Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:28

@noviceh: ze zullen toch niet bedoelen dat je er met de tuinslang op moet? Dat lijkt me wel errug nat voor de binnenkant van je huis! Dan kunnen we echt wel een binnenzwembad beginnen.

Liesje: helaas kennen we niemand met een stoomreiniger... Jammer dus.
Ik denk dat ik meer ga voor de aanpak met de zachte spons en redelijk veel water en dan maar even dwijlen als we klaar zijn. Beetje jammer wel omdat wij zo'n raar huis hebben waarbij de vloer al ligt.

Gave foto's liesje! Wanneer verwachten jullie dat het klaar is? Zoo leuk om elke keer even langs te gaan en te kijken wat er veranderd is!
Ergens vind ik het jammer dat wij daar niet langer van hebben kunnen genieten. Maar begrijp me niet verkeerd; ik vind het heerlijk dat we er nu in kunnen :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:11

Waar woon je mirriezz?
Ik heb een stoomreinig die je wel mag lenen

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:24

Mri schreef:
Waar woon je mirriezz?
Ik heb een stoomreinig die je wel mag lenen

Helaas, niet in de buurt van de A12 ;)
Helemaal in Zeeland wonen we.
Ik heb even overlegd met mijn moeder ,gezien haar schoonmaakervaring. Ze zei dat we wel met de spons gewoon water erop kunnen doen en dan evt nog een 2de laag water en dan voorzichtig droog trekken. Ze komt ons helpen, gelukkig.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:41

Ik dacht dat je het over de buitenkant had Mirriezz. Voor de binnenkant zou ik er zeker geen tuinslang zetten :=

Leuk Liesje! Jullie als een van de weinigen een uitbouw?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:54

Oh, op die fiets... Ehh, het advies om veel water te gebruiken bij het zemen geldt algemeen voor de ramen. Ik ga er ook wel vanuit dat de buitenkant meer water nodig heeft dan de binnenkant hoor. Maar mijn ma (ik zeem nooit als student :P ) zwemt altijd met zo min mogelijk water binnen. Dat lijkt me ook niet helemaal gewenst de eerste keer.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:23

@Mirriezz; in de grove planning staat eind 1e kwartaal 2018 maar dat kan nog alle kanten op natuurlijk. Ik hoop iets eerder maar we gaan maar gewoon uit van eind maart. Het iedere keer kijken is wel heel leuk inderdaad. Ik probeer ook steeds een overzichtsfoto uit ongeveer dezelfde hoek te maken, zodat ik aan het eind van de rit een soort timelapse heb van de vorderingen. Maar van mij mag het nu wel klaar zijn, ruim 13 maanden geleden hebben we onze handtekening gezet bij de makelaar, en we zitten voorlopig nog niet in onze eigen tuin -O-

@Noviceh; Ja, in ons rijtje inderdaad maar 2x een uitbouw! Heel vreemd want in de andere rijtjes hebben juist de meeste wel een uitbouw gekozen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:26

mirriezz schreef:
Oh, op die fiets... Ehh, het advies om veel water te gebruiken bij het zemen geldt algemeen voor de ramen. Ik ga er ook wel vanuit dat de buitenkant meer water nodig heeft dan de binnenkant hoor. Maar mijn ma (ik zeem nooit als student :P ) zwemt altijd met zo min mogelijk water binnen. Dat lijkt me ook niet helemaal gewenst de eerste keer.

:')

Anders eerst met de fohn het ergste wegblazen? Ik roep ook naar wat :=

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 06:56

Haha xD scherp opgemerkt liesje! Mijn ma zei ook: 1x op laten drogen en daarna ook zemen. Scheelt dat we lekker warm weer hebben.

Wat een geduld moeten jullie hebben zeg! 2 jaar op zijn minst... Pfff. Ik snap dat je eraan toe bent om in je eigen tuintje te zitten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:00

Zo herkenbaar Liesje! Vorig jaar augustus onze eerste handtekening gezet en komende week is de eerste bijeenkomst op de bouw. Ben benieuwd wanneer wij in ons huisje zitten :) .

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:33

Leuk om te zien hoe alles ontwikkelt hier! Mooie keuken Hedi!

Wat gaaf om die foto's zo te zien Liesje. Het gaat best snel bij jullie volgens mij. Hoeveel huizen bouwen ze in een keer?

