Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:51

Ja hoor, waarom niet! Gewoon proberen.

Ja, ik maak dan de salsa van groenten, gegrilde vis en courgette salade. Lekker gezond en licht verteerbaar :+

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:23

Idin, verse bladspinazie vind je niks? Ik vind die echt heerlijk namelijk. Heel anders als de diepvriesvariant

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:25

Citaat:
verse bladspinazie vind je niks? Ik vind die echt heerlijk namelijk.

Ook heerlijk als salade :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:03

Nee daar ben ik ook geen fan van! Maar heb wel -net als veel andere dingen- dat ik het uit beleefdheid wel opeet als ik het voorgeschoteld krijg. Alleen broccoli krijg ik er echt niet in. Ik lust heel veel, maar ben met sommige groente wat moeilijk :P Al gaat het wel steeds beter moet ik zeggen. Sommige dingen moet je gewoon leren eten en na een aantal jaar nog eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:03

Wat geven jullie max uit aan boodschappen per maand voor 2 personen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:50

Chanen schreef:
Oeh, die courgettesalade klinkt ook erg lekker. Ga ik zeker eens uittesten, zodra het weer er een beetje naar is.
En tortellini door de uiensoep is ook de moeite van het proberen waard, dan wordt ie tenminste wat gevulder. Al is het met een toastje met kaas erbij ook goed te doen als avondmaaltijd. Alleen wat groenteloos. :o

Ui is ook groente!

Ik lees nog steeds mee, maar ben zelf niet zo zuinig bezig dus probeer vooral te leren :P

margjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:53

Blingh schreef:

Tegenwoordig probeer ik rond de € 300,- per maand uit te komen.. Maar wil het eigenlijk nog verder naar beneden hebben. (Vorig jaar gaf ik zelfs rond de € 500,- per maand uit.. :o )

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:01

Blingh: wij geven aan boodschappen 200-250 euro per maand uit voor 2 personen. Daar zitten schoonmaakmiddelen, douchespullen ed. ook bij in.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:50

Valt uit ook onder de noemer groente? Hm... daar heb ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. Weer wat geleerd! Hoef ik me ook niet meer zo druk te maken over het feit of ik wel voldoende groente eet, want ui gebruik ik bijna dagelijks.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:08

Wij geven 240 euro per maand uit aan boodschappen en zijn met z'n 3-en :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:10

Blingh schreef:

Maximaal €250, dat is inclusief schoonmaakmiddel/wasmiddel/voorraden aanleggen, dus aanbiedingen qua drinken/vlees etc. kopen.
We blijven er meestal onder :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:12

Wij proberen onder de 300 euro te blijven met 2 volwassenen en 2 katten.
In het verleden keken we eigenlijk nergens naar, en toen ik het ging bijhouden zaten we soms echt over de 500 euro per maand.. nogal overdreven, en we gooiden best veel weg.
Dus nu 1x per week boodschappen, en eten volgens het weekmenu dat ik elke week maak.
Het lukt aardig tot nu toe.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:55

Chanen schreef:
Valt uit ook onder de noemer groente? Hm... daar heb ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. Weer wat geleerd! Hoef ik me ook niet meer zo druk te maken over het feit of ik wel voldoende groente eet, want ui gebruik ik bijna dagelijks.

ja zeker valt ui onder groente, is ook nog eens heel gezond ook. Zitten heel veel voedingsstoffen in had ik gezien op 24-kitchen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:35

Weet ook eigenlijk niet waarom ik er nooit bij stil heb gestaan dat ui ook groente is, want het klinkt inderdaad best logisch.

Voor deze week ben ik best netjes binnen budget gebleven. Ik heb hooguit 1 euro meer uitgegeven dan de 20 euro die ik tegenwoordig aan probeer te houden, maar daarvoor heb ik ook wat luxe producten als garnalen, zomerfruit en salades voor op toast/brood. En daar komt bij dat ik volgende week waarschijnlijk geen brood en weinig tot geen groente meer hoef te kopen. Zal dus een relatief goedkope week worden, of er moeten al interessante aanbiedingen voorbij komen. :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 00:07

Hier 240 euro voor 2 personen en een kind van 2( excl de luiers en billendoekjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 00:14

Wat leuk om die verschillende bedragen te zien!

Vandaag naar de AH tegenover mijn werk gelopen. Had 250 gram rundergehakt met 35 % korting, 2 valess schnitzels met 35% korting, ghado ghado maaltijdsalade die normaal e5 kost nu met 25% bonuskorting + 35% korting. Salade was echt heerlijk! Oh en nog euroshopper pakjes limonade voor op stal was e6 kwijt.

Morgen eten we spaghetti, zaterdag ga ik sushi eten, zondag eten we de valess schnitzels met rode bieten en aardappelpuree :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:39

ca 500 maar daar zit ook het voer voor de diern bij (2paarden, een hond en een papagaai)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:41

Ik heb deze week nog 4 euro over van ons weekgeld dus gisteren nog lekker bakje ben en jerry ijs gekocht díe in de aanbieding zijn :9

Volgende week wordt wel iets duurder weekje, omdat mijn vriend zijn verjaardag viert. Maar daar hebben we een apart budget voor gