Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoek in ieder geval een onafhankelijke adviseur. Vaak zijn de hypotheekadviseurs van bijv. een onbekend bedrijf duur, tenminste dat is mijn ervaring. Ikzelf ben bij de hypotheker geweest maar zoals ik al zei vond ik die vrij oppervlakkig. Je kan het natuurlijk ook bij banken proberen, de meeste daarvan moet je verplicht bij een overlijdingsrisico verzekering van hun en dat kan duur uitvallen. Wij zitten bij de ING en hebben zelf een overlijdingsrisicoverzekering uitgekozen die erg goedkoop is, geloof zo'n 33 euro per maand. Dit is dus vaak niet zo dat je die zelf mag kiezen maar bij de ING wel.
Maar ja, zeker via het internet is het altijd maar afwachten of mensen zich wel echt aan hun woord houden. Zelfs met zoiets groots/serieus als een huis.. 
. Bezichtigingen e.d. heb ik dus zelf gedaan en is me héél, héél erg goed bevallen. Bij ons was deze stap dus ook echt om de geïnteresseerden "onder druk te zetten", zeg maar en dat heeft goed uit gepakt, voor beide partijen, dus, want ik had het anders gewoon aan anderen kunnen verkopen.
Bod is flink (heel erg flink
) lager dan de vp, maar ik sta er volledig achter
vp is gewoon veel te hoog voor wat er geboden wordt, en voornamelijk wat er nog aan gedaan moet worden. De woning voorzien van nieuwe kozijnen en dubbelglas doe je immers niet voor een paar tientjes
Ik zie onszelf er al helenmaal wonen al ziet het er nu niet uit dus moeten we het wel een hoop aan aanpassen, maar dat kunnen we veel zelf dus dat scheeld! Financieel lijken we het ook aan te kunnen, dus alvast een eerste bezichtiging aangevraagd en we zijn nu echt de laatste dingen financieel aan het bekijken en als we dan nog zo positief zijn gaan we een 2e bezichtiging doen met mijn pa erbij, en als die ook positief is.. OEH!! 
Hadden vorige week al in overleg met de vorige eigenaar de sleutel, maar nu kun/mag je écht doen wat je wilt 
Allemaal dingen die ons tegen vielen, dus toch gekozen lekker helemaal fris te starten en alles eruit te slopen en nieuwe keuken te plaatsen 
Dus hopelijk met een maandje ook die keuken in orde, is alles helemaal naar ons zinnetje

En hoop niet met nog 5 andere gezinnen tegelijkertijd een huis te hoeven bekijken haha