[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:20

Je kan beter eerst je contacten in je telefoonboek zetten dan gaat t in whatsapp volgens mij automatisch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:21

Ik heb bij mijn oude telefoon het adresboek doorgestuurd naar mijn email adres, toen die email geopend met mijn iphone en met een klik stonden alle contacten op mijn nieuwe foon :)

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:22

Ja, maar ik heb op what's app dus al heel veel gesprekken en op mijn vorige telefoon klikte je dan gewoon op het nummer, voeg toe aan contacten en dan stond dit nummer in je mobiel. Nu moet ik anders het nummer overschrijven op een papiertje (want kopieren kan niet, en anders heb je dus het toevoegen aan contacten die hij niet weergeeft..) en dat bij álle nummers doen haha.

Maar ik ben er ondertussen al wel achter, als ik aanzet dat ik ook alle hotmail contacten wil, mijn what's app contacten er ook tussen staan.. Maargoed ik wil mijn hotmailcontacten dus niet op mijn telefoon hebben staan en mijn what's app contacten wel kunnen zien.. Help.. -O-

Mijn HTC was simpeler :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:07

Ik kan gewoon vanuit WhatsApp contacten toevoegen op m'n 4s.
Raar dat ie dat bij jou niet doet.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:21

Kan iemand mij vertellen op welke sites je films kunt downloaden voor op je ipad, behalve iTunes?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:34

even een vraagje, ik heb zo net me mail ingesteld op me Iphone 4S maar hoe kan je je mail's zien die er op staan ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:14

Gewoon via Mail :) Maar er moeten wel nog mails op de server staan. Als jouw computer ze direct van de server verwijdert bij binnenhalen dan komen ze daarna niet meer op je telefoon binnen, of je moet alles met icloud beheren.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:12

Dankje :) het is gelukt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:19

Vraagje! Heeft iemand zowel ervaring met de iPad mini als met de iPad 4?!! Ik wil ml mijn vriend verrassen met een iPad, maar twijfel nogal.. Geld is verder geen probleem dus dat de mini goedkoper is moet de keuze niet beïnvloeden :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:09

De wens tussen een normaal formaat ipad of een grote ipad is echt heel erg verschillend van persoon tot persoon. Mijn moeder en zus zweren bij een groter formaat (maar hebben niet de 4, de 2 geloof ik), terwijl ik en mijn vader bij de mini zweren.

Ik vind het heerlijk dat mijn mini lekker licht is kwa gewicht, en klein genoeg om altijd in mijn handtas te passen. Ik heb mijn ipad dan ook eigenlijk altijd bij me. Ik ben een klein meisje met kleine handen en vingers, dus het formaat is voor mij ideaal. Mijn vader heeft grotere handen, maar vind het formaat ook veel fijner. Al heeft hij er wel andere wensen mee. Hij doet eigenlijk vooral alleen maar een beetje browsen, wordfeud spelen en heel veel lezen.

Als ik met mijn moeder aan het skypen ben legt ze de ipad altijd neer omdat hij te zwaar is om alsmaar recht op te houden tijdens gezellig kletsen. Als ik in bed lig te lezen, houd ik de ipad met gemak boven mijn hoofd, bij de grote ipad zou dat al snel te zwaar worden.

De iPad 4 heeft natuurlijk wel retina scherm, daar heb ik zelf weinig ervaring mee en weet dus ook niet of dat de moeite waard is. Mijn iPhone heeft wel retina scherm en ja, het beeld is heel scherp, maar echt een groot verschil met de mini is er niet vind ik. Het scheelt dat de mini hetzelfde aantal pixels heeft op een kleiner oppervlak, waardoor de pixel dichtheid compacter is op de mini. Ik vind het ding mooi beeld hebben dus kan daar moeilijk over oordelen. De wens voor retina verschilt dan ook heel erg van persoon tot persoon. Ze zeggen dat een ipad mini met retina scherm in aantocht is. Ook komt de volgende generatie ipad eraan, die kwa rand het uiterlijk van de mini gaat krijgen en die naar zeggen ook lichter is. Hoe lang dit nog duurt weet ik niet.

Het ligt gewoon heel erg aan de wensen van je vriend. Gaat hij hem veel mee op pad nemen, of is die vooral bedoeld voor thuis? Vooral thuis, zou ik denk ik voor de 4 gaan, veel op pad voor de mini. Maar nogmaals, de keus voor het een of het ander is eigenlijk echt heel erg persoonlijk.

Kun je hem niet gewoon een namaak ipad van karton geven, met een lief kaartje erin, en dat hij zelf mag kiezen? Weet je zeker dat je goed zit.

Waar je trouwens ook over na moet denken is het geheugen. Is hij een spelletjes speler of film kijker? Ga dan minimaal voor 32 gb. De 16 gb zit dan echt in no time vol.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:17

heeft iemand hier ervaring met een nieuw scherm in een iphone laten zetten?

ik had laatst mn iphone laten vallen :+ en nu bij de telefoon turk in het dorp en nieuw scherm laten plaatsten.
het enige wat nu alleen zwaar irritant is, is dat sinds dat andere scherm er in zit, mijn batterij 2x zo snel leeg is.
nu gaat een iphone batterij sws al niet lang mee, maar ik moet hem nu minsten 2x per dag aan de stroom doen. en dit zelfs bij minimaal gebruik.
heb de helderheid van mn scherm al op 50% gezet, maar dit lijkt niet te helpen..

iemand anders die dit toevallig ook heeft?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:21

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Vriendje zal hem vooral thuis gebruiken, soms op kantoor, maar nooit echt onderweg, vandaar dat ik ook gewoon voor de wifi versie ga dat sws.

