[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:27

Fijn dat jullie er ondanks wat gedoe uitgekomen zijn! Gefeliciteerd met jullie huis!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:42

Wat vervelend dat het zo moet gaan Vonneke, maar gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:43

Nu het andere nog verkopen. Kan goed nog lang overheen gaan, we zijn maar met 2 huizen in deze prijsklasse in het dorp, dat maakt het volgens de makelaar niet eenvoudiger. Maar geen haast.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:24

Pfff.. ik kom even binnenvallen!

Ik woon samen met mijn man in een klein appartementje (sociale huur). Mijn vriend werkt fulltime en ik zit in het derde jaar aan mijn hbo studie en werk in de avonden.

Het appartement waar we zitten is opzich oke, maar ook wel erg klein. We zijn hard op zoek naar alternatieven, maar we hebben weinig mogelijkheden.

Onlangs is een woningruil afgewezen om een hele stomme (imo) reden, koop is lastig (hypotheek is max 120.000 euro). We staan ingeschreven voor sociale huur bij twee grote corporaties, maar daarvoor moet je minimaal 6/7 jaar ingeschreven staan om überhaupt kans te maken (nu 3 jaar). Particuliere huur is hier mogelijk vanaf €850 euro. Vrij lastig dus!

Al met al voelt het een beetje als een hopeloze zoektocht. Voor sommige dingen verdienen we net teveel, voor andere dingen te weinig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:10

Jij moet nog maar anderhalf jaar studeren toch? Waarom wachten jullie niet af tot jij een vaste baan hebt? Als je net wat meer hypotheekruimte hebt is er vast al iets te vinden, zolang je niet midden in de Randstad zoekt. :)

Ons appartement is trouwens inmiddels onder voorbehoud verkocht. Maar zelf iets vinden is nog best lastig. Drie maanden geleden konden we zó 5 woningen vinden die we best leuk vonden, maar die zijn allemaal verkocht en zelfs woningen die al maanden te koop staan krijgen ineens meerdere biedingen. Ik hoop maar dat er snel iets te koop komt wat ons aanspreekt, dit is best frustrerend. :P

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:13

Citaat:

Ons appartement is trouwens inmiddels onder voorbehoud verkocht. Maar zelf iets vinden is nog best lastig. Drie maanden geleden konden we zó 5 woningen vinden die we best leuk vonden, maar die zijn allemaal verkocht en zelfs woningen die al maanden te koop staan krijgen ineens meerdere biedingen. Ik hoop maar dat er snel iets te koop komt wat ons aanspreekt, dit is best frustrerend. :P

Herkenbaar. Van de 4 huizen waarvan een afgelopen weekend besloten hebben te willen kijken zijn er 3 verkocht.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:54

Vonneke, de manier waarop is niet leuk, maar toch Gefelicteerd met je huis!

Ik heb een idee... :D Iedereen die moeite heeft met het kopen van een nieuw huis, omdat alle huizen net voor hun neus verkocht worden : Steek de koppen bij elkaar en koop samen ons huis. Hij is in drieën bewoonbaar ( samen maar toch apart, huizen zijn echt gescheiden ) en paardjes kunnen aan huis.
Is dat nu een goed idee of niet :Y) :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:48

Haha is de locatie ook voor ons allemaal geschikt?

Wij zijn weer wezen kijken. Erg enthousiast, aankoopmakelaar was ook mee. Hopelijk kunnen we hier wel uitkomen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:59

Tuurlijk nimmy! Het is een uitstekende locatie , net buiten het dorp met een heus winkelcentrum , je zit zo op de snelweg en op fietsafstand is er een station....wat wil je nog meer! :)ddd

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:06

Veel wandelmogelijkheden en max half uur reistijd naar mijn werk...

Verder gelieve iets in de oude stijl, met nog originele elementen. Op verzoek vriend energie zuinig en geen gasaansluiting maar zonnepanelen en warmtepomp...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:28

volgens mij wil iedereen nog voor het einde van het jaar een huis :P Het gaat opeens snel met de mailtjes van funda. Vandaag weer een (gelukkig in een straat die me niet bevalt ivm hangjongeren).

Ik weet wel dat als ze dinsdag begonnen met het aanvragen van de hypotheek, wrs rond 15 december alles geregeld kon zijn (aldus de hypotheekadviseur). En dan kun je eind december erin.
(nog steeds niet voor mij haha, ben nu wel wat extra uren aan het draaien om de jaaropgave zo hoog mogelijk te maken :P )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:21

Vonneke gefeliciteerd. Ook al is het naar verlopen.
Mirim voor mij te ver uit de richting en ik heb geen paarden meer die ondergebracht hoeven te worden. Helaas.

