Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:30

Het is idd erg duur, bij de aldi nu 2 rode paprika's voor 1,29, terwijl dat voorheen zelfs 0,69 geweest is..
Maar het is alsnog goedkoper dan bij de andere supermarkten waar ze 0,99 per stuk kosten..
Komkommer en tomaten waren deze week wel weer goedkoop :j

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:35

Van 20 euro per week kun je inderdaad prima leven als je alleen woont. Dat probeer ik ook aan te houden. Soms ga ik er iets overheen, maar er zijn ook weken dat ik minder kwijt ben, dus het houdt elkaar redelijk in evenwicht.
Vorige week heb ik voor een paprikamix trouwens 1,69 euro betaald bij de Lidl. Aardig aan de prijs, maar ik heb ze in stukken gesneden en nog twee zakjes in de diepvries liggen. Qua groente vallen de aanbiedingen mij deze week weer erg tegen, dus ik ben blij dat ik nog het nodige aan groente heb liggen. Sowieso valt het me weer tegen met de aanbiedingen, dus ik moet nog maar eens bedenken wat ik deze week ga halen. Al ga ik het vega-aanbod van de Lidl wel eens poberen. Voor 1,30 euro is het ook geen ramp als het een keer iets minder smaakt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:49

Een zak friet is nog goedkoper dan groenten. Ik snap wel waarom sommige mensen gaan voor het goedkopere (minder gezonde) voedsel.
Het is van de zotte dan gezond eten zo duur moet zijn :j

Ik ga zo ff soepje maken van overgebleven groenten van dit weekend, invriezen en klaar. Verder meteen een aardappelsalade maken en daar kan ik weer 2 tegen mee aan.
Voor de rest dit weekend in IJmuiden voor 100 euro vis gekocht en alles in pakketjes in de vriezer geknikkerd. Was even een boel geld, maar voorlopig hebben we weer eens wat anders op het menu staan.

Ben ook druk bezig de voorraad op te maken, gaat goed :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:04

Hoi mag ik mij ook melden?
Ik ga een dezer dagen op kamers dus elke euro die ik kan besparen is mooi meegenomen.
Wat is altijd handig om te hebben? Zelf dacht ik aan een zak aardappelen, zak uien etc ik maak namelijk graag uiensoep en dergelijke dus soepjes gaan er bij mij altijd wel in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:52

Een vriezer of iig een vriesvak :j Ik hou niet van gekookte aardappels, maar heb in de vriezer altijd porties aardappeltoefjes of ovenfriet liggen. En porties kip/gehakt/vis. Doosje(s) fruit voor smoothies, ingevroren restjes saus of een maaltijd, wraps, geraspte kaas en soms ook een brood.

Wat ik altijd op voorraad heb (buiten de koelkast/vriezer):
- blikjes tomatenpuree en -blokjes om sausjes mee te maken
- groente in blik/pot = vooral voor het gemak
- rijst en pastasoorten
- bloem, zelfrijzend bakmeel, eieren = voor o.a. pizzabodems, pannenkoekenbeslag etc.
- melk (ze hebben hier toch alleen maar houdbare) = voor pannenkoekenbeslag, bechamelsaus
- ontbijtspullen en beleg
- knäckebröd en afbakbroodjes
- knoflook en uien

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:59

De soep was weer heerlijk!
Flinke ui, 2 tenen knoflook........... :Y) Ruim 1,5 liter gemaakt dus de rest staat af te koelen om in te vriezen.

Vanavond vega pasta.

Iemand nog lekkere recepten om linzen bij te gebruiken? Ik ken er maar eentje maar wil graag variatie ;)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:38

Alweer een tijdje niet meer geweest hier!

Ik zag bij de Lidl in de folder wat leuke aanbiedingen wat betreft vlees:
- extra mager rundergehakt 2x 400 gram voor 4,50
- runderfiletlapjes voor 3,99
-kipsateschnitzels voor 3,49

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:45

Dimple schreef:
De soep was weer heerlijk!
Flinke ui, 2 tenen knoflook........... :Y) Ruim 1,5 liter gemaakt dus de rest staat af te koelen om in te vriezen.

Vanavond vega pasta.

Iemand nog lekkere recepten om linzen bij te gebruiken? Ik ken er maar eentje maar wil graag variatie ;)

http://www.smulweb.nl/recepten/921518/L ... egetarisch

Mmmm. Alleen wij hadden hem inclusief aardappel om te binden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:42

Lienek inderdaad een vriezer. Dat scheelt heel veel in kosten. Ik vries alles in. bv ook vleeswaren e.d. maak ik kleinere porties van zodat ik niet de hele week hetzelfde moet eten maar bv paar plakjes kipfilet/rookvlees etc. eruit kan halen. Maar ook bv als ik een grote pot groente van de lidl heb, dan haal ik daar 3/4 porties uit. 1 eet ik er op en de andere vries ik allemaal in. Haalde eerst altijd de 1 persoons porties van bonduelle enzo als die in de actie waren. Maar dit is nog goedkoper en ik hoef niet de acties in de gaten te houden.

