Idd, doen wat je zelf het prettigste vind. Maar ik heb bij de hypotheekadviseurs meer het idee gekregen dat ze het echt om het geld doen. Zo'n financieel adviseur is daar geheel onafhankelijk in. Bij de banken en hypothekers kregen wij ook minder dan dat we het via de finacieel adviseur deden en hij kreeg het ook voor elkaar om korting op de rente te krijgen. Ook scheelt het een hoop uitzoekwerk want ik hoef nergens om te denken, word vanzelf wel gebeld en hoef alleen maar te tekenen.
Pfoe, dat is een lastige, ik zou zeggen ga naar de adviseur waar ik ook geweest ben maarja dan moet je wel helemaal naar Heeze. Zoek in ieder geval een onafhankelijke adviseur. Vaak zijn de hypotheekadviseurs van bijv. een onbekend bedrijf duur, tenminste dat is mijn ervaring. Ikzelf ben bij de hypotheker geweest maar zoals ik al zei vond ik die vrij oppervlakkig. Je kan het natuurlijk ook bij banken proberen, de meeste daarvan moet je verplicht bij een overlijdingsrisico verzekering van hun en dat kan duur uitvallen. Wij zitten bij de ING en hebben zelf een overlijdingsrisicoverzekering uitgekozen die erg goedkoop is, geloof zo'n 33 euro per maand. Dit is dus vaak niet zo dat je die zelf mag kiezen maar bij de ING wel.
Wij zijn ook bij jazeker.... de hypotheker geweest maar mijn gevoel was en niet goed over (12 jaar geleden ook al niet dus snapte niet waarom ik het nu weer had gedaan).. kreeg een beetje het idee dat ik een bepaalde richting werd uitgeduwd.
We zijn nu gewoon weer naar Centraal beheer geweest. Goed advies.
Denk dat het ook een stukje 'gevoel' is. Ik werk voor een grote bank op de afdeling Hypotheken, ik krijg er dus wel het één en ander van mee. Meestal gaan mensen meerdere gesprekken aan met meerdere verstrekkers.
Vanochtend om half twaalf tweede bezichtiging met mijn ouders, spannend!
_Deco_
Geplaatst: 04-10-10 09:53
Je moet maar net een goed gevoel bij iemand hebben inderdaad. Wij gaan tegen die tijd verschillende mensen langs en dan maar kijken wie het beste aanbod heeft.
Op dit moment is ons huisje verkoop klaar. We hadden via via iemand die interesse had. We hadden een afspraak gemaakt dat hij van het weekend langs zou komen om te kijken of het huisje wat voor hem was, maar hij is gewoon niet op komen dagen. Heel frustrerend. Wacht je op iemand met te koop zetten bij een makelaar zodat je het misschien onderhands kan verkopen, komt hij niet opdagen bij de bezichtiging.. Lichtelijk asociaal.
Maar goed, deze week dus maar de makelaar bellen en dan maar via de normale weg de verkoop in.. Via een makelaar kan je 3 maanden proefverkopen, dan regel je alles zelf, maar sta je wel op funda en krijg je een bord in de tuin. En het kost de eerste 3 maanden dan dus niets. Heeft iemand misschien ervaring hiermee?
Zit ook nog te denken om zelf flyers te maken en die te verspreiden. Maar ik weet niet of dat wel zin heeft.
Succes bij je 2e bezichting Berdien (en veel plezier natuurlijk)
Wel spannend dat bieden Wanda. Lijkt het met het leukste van het hele aankoopproces
Een forum met hypotheekadviseurs die gratis advies geven en andere offertes/ verstrekkers beoordelen. Echt een aanrader!
Als je daar even tijd in steek zie je ineens waar je op moet letten (bijv. duale rente, boete bij verhuizen etc.). Steek er echt even tijd in, je hypotheek sluit je af voor jaren!
Is inderdaad niet netjes nee Maar ja, zeker via het internet is het altijd maar afwachten of mensen zich wel echt aan hun woord houden. Zelfs met zoiets groots/serieus als een huis..
Vandaag met mijn ouders de tweede bezichtiging van de woning gehad. Is toch handig, je kijkt een tweede keer er toch anders naar en vooral mijn ouders ontgaat echt niets. Mijn ouders vallen vooral over het feit dat er -flink- gedateerde kozijnen en enkel glas in zit. Daarnaast is de vraagprijs aan de erg hoge kant. Makelaar gaat het een en ander uitzoeken, die stuurt het naar mijn vader en dan doet mijn vader het, mocht dat allemaal oké zijn dan doet hij het openingsbod.
weer even egopost want superdruk en geen tijd om bij te lezen (jullie gaan hárd!) maar vanmorgen hebben kopers handtekening gezet dus nu nog 3 dagen wachten en dan is ons huis VERKOCHT!!! pffff enorme opluchting met alle tegenslag die we met het nieuwe huis hebben..we gaan dus pas eind december verhuizen ipv half oktober..en blijkt dat de wei eigenlijk te nat is voor paarden in de winter, dus die zullen wat meer binnen staan..nou ja daar kunnen ze wel tegen toch?