Bij ons zijn ze op dit moment bezig met de fundering. Ze doen alle huizen tegelijk (30 woningen) dus voor mijn gevoel duurt het ontzettend lang.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:26

Ruim 130 geloof ik :=

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:29

Liesje: dat schiet op zeg! Leuk om te zien dat ieder bedrijf toch weer een andere manier van bouwen heeft :D
130 woningen is flink zeg! Dat word in 1x een hele nieuwe wijk! Gaaf hoor.

Ik was de ramen gewoon 'normaal' trouwens. Hebben van de meneer van vereniging eigen huis een hele hoop tips gekregen (zoals hoe je natuurstenen vensterbanken de eerste paar keer moet behandelen) maar ramen wassen heeft hij niks over gezegd.

Bij ons nog niet zo veel vorderingen :) Gerard heeft zijn arm geblesseerd dus het behangen ligt even stil (dat wil hij mij liever niet laten doen en ik vind dat wel prima :P )
We zijn druk bezig met tuinontwerp en willen toch wel heel vlot in ieder geval de oprit vast leggen. Ben vandaag namelijk heel lang bezig geweest de meeste sprieten onkruid uit het zand te vissen haha!
Hopelijk komen ze de vloer snel opnieuw doen en kunnen we weer snel door behangen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:53

Het eerste deel van de wijk wat ook iets van 145 woningen zijn is al een jaar geleden opgeleverd. Daar komt ons deel, fase 2, nog bij. En na ons stuk komt er nog een 3e ronde aan :oo Dus dat wordt met recht een heel nieuwe wijk :')

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:44

Maar bouwen ze al die woningen tegelijk? Of doen ze telkens een rijtje of iets in die richting?

Doen jullie het tuinontwerp zelf _Hedi?

Bij ons komen er uiteindelijk 300 tot 500 woningen/appartementen geloof ik. Wij zijn fase 1, dus ik ben echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:01

Ja doen we inderdaad zelf, als dat maar goed komt hahaha!
Iedere cent die we kunnen besparen is meegenomen :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:02

Jullie krijgen wel flink wat woningen zeg! Bij ons staat de max op 280 geloof ik :) het is een ecologisch gebied ofzo.de rest blijft groen ^^

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:54

Mag ik me ook melden? Wij hebben begin vorige maand als een van de laatste een woning in een nieuwbouwproject gekocht. Bouw is 30 mei gestart. Ik ga nu even wat teruglezen zodat ik mee kan paren :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:35

Heej Elize,
Grappig om jou na al die jaren weer tegen te komen in een topic.

Gefeliciteerd met jullie woning!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:48

Gefeliciteerd met de woning! Wat voor project is het? Kun je er iets over vertellen?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:41

Gefeliciteerd Elize!
Hier begint het er op te lijken:
Afbeelding
Afbeelding

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:02

Mri wat leuk jou hier te zien! Ben nog heel hard aan het lezen. Dus kan nog niet helemaal met jullie meepraten. Zal alvast vertellen..

Wij hebben een rijtjeshuis (tuin op het zuiden) gekocht in het project De nieuwe buurt in Hardinxveld-Giessendam.

Hebben vanuit het meerwerk een aanbouw van 2.4m beneden en 1.2m op de 1e verdieping.

Eerste paal is dus eind mei geslagen. Oplevering zal 2e kwartaal 2018 zijn.

Hebben vanuit het project de keuken uitgekozen (met meerwerk). De lui die zijn hebben uitgekozen voor de badkamer zijn iets te hard op hun achterhoofd gevallen.. Er zat voor badkamer en toilet al 5.500 in de VON prijs. Toilet is standaard maat en badkamer 2.5 bij 3. Hebben aan extra werk een offerte laten maken voor mooiere (maar geen absurde) tegels, bad, muurtje tussen toilet en douche, wasmeubel met spiegelkast.. meerwerk zou 8.000 euro zijn (das dus gewoon meer dan onze super de luxe keuken).
Heb ze dus smakelijk uitgelachen. Zelf begroting gemaakt en kwam rond de 6.500 euro uit incl. zelf uit laten voeren en Villeroy en Boch spul ipv eigen merk van die badkamerboer.

Keuken heb ik al voorbeeld van:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aanrechtblad wordt lichtgrijs en apparaten RVS.
Wat hout is wordt eikenkleur en op de vloer komt eikenlook laminaat (met daaronder vloerverwarming die we in eigen beheer aan laten leggen).