Denk dat ik voor de iPad 4 ga, ven vandaag in de winkel geweest en vind de mini toch wel erg klein. Hartstikke bedankt boor je hulp!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:18

ik heb een 4 en mijn moeder een mini... ik ben wel blij met mijn 4 hoor, ik gebruik hem ook wel als tekstverwerker en dan zijn de knopjes op de mini wel heel klein...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:41

Weet iemand van jullie hoe de iMessage/SMS functie werkt? Dat je telefoon, afhankelijk van je internetbereik bepaald of het een iMessage of een SMS wordt? Mijn telefoon lijkt dit niet eenduidig toe te passen.

Als ik zonder internet zit krijg ik geen berichtjes binnen van mijn bijrijder en wat ik naar haar wil sturen gaat niet weg totdat ik ergens verbinding heb met internet. Hij maakt bij haar dus geen automatische switch van iMessage naar SMS.
Bij mijn zusje switcht hij wel automatische naar SMS, maar zodra ik weer internet heb krijg ik ze nog een keer via iMessage.

Die dubbele berichten vind ik nog niet zo erg, maar ik snap niet waarom die berichten van mijn bijrijder niet doorkomen en eigenlijk is dat niet zo heel erg handig.

Overigens zijn dit de enige twee iPhone gebruikers waar ik dit bij heb gemerkt, de anderen sturen mij niet zo vaak berichten als ik net geen internet heb of gebruiken whats-app.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:48

Het wel of niet sturen van een iMessage is volgens mij alleen afhankelijk van of de verstuurder internet heeft. Als de ontvanger op dat moment geen internet heeft blijft het berichtje inderdaad hangen tot er internet verbinding is.

Verder snap ik ook maar weinig van iMessage,

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:55

Nee, hij switcht ook als de ontvanger geen internet heeft. Of ja, soms dan, want de berichtjes van mijn zusje komen dus wel aan, terwijl zijn niks anders doet dan normaal. Er is dus een ander mysterieus iets aan de hand dat bepaald dat de berichtjes van de een wel doorkomen en de berichtjes van de ander niet.

Het is ook niet logisch als hij alleen overswitcht als de verstuurder geen internet heeft. Dan zou ik dus geen berichtjes kunnen sturen als ik weet dat de ontvanger in het buitenland zit of om een andere reden geen internet heeft. Ik heb namelijk nog niet gevonden hoe ik zelf kan bepalen of ik een SMS of iMessage wil sturen, dat bepaald de telefoon zelf.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:55

Is dat niet een instelling bij berichten?
Iets als "Als sms versturen als iMessage niet kan"
Het zou dus kunnen dat bij je bijrijder dit uitstaat en dat bericht effectief blijft hangen en bij je zusje aan.
Dan stuurt hij imessage, merkt dat het niet afgeleverd wordt, stuurt als sms en levert toch nog eens af als je wel internet hebt.

En het helpt ook door bij je contacten het nummer niet bij mobiel te zetten maar bij iPhone.
Dan gaat hij uit van imessage en als je geen internet hebt gewone sms - bij mij toch.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:04

Dat zou inderdaad wel eens kunnen dat bijrijder dat zo heeft ingesteld :)* Zal het wel eens aan d'r vragen. Ik heb wel eens gezegd dat ik d'r berichten niet ontvang als ik geen internet heb, maar ze heeft misschien niet in de gaten dat het gewoon een instelling is. Dacht namelijk dat ze ooit gezegd heeft een onbeperkte sms bundel te hebben.

Of je bij contacten zet dat het iphone is of niet maakt volgens mij niet uit, volgens mij pingt je telefoon de andere telefoon om te zien of het een iphone is of niet. Ik heb genoeg contacten gewoon als mobiel staan en daar gaan ook gewoon iMessage naartoe als ik die een bericht stuur.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:50

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een iPhone 4 en hij maakt heel slecht contact met het wifi netwerk hier.
We hebben ook 2 iPhone 3G's en een Samsung maar die doen het wel goed op het netwerk.
Mijn iPhone kan het netwerk vaak niet vinden of zegt dat er geen verbinding mogelijk is.
Ook bij openbare netwerken als de NS kan hij vaak niet vinden.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:54

liespower94 schreef:
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een iPhone 4 en hij maakt heel slecht contact met het wifi netwerk hier.
We hebben ook 2 iPhone 3G's en een Samsung maar die doen het wel goed op het netwerk.
Mijn iPhone kan het netwerk vaak niet vinden of zegt dat er geen verbinding mogelijk is.
Ook bij openbare netwerken als de NS kan hij vaak niet vinden.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ik heb dit ook gehad mijn 4, nadat ik een back up gemaakt had, mijn telefoon terug zette naar fabrieksinstellingen en de back up terug gezet had, maakt hij wel opeens goed verbinding.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:11

bij mij was uitzetten met de aan/uitknop en de ronde knop onderaan tegelijk ingedrukt en daarna weer aanzetten voldoende om weer verbinding te maken

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:11

Weet ook iemand hier hoeveel foto's je op een iphone kan zetten en filmpjes?
Ik heb er nu bijna 200, mijn abbo loopt nog 1 jaar door. Hoop nog veel foto's ermee te kunnen maken.
Het is een 8 gb ofzo. In het verleden heb ik wel eens mobieltjes gehad die na 200 foto's al 'vol' waren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:23

ligt eraan hoeveel gig je hebt, ik heb een IPhone met 32 gig en een paar 1000 foto's (in verschillende mappen) en hij heeft het nog nergens over

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:38

Bedankt voor de tips!
Gewoon resetten of uit en aanzetten werkt niet ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 02:05

Ik had ruim 1000 foto's en diverse filmpjes op 4 gig. Ik heb 16 gig te besteden, maar ben er al 8 kwijt aan muziek.