Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:21

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:30

Die is ook super leuk en ook een model wat je niet vaak ziet!
Ik wilde graag iets op hoge Queen Anne pootjes en plots kwam deze voorbij, ik heb ze nog niet eerder gezien met deze sierlijke Queen Anne pootjes en deze stond nog vlak bij ook *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:32

Errrrg leuk :j
Onder welke naam stond het geadverteerd? Ik bedoel: noemden ze het 'grammofoonkastje' of zo?

UnlimitedS

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:40

Nee deze niet, deze stond te koop als 'ouderwets kastje' :)) Bij Kasten - Overig, daar hou ik regelmatig alles in de omtrek van 15 km in de gaten. Er staan er wel veel te koop als grammofoonkastje, de meeste met de grammofoon er nog in. Ze zijn wel vaak net zo diep als breed en dat wilde ik juist niet, dat past niet mooi op de plek waar hij moest komen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:43

Die met de grammofoon er daadwerkelijk nog in zijn ook echt te duur voor 'zomaar' als knutselkastje, vind ik :oo

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:48

Weet niet wat jij nog leuk vind om te verklussen maar ik had nog andere 2 verkopers gemaild, eentje zonder grammofoon deed een tegenbod van 30 dus ik denk dat het nog wel onderhandelbaar was. Eentje met grammofoon deed een eerste voorstel van 75. Je moet trouwens zoeken op heel marktplaats, niet alleen bij huis en inrichting. Ze staan bij Antiek, Antiek - Audio, Audio - Platenspelers, Audio - Overig enzovoort.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:57

Nee, zo'n kastje hoef ik er niet bij :)
Ben nu op zoek naar een alternatief voor het hoekje met speelgoed hier (a.k.a. paasei :') )
Heb er nu zo'n vakkenkastje van 4 vakjes staan, van IKEA. Daar heb ik destijds een keukentje van gefabriceerd, maar er ligt altijd nog zoveel rommel op-naast-bij.
Ik heb zoiets op het oog:
http://link.marktplaats.nl/m880650860
Niet al te groot, wel veel bergruimte met dichte deurtjes en die lage rand is ook nog leuk als zitplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:03

<3 Wauw die is me een partij gaaf unlimitedS

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:11

Thanks Share :)

Dat is er inderdaad wel een mooi meubel voor :j Ik kan hier dankzij een inbouwkast en secretaire echt super snel alles zo opruimen dat je nauwelijks kan zien dat we hier een gupje hebben rondlopen, dat zie je dan alleen aan de juniorstoel aan tafel. Het oude handgemaakt en kaalgeschuurde stoeltje wat we ook hebben staan zou je ook nog voor decoratief aan kunnen zien :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:14

Njah, ik heb twee guppen :+ De oudste is bijna 9 en vooral druk met alles wat een beeldscherm heeft, dus daar heb je weinig speelgoedrommel van. Maar de jongedame van bijna 5 komt om in de teken- en knutselspullen, keukengerei, poppen, knuffels, boekjes etc. etc. :roll:

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:18

Ik heb 2 kasten gekregen van een vriendin, die heeft een huis gekocht en deze stonden erin. Hebben jullie nog leuke ideeën?
Afbeelding
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:22

Voor de heb of voor de verkoop?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:57

Weet ik nog niet, of voor mijn huis in Frankrijk, of verkoop

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 00:11

Nou, dan zou ik proberen iets te kiezen qua kleur en stijl dat én in je Franse huis past én eventueel standaard genoeg is voor het bredere publiek.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:52

Na bijna 2 jaar afwezigheid op Bokt, vond ik dit topic en werd ik toch wel enthousiast om weer eens wat meer te gaan volgen en te gaan delen. Wat worden er hier super gave dingen gemaakt! Super leuk om te zien hoe kastjes en tafels ineens een compleet andere uitstraling kunnen hebben!

Via de weggeefhoek op Facebook heb ik twee identieke nachtkastjes en een grotere kaptafel kunnen ophalen. Het is Roemeens antiek met marmer ingelegd. De douane stickers en stempels zitten er zelfs nog op. Het bovenste deel kan er bij beide nachtkastjes af.

