[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:41

Spannend ab!!

Hier komt de tijd van het kopen steeds dichterbij *\%/*

Een voordeel is dat ik nu beter weet waar ik wil wonen.
Nog maar 2 tot 2.5 maanden wachten tot de jaaropgave *\%/*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:22

Hmm, wij hadden interesse in een woning, die nog niet officieel in verkoop staat, is die terug getrokken. Jammers...verder zoeken dan maar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:26

Jammer. Best gek dat in de verkoop en meteen weer niet,

Bezichtiging was ok vandaag, moet wel eea gebeuren wat ik ook wel verwacht had. Helaas is de keuken verhoogd en ik heb een verlaagde nodig, kan wel iets naar beneden maar mogelijk niet voldoende. Maar dat is het enige samen met de wasmachine naar beneden verplaatsen dat accuut zou moeten gebeuren. Weer huiswerk te doen dus met navragen bij hypotheek adviseur. Maar de badkamer is echt mooi, kast hangt wat onpraktisch maar ach. Bad is echt heeeeeel erg groot. Een meer dan twee persoons whirlpool/jacuzzi. Kan er bijna in zwemmen. :') tuin achter is echt drie keer niks en bestraat zal een klus worden daar iets fatsoenlijk groens van te brouwen,

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:47

Ohh wat jammer zeg Revanches.

Wow klinkt gaaf die badkamer Karuna!

Onze koper heeft de hypotheek rond :D 2 weken eerder dan verwacht, dus moeten nu waarschijnlijk eind december al verhuizen :oo ! Helaas dan nog geen ander huis dus even kijken waar we heen gaan. Hebben hier mensen ervaringen met tijdelijk huren (voor 2-3 maandjes?)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:11

Bij ons is er ook één huis verkocht!!! Nog één te gaan, vorige week bezichtiging gehad en er staat nog een afspraak voor een bezichtiging. (Ik ben gaan samenwonen en het plan is om als beide huizen verkocht zijn zelf te gaan bouwen.) We gaan de kavel al kopen. Iemand hier ervaring met zelf bouwen?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:34

oliebol, er zijn nog 5 andere biedingen op t huis geweest :(
Nu kijken hoe verder...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:50

Gefeliciteerd Anneve. Balen AB. Vandaag huis bekeken. Had er veel hoop voor, maar viel toch wat tegen. Ik weet 't ff niet meer. Had verwacht dat ik wel sneller iets leuk zou gaan vinden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:53

_AB_ schreef:
oliebol, er zijn nog 5 andere biedingen op t huis geweest :(
Nu kijken hoe verder...

Zo'n constructie zitten wij ook in met huis wat we willen. Hopelijk wordt het ons gegund. Nog even afwachten en ondertussen verder kijken.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:49

We hebben zojuist ons laatste bod uitgebracht!
Hoop dat het jou ook gegund is, Nimmy!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:53

_AB_ schreef:
We hebben zojuist ons laatste bod uitgebracht!
Hoop dat het jou ook gegund is, Nimmy!

Hopelijk is het voldoende. Bij ons loopt het raar, het is dat we het huis enorm graag willen hebben. Anders waren we hierop afgehaakt.

We hopen morgen of maandag het verlossende telefoontje te ontvangen en zoeken ondertussen ook verder.

Net nog ergens gekeken. Maar dat viel erg tegen, heel hokkerig en slechte ventilatie in de badkamer waardoor het stonk.

Wij treffen geregeld bewoners thuis met bezichtigingen, vind ik persoonlijk erg vervelend. Belemmert het ongegeneerd rondsnuffelen.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:54

Wat een hoop ontwikkelingen!
Iedereen gefeliciteerd die zijn huis heeft verkocht of die een huis heeft gekocht :)

Spannende tijden voor degene die aan het bieden zijn, vooral als het een laatste bod betreft. Ik ga duimen voor jullie *\o/*

Hier staat alles op een zeer laag pitje, er komen onwijs weinig huizen te koop in ons dorp, en als ze op funda komen te staan dan ligt het of buiten ons budget of buiten het gebied waar we willen wonen :\

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:22

Helaas huis wat wij graag willen wordt andere gegund. Zeer bijzonder verlopen qua onderhandeling. Nu contact met nvm of het zo wel had gemogen.

Vrijdag weer ergens kijken. Verkopende makelaar die we al meer gezien hebben dacht dat t wel bij ons zou passen. Heel benieuwd.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:39

Nimmy schreef:
Helaas huis wat wij graag willen wordt andere gegund. Zeer bijzonder verlopen qua onderhandeling. Nu contact met nvm of het zo wel had gemogen.

Vrijdag weer ergens kijken. Verkopende makelaar die we al meer gezien hebben dacht dat t wel bij ons zou passen. Heel benieuwd.

Ook hier is het huis aan onze neus voorbij gegaan helaas :( Terwijl we de 1e waren die een bod uitgebracht hebben...

Ben benieuwd hoe je t huisje vindt, Nimmy!
Wij zijn ook alweer hard op zoek!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:03

Bij ons is de andere partij benaderd door verkoper om te gaan bieden. Lag tegenbod richting ons.

Lang verhaal hoe t gelopen is.

Balen dat t bij jullie ook niet gelukt is. Succes met verder zoeken

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:05

Jezus, dat is echt heel banketstaaf gegaan zeg! Snap dat je contact met de NVM hebt opgenomen!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:03

Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs. We zijn al eventjes met dit pand bezig. Verkoper wou pas in overleg als wij gelijk konden handelen (verkoop eigen woning). Op dat moment ook gelijk bod gedaan en na 2 weken aan lijntje gehouden te zijn blijkt een derde t gegund te worden. Deze partij was in beeld ten tijde van onze eerste bezichtiging maar had geen bod geplaatst of optie op de woning.

