Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:48

bono_ schreef:
rina schreef:
Voor jou dus ook hete kolen Steentje :D Duurt lang he dat wachten.

En ik bedacht me ineens het wordt tijd voor een "wij hebben een nieuw huis en we klussen" topic :+

Doen!!

:D zit me alleen te bedenken waar die dan gepost moet worden. Huiskamer??

SaskiaB

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:35

Wel als je ook een beetje off topic wilt kunnen gaan. Anders in Huis, Tuin en Techniek denk ik!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:53

Gister voor het oog niet opgeschoten. Maar toch veel gedaan. Laminaat in slaapkamer ligt, gordijnen ook. Goed geslapen op matrasje ook. Rest laminaat was te weinig voor overige kamers. Gister hals over kop vinyl gekocht. Ook gordijn roedes. Maar die vandaag terug gebracht wegens wegwerp kwaliteit. Was al kapot voor het hing.

Onverwachts huis uit gezet vandaag ook. De gang boven zou laminaat rest worden of rest vinyl. Ze hadden nog grind over. Die is nu daar gelegd, oftewel alleen de gang beneden en buiten zijn beloopbaar voor de komende week :+ .

Vanmiddag of morgen schutting tackelen en overkapping doen. Paps gaat buiten voegen repareren. Komende week tuin scheppen dan maar. :+ En de gang beneden schilderen en deel van de kozijnen beneden ook. :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:57

Een klushuis zou echt zo niks voor mij zijn!
Pantykous, heb je een fundalink van jullie te verkopen huis?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:48

Heb tot nu toe echt alleen maar klushuizen gehad. En dan niet beetje vloeren en schilderwerk. Moet zeggen dat ik hoop dat de volgende wel gewoon wat verder af is.
Ons huidige huis moeten we ook nog af maken voor verkoop. Echt heel erg na 9 jaar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:12

Tiggs schreef:

Spoiler:
https://www.funda.nl/koop/spijkenisse/appartement-41872976-nieuwstraat-426/

En dit hebben we gekocht:
https://www.funda.nl/koop/spijkenisse/h ... straat-20/

Wanneer wil je het af hebben Karuna?

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:15

Pantykous schreef:
Tiggs schreef:

Spoiler:

Er staat geen plattegrond op funda, misschien handig om daar nog achteraan te gaan :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:39

Heel verschillend qua stijl Pantykous! Ga je in het nieuwe huis veel doen of vinden jullie die stijl ook mooi?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:18

Pantykous asap. :+ zo snel als kan met weinig hulp en een brak lijf. Ik hoop en duim op 1 juni over uiterlijk. Zou moeten kunnen net als vloer braaf meewerkt. Af zal het niet zijn maar als meubels en planten maar over zijn. En de honden veilig in de tuin kunnen. :j

Nu kunnen we een week niks binnen behalve de gang. :P Gaan bij ok weer buiten verder en/of gang kozijn schilderen en de muren.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:15

Super mooi @pantykous wat jullie hebben gekocht!!

Ons bod is geaccepteerd dus wij hebben een huis gekocht!! Zijn super blij! *\%/* In 1x raak nooit verwacht <3

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:31

Wat een mooi huis heb je gekocht pantykous. En appartement is ook mooi. Erg modern. Ik denk dat daar ook wel belangstelling voor is.

Gefeliciteerd Proven02, wat heb je gekocht?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:38

Super Proven!!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:59

manzano schreef:
Heel verschillend qua stijl Pantykous! Ga je in het nieuwe huis veel doen of vinden jullie die stijl ook mooi?

Ik vind de stijl van wat we verkopen vreselijk :o Is echt het appartement van mijn vriend, ik heb niks gedaan met de inrichting behalve plantjes neerzetten. Nieuwe huis is veel meer mijn stijl. We laten alles beneden spuiten en een dakkapel plaatsen, dat is het wel :j

Gefeliciteerd Proven!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:04

Pantykous schreef:
manzano schreef:

Ik vind de stijl van wat we verkopen vreselijk :o Is echt het appartement van mijn vriend, ik heb niks gedaan met de inrichting behalve plantjes neerzetten. Nieuwe huis is veel meer mijn stijl. We laten alles beneden spuiten en een dakkapel plaatsen, dat is het wel :j

Gefeliciteerd Proven!!

