Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:26

Moska schreef:
Hoor net dat wij met 119.000 zijn overboden en dat op een vraagprijs van 6 ton :=

Omg

pantarhei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:27

Wow fors Moska

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:34

Wow! De verkopende partij zal wel de champagne aan het ploppen zijn dan. :=

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:38

Dat was dus echt de 20% overbieden die de verkoper wilde. We gaan op zoek naar wat anders, komt vast wel

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:40

Goedeavond, ik meld me hier toch even. Wij zijn aan het oriënteren voor misschien een andere woning te kopen. Wij hebben flinke ruzie met de buurvrouw vanwege de grote verbouwing, die inmiddels af is en ik voel me daardoor niet heel prettig meer thuis.
Ik vraag me alleen erg af of het slim is om nu in deze tijd te gaan verkopen en terug kopen of om te blijven zitten.
We hebben net voor nog geen ton verbouwd. Waarschijnlijk halen we de kosten vd verbouwing er wel uit met verkopen. (Uitbouw v 2.5m over de volle breedte, 11 zonnepanelen, nieuwe badkamer,dakkapel,rolluiken en nieuwe cv ketel).

Dus ik volg om de markt een beetje te kunnen peilen.
Wat het gunstig maakt: als wij verkopen en binnen 3 maanden terug kopen kunnen we onze huidige hypotheek (0.87% rente) meenemen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:48

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 23:10

Dat kan prima, afhankelijk van de behoefte van je paard en formaat. Maar die eerste zou ik eerst een meter grond laten afvoeren.. dat ziet er niet gezond uit. Over de woning nog maar te zwijgen, optimistische makelaar haha.

De ander 2 hectare, maar die zal wel voor een ton extra verkocht zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 00:04

Op 4500 m2 kan je niet fatsoenlijk één ….laat staan meer…paarden houden ook niet met een gunstige verkaveling als je wil kunnen rijden en geen blubber/kale zand vlakte als wei.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 00:42

Zonnetje81 schreef:
Op 4500 m2 kan je niet fatsoenlijk één ….laat staan meer…paarden houden ook niet met een gunstige verkaveling als je wil kunnen rijden en geen blubber/kale zand vlakte als wei.

Dar gaat prima hoor.
Mijn twee paarden staan al jaren op 1500m2 samen. En houden ook droge voeten en dat in de randstad.
Thuis hebben ze straks 2000 m2 zuiver voor hun zelf.
Investeren in je kavel en dan gaat dat prima, uiteraard jaar rond hooi afhankelijk maar mijne mogen toch niet op het gras.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 00:42

Moska schreef:
Hoor net dat wij met 119.000 zijn overboden en dat op een vraagprijs van 6 ton :=

Wow, bizar

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 03:19

Zonnetje81 schreef:

Wij hebben 8800 m2 waarvan 6500 voor de paarden en geen grote modder bende. Wel zand aangezien ik een paddock en track heb ivm met een paard die veel en veel te vet wordt van gras. Dus het is maar net wat je wil.

Over die twee huizen, tel dr minimaal een ton bij op aan verbouwing en dan ben je er nog niet. Dus met andere woorden, het kan gewoon niet in deze tijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 07:53

Zonnetje81 schreef:

Het kan prima, maar het moet bij je paard en jezelf passen. Rijden doen veel mensen gewoon buiten. En in het geval van mijn paard, die mag niet op het gras. Dus ik heb niks aan een hectare met gras.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:35

Beide zit nog werk in, maar dat zit in veel huizen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:15

pantarhei schreef:
Beide zit nog werk in, maar dat zit in veel huizen.

Ja is ook prima. Maar ging even om het budget. Dan moet je dat soort verbouwingskosten er nog wel af halen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:59

idinn schreef:
Zonnetje81 schreef:

Het kan prima, maar het moet bij je paard en jezelf passen. Rijden doen veel mensen gewoon buiten. En in het geval van mijn paard, die mag niet op het gras. Dus ik heb niks aan een hectare met gras.

Maar je paard moet voldoende ruimte hebben om te bewegen, te rennen, te bokken, zich uit te leven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:14

Als je bokt moet geloven kan ondertussen geen enkel paard op gras en kun je ze prima op een postzegel houden.
Terwijl als ik om me heen kijk, veruit de meeste paarden hier in de omgeving op gras staan en het daar prima op doen. En als ik naar mijn eigen paarden kijk: die worden zo blij van gras, dat zou ik ze echt niet willen onthouden, tenzij het echt niet anders kan. Het is belangrijk voor hun welzijn.
Datzelfde geldt voor een flinke sprint trekken, die ruimte wil ik ze niet ontnemen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:21

Dat kan ook gewoon op een kleiner perceel. Dikke onzin dat je ze beweging ontneemt als je niet een hectare grond zoekt. Mits een perceel logisch is ingedeeld kan er op een kleiner percreel ook heel veel. Maar het is sowieso geen doen om te zeggen "perceel van x formaat is zat" om ze aan huis te hebben. Sommige percelen zijn zo onlogisch ingedeeld dat een stel schapen erop houden al niet werkt.

