Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:37

Gefeliciteerd Hedi!!

Mag ik iets vragen?
Was bij jullie de communicatie ook zo matig?
Hier gaat het af en toe echt vreemd en dan voor een deadline moet je ineens van alles doen.
Wij hebben inmiddels ook getekend, konden tot 5 mei nog een wijziging doorgeven voor de ruwbouw maar de koopbegeleider is op vakantie. Dus overleggen kan niet echt..

Wij hebben bij onze notaris woensdag een volmacht getekend, als het goed is is het dus gisteren bij de Notaris van het bouwbedrijf gepasseerd. Maar we hebben nog niets gehoord dus misschien hebben ze het wel niet gedaan. Who knows :Y) .
Wij hebben ook nog geen idee wanneer de officiële begindatum is, alleen dan een paar weken geleden een brief dat ze verwachten 29 mei te beginnen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:21

Ja Josien dat hadden wij ook! Zelfs na oplevering tasten wij nog in het duister over een aantal gebreken.

Fijn tooeet! Vanaf nu genieten van de bouw vorderingen :j

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:46

Tooeet: ik zie graag foto's voorbij komen! :D

Josien: ja hadden wij ook tijdens de bouw. Sinds we direct contact hebben met de aannemen (die loopt hier overal rond en je kunt hem altijd wenken) worden alle puntjes die we nog opmerken direct opgelost, fijne kerel!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:01

Man ik ben moe! En we zijn pas een week bezig haha.
Heb wel weer fotootjes :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdelijke slaapkamer met mijn oude bed ^^
Afbeelding

Vandaag verhuizen!
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:03

Ik bemerk veel sluikreclame in jouw foto's Hedi, zijn dat jullie sponsoren? <<) :D Jullie schieten lekker op zeg!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:08

Hahah ja ik zie het! Verdorie daar moet ik geld voor vragen inderdaad.. :P

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:40

Gaaf Hedi! Loopt alles volgens planning?

Ze zijn deze week begonnen met de fundering.
Gek dat je dan ineens blij bent met het aangezicht van een machine :+

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:14

Tooeet: ja nog wel! Alleen zouden we zelf gaan behangen, maar ik heb net voor info de behanger van de buren aangesproken en ik ben wel een beetje geschrokken van de hoeveelheid werk en de moeilijkheid ervan.. dus nog even met gerard overleggen of we dat inderdaad zelf moeten gaan proberen...
Ja leuk hè :D en iedere keer weer even gaan kijken of ze al weer wat verder zijn hihi.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:23

De moeilijkheid van het behangen hangt van je muren en het behang af.
Je muren zijn egaal en behang klaar, tis nieuwbouw en dus zo goed als recht. Zorgen voor een goede voorstrijk en dan moet het behangen niet zo heel moeilijk zijn... tenzij je papier behang met een moeilijk patroon heb ;)

Wij gaan het hele huis laten stucen. Daarna zien we wel weer verder. Scheelt voor ons dat schoonvader stucadoor is :)
Gelukkig hebben We nog 11 maanden. Genoeg tijd om ideeën op te doen en goed door te denken wat we graag willen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:55

Zeker weten stucen Mri? Bij ons in het rijtje al hele flinke scheuren in huizen die zijn gestuct. Blij dat wij glasvezelbehang hebben! Overigens hier ook gehele huis zelf behangen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:11

Muren zijn niet heel mooi afgewerkt. Dus we gaan wel een aantal bobbels zien. Maar als we een structuur behang pakken zal het wel minder opvallen :)

Bij ons zitten er ook al een hoop scheuren in het 'behangklare' stucwerk.. daarom hebben we voor glasvezel gekozen

Noviceh: heb je misschien tips in een pb? O:) wat voor voorstrijk en hoeveel voorstrijk bijvoorbeeld? Gasbeton zuigtabletten nogal...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:29

voorstrijken is niet zo moeilijk. gewoon met verdunde behangerslijm. desnoods twee of drie keer. kost geen drol, alleen tijd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:22

Ja, zeker weten. Schoonvader Is stucadoor. Als er scheuren in de muren komen dan kan schoon papa dat fixen O:)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:59

Handig zo'n schoonpapa! Stucen is wel het mooiste.

Hedi, als ik jou was zou ik vooral de voorstrijk en behanglijm er niet te zuinig opsmeren. Desnoods 2x voorstrijken. Onze muren waren erg dorstig!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:35

Keuken staat!

Afbeelding

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:03

Ik kom even een keertje kijken in dit topic, maar WAUW! Hedi, wat een prachtige keuken!! :oo :oo

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:13

Mooi Hedi!! :D

Jeuj, er is eindelijk activiteit op onze bouwplaats *\o/*

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:10

Gefeliciteerd Hedi! Keuken is mooi!!

