Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:43

IsaCalixa schreef:
Wat zijn rouwvliegjes?

Zo leuk om stekjes te maken <3

[ [url=m/TA5Dq1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze vandaag gemaakt van mijn peperomia raindrop.

En het stekje van de tradescantia groeit als een speer! Links de moederplant, rechts het stekje. Is overigens echt de makkelijkste plant die ik ooit gehad heb :D
[ [url=m/1fkZtc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey, kan je pannekoekplantjes ook stekken zonder dat ze van die baby's in de grond maken? Heb je dit gewoon met losse bladeren gedaan?

Rouwvliegjes zijn volgens mij vliegjes die in je aarde leven en de wortels van je plant aantasten (?).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:45

IsaCalixa schreef:
Wat zijn rouwvliegjes?

Zo leuk om stekjes te maken <3

[ [url=m/TA5Dq1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze vandaag gemaakt van mijn peperomia raindrop.

En het stekje van de tradescantia groeit als een speer! Links de moederplant, rechts het stekje. Is overigens echt de makkelijkste plant die ik ooit gehad heb :D

Die laatste <3.

Macs

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:58

Kan je pannekoek zo stekken..? Mijn peperomia watermelon moet via bladstek..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:11

Macs schreef:
Kan je pannekoek zo stekken..? Mijn peperomia watermelon moet via bladstek..

Ik las dat op deze site:

https://zosammieenzo.nl/peperomia-raindrop-verzorging/

Ik weet niet of het ook met andere soorten peperomia kan. Mijn pilea (de bekende pannenkoek) heb ik wel gewoon pas met wortel geplant.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:32

Vandaag een prachtige Nepenthes meegenomen met 50% korting, om thuis tot de conclusie te komen dat ik toch echt geen plek meer heb voor hangplanten ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:31

black_kelpie schreef:
Vandaag een prachtige Nepenthes meegenomen met 50% korting, om thuis tot de conclusie te komen dat ik toch echt geen plek meer heb voor hangplanten ^)

Ah oliebol! Geen ruimte voor een extra plankje? -O-

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:39

IsaCalixa schreef:

Deze heb ik ook :D
Inderdaad makkelijke plant (heb er nu twee en nog een andere variatie met groene bladeren met roze erin) ik vind dat zilver erin zo gaaf <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:49

culaccino schreef:
black_kelpie schreef:

Ah oliebol! Geen ruimte voor een extra plankje? -O-

Ze hebben veel indirect licht nodig, dus de plaatsen waar hij kan hangen zijn beperkt. Ik heb wat geschoven met de Hoya's en daar hangt hij nu bij, beetje te vol maar oké :Y)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:46

Ik denk ook de vraag omdat de pannekoek op de raindrop lijkt :) dus nee pannekoek kan je zo niet stekken helaas.

Ik heb nog steeds geen trandescantia als enige denk ik, zie ze ook in allemaal kleurschakelingrn

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:12

Jes schreef:
IsaCalixa schreef:

Inderdaad makkelijke plant (heb er nu twee en nog een andere variatie met groene bladeren met roze erin) ik vind dat zilver erin zo gaaf <3

Oeh groen met roze klinkt ook gaaf <3 Heb jij trouwens ook dat het paarse streepje op de bovenkant bij jouw bladeren steeds meer groen wordt? Vooral bij mijn stekje, is de bovenkant echt gewoon donkergroen met lichtgroen. Toen ik de moederplant net kocht, had die echt een paars-groene bovenkant.

Had wel es ergens gelezen dat dat kan liggen aan de grond waar die in staat..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:15

Anke98 schreef:
Ik denk ook de vraag omdat de pannekoek op de raindrop lijkt :) dus nee pannekoek kan je zo niet stekken helaas.

Ik heb nog steeds geen trandescantia als enige denk ik, zie ze ook in allemaal kleurschakelingrn

Ik zie deze plant (tradescantia) heel vaak in de supermarkt staan. :D misschien wil ik ook wel stekjes gaan weggeven/verkopen oid, moet alleen nog wat meer bakjes vinden. Waar halen jullie eigenlijk die plastic bakjes? Tuincentrum? Bij de lokale plantenwinkel verkopen ze die meestal niet.

De raindrop moederplant had ik van de ikea.