Maar hypotheek meneer belde net. Op zondag de arme man. Maar huis waar ik ben gaan kijken kan ik betalen en krijg ik hypotheek voor. 20 jaar vast vraagprijs betalen (wat ik niet van plan was trouwens) en inbreng van 6500 euro (minder dan mijn maximum dat ik kwijt wil) dan zou ik 511 per maand gaan betalen bruto aan hypotheek. Haalbaar dus. Morgen ochtend meteen makelaar bellen om meer info los te krijgen. En eventueel een bouwtechnische keuring plannen. Verwachte opleverdatum bv de mensen hebben nog niks maar ik kan maar 3 maanden deze hypotheek krijgen. Langer betekend dat het me geld gaat kosten per maand.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:01

Spannend Karuna

Bij ons juist omgekeerde. We krijgen op zich de financiën rond als we dit huis verkocht (en geleverd) hebben voor ze met de bouw (en dus eerste betaaltermijn nieuwbouw) beginnen. Op zich zou het wel kunnen maar binnen 2 maanden te koop zetten en opleveren voor een redelijke prijs en zelf iets anders vinden plus verhuizen zien we echt even niet zitten. Helaas.

Plan is nu ff stap terug te nemen.. financiën krijgen we wel los dus maar overbruggingskrediet niet (hebben beetje vreemde constructie met financiering).

Nu zitten we ook nog wel prima op zich dus geen man over boord maar wel ff jammer

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:28

Spannend Karuna.

Wij wachten nog steeds op de bevestiging dat van de aankopende partij de financiering rond is. Dat zal deze week moeten gebeuren. Verder is er bij ons afgelopen 4 weken veel gebeurd. Verschillende huizen gezien, 1 in een ander dorp waar we samen erg gek van waren. 3x wezen kijken, laatste keer ook met bouwkundige. Maar uiteindelijk toch besloten niet te doen ivm te kleine ruimte boven(beneden was het super gaaf, dat wel...)
Afgelopen week vernomen van een kennisje dat er een groot huis in onze nieuwbouwwijk te koop zou komen, meteen volgende dag met de eigenaren gebeld, dag daarna wezen kijken, enthousiast, ik nog eens met mijn vader wezen kijken(ik had nog iets meer overtuiging nodig). En toen een bod gedaan(zonder tussenkomst van enig makelaar) en uiteindelijk binnen 2 dagen verkocht. Niets online, niets op funda, niets bij makelaar. Heerlijk!
Zo blij mee. Nu nog even wachten tot alles van onze huidige verkoop rond komt en dan kunnen we door naar onze nieuwe woning. Zo uit onverwachte hoek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:50

Gefeliciteerd Revanches!
Karuna, bjj jou dus ook schot in de zaak, zou mooi zijn als dit wat wordt!
ElizeVds, wij zijn ook 4 maanden "dakloos" geweest, was wel nog net in de periode dat de huizenmarkt nog niet helemaal goed liep. Wij konden wel overbruggen maar verkopen vonden we belangrijker. Wij hebben die maanden goed kunnen overbruggen. Uiteindelijk ergens in een garage gewoond, anders waren we een vakantiewoning in getrokken.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:43

Vandaag bouwkundige keuring van ons huis. Verwachten niks geks, maar toch spannend.

Hopelijk vandaag ook reactie op ons bod van vorige week. Hopen nu op normale onderhandeling.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:21

Ik meld me ook maar weer eens. De verkoop van mijn huis is bijna rond ,denk ik januari tekenen.
Eindelijk kan ik nu echt op zoek naar een andere woning. Waar ik al zoveel woningen heb moeten laten gaan omdat hier de koop niet rond was kan ik nu dus niets vinden.
Wordt er een beetje nerveus van.
Ken Funda bijna uit mijn hoofd maar ik vrees dat er nu zo voor de feestdagen weinig meer te koop komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:33

Kohtje misschien wel toch. Ik zou ook op marktplaats en zo kijken. Vaak staan daar best leuke woningen bij.

Hier weer een kleine verandering. Vandaag makelaar van woning gebeld waar ik al ben wezen kijken, eigenaren hebben een lange doorloop tijd nodig. Dat kan een knelpunt worden omdat ik hypotheek 3 maanden kan aanhouden anders gaat het me best veel per maand kosten. Kan wel maar dan moet verkoopprijs naar beneden. Wil daar wel een bouwtechnische keuring doen.