Even zoeken of ik het huis ook kam laten zien..
Edit: gelukt. Plaatjes uit de verkoopfolder..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog even een edit: ik ben momenteel 35.5 week zwanger. Dus als de ergste druk van beslissingen nemen er zo af is kan de baby ons wat afleiden van het lange wachten op het nieuwe huis. Hier in de wijk waar we nu wonen wordt ook veel nieuw gebouwd en onze zoon (ruim 1,5 jaar) vindt dat machtig interessant dus hopelijk vindt hij ons nieuwe huis ook zo leuk :'). Ik wil binnenkort graag nog even langs de bouwplaats rijden voor ik even aan huis gebonden ben met baby.. Wel benieuwd hoe hard ze gaan.

Hebben de buren (van ons blok) al ontmoet en dat leken zo op het eerste oog echt superleuke mensen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:52

Gefeliciteerd met je zwangerschap en gaaf zeg!

Ik heb nog steeds geen offerte voor de badkamer. Maar wel het verzoek gekregen of we voor het eind van de maand definitief onze tegel keuze kenbaar willen maken. Stelletje dwazen.

Maar kies je bewust voor laminaat op ke vloerverwarming? Niet voot keramisch parket?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:03

We hebben eigenlijk niet heel uitgebreid gekeken. Kwamen dit tegen en vonden het heel mooi. Ziet er echt als eiken uit, incl de losse planken look zeg maar. In huidige huis echt eiken en daar ben ik niet eens enorm enthousiast over.. straks kan ik tenminste af en toe nat afnemen. Nu is dat meteen lelijk. Wilden oorspronkelijk nog meer kijken maar prijs kwaliteit is zo goed dat we het hier bij houden en het hele huis ermee kunnen doen.

Hier ook zoiets hoor. Kregen vandaag de offerte en moet uiterlijk vrijdag doorgeven bij aannemer wat we doen. Stel we vonden het de moeite met deze partij in onderhandeling te gaan was dat echt niet binnen 2 dagen gelukt.. Maar bedrijf was ook echt niet flexibel met onze wensen (tegels worden met strip gelegd, iets anders kan niet, voegen in witte tegels worden grijs want wit kan vies worden ondanks dat wij wit willen, nog meer van die dingen die wij gewoon echt niet mooi vinden en waar ze niet in willen meedenken) en dan deze fantasierijke offerte gaan we niet eens onderhandelen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:52

Mooi huis Elize! Toch zou ik wel kiezen voor keramisch parket, daar heb je zoveel profijt van icm vloerverwarming! Wij hebben destijds dezelfde keuze gemaakt, maar na een paar jaar het laminaat vervangen voor keramisch parket. Dat hadden we eerder moeten doen! Ook daarin heb je heel veel keuze waarbij het bijna niet van echt eiken te onderscheiden is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:19

I love Nat dweilen. Voor mij echt geen laminaat meer beneden O:)

Pff voegen... bij mij zaten ze te heel erg aan te dringen dat ik mijn muurtegel recht boven elkaar moet doen. Maar ik ben daar stellig in, dat vind ik Lelijk (met een hoofdletter L :') )
Het wordt te druk, niet mooi, ik krijg er spijt van, niemand wil dat zo, lastiger tegelen.

Nou, laat mij dat lekker zelf beslissen! !! Ik wil noet elke dag in mn badkamer staan en mij ergeren aan de tegels die recht boven elkaar zitten. Als ik bestaandebouw zou kopen zou ik in staat zijn om de tehels uit een nieuwe badkamer te slopwn en Half steens opnieuw te lsten tegelen. Persoonlijke smaak zullen we maar zeggen

En dan perse witte voegen (ik wil ze juist zilvergrijs ;) ). Ik heb denk 20 minuten lang moeten "zeuren" voordat mn tegels halfsteens op de muur kwamen!
En toen de witte voegen.... daar had ik echt geen puf voor en heb ik ja op gezegd, paar dagen later gemaild dat ik had overlegd met mn vriend (zat daar met de afspraak alleen omdat vriend een weekend weg was) en dat we de vegen bij de witte tegels zilver grijs willen hebben....

Is niet van harte gegaan bij die toko :')
Ik heb eerst 2 weken op reactie op mn mail moeten wachten en toen verwachtte ze wel binnen 2 uur reactie van onze kant.