Maandag is er weer iemand geweest die geconstateerd heeft dat het niet de dakgoot is. Nu moet Koopmans zelf een specialist sturen. Ik sta weer op de planning en hoop snel gebeld te worden.
Heb je de corporatie al in gebreke gesteld? Zo niet, dat eerst doen. Dan hebben we 6 weken de tijd om het op te lossen, daarna door naar de huurcommissie voor een uitspraak en huurkorting. Een woning dient water dicht te zijn. Er werken gewoon professionals bij een corporatie, die worden echt niet vervelend als jij terecht een klacht indient.
Als de huurcommissie de uitspraak heeft gedaan dat er een gebrek is dan kan je wel succesvol bezwaar maken tegen de huurverhoging. Ik werk in de sector en toevallig van de week aan de andere kant gestaan. Langdurige lekkage bij een nieuwbouwwoning, krijgen we maar niet opgelost. Huurder mailt ons dat ze het (terecht) zat is en naar de huurcommissie stapt. Wij hebben haar gevraagd dat nu niet te doen en hebben haar met terugwerkende kracht een huurkorting aangeboden totdat we het gebrek kunnen oplossen. (Scheelt ons weer tijd om niet bij de huurcommissie te hoeven opdraven terwijl wij weten dat huurder gelijk heeft.) wij leggen die kosten weer door bij de aannemer. Dus gewoon een duidelijke nette vriendelijke mail sturen dat je naar de huurcommissie stapt, maar ze een laatste kans geeft het onderling te regelen. Je mag mij gerust een pb sturen als je wilt dat ik meekijk.