Een tijdje getwijfeld of ik er überhaupt wel wat aan zou doen, maar toch maar besloten dat ik het wit wil hebben. Denk dat ik de laatjes grijs ga maken. Daarna wellicht nog iets opschuren voor een meer vintage look zoals ik hier ook al wel voorbij zag komen. Ik kon nergens Annie Sloan krijtverf vinden. Waar kopen/bestellen jullie dat voordelig?

Als jullie nog leuke ideeën of tips hebben om verder te gaan met dit projectje, hoor ik het graag!

Afbeelding

Zo ver ben ik nu. Heb het eerste kastje schoongemaakt en lichtjes opgeschuurd. Eerste laag grondverf zit er nu op.
Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:04

Wat een gave kastjes Julia, ik vind kastjes met marmer zo leuk. Gewoon even googlen, op www.anniesloaneurope.com staan dealeradressen, geloof dat de meeste mensen het hier bij puurbrocante bestellen. Je hoeft het trouwens niet eerst in de grondverf te zetten met krijtverf. Er zijn ook nog andere merken krijtverf trouwens.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:17

Ik heb vijf stoelen en een tafel bij de kringloop gekocht die ik hopelijk komend weekend in de krijtverf ga zetten, ben heel benieuwd naar het resultaat! Er zal alleen ook een ander stofje om de zittingen moeten, dat wordt een uitdaging vrees ik... iemand daar tips voor? Zal ook zeker foto's maken tijdens en na het opknappen :)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:29

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:33

miezelke schreef:
Julia, op http://www.shabbytreats.com kan je voordelige starterspakketten bestellen.

Thanks! :) Die kende ik nog niet. Staan wel hele toffe dingen op, zie ik!

Tinka schreef:
Wat een gave kastjes Julia, ik vind kastjes met marmer zo leuk. Gewoon even googlen, op http://www.anniesloaneurope.com staan dealeradressen, geloof dat de meeste mensen het hier bij puurbrocante bestellen. Je hoeft het trouwens niet eerst in de grondverf te zetten met krijtverf. Er zijn ook nog andere merken krijtverf trouwens.

Thanks. Ben er ook erg blij mee. :D Ik had een pot krijtverf van de Praxis, maar dekte voor geen meter vond ik. :D Hoeveel lagen krijtverf moeten er over het algemeen op? Annie Sloan zal wel beter dekken lijkt me. Vind het matte effect wel heel mooi. Dat white wash spul heb ik ook nog staan, maar dat dekt echt heel minimaal, toch?

goldith schreef:
Ik heb vijf stoelen en een tafel bij de kringloop gekocht die ik hopelijk komend weekend in de krijtverf ga zetten, ben heel benieuwd naar het resultaat! Er zal alleen ook een ander stofje om de zittingen moeten, dat wordt een uitdaging vrees ik... iemand daar tips voor? Zal ook zeker foto's maken tijdens en na het opknappen :)

Wat leuk! Klinkt als een uitdagend project. :D Bekleden is inderdaad lastig. Daar kan ik je niet verder mee helpen. Ben wel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:01

Met een donker meubel en witte krijtverf heb ik soms wel 3 lagen gedaan. Maar ben wel een perfectionist ^^

Het hele idee van whitewash is juist dat het niet dekt toch? Maar vooral dat het wit in de groeven gaat zitten en de rest "wazig" wit is, zeg maar.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:30

Wat voor verf gebruik je dan? Ook die Annie Sloan verf of van een ander (huis)merk?

Dat is indd het idee van whitewash, maar bij mij leek het net alsof het gewoon wat vieze verkleurde vlekken waren. Leek echt nergens op. Vond het zo lelijk dat ik ook maar niet de moeite heb genomen om nog meer lagen erop te smeren. :') Daarom nu maar helemaal wit. :D

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:27

Ik ben ook begonnen..
Ga onze slaapkamer meubels doen
van donkerbruin naar Petrol Blue van Jeanne d'Arc
Het eerste nachtkastje is gedaan!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:24

Wauw wat een gave kastjes.
Die zijn echt leuk !

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:06

Wie kan mij in woorden het verschil uitleggen tussen de Annie Sloan Country Grey en Paris Grey? Weet niet welke ik moet kiezen... En 't is van online te bestellen, kan ze dus nergens in real life bekijken.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:50

Ik wil me hier ook ff melden...heb al een tijdje een schommelstoel staan die ik heb gekregen en wil deze gaan opknappen.
Hebben jullie leuke ideeën? :)

Afbeelding

Afbeelding