Ons huis staat inmiddels al 9 maanden te koop, ze gooien de huurhuizen om de hoek hier ook in de verkoop, welke even groot zijn maar 20.000 euro minder in prijs
Wij hebben dit gezien, maar balen ZO van ons huis ! 2 hypotheken hebben we gewoon echt geen zin in!
@Deco: wij hebben zelf ook zonder makelaar verkocht. Er was heel veel vraag naar ons huis onderhands, maar veel gedoe qua "pingelen", toen heb ik het door een makelaar op internet laten zetten (ik meen 20-30 euro) per maand en toen was het binnen een week weg, had het nog wel een paar keer kunnen verkopen . Bezichtigingen e.d. heb ik dus zelf gedaan en is me héél, héél erg goed bevallen. Bij ons was deze stap dus ook echt om de geïnteresseerden "onder druk te zetten", zeg maar en dat heeft goed uit gepakt, voor beide partijen, dus, want ik had het anders gewoon aan anderen kunnen verkopen.
@Josefien: dat is zeker een opluchting! Is ook niet niks, zo'n complete renovatie, ik weet er alles van en dan doen wij ook nog eens (bijna) alles zelf. Anders misschien een paddock maken voor de natte periode?
Twee hypotheken is ook echt geen aanrader in deze tijd
Mijn vader heeft net het eerste bod op de woning gedaan! Spannend! Bod is flink (heel erg flink ) lager dan de vp, maar ik sta er volledig achter vp is gewoon veel te hoog voor wat er geboden wordt, en voornamelijk wat er nog aan gedaan moet worden. De woning voorzien van nieuwe kozijnen en dubbelglas doe je immers niet voor een paar tientjes
ik heb zojuist samen met mn vriend een bezichtiging aangevraagd bij een recreatiewoning!! Ik zie onszelf er al helenmaal wonen al ziet het er nu niet uit dus moeten we het wel een hoop aan aanpassen, maar dat kunnen we veel zelf dus dat scheeld! Financieel lijken we het ook aan te kunnen, dus alvast een eerste bezichtiging aangevraagd en we zijn nu echt de laatste dingen financieel aan het bekijken en als we dan nog zo positief zijn gaan we een 2e bezichtiging doen met mijn pa erbij, en als die ook positief is.. OEH!!
Wij neigen heel erg naar een hypotheek bij de rabobank.
Wij hebben vrijdag officieel de sleutel gekregen, heerlijk, die handtekening onder die papieren zetten Hadden vorige week al in overleg met de vorige eigenaar de sleutel, maar nu kun/mag je écht doen wat je wilt
Klussen is behoorlijk opgeschoten, morgen stucadoors voor spachtelwerk en van het weekend starten met alles verven en 1 wandje behangen.
Hebben alleen gisteren toch besloten nieuwe keuken te nemen. Oude keuken was best oké, we wilden de kastjes gewoon schilderen en vaatwasser plaatsen. Maar nu bleek toch het aanrecht al wat bol te staan, moesten we leidingen over het tegelwerk laten lopen voor de vaatwasser etc Allemaal dingen die ons tegen vielen, dus toch gekozen lekker helemaal fris te starten en alles eruit te slopen en nieuwe keuken te plaatsen
Deze week dus beslissing nemen, want met levertijd en dan nog zelf plaatsen ben je zo weer weken verder, en juist het andere kluswerk denken we in 2,5 week af te hebben! Dus hopelijk met een maandje ook die keuken in orde, is alles helemaal naar ons zinnetje
Zo leuk om dit te lezen, Mae. Toentertijd heb ik jouw topic vanaf het begin meegelezen, dat hij nog bezet was, en toen had ik zoveel respect voor jullie dat er niets was gebeurd en elke keer als ik wat van je lees vind ik het zo leuk dat het allemaal zo gelopen is.
Ik ga zaterdag wel kijken, bij 5 huisjes, maar in Dordrecht dus ik kom iig niet bij jullie langs. Ben wel benieuwd hoe druk het wordt En hoop niet met nog 5 andere gezinnen tegelijkertijd een huis te hoeven bekijken haha