Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:iloonaa__ schreef:Ik volg dit topic graag
Ik ben tweedejaars student Tuin- en Landschapsarchitectuur en vind het leuk om te zien hoe andere bezig zijn met hun tuintjes
Leuk, wij hebben een tuinarchitect in de hand gehad, superleuk!
Joolien schreef:Wij moeten nog allemaal planten enzo uitzoeken, dat is echt lastig. Ik wilde heel graag berken maar nu jullie zo negatief zijn kom ik daar toch op terug...
iloonaa__ schreef:Joolien schreef:Leuk, wij hebben een tuinarchitect in de hand gehad, superleuk!
Leuk zeg! Ik zag je tekeningen al een paar pagina's terug!Joolien schreef:Wij moeten nog allemaal planten enzo uitzoeken, dat is echt lastig. Ik wilde heel graag berken maar nu jullie zo negatief zijn kom ik daar toch op terug...
Planten uitzoeken is leuk!Berken geven inderdaad wat rommel in de vorm van zaadjes, vallende katjes en in de herfst bladeren. Maar persoonlijk vindt ik een berk die rommel wel waard. Hij heeft het gehele jaar een mooi uiterlijk. Iets wat je niet van alle bomen kan zeggen. Als je de Betula utilis 'Doorenbos' zou nemen heb je een prachtige stam die zowel in de zomer als in de winter mooi is.
Als je verder naar een kleiner boompje zou moeten kijken.. Vind je een Acer palmatum iets? Dan zou ik een cultivars nemen, die blijven over het algemeen wat kleiner. bijv. een Acer palmatum 'Linearilobum'
Een acer heeft mooi scherp gelobt blad, en wordt daarbij in het najaar felrood. Ook een fijne sierwaarde
miezelke schreef:Een berk is inderdaad heel mooi, maar ver genoeg van huis![]()
Acer is esdoorn. Ik weet niet of Joolien paarden aan huis heeft staan of in de buurt, maar dan zou ik niet voor esdoorn gaan wegens AM.
karin1985 schreef:zijn er hier mensen die al een terrasoverkapping hebben. Ben eigenlijk wel benieuw wat jullie met de aankleding gedaan hebben. Liefst foto`s natuurlijk
Joolien schreef:Wij nemen een pergola maar dat is neit helemaal hetzelfde. Ik wil de balken(aangezien deze zwart kunstof zijn) bekleden en het schiet me ineens te binnen dat ik dat misschien wel met touw omwikkel. Dik touw dan. En ik wilde een soort klimop met bloemtjes er omheen doen. Verder gaan we waarschijnlijk ook met doeken aan de achterzijde werken(de pergola komt in de hoek van de tuin met een hoekbank eronder) om een strandsfeer te creëren.
Morganlefay schreef:Joolien schreef:Wij nemen een pergola maar dat is neit helemaal hetzelfde. Ik wil de balken(aangezien deze zwart kunstof zijn) bekleden en het schiet me ineens te binnen dat ik dat misschien wel met touw omwikkel. Dik touw dan. En ik wilde een soort klimop met bloemtjes er omheen doen. Verder gaan we waarschijnlijk ook met doeken aan de achterzijde werken(de pergola komt in de hoek van de tuin met een hoekbank eronder) om een strandsfeer te creëren.
Weet niet welke kant de pergola staat, maar Jasminum Officinale ruikt zalig en als ie het doet gaat ie helemaal uit zijn dak, letterlijk dan.