het toch niet aan, echt jammer.

https://www.loberon.nl/Meubels/Lampen-V ... jzEALw_wcB

Lang getwijfeld, maar toch besteld! Ben benieuwd of het aan gaat komen.

deze plaat besteld in het 140x140. komt achter de bank.
[ [url=m/Pk3QJ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een hoekje in huis is zo goed als klaar. Heb er nog een ander kleur kussentje in gelegd.
[ [url=m/lw1KHD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Begint nu steeds meer een thuis te worden.

Heel erg leuk!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:28

Afbeelding
Afbeelding

Deze heb ik besteld. Hij blijft in mijn hoofd zitten en de kans dat ik een tweedehands, rechts, op Marktplaats vind, is erg klein. En bij de Leen nu afgeprijsd, dus dat hielp wel.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:52

Mag ik eens vragen naar jullie mening? Wij zijn druk bezig met de eindsprint van onze verbouwing en zijn hiermee ook begonnen met het uitzoeken van nieuwe meubels. En dan het belangrijkste de bank.

Nu twijfel ik heel erg in welke kleur ik die zou willen. We willen graag een vrij donkere groene muur. En opzicht past dan een cognac kleurige bank er heel goed bij. Maar we willen geen leer. En dan vind ik de kleur al snel minder mooi.

Maar wat voor een kleur dan. Hebben jullie tips?
De ruimte wordt erg licht vanwege een grote ramenpartij van vloer tot plafon en een enorme lichtstraat boven waar de bank komt te staan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:07

Ton sur ton: wat dacht je van een groene bank? Niet zo donker als de muur?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:11

Tegenwoordig is velours erg in en dat heb je in heel veel kleuren. Oker/goudgeel zou heel mooi staan en goed te kombineren met veel kleuren.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:18

Velours vind ik een erg mooie stof. Maar met 4 katten gaat dat niet lang overleven ben ik bang. Een groene bank is opzich wel een leuk idee.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:19

Ik heb voor mijn héle donkere blauw/groene muur een 'burned orange' fluwelen bank. Ik vind het schitterend maar je moet er wel van houden :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:19

@Tucktuck: ik denk dat je dat met alle bekledingssoorten hebt; stof krijg je haaltjes in en leer gaatjes.
Het nadeel van velours vind ik dat het er rommelig uit ziet als je er op gezeten hebt (de vleug is dan in de war) :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:23

Tucktuck schreef:
Velours vind ik een erg mooie stof. Maar met 4 katten gaat dat niet lang overleven ben ik bang. Een groene bank is opzich wel een leuk idee.

Begreep juist dat katten dit minder goed kapot krijgen, omdat het zo'n fijne naad is? Maar weet niet precies hoe het zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:24

Tucktuck schreef:
Mag ik eens vragen naar jullie mening? Wij zijn druk bezig met de eindsprint van onze verbouwing en zijn hiermee ook begonnen met het uitzoeken van nieuwe meubels. En dan het belangrijkste de bank.

Nu twijfel ik heel erg in welke kleur ik die zou willen. We willen graag een vrij donkere groene muur. En opzicht past dan een cognac kleurige bank er heel goed bij. Maar we willen geen leer. En dan vind ik de kleur al snel minder mooi.

Maar wat voor een kleur dan. Hebben jullie tips?
De ruimte wordt erg licht vanwege een grote ramenpartij van vloer tot plafon en een enorme lichtstraat boven waar de bank komt te staan.

Dan zou ik voor donkerbruin gaan...

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:37

DubbelFun schreef:
@Tucktuck: ik denk dat je dat met alle bekledingssoorten hebt; stof krijg je haaltjes in en leer gaatjes.
Het nadeel van velours vind ik dat het er rommelig uit ziet als je er op gezeten hebt (de vleug is dan in de war) :)

Dat is helemaal zo. Wij kiezen toch voor stof omdat dit voor mijn gevoel althans net wat beter houdt. Maar dat ligt wellicht ook aan de katten.

Verdere tips vind ik ook allemaal goede stof tot nadenken.
We hebben in principe een bank dus nu echt nadenken over kleur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:41

Tucktuck schreef:
DubbelFun schreef:

Dat is helemaal zo. Wij kiezen toch voor stof omdat dit voor mijn gevoel althans net wat beter houdt. Maar dat ligt wellicht ook aan de katten.

Verdere tips vind ik ook allemaal goede stof tot nadenken.
We hebben in principe een bank dus nu echt nadenken over kleur.