Hier in de omgeving staat merendeel ook op gras. En als ik dan zie hoeveel daarvan moddervet zijn. Ik ben blij met de paddock paradise waar ik nu sta. Pony is eindelijk goed op gewicht te houden én heeft geen jeuk meer. Als je zegt dat er plek vrij komt, bellen er zo 50 mensen :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:37

Moddervet kan (ook in een paddock trouwens) maar hoeft natuurlijk niet :n de mijne zijn het niet, de meeste paarden in de buurt ook niet. Heeft veel te maken met je management.
Ik zie het vooral als goedpraten om op iedere postzegel maar een paard te kunnen zetten. Snap ik ook wel: voor de meeste mensen is, zeker in deze tijd, een huis met een flink stuk grond onbetaalbaar. En daar gaat de droom van het paard aan huis.... tja.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 11:40

Hier twee x hoefbevangen dus op gras kunnen gaat hier echt niet op. En idd een logische vorm en ingedeeld perceel doet een hoop.
Ze kunnen hier straks lekker rond crossen op 2000m2 en hebben meer ruimte als al die tijd in pension.
Daarbij geanalyseerd hooi ivm suikers en nu eindelijk op gewicht.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:41

Achterom schreef:
Als je bokt moet geloven kan ondertussen geen enkel paard op gras en kun je ze prima op een postzegel houden.
Terwijl als ik om me heen kijk, veruit de meeste paarden hier in de omgeving op gras staan en het daar prima op doen. En als ik naar mijn eigen paarden kijk: die worden zo blij van gras, dat zou ik ze echt niet willen onthouden, tenzij het echt niet anders kan. Het is belangrijk voor hun welzijn.
Datzelfde geldt voor een flinke sprint trekken, die ruimte wil ik ze niet ontnemen :n

Gras in Nederland is hele erg rijk.
Er zijn zeker paarden die er dood ziek van worden. Mijn paard nog een x op gras of iets anders krijgen waar teveel suikers in zit en het is al klaar.

Moet zelfs m'n hooi laten analyseren want daar wordt zij ook bevangen van.

Dus beetje raar hoe je het zo brengt over iedereen.

En mijn paarden zonder gras zijn niet ongelukkig hoor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:48

Hier is het pad buitenom 120 meter lang en 60 meter in de breedte. Je wil niet weten hoe hard ze gaan _O-

Hier gingen ze zachtjes maar heb je een beeld van wat je kan met 6500m2
Heb de hele winter en zomer gras gehad. Alleen ivm hoefbevangen symptomen nu niet volop op het gras.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:06

Ik vind 6500 m2 voor alleen wei wel wat anders dan een hele kavel van 4000 m2 waar ook het huis op staat. Ik hou de stelregel aan dat je 3 tot 4 paarden op 1 hectare kunt laten grazen, de hele zomer. En dan is een pony en een paard op 6500m2 vergelijkbaar daarmee.

Paddock paradise is hartstikke leuk en kan prachtig zijn. Een goede indeling lijkt me wel heel essentieel. Hele dagen in de zon op zand is echt moordend heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:10

Hele dagen zon op gras is evengoed moordend heet.. lijkt me nogal logisch dat je je paard schaduw mogelijkheden geeft ongeacht of ze op zand of gras staan. En ruimte om te rennen ongeacht of dat op een track of groot vlak wei is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:12

Achterom schreef:
Moddervet kan (ook in een paddock trouwens) maar hoeft natuurlijk niet :n de mijne zijn het niet, de meeste paarden in de buurt ook niet. Heeft veel te maken met je management.
Ik zie het vooral als goedpraten om op iedere postzegel maar een paard te kunnen zetten. Snap ik ook wel: voor de meeste mensen is, zeker in deze tijd, een huis met een flink stuk grond onbetaalbaar. En daar gaat de droom van het paard aan huis.... tja.

Eens hoor. Ik zie echt veel mensen die paarden bij huis hebben waarvan ik echt denk: waarom? Het excuus dat toch weinig gras nodig hebben en snel dik worden lijkt eerder een excuus om toch paarden te kunnen houden op hun veel te kleine stuk grond.