Trouwens bij de AH de belegen kaas 30+ 50% korting. 2.09 geloof ik voor 400gr. Tot augustus geldig 3 pakjes meegenomen en nog 4 pakken Christal Clear(2e gratis!). Als mijn pinpas het hopelijk morgen eindelijk doet ook nog ff wat flessen daarvan halen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:54

Crystal clear ga ik morgen ook even halen bij de AH :9

Vorige keer had ik de 8 pakken bij de C1000 gekocht.. 2 voor 1 euro :)

Dus morgen maar weer even 4 pakken halen.. Vriendje viert ook zijn verjaardag zaterdag en zit 1 sapdrinker tussen, dus dan heb ik alvast 1 pak drinken voor zijn verjaardag

Verder red ik het misschien zelfs om van ons weekgeld de verjaardagsboodschappen te doen.. Eens even goed gekeken wat er nog in de voorraad ligt en wat we nog in de vriezer hebben :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:22

Ik baal beetje van de aanbiedingen deze week, wacht de c1000 nog even af. Er zit gewoon voor mij niks intersants bij :( .
Wij hebben altijd de eerste week van de maand even moeilijke week, door de dure rekeningen die afgeschreven worden en omdat wij per week betaald krijgen. Maar heb gelukkig ook nog wel het een en ander in de voorraad kast

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:38

Mag ik hier ook meekletsen? Misschien zitten er nog wel bruikbare bezuinigingstips tussen :D

Wij net boodschappen gedaan voor €33! En dan hebben we eten tot volgende week dinsdag! En zelfs voorraad dingen (wasmiddel, gehakt, aardappels, uien). Moet dan nog wel een keer tussendoor brood en misschien wat sap halen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:39

Met hoeveel mensen zijn jullie ? Klinkt netjes :)
En bokt is een openbaar forum dus volgens mij mag iedereen meekletsen, dus welkom

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:54

Vandaag voor een goed bedrag boodschappen gedaan: 25 euro voor de hele week!

Gekocht:
Yoghurt
Aardappels
uien
2 courgettes
Pot rode kool
Pot witte bonen in saus
Zout
Koekjes
Stroopwafels
Twee pakken roosvicee
Krat bier

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:57

wemkelover schreef:
Met hoeveel mensen zijn jullie ? Klinkt netjes :)
En bokt is een openbaar forum dus volgens mij mag iedereen meekletsen, dus welkom

2 volwassenen en een kind van 1,5 jaar :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:58

Hoe bewaren jullie de knoflook? Elke keer als ik het koop is het na +- 10 dagen al beschimmeld.. Het ligt donker en droog in de trappenkast..
Wij hadden afgelopen week ook voor 34 euro boodschappen :D , dan wel voorraaddingen als 4 broden enzo en lekker veel fruit :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:18

Ik heb knoflook juist niet donker staan :P Bij mij staat het op het aanrecht in het schaaltje, mijn raampje daar staat continu open en als het dag is schijnt er altijd licht op. Ik koop het eens in de 2 weken denk ik. Beschimmeld is het nooit, wel dat er dan af en toe en plantje uit komt maar als die nog niet echt gegroeid is gebruik het ik het nog wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:23

Hier gewoon in m'n keukenkast... blijft aardig wat weken goed :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:35

Hmm ga het ook eens in het licht bewaren, misschien helpt dat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:37

Ik heb vandaag voor E23,- gekocht en ik denk dat we daar deze week wel mee uitkomen :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:11

ik heb voor de knoflook een terra cotta knoflookpotje, is een potje met deksel en wat gaten onderlangs de pot (lang leve de kringloop ;) )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:18

Ik heb ook zo'n potje waar ik het in bewaar. Maar ik heb ook een potje verse knoflook. Wordt hier geproduceerd in de Beemster. Theelepeltje in de salade, saus of soep, ideaal!!

Ik heb deze week nog geen schappies hoeven doen!! Alles uit de vriezer!
Heb wel een lijstje liggen met dingen die op zijn, maar die moeten wachten tot morgen. Hier ook wekelijks gestort krijgen. Stalgeld moet er ook vanaf............geen idee hoe ik dat ga doen :P

Hoefsmid komt vandaag ook :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:31

Sonja_vR schreef:
ik heb voor de knoflook een terra cotta knoflookpotje, is een potje met deksel en wat gaten onderlangs de pot (lang leve de kringloop ;) )

Ik heb ook een potje met gaten :j Niet van de kringloop maar in de uitverkoop bij de V&D

@ Dimple, groentes dan ook uit de vriezer?

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:52

Knoflook ligt bij mij in de koeling, maar we gebruiken best veel.

Bij ons ook lang leven de vriezer. Brood kost hier op dinsdag 1,00 per drie broden (AH), dus zo even inslaan. Verder let ik bij vlees en vega op de 35% stickers, kunnen prima in de vriezer. Groente zelf invriezen, daar ben ik geen ster in, dus die koop ik ingevroren. Kliekjes, gaan ook de vriezer in, als het genoeg voor een persoon is. En dan eens per maand een kliekjes dag.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:27

Na lang stil mee te hebben gelezen plaats ik nu ook maar weer eens iets.

Zit momenteel bij me ouders en daar hebben we een grote moestuin en kast waar ze van alles in doen verbouwen.
Zondag is de bloemkool uit de kast gekomen en die hebben we voorgekookt en in zakjes gedaan en liggen nu in de vriezer. Jammer dat sommige groenten bij de winkels zo duur is gelukkig hebben we hier een grote vriezer en genoeg verschillende groenten op het land en in de kas staan om ingevroren te worden.

Kwam van de week nog een boekje tegen van de coop koop zegels boekje ingeleverd en €26,- terug gekregen. Meteen maar even naar de Aldi gegaan en wat wasmiddel, wasverzachter, vaatwastabletten, wc papier, allesreiniger en wc blokjes gehaald. Was precies €27,- kwijt of wel €1,- bij moeten leggen.

Kunnen we even weer voorruit.

Zijn er meer mensen die groente doen voorkoken en de vriezer in verwerken?