Het hangt ook af van welk leer je hebt. Mijn ouders hebben altijd leren banken gehad. De eerste haalde amper de tien jaar, vreselijk doorgezakt en het leer begon te bladderen hier en daar.
Heeft destijds in 1988 ruim 3000 gulden gekost.

Vervolgens hebben ze (na een tussendoortje) in 2004 een nieuw leren bankstel van 1200 euro gekocht (2 zits én 3 zits samen voor dat geld!) en die hebben ze een paar weken geleden weggedaan. Na ruim 18 jaar zagen ze er nog waanzinnig uit (niet zichtbaar ingezakt, leer was niet gescheurd of gebladderd). De oude kat trok zich er wel eens aan op, maar daar was amper wat van te zien.

Nu hebben ze een bank van dat cowboyleer, zoiets heet het geloof ik. Dat heeft meer weg van stof, daar zie je sowieso weinig op. Maar heeft wel de eigenschap om uit te kunnen rekken en inzakkende kussens te verdoezelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:42

Met donkergroen kun je echt alle kanten op, die kleur kombineert zo makkelijk.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:48

Janine1990 schreef:
Het hangt ook af van welk leer je hebt. Mijn ouders hebben altijd leren banken gehad. De eerste haalde amper de tien jaar, vreselijk doorgezakt en het leer begon te bladderen hier en daar.
Heeft destijds in 1988 ruim 3000 gulden gekost.

Vervolgens hebben ze (na een tussendoortje) in 2004 een nieuw leren bankstel van 1200 euro gekocht (2 zits én 3 zits samen voor dat geld!) en die hebben ze een paar weken geleden weggedaan. Na ruim 18 jaar zagen ze er nog waanzinnig uit (niet zichtbaar ingezakt, leer was niet gescheurd of gebladderd). De oude kat trok zich er wel eens aan op, maar daar was amper wat van te zien.

Nu hebben ze een bank van dat cowboyleer, zoiets heet het geloof ik. Dat heeft meer weg van stof, daar zie je sowieso weinig op. Maar heeft wel de eigenschap om uit te kunnen rekken en inzakkende kussens te verdoezelen.

Dat is zo ja. We hebben nu ook echt op een heerlijke bank gezeten die voor mijn gevoel ook niet snel zal inzakken.

De cowboy achtige lerenstof herken ik. Daar hebben we leuke stoelen voor bij de eettafel van gezien.

Het is nu ook bijna bij 0 beginnen dus een beetje lastig ook :')

DubbelFun je hebt gelijk, maar ik vind het wel erg lastig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:01

Ik heb die bank in lichtbruin/cognac. Bevalt prima. Evt vlekken zijn ook makkelijk te verwijderen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:24

Ik zou een keer in een winkel gaan kijken. Ik heb mijn bank gekocht bij zitmaxx, heb ook een donkergroene muur en een congnac kleurige bank. Hij is van stof, niet leer want dat wilde ik niet. Ontzettend makkelijk schoon te maken (lang leven een extreem verhardende hond). Ik vind mijn bank persoonlijk erg mooi (uiteraard :Y) ). Maar bij Zitmaxx had je toen zo veel stofjes waar je uit kan kiezen, het was echt heel overweldigend, dus kan me bijna niet voorstellen dat er geen cognac kleurige stof tussen zit die je niet mooi vind. Volgens mij heb ik hier wel eens ooit fotos geplaatst en anders zal ik die zo even maken voor je

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:26

Wij zijn gisteren bij meerdere zaken geweest. En net wat je zegt ik werd overweldigd door alle opties.
En daardoor twijfel ik nu ook. Wat zou mooi staan want we hebben een bank gezien die we heel gaaf vinden, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Dus dan wil ik wel een goede kleur hebben.

En foto's zien is altijd leuk :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:36

Tucktuck schreef:
Wij zijn gisteren bij meerdere zaken geweest. En net wat je zegt ik werd overweldigd door alle opties.
En daardoor twijfel ik nu ook. Wat zou mooi staan want we hebben een bank gezien die we heel gaaf vinden, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Dus dan wil ik wel een goede kleur hebben.

En foto's zien is altijd leuk :j

Maar heb je dan niet een bepaald idee in je hoofd van een model bank?
Dat had ik, vervolgen heb ik in de woonwinkel een bank uitgezocht die qua prijs bij mijn idee in de buurt kwam en zelf samengesteld zoals ik het wilde en zelf een stof uitgezocht.

Ik zou dat echt aanraden. Hoeft niet duur te zijn, ik heb een 2,5 en 2 zits bank voor samen 900 euro (2017).

Alleen zou ik nu opnieuw moeten, ging het een hoekbank worden :j

Afbeelding