xXutopiaXx schreef:Hahaha nostalgie
Ware het niet dat ik die stunt dus vorige maand uithaalde......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesR schreef:Aangezien mijn man allergisch blijkt voor huisstofmijt en nog wat dingen (echt ideaal in zo'n oud huis wat nog helemaal verbouwd moet worden) hadden we het er over gehad dat het misschien toch wel handig was even een tijdelijke vloer in onze tijdelijke slaapkamer te leggen. Daar hadden we namelijk gewoon nog simpelweg bouwzeil liggen over de betonvloer. Dat zouden we dan oppakken in zijn vakantie.
Ergens gaandeweg veranderde hij zijn plan van "alleen een vloertje leggen" naar "het is goed om kluservaring op te doen!" en vond ik hem opeens met een gehuurde stoomding om alle behangresten van de muur af te stomen zodat we die ook even netjes konden verven.
[ [url=m/Qcf7mg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou prima, aangezien we inmiddels hebben bedacht dat we eerst afdoende gaan sparen zodat we echt in 1x een grote stap kunnen zetten binnen zullen we hier nog wel een tijdje slapen.
Bed hebben we tijdelijk verplaatst naar de andere kamer waar de klusspullen stonden. Dit zijn onze prachtige tijdelijke gordijnen aangezien daar normaal niks voor de ramen hangt![]()
[ [url=m/xmdspR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar zoals dat gaat, toen hij eenmaal bezig was met die muren wilde hij het plafond er eigenlijk toch ook wel graag uit. Daar zat () nog softboard. En er zaten al fikse kieren tussen de platen waar dan toch ook gorigheid door naar beneden komt. Met het dak vervangen was er ook veel rotzooi tussendoor naar beneden gekomen door het lopen over het dak. En gezien hoeveel muizen- en rattenpoep we al hadden gevonden onder het oude dak hadden we zo het vermoeden...
Dagje overleggen, voor- en nadelen (tja het is tijdelijk, ergens zonde... Maar ja, hoe lang gaat het nog duren? Het zal al snel nog wel twee jaar zijn dat we er slapen, dan is het toch wel fijn dat juist je slaapkamer hygiënisch is. Zeker met zijn allergiën. Extra oefening met klussen is ook niet verkeerd. En wat als we nu toch besluiten de huidige indeling te behouden?).
Lang verhaal kort![]()
Platen er af
[ [url=m/e4RfHq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gore oude isolatie er tussenuit
[ [url=m/XNiTkS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zó véél scheit![]()
[ [url=m/UvksRa.jpg]Afbeelding[/url] ]
En man heeft inmiddels besloten dat hij de muren waarschijnlijk ook gaat stucen, want dat vind hij ook leuk om te leren
Aanbindbalkje is overigens nog geen stap verder
Pikkepor schreef:Hahaha ik heb hardop gelachen om je man zijn actie. Ook wel echt een herkenningspuntjeik doe dit niet meer klussen (dan weet ik altijd heel gestructureerd te vertellen hoe/wat/waar/wanneer) maar als ik ga poetsen... Dan wil ik even stoffen en zuigen en voor je het weet heb ik een laatje in de kast geopend om iets op te bergen en ben ik vakantiefoto's van 4 jaar geleden aan het ordenen.
Jorinda schreef:Ook zo herkenbaar haha. Mijn vriend heeft dit dus met klussen en ik heb dat met opruimen/huishouden. "Deze puzzel hoort hier niet, maar in de kast. Hmm ik krijg deze puzzel niet helemaal lekker in de kast, laat ik gelijk de HELE kast opnieuw opruimen en inrichten"
pmarena schreef:Mja die bouwmarkten dat is wel waardeloos hoor.... ik zag hier eergisteren ofzo, wel in het voorbijgaan bij een bouwmarkt een bordje staan dat ze geopend zijn voor afhalen! Dus wellicht biedt dat nog perspectief, daar ga ik eens naar kijken
pmarena schreef:Mooie kleuren hè die beestjes
Hier had de kater ooit een keer inspiratie om een reiger te gaan vangen op de wei....hij zo plat er naartoe sluipen in standje roofkater....![]()
Ik had wel willen zien hoe hij van plan was die door het kattenluikje naar binnen te trekken, zie je het al voor je hoe zo'n kat met een reiger onder z'n arm naar huis toe komt....