Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Reken eens uit wat dat vloertje weegt, wat het oppervlak is en ontdek dat dat gewicht per m² beduidend minder is dan wat jij weegt (Oppervlakte voet x gewicht mens).
Aangezien jij al die jaren niet door de vloer gezakt bent, zal dat met dat vloertje ook wel los lopen.
Maflinger_S schreef:Vervelend dat je je zo voelt, en dat in je eigen huis.
Voorzover ik weet en zie weet Gerard prima wat hij doet wanneer het op (ver)bouwen aankomt. Ik neem aan dat hij je de berekeningen heeft laten zien. Jullie zijn al heel lang samen, je weet dat je hem kunt vertrouwen. Al is 't alleen maar omdat hij ook in dit huis woont en alles en iedereen heel wil laten.
Mariska_28 schreef:Net even goed met Gerard gepraat. We gaan morgen het plafond uit de gang weghalen, zodat de balken te zien zijn. En dan belt hij maandag de aannemer die de dakkapel voor de badkamer berekend en gebouwd heeft of hij wil komen voor een berekening en evenveel een idee hoe het te verstevigen als dat nodig blijkt. Beter laat dan nooit denk ik, alles om mijn vrouwtje gerust te stellen denkt Gerard..
Mariska_28 schreef:Net even goed met Gerard gepraat. We gaan morgen het plafond uit de gang weghalen, zodat de balken te zien zijn. En dan belt hij maandag de aannemer die de dakkapel voor de badkamer berekend en gebouwd heeft of hij wil komen voor een berekening en evenveel een idee hoe het te verstevigen als dat nodig blijkt. Beter laat dan nooit denk ik, alles om mijn vrouwtje gerust te stellen denkt Gerard..
ikke schreef:Mariska_28 schreef:Net even goed met Gerard gepraat. We gaan morgen het plafond uit de gang weghalen, zodat de balken te zien zijn. En dan belt hij maandag de aannemer die de dakkapel voor de badkamer berekend en gebouwd heeft of hij wil komen voor een berekening en evenveel een idee hoe het te verstevigen als dat nodig blijkt. Beter laat dan nooit denk ik, alles om mijn vrouwtje gerust te stellen denkt Gerard..
Joh, voordat je nu een heel circus optuigt; je weet de maat van de balken; weet je ook de afstand ertussen en de lengte van de overspanning?
Dan kun je het bijna op de zijkant van een bierviltje uitrekenen, zo spannend is het allemaal ook weer niet.
https://www.houtinfobois.be/nl/technisc ... elementen/
of
https://duofor.eu/nl/rekenmodule/bereke ... plaatvloer
ikke schreef:Op welk stukje komt precies de badkamer?
Het is net iets te lang geleden dat ik daar stond![]()
Wat is het vloeroppervlak van de badkamer? Dan kun je er echt wel iets van zeggen.
ikke schreef:Ja, duidelijk.
Ik zou me niet zo druk maken, eerlijk gezegd. Die balk van links naar rechts loopt midden onder je vloer door, feitelijk heb je dus twee halve vloeren onder je badkamer.
Als je de tweede link invult, zie je dat het goed gaat. Daar zitten echt nog wat marges op en jouw situatie is gunstiger dan wat je in hun rekenmodel kwijt kunt.
Ik ben even uit gegaan van 6x16 balken, 50 cm uit elkaar en dan 2,15mtr vrije overspanning. Dat gaat goed volgens hun berekening en jullie hebben er nog wat muurtjes onder staan.
Mariska_28 schreef:Volgende week komt er iemand langs om een krachtberekening te doen. Kost waarschijnlijk tussen de 300 - 500 euro, maar vind het het geld waard. Eerder ben ik er niet gerust op vrees ik.. Deze week dus even het plafond uit de gang verwijderen zodat de balken goed te zien zijn.
Okey, leuke weddenschap. Wat denk jij dat de conclusie gaat zijn? Is het zo goed of is het een te zware belasting voor de balken?
ikke schreef:Klein tipje: je hebt ook een compact toilet. Dat is ca 10cm korter dan standaard.
Zo'n toeter de ruimte in voegt ook niks toe![]()
Ziet er leuk uit. Hopelijk bevalt die stoomcabine.
CecileDV schreef:ikke schreef:Klein tipje: je hebt ook een compact toilet. Dat is ca 10cm korter dan standaard.
Zo'n toeter de ruimte in voegt ook niks toe![]()
Ziet er leuk uit. Hopelijk bevalt die stoomcabine.
Ik lees hier al een tijdje mee zonder te reageren, maar wilde hier toch ff wat over kwijt![]()
Wij hebben zo'n compact toilet beneden (omdat de vorige eigenaren van dit huis dat zo gekozen hadden), maar mennnn dat zit vreselijk. Ik zou er nooit weer een willen. Er zijn in deze maat vrijwel geen losse toiletbrillen te koop en deze is zo smal en dus heb je echt het gevoel alsof je op een soort bagagedrager achterop een fiets zit (dus van die smalle spijlen).
Nah, niets voor mij