Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Valt wel mee hoor, de kindle gaat daar fantastisch mee om, die herkent kolommen in pdf's en daarmee kun je vrijwel vergelijkbaar door een pdf scrollen als door een epub... daarom heb ik dus ook voor de kindle gekozen.
Soms heb je nu eenmaal niet de luxe van een epub, omdat het boek alleen in pdf verkrijgbaar is, en veel vakliteratuur is ook in pdf.
Manou schreef:Shiloh schreef:Valt wel mee hoor, de kindle gaat daar fantastisch mee om, die herkent kolommen in pdf's en daarmee kun je vrijwel vergelijkbaar door een pdf scrollen als door een epub... daarom heb ik dus ook voor de kindle gekozen.
Soms heb je nu eenmaal niet de luxe van een epub, omdat het boek alleen in pdf verkrijgbaar is, en veel vakliteratuur is ook in pdf.
Dat klinkt inderdaad wel handig voor wetenschappelijke artikelen, maar hoe goed gaat het met een pdf met tekst over de hele breedte van de pagina?
Niet dat ik op dit moment nadenk over een andere e-reader, maar gewoon voor de beeldvorming.
Ik heb wel een paar boeken als pdf, vooral een paar boeken die ik absoluut wilde lezen toen ik nog geen e-reader had.
Sem_ schreef:Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen.. Ik wil ook graag een ereader aanschaffen en twijfel momenteel
tussen de Kobo Aura en de Kobo Glo HD, welke zouden jullie mij aanraden?
Ik heb even gekekenTilmar schreef:Hoeveel boeken lezen jullie? Op het interne geheugen kunnen al 1000 boeken... Dan kan je toch even vooruit lijkt mij..
Ik vind dat zoeken in je boeken erg onhandig gaat op de ereader, ik doe dat altijd in Calibre.
Ik heb overigens een Aura omdat ik het prettig vind dat de rand gelijk ligt met het scherm (als een tablet)

C_arola schreef:Het beeld loopt alleen niet over zoals bij tablets zie ik. Dat vind ik persoonlijk mooier.
Ik vermoed dat er nog meer nieuwe ereaders op de markt gaan komen dus ik wacht nog even met de aanschaf van een nieuwe ereader.