Klopt idd, ik las ook dat de pilea helemaal geen familie is van de raindrop. Ik vind ook wel dat de bladeren van de raindrop echt een stuk groter zijn (zo groot als 1 hand of 2 handpalmen naast elkaar) en ook dikker. En de stam is gewoon groen en blijft vol, waar bij de pilea meer een bruine stam is die bladeren laat vallen.
Ik vind de raindrop een erg fijne en ook makkelijke plant :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:04

IsaCalixa schreef:
Jes schreef:
[quote="IsaCalixa"
[/quote

Oeh groen met roze klinkt ook gaaf <3 Heb jij trouwens ook dat het paarse streepje op de bovenkant bij jouw bladeren steeds meer groen wordt? Vooral bij mijn stekje, is de bovenkant echt gewoon donkergroen met lichtgroen. Toen ik de moederplant net kocht, had die echt een paars-groene bovenkant.

Had wel es ergens gelezen dat dat kan liggen aan de grond waar die in staat..

Even gekeken, maar inderdaad, mijn eerste plant is meer groen bovenop de bladeren en de tweede die ik nog niet zo lang geleden gekocht heb nog paarser.
(even voor de foto voor het grote raam gezet, moet hem straks even afstoffen :o )

Afbeelding

De onderkant van het blad <3
Afbeelding

En de roze

Afbeelding

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:11

IsaCalixa schreef:
De raindrop moederplant had ik van de ikea.

Klopt idd, ik las ook dat de pilea helemaal geen familie is van de raindrop. Ik vind ook wel dat de bladeren van de raindrop echt een stuk groter zijn (zo groot als 1 hand of 2 handpalmen naast elkaar) en ook dikker. En de stam is gewoon groen en blijft vol, waar bij de pilea meer een bruine stam is die bladeren laat vallen.
Ik vind de raindrop een erg fijne en ook makkelijke plant :D

Aah vandaar de verwarring ;) Het is dus geen familie van de pilea!

Ik vind de tradescantia ook een van mijn favoriete planten! Hij deed het hier ontzettend goed en heb er toen stekjes van gemaakt. Alleen doet de moederplant het nu niet meer zo goed als eerst. Hij wilt meer licht denk ik, maar heb geen plek meer daar :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:24

Wauw die roze heeft echt wat betreft kleur blad wat weg van de pink princess. Iknow 2 volledig andere planten. Zag gister ook een epipredum white marble staan voor in mn terrarium maar die man had het erover dat je die goed vochtig moet houden. Klopt dat? De gekko zit namelijk vrij droog

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:38

Gave plant met dat roze <3. Ik ga vanmiddag rondje intratuin doen, vast slecht voor de portemonnee

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:11

Die rainbowhill tradescantia heb ik nog een goeie stek van staan voor de liefhebbers..

Mijn roze plantje <3
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:49

Zo, die is nog eens roze :oo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:57

Wauw wat is ze prachtig <3

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:29

Ik noem planten vaak hij :') En vind hem echt prachtig, steekt mooi af naast het groen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:31

Oh nee mijn planten zijn vrouwen <3 <3

Ik heb bij het tuincentrum een dieffenbachia gekocht en ik was er een beetje huiverig voor, ze had twee geknakte bladeren en zag er niet al te happy uit, maar wauw ze doet het zo goed. Blijft nieuwe bladeren schieten alsof ze niets anders kan. Moet binnenkort echt naar een grotere pot want het zijn drie planten ineen en ik denk dat ze binnenkort al niet genoeg ruimte heeft := Dieffenbachia's zijn echt mijn favoriete planten, ze zijn zo dankbaar. Geef ze een goed plekje en ze groeien echt als kool.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:34

Al mijn planten zijn een zij haha.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:18

De meeste van mijn planten zijn tweeslachtig. Heb een mannelijke euphorbia medusa.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:25

Ik heb gisteren een paar Pilea Glauca’s meegenomen bij de intratuin :). Samen met 2 mooie potten voor in de vensterbank. Was de inkijk toch een beetje zat

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:47

Ik mag van mezelf geen planten meer. Maar het is wel erg lastig hoor :\.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:53

Ik heb er gisteren eentje weggegooid dus heb weer ruimte voor een nieuwe *\o/* Ik wl eigenlijk de Philodendron Verrucosum (met die velvet bladeren) vanuit het topic hier, maar kan die eigenlijk nergens vinden! Weet iemand waar je die kan kopen? En anders vind ik de Anthurium Clarinervium ook erg mooi maar ook die kan ik nergens vinden... Een stekje is ook oke, maar dan wel een wat grotere al.