Aaaah dat verklaart een heleboel :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:31

Gefeliciteerd Proven02! Had je boven de vraagprijs geboden? En Funda linkje!! Ik ben benieuwd

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:37

SaskiaB schreef:
Wel als je ook een beetje off topic wilt kunnen gaan. Anders in Huis, Tuin en Techniek denk ik!

Het is de HK geworden :j Dus dames verbouwers kom maar op met jullie verhalen en foto's :P
[HK] We hebben een nieuw huis en we klussen topic.

Gefeliciteerd Proven.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:13

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:12

@proven: gefeliciteerd !!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:39

:wave: Ik had het Funda topic er al mee vervuild, maar het is natuurlijk veel logischer om mijn aankoopspanningen hier te delen, waar er veel meer in - ongeveer - hetzelfde schuitje zitten.

Mijn vriend en ik hadden al jaren het idee in de oostelijke helft van Nederland te gaan wonen. We wonen nu bij de kust, half uurtje bij Amsterdam vandaan. Maar we wilden (veel) meer ruimte dan we nu hebben en dat kunnen we hier niet betalen. We hebben na lang zoeken een woonboerderij met grote schuur (die we op termijn willen ombouwen tot passiefhuis, gecheckt bij de gemeente en bestemmingsplanwijziging is geen bezwaar) gevonden in Overijssel. We kopen het samen met mijn schoonouders (daarom die schuur ombouwen, het is niet de bedoeling om in de lengte der dagen in 1 huis te wonen := ) Onderhandeld over de prijs, is iets leuks uit gekomen. Financiering is geen probleem, wij hebben ons huis verkocht zonder dat het op Funda heeft gestaan (makkelijk als je maandelijks briefjes in de bus krijgt met de vraag of je wilt verkopen), huis van schoonouders komt binnenkort te koop, verwacht wordt dat dit ook zo weg is. Bouwkundige keuring op het aan te kopen object uit laten voeren, houtvernietigers in het dak -O-

Ik had natuurlijk wel e.e.a. aan gebreken verwacht bij een boerderij van 100 jaar oud en ook wel wat beestjes. Maar de keurder had het over het afhalen van alle dakpannen, het riet nieuw leggen en mogelijk erger -O- -O- Vanwege de coronamaatregelen mochten we niet bij de keuring zijn, dus ik heb geen idee hoe erg het was.

Natuurlijk komen er een ongediertebestrijder en aannemer om een advies te geven. Maar dat kreeg ik niet geregeld voor het weekend. Nu wordt het weer over het weekend heen getild en ik ben ongeduldig. Ik w i l d a t h u i s. Maar als de kosten uit de klauwen lopen, moeten we toch echt weer in onderhandeling -O- -O- -O-

Een huis kopen is niet zo goed voor mijn hart, geloof ik :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:33

Och jee, wat een tegenvaller. Ik snap dat je daar onwijs van baalt. Gelukkig maar dat jullie die bouwkundige keuring gedaan hebben. Het zou fijn zijn als je de kosten snel inzichtelijk hebt en met dit verhaal naar de verkopers terug kunt. Sterkte met wachten dit weekend, kan me je ongeduld goed voorstellen!

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:41

Mag ik hier mee praten? Wij hebben vandaag voor het eerst een bod gedaan op een huis. Vind het echt heel spannend :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:24

Houtvernietigers? Boktor denk ik?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:26

Apart ook dat jullie niet bij de bouwtechnische keuring aanwezig mochten zijn.. bij ons mocht zowel 1 iemand van de verkopende partij als van de kopende partij aanwezig zijn. Ik zou idd het advies afwachten en je bod aanpassen. Het scheelt dat dit voor de verkopers natuurlijk ook waardevermindering oplevert, dus denk dat ze daar best welwillend in zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 00:05

Pantykous schreef:
manzano schreef:

Gefeliciteerd Proven!!

Ik ben helemaal niet van het modern,maar vind het juist een erg mooi appartement. Ben alleen niet zot van die rode bank,maar ik vind hem verder echt mooi hoor.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:05

Pantykous schreef:
Tiggs schreef:

Spoiler:

Moet het appartement nog bekijken, maar het nieuwe huis vind ik super mooi! Alleen de tv nis is me té modern :')