Hier ook weer activiteit op de bouwplaats. Dinsdag reed ik langs, toen hadden ze de erkers in de voorgevel uitgezet met balken, en gisteren kreeg ik in de groepsapp een foto van een toekomstige buurvrouw dat ze daadwerkelijk de erkers aan het lijmen zijn. Dus vanmiddag maar weer even spieken om te kijken hoe ver ze zijn gekomen voor het weekend.

Afbeelding
Dinsdag

Afbeelding
Donderdag

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:18

Mooie vorderingen Liesje!

Hier zijn ze stilletjes aan zo wat grondwerk aan het doen.
Baal wel enorm want de officiele bijeenkomst start bouw is net in de week dat wij er beide niet zijn.
Zelf ben ik voor een paardenvierdaagse op de Veluwe en kan misschien nog wel iets regelen. Als ik daar in mijn paardenkloffie sta weten ze wel meteen met wat voor iemand ze te maken hebben haha.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:52

Hoe staat het met alle huizen?
Die van ons is (denken we) al klaar en wordt woensdag opgeleverd. We hebben er veel zin in :) op dit moment wel druk met inpakken, we gaan er meteen in.

Ik heb nog wel een vraag aan jullie. Bij nieuwbouw moet je altijd eerst ff schoonmaken en er wordt voor de ramen geadviseerd met veel water te zemen, zodat je het bouwstof/zand niet in je raam krast.
Nou hebben wij kiep-kantel ramen die naar binnen toe open gaan.
Hoe zeem je dit met veel water, zonder dat je van je huis een zwembad maakt? Of is daar gewoon geen beginnen aan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:06

Kiep kantel, kan je hem zo kiepen dat de onderkant naar buiten wijst? En dan flink water erop?

Wij hebben net een belletje gehad dat onze hypotheek rond is. Nu nog wat dingen afwachten (badkamer bedrijf vanuit de bouwer schiet niet op met de offerte bijvoorbeeld) en langzaam aan dingen die niet gebruiken/laatste jaar niet hebben aangeraakt alvast in dozen doen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:28

Mri schreef:
Kiep kantel, kan je hem zo kiepen dat de onderkant naar buiten wijst? En dan flink water erop?

Wij hebben net een belletje gehad dat onze hypotheek rond is. Nu nog wat dingen afwachten (badkamer bedrijf vanuit de bouwer schiet niet op met de offerte bijvoorbeeld) en langzaam aan dingen die niet gebruiken/laatste jaar niet hebben aangeraakt alvast in dozen doen.

Dankjewel voor de suggestie. Die optie is er dus niet. Ofja, wel voor de buitenkant van het raam, maar die kan ook met het raam dicht en dan wordt de buitenmuur maar nat. Als je binnen staat en je kiept het raam, dan komt de bovenkant naar binnen zeg maar. Dus de onderkant blijft gelijk met het kozijn.
En als je hem gewoon open zet, dan draait het als een deurtje naar binnen toe.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:31

Van binnen dus? Euhhh gewoon flink nat sopdoek er overheen. Spons/sopdoek gewoom vaak uitspoelen en nog een keer. Wel ff trekker eroverheen tussendoor natuurlijk ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:23

Mri schreef:
Van binnen dus? Euhhh gewoon flink nat sopdoek er overheen. Spons/sopdoek gewoom vaak uitspoelen en nog een keer. Wel ff trekker eroverheen tussendoor natuurlijk ;)

Dit zou ik niet doen, dan trek je allemaal krassen in het raam. Mooiste zou zijn om het raam flink af te spuiten met de tuinslang. Of eerst een paar volle emmers water er tegenaan gooien. Ook is het aan te raden bij elk raam weer een nieuw sopje te pakken. Wel spannend Mirriezz!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:15

@mirriezz, ken je niemand met een stoomreiniger? Daarmee kun je met vrij stevige druk en niet al te veel water je ramen wel schoonspuiten denk ik?

Update!

19 mei stond het hek open toen we even gingen kijken. Was nog ergens iemand aan het werk maar niet bij ons huis dus we zijn snel de bouwplaats op gesneakt :')

Afbeelding
Vuilniscontainer staat voor ons huis :)

Afbeelding
Voordeur :P

Afbeelding
Erker, hier komt de keuken

Afbeelding
Binnenkijkje, richting de tuin. Rechts komen openslaande deuren en links een raam

24 mei:
Afbeelding

2 juni
Zoldermuren erop (huis met uitbouw is van ons, onze muren in de mal)
Afbeelding
Afbeelding

10 juni
Kozijnen geplaatst voor en achter. Volgens mij mist aan de voorkant ons middelste raam :oo Of er zit geen folie op. Don't know.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En op 4 juli hebben we een kijkmiddag! Zin in!