Als wij hadden geweten dat het sowieso de ander gegund zou worden, zouden wij geen aankoopmakelaar erop gezet hebben en hadden we tussentijds verder gezocht.

We zijn nogal nijdig richting verkoop makelaar en verkoper over de manier van handelen. Kost ons en onze aankoopmakelaar tijd en stress en frustratie. Had makkelijk voorkomen kunnen worden.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:55

Pff dat kan toch niet. Ik schreef hier laatst dat er niet tegelijkertijd in onderhandeling gegaan mag worden. Ik moet dit nog wel even corrigeren: er schijnt pas een uitspraak van een rechter te zijn geweest dat de makelaar juist verplicht is wel andere biedingen ook door te geven. Desalniettemin heeft een makelaar nog steeds gedragsregels. Kan me niet voorstellen dat zoiets als bij jou mag Nimmy.

Heb even de NVM erecode er bij gepakt. Het is niet helemaal 1 op 1 hier van toepassing maar tegelijkertijd denk ik dat het hem hier wel in zit:

4. Vinden er onderhandelingen plaats met meer dan één kandidaat voor een bepaald object, dan maakt hij dit aan betrokkenen kenbaar. Wordt de wederpartij bijgestaan door een eigen vastgoeddeskundige, dan wordt de wederpartij uitsluitend via die deskundige benaderd.

8. Het NVM-lid en de NVM-Aangeslotene trachten te voorkomen dat verschillen van mening over hun optreden escaleren. Zij werken mee aan via de NVM in het leven geroepen vormen van bemiddeling in en beslechting van geschillen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:55

Het ligt voor bij de nvm. Benieuwd of we reactie krijgen en of dit zo mag.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:11

Weer wat geleerd, verkoper mag het aan derde gunnen en hoeft een voorkeur voor koper niet te vermelden.

Eigenlijk best bijzonder zo, als vooraf al blijkt dat t andere kopers niet gegund gaat worden men hierover niet geïnformeerd hoeft te worden. Zou kosten, energie en tijd kunnen besparen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:17

En is nog beleefder ook.

Ik heb eindelijk adviseur te pakken gekregen was iets heel erg fout gegaan in communicatie. Hij gaat rekenen of huis haalbaar is. Ben benieuwd

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:37

Wat een verhalen van de huizen die boven de vraagprijs gaan. En Nimmy dat is zeker niet netjes, wat erg voor jullie.

Hier had ik me helemaal ingesteld op een starterslening zodat ik hopelijk voor een huis kon gaan, hebben ze dit er af gehaald omdat er problemen waren met terugbetalen van de leners, dat is niet rendabel.
Nu begreep ik dat de hypotheeknormen versoepeld worden? Bij mijn online berekeningen kan ik nu wel wat meer opnemen. Zou voor mij wel het verschil maken voor kopen van een huis. Iemand die hier meer over weet? Ik ga vrijdag naar de hypotheekadviseur toe om te berekenen en opties te bekijken.

Heb een perfect huis gevonden maar sowieso meerdere op het oog. Is alleen wel afhankelijk van de hypotheek waar ik kan gaan kijken en wat reeel is.
Voor de geintressseerden wil ik het adres wel doorgeven, huis is een jaren 30 tussenwoning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:24

Lang stil geweest.

Proficiat met degene die een huis hebben gekocht een een i'm sorry voor degene waar het mis is gegaan met het kopen van een huis.
Ik dacht ook dat wanneer je in onderhandeling was het huis niet aan een derde verkocht mocht worden. Weer wat geleerd.

Hier is het een en ander gebeurt. Vooral gedoe.
Het huis waar we gaan wonen is 3.5 jaar geleden getaxeerd voor 180k met een taxatierapport waarin staat dat het huis in matige staat was. De aankoop is toen niet doorgegaan ivm het nog leven van oma en dat ze in het bejaardenhuis woonde en dus dat geld zou moeten 'opeten'.
Nu is oma al een tijdje overleden en wilde de familie het huis opnieuw laten taxeren. De nieuwe taxateur taxeerde het huis 10k hoger maar gaf aan dat het in slechte staat is.

Wij hebben een bod uitgebracht van 175k en daarop kregen we het antwoord dat het voor 190k verkocht zou worden. Nog een bod gedaan van 180k en daar kregen we een hele boze mail op terug van oom van mijn vriend. Het was voor 190k getaxeerd dus dat was de prijs en er ging geen cent vanaf. Op zich maakte het voor ons niet gek veel uit maar de manier waarop was erg lomp in onze ogen. Zeker daar het om familie gaat.

Moeder van mijn vriend is executeur en bepaald uiteindelijk voor wat het huis verkocht gaat worden.

Verteld ze vanmorgen dat ze er klaar mee is en dat ze de familie een brief heeft gestuurd dat het huis voor 185k aan ons verkocht gaat worden...

Tja, we hebben dus een huis... Niet helemaal fijn hoe het gegaan is maar oke. Nu ons huis verkopen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:53

Jeetje Von. Vervelend dat het op zo'n manier is gegaan. Maaaarrrrr gefeliciteerd!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:16

Jammer dat dit soort dingen altijd zo stroef moeten lopen. Familie gaf ook blij kunnen zijn dat het snel verkocht was en binnen de familie bleef. In ieder geval wel gefeliciteerd!

Wij zijn al weer even bezig net een nieuwbouwhuis. Als de financiering rond komt gaan we het kopen. Spannend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:07

Oma wilde ook bijzonder graag dat het huis naar ons ging. Hebben wij ook niet slim aangepakt, we hadden het toen ze nog leefde al moeten laten beschrijven