Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hobbyhorse

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:50

Ja ik vind het ook niet raar hoor, misschien leek het huis hun wel zodanig geschikt dat ze toch besloten te bezichtigen ondanks de minder gewenste woonplaats.
En bleek het huis het toch nèt niet te zijn. Dus ik begrijp het wel.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:55

Zo zagen wij een heel gaaf huis op 25 minuten van onze huidige woonplaats. Huis voldoet, zoals we opmaken uit de foto’s op Funda, bijna helemaal aan ons ideale plaatje. Maar we willen eigenlijk onze huidige woonplaats niet verlaten. We zijn nog in overweging om toch die woning te gaan bezichtigen. Ook al omdat die woning bij ons in het dorp onbetaalbaar zou zijn voor ons en we hem in dat andere dorp makkelijk kunnen betalen. Maar ja, verhuizen naar een ander dorp heeft toch echt wel consequenties. Alleen al een andere school voor de kinderen vind ik echt wel een heel drempel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:03

Steentje schreef:
Nadir schreef:
Hier hetzelfde hoor Pantykous! Zelf meegemaakt dat een huis dat wij wilden kopen binnen een dag verkocht was. Om ons heen alleen maar halleluja verhalen over huizen die binnen 1 a 2 weken verkocht waren. Dus wij begonnen hier ook met een heel ander idee aan. Wij hebben wel al een aantal kijkers gehad, maar die hebben geen bod uitgebracht. Om redenen waar we niets mee kunnen, zoals bijv dat ze toch niet willen wonen in onze woonplaats.

Maar we houden moed, morgen hebben we weer kijkers. We hebben maar 1 koper nodig! Bij jullie komt het vast ook goed!

Oh, dit vind ik dus zó ergerlijk..

Je gaat toch niet bij een huis kijken als de woonplaats je al niet trekt? Dat vind ik je eigen tijd verdoen én die van de verkopers.

Toen mijn ouders hun huis in de verkoop hadden, was er ook een koppel dat na bezichtiging afhaakte met als reden 'woonplaats trekt ons niet echt'.

Niet persé.... wij zagen een huis dat leuk leek net buiten ons zoekgebied. Dus toch afspraak gemaakt omdat het huis erg leuk leek. Toen we er rondreden vonden we de omgeving vreselijk, dus tja.....
(huis was overigens ook niet leuk, maar dat had ook anders kunnen zijn).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:11

Nu ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig Esplendido ;)

Mananzo, gelukkig viel het huis dan tegen. Heb je nog iets gezien dat je wil bezichtigen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:31

Esplendido schreef:
Alleen al een andere school voor de kinderen vind ik echt wel een heel drempel.
Zolang het geen speciale school is zou ik me daar niet zo druk om maken. Kinderen piepen het hardst, maar zijn ook héél snel gewend.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:40

rina schreef:
Voor jou dus ook hete kolen Steentje :D Duurt lang he dat wachten.

En ik bedacht me ineens het wordt tijd voor een "wij hebben een nieuw huis en we klussen" topic :+

Ja, goed idee! Ik kan wel wat inspiratie gebruiken :D

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:02

Leuk topic! Wij hebben ons appartement sinds vorige week ook in de verkoop staan :) vandaag de tweede groep kijkers gehad, dus we zijn heel benieuwd of er biedingen uitkomen. O:)

Wij krijgen in juli de sleutel van ons nieuwe huis. Dus ik ben er wel een beetje benauwd voor, dat het wel op tijd verkocht wordt bedoel ik.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:04

Spannend Jitske! Gaan jullie groter wonen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:14

Ik heb ook gekeken naar een huis waarvan ik nog niet eerder in die plaats was geweest (Tiel Passewaaij). Tiel kende ik wel, maar Passewaaij niet en dat stond me dus echt niet aan, maar dat wist ik niet voordat ik was wezen kijken. En het kan ook een verhaal van plussen en minnen zijn: was de buurt matig maar het huis fantastisch dan had ik het misschien alsnog wel gekocht...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:18

Steentje schreef:
Nadir schreef:
Hier hetzelfde hoor Pantykous! Zelf meegemaakt dat een huis dat wij wilden kopen binnen een dag verkocht was. Om ons heen alleen maar halleluja verhalen over huizen die binnen 1 a 2 weken verkocht waren. Dus wij begonnen hier ook met een heel ander idee aan. Wij hebben wel al een aantal kijkers gehad, maar die hebben geen bod uitgebracht. Om redenen waar we niets mee kunnen, zoals bijv dat ze toch niet willen wonen in onze woonplaats.

Maar we houden moed, morgen hebben we weer kijkers. We hebben maar 1 koper nodig! Bij jullie komt het vast ook goed!

Oh, dit vind ik dus zó ergerlijk..

