Ik heb nog wel meubels in de aanbieding voor mensen die krap zitten maar toch wat nodig hebben (in ruil voor een plantje oid). Twee groene leren tweezits banken (inclusief krassen van katten, maar prima te bedekken met een bankkleed) en kleine eettafel (plus twee halve cirkels opklapbaar) met twee stoelen. Op te halen regio Rotterdam. Bij interesse een PB
Van dat eethoekje van de vorige pagina, ik vind dat donkere hout ook nooit zo mooi als je van dat lichte ' moderne' laminaat hebt en verder bijna geen meubels in die kleur... Aan de ene kant wel zonde, maar zou het ook schuren verfen. Dan komt het idd beter tot z'n recht denk ik
bluuuh , mijn kamer is nog steeds niet helemaal af. Morgen de laatste kastjes/deurtjes kopen voor m'n televisiemeubel en een bureaustoel/ wasmand etc. Ben er nu wel aan toe dat alles een keertje klaar is
En weet iemand hoe je een ingebouwde kluis kan kraken/er uit kan slopen ....... Ding neemt gruwelijk veel ruimte in (hij is in een hoek gebouwd, waar ik errug graag een eigen koelkast neer zou willen zetten) ... Vrees dat het een hele verbouwing zou worden en aangezien ik het huur.... Helaas .... haha...
Mss maar gewoon 2 kleine koelkastjes kopen dan... hoewel die krengen nog best aan de prijs zijn
Kristie@Wat leuk gedaan zeg dat hoekje. Mooie eetkamer set ook.
upendo@Pff 16m2 dat je daar in kan leven he , maar gelukkig hebben jullie wat groters gevonden.
Menino@ heerlijk he als je bijna klaar bent. Misschien kan je een koevoet achter de kluis en tussen de muur zetten? En anders zullen ze misschien vanuit binnenuit met kuilbouten vast zitten (weet niet of je erin kan?)
Hihihh denk steeds dat jullie mij bedoel altijd leuk 2 Chantal's in een topic. En aangezien ik ook een bank postte en mijn eettafel moet schilderen
Hoe groot is die kluis? Kan je koelkast(je) er niet bovenop?
Steenbok12
Geplaatst: 03-06-13 17:58
haha shantal, nee ze bedoelen mij! Fijn dat jullie zo meedenken! Het matcht inderdaad niet maargoed hij was gratis/stevig/groot dus voor nu wel ff prima en beter als wat het was. Ik heb wel eens gekeken naar een mooie nieuwe set, maar wil dan ook echt een goeie/mooie en dan ben je al gauw 800,- kwijt. Misschien is inderdaad schuren/opschilderen wel en goed idee. Word alleen een flink werkje hihi. En dan gewoon hooglans wit ofzo. Ik kan het met 1 stoel proberen en kijken wat ik er van vind.
Upendo zo 16 m2 met z'n twee. Fijn dat het 30m2 gaat worden!
Kristie, leuk hoekje. Ook zo'n blond fan? Vriendinnetje van mij ook helemaal gek. Ze heeft nu inmiddels ook al een hele collectie.
Hihih ja vanmorgen dat ik het las moest ik even 2x lezen. Maar gelukkig dat ik hier mijn naam met een S heb geschreven
Ik vind zelf gebroken wit net ff mooier dan is het niet in 1x zo poef dat is WIT!! Of roomwit is ook wel mooi, heb mijn meubels in roomwit staat toch net even wat warmer.
Wat raden jullie trouwens aan voor een lak op het tafelblad? Ik moet hier ook nog mijn tafel schilderen, maar vind hem nu wel makkelijk afnemen en geen beschadigen. En als ik naar mijn salontafel kijk waar ik krijtverf op heb hoe die er al uit ziet(nu heeft denk ik de hond over me tafel gelopen met zijn nagels)
Elevien
Geplaatst: 03-06-13 19:05
Hier een stille meelezer! Menino, die gave stoelen/(bar)krukken van jou: waar heb je die vandaan? En kunnen ze ook op zo laag dat ze aan een "normale" tafel kunnen? En zijn ze een beetje makkelijk aan te schuiven als je erop zit? Ik vind ze namelijk té leuk!
Edit: ik weet al waar je ze vandaan hebt. Staat een behoorlijk duidelijk copyright logo op de foto
Laatst bijgewerkt door Elevien op 03-06-13 19:07, in het totaal 3 keer bewerkt
MMIDV
Geplaatst: 03-06-13 19:05
Wij hebben toevallig gisteren verf voor de trap gekocht, dat is behoorlijk krasvast. Misschien zoiets voor op je tafel? en anders een lak eroverheen?
Ok ja dat klinkt wel goed, en wat voor verf is dat. Echt trapverf? En is dat in verschillende kleuren te krijgen (roomwit bv)?
Ik moet sowieso even kijken eerst hoe ik het bovenblad wil, of geheel wit de tafel of krijtverf net als de rest van me meubels. Dan heb ik wel een matte lak nodig. Las wel ergens botenlak, maar is dat ook te koop bij de Gamma bv?
botenlak is een doorzichtige lak en die schijnt te vergelen, daarom hebben wij voor de trap daar niet voor gekozen de trapverf is wit, geen idee of dat in andere kleuren te krijgen is of te mengen.
en histor ook http://www.histor.nl/sites/default/file ... 202011.pdf KLEUR EN GLANS Uitgelezen collectie ready mix kleuren. Daarnaast in 1250 Histor kleuren en vele andere kleuren door middel van 2 basisverven, via het Histor kleurmengsysteem. Het mengsysteem adviseert zo nodig een kleur grondverf om de dekking te verbeteren. Lage zijdeglans. De definitieve glansgraad wordt na 1 week bij ca. 20°C bereikt.
Ok zal even kijken op de sites, ik zat ook even te google en kwam deze tegen die werd aangeraden (voor de trap). http://www.verfbestellen.nu/wijzonol-ma ... nverf.html Maar kan niet echt ontdekken wat voor kleur het nou is, en vind ze wel aan de prijzige kant,of ik zou geheel de tafel ermee moeten doen.
Owh wacht nu zie ik het, die tekst hoorde te verspringen. Laptop werkte niet mee, liep ook vast hihih. Toch maar eens bedenken of ik de tafel geheel roomwit ga doen dan. Want dat is het laatste projectje hihi
BarbaLala
Geplaatst: 04-06-13 14:18
*Privacy knip*
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeetje wat een lastige barbalala. Ik zou toch advies gaan vragen bij een vloerenzaak. Je hoeft het dan niet daar te kopen maar dan weet je wel een beetje hoe en wat. Na je advies zeg je gewoon dat je er nog niet uit bent welke kleur je wilt enz. En ga je weer weg.
borrie01
Geplaatst: 04-06-13 15:26
Ik heb trouwens een Facebook album aangemaakt waar ik alle foto's van m'n huisje plaats.
We hebben nu naast de keuken slopen behangscheuren en het plafond in de keuken nog weinig gedaan. Vanaf morgen heeft m'n vader 4 weken vakantie dus dat zal het hard gaan.