Maar kreeg vanmorgen een telefoontje, een woning in dezelfde wijk, voormalig huurhuis staat al even te koop maar moest eerst aangeboden worden aan huurders en woningbouw bewoners. Die periode is nu afgelopen. Ben nu de eerst volgende kijker morgen. Huis is 40000 euro goedkoper dan eerdere huis. Maar een echt huurhuis, volledig kaal, een typische huurbadkamer en een stuk kleiner dan de eerste. En veel dichter bij het spoor. Maar ja wel een heel eind minder geld waardoor mijn woonlasten rond de 300 per maand zouden komen aan hypotheek. Dat is wel erg verleidelijk ook. Ben benieuwd morgen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:44

Ben benieuwd hoe het afloopt Karuna!
En voor de kopers en verkopers gefeliciteerd.
Kohtje, wat zoek je voor huis?

Ik heb vrijdag drie bezichtigingen achtereen en dan nog het huis van een vriend van me op het oog, die gaat bouwen. Maar wilde sowieso kunnen vergelijken. Alle huizen spreken me op de foto erg aan, de staat van afwerking verschilt alleen wel veel. Dus ik ben erg benieuwd!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:38

:= eeeh ik heb gebeld of ik een optie kan nemen tot maandag op de woning die ik gister heb bekeken. Wordt daar over terug gebeld nog. Help. :x wil vrijdag nog ergens gaan kijken of wachten daarop een mogelijkheid is. Maar wil deze woning niet voorbij laten gaan. Is wel inimini klein beneden. Woonkamer is eigenlijk nog kleiner dan mijn slaapkamer nu. -O- en vraagt om uitbouw iets beneden, twee metr zou net meer maairuimte geven zonder dat de tuin te krap wordt., en een vergroting van de badkamer iets naar een van de slaapkamers en een plaatsing van een toilet.. Maar volledig blanco en leeg ook. Letterlijk leeg. :+

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:34

Hmm onze kopers hebben nu uitstel van financiering gevraagd(op allerlaatste moment)Even een baalmoment aangezien we graag onze toekomstige woning willen aankopen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:15

Oeh das balen!
Hier hopelijk vandaag verkoop (tekenen) rond en akkoord aankoop, waarbij als onze koper toch niet koopt we onder druk aankoop uitkomen. Nu nog over laatste dingen onderhandelen, maar we verwachten (wederom) eruit te komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:50

Revanches balen maar ik begrijp dat dat nu bijna continue aan de orde is. Op sommige plekken is de woningmarkt overspannen.

Spannend Nimmy, hopelijk loopt alles ok.

Maar de optie is geaccepteerd, tot en met maandag middag kan ik goed gaan nadenken. Eigenlijk een nieuwbouwhuis met flinke vlieguren een dito cv ketel en een overduidelijke huur badkamer. Maar die kan iets uitgebreid worden, wc mogelijkheid is er al. En er is mogelijkheid tot aanbouw waardoor keuken verplaatst wordt en die dan nu bij de woonkamer komt, zit half open keuken in met een rare wand ervoor. Verkoper is woningbouwvereniging dus geen stress van die kant. En huisje is al volledig leeg dus snel te betrekken.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:14

*\o/* *\%/* Wij hebben weer een huisje. Wel project maar onwijs gaaf. Paard straks weer bij huis.

Over 2 weken tekenen, zodra financiering rond is kadastraal laten inmeten en zsm overdracht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:54

Gefeliciteerd. Lekker dadelijk alles bij elkaar.

Enne ik word weer gestoord zo heb je helemaal geen keuze uit woningen waar ook in nederland en nu is woning optie4 om de hoek komen kijken en allemaal in een straal van 2.5 km van elkaar vandaan. Daar zou je toch gek van worden. :+ afijn makelaar van deze belt terug voor bezichtiging planning. Staat echt pas vers te koop. Hoop daar voor maandag middag te kunnen kijken. Dan loopt optie van andere af.

En als ik de vrije keuze zou hebben en de laatste woning ziet en voelt van binnen en van buiten goed heeft die de voorkeur ook al is de ligging net iets verder van het bos af. En in een wijk die niet mijn voorkeur had maar op die plek wel goed en bruikbaar is met honden. Want een redelijke ok tuin waar ik tenminste wat mee kan, hoekwoning, eigen oprit ook en een vaste schoorsteen met kachel aansluiting. En een iets praktischer indeling, enige dat ik hier zou moeten doen is boven van een van de best grote slaapkamers hoekje afhalen voor een toilet boven. Zonde van de net gedane mooie badkamer maar die zou een muurtje groter worden dan aan een kant.