Je gaat toch niet bij een huis kijken als de woonplaats je al niet trekt? Dat vind ik je eigen tijd verdoen én die van de verkopers.

Toen mijn ouders hun huis in de verkoop hadden, was er ook een koppel dat na bezichtiging afhaakte met als reden 'woonplaats trekt ons niet echt'.

Nou ja, dat kan ook anders uitpakken.

De plaats waar wij nu wonen had ik ook niet in gedachte als woonplaats.
Maar...op 8 minuten van mijn werk, en het huis is gewoon zo mooi, dat we daar echt voor gevallen zijn.
En de locatie waar we zitten is gewoon heel goed.

Tja, dan ga je toch maar kijken.
Dus ik kan me voorstellen dat meer mensen dat zo doen, maar dan moet het huis wel precies zijn wat je zoekt. En als het dat niet is, dat je dan ook geen consessie aan de woonplaats wil doen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:19

Esplendido: wij zjn uiteindelijk wel in een dorp verderop terecht gekomen.. vond wisselen school ook heel eng, maar kind had er duidelijk minder moeite mee

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:59

Nadir schreef:
Spannend Jitske! Gaan jullie groter wonen?

Jaah! Behoorlijk! En heerlijk naar een grote mensen huis :)
En we gaan van de stad naar een dorp. Dus het wordt wel even wennen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:28

Nadir schreef:
Nu ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig Esplendido ;)

Mananzo, gelukkig viel het huis dan tegen. Heb je nog iets gezien dat je wil bezichtigen?

Haha ja dat scheelde wel een dilemma ja.
Nee vooralsnog niks op de planning.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:35

Wij hebben vandaag een huis bezichtigd en gekocht o.v.v financiering! :D
Makelaar kwam hier mee, ook op een plek wat eigenlijk buiten ons zoekgebied lag. Waren gelijk enthousiast over het plekje. Wordt wel echt een klushuis maar dat hebben we er voor over!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:46

Leuk Bono, alvast gefeliciteerd!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:00

Leuk Jitske!

Jammer Mananzo, maar je droomhuis kan zomaar morgen op de markt zijn.

Alvast gefeliciteerd Bono, leuk een klushuis!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:11

Gefeliciteerd bono!

Wij hebben gister een huis bezichtigd en zijn helemaal verliefd. Meteen een bod gedaan maar zoals verwacht heel veel animo en dus een inschrijving die vandaag sluit. Dus we gaan voor het eerst mee doen met de echte biedingsoorlog fingers crossed

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:13

Succes Proven!

En gefeliciteerd Bono, top!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:44

Hoi! Heb me al een hele tijd niet gemeld in dit topic, want wij zijn inmiddels voorzien van een leuk huis. Wel verder van onze eigen omgeving dan we hoopten, maar verder voor ons het perfecte plekje met de paardjes aan huis.

Afbeelding

Toch heeft mijn huizenzoekjacht de afgelopen jaren een tic opgeleverd: ik kijk nog steeds elke dag op Funda onder dezelfde voorwaarden als waar we voor de koop van onze woning naar zochten én het dorp waar wij woonden om te kijken hoeveel concurrerende huizen we hadden tijdens de verkoop van ons huis. Wat me opvalt de laatste week, twee weken is dat er een stuk meer huizen aangeboden worden. Net of mensen hun huis nog op de markt gooien voordat er een echte crisis aankomt. Is dat ook jullie gevoel?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:48

Ja dat idee heb ik ook. En mijn vriend als makelaar heeft het ook ineens 5x zo druk. Zowel met huizen die worden aangeboden als mensen die nog snel een taxatie willen om hun hypotheek om te zetten. Van andere makelaars hoor ik het ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:50

@elsje: leuk stekje !

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:41

DubbelDun schreef:
@elsje: leuk stekje !

Dank je! :o We zijn er ook zeer gelukkig mee! <3

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:55

Bedankt allemaal! :D

@proven02 spannend zeg!! Weet je wanneer jullie de uitslag krijgen?

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:29

rina schreef:
Voor jou dus ook hete kolen Steentje :D Duurt lang he dat wachten.

En ik bedacht me ineens het wordt tijd voor een "wij hebben een nieuw huis en we klussen" topic :+

Doen!!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:36

Dat is hier ook zo inderdaad. En bijna alles wat er nu net op stond is ook vrijwel meteen verkocht. De huizen die er al langer op stonden staan wel nog steeds en zakken in prijs, maar deze zijn allemaal vrij hoog geprijsd terwijl er nog veel aan gedaan moet worden.

Er is er nu ook 1 bijgekomen die qua afmetingen en type woning precies hetzelfde is zoals mijn projectje gaat worden. Voor maar liefst het dubbele van wat ik betaald heb dus dat biedt wel perspectief voor de verbouwing *D
Binnenkort krijg ik de sleutel en dan gaat de 1,5 jaar durende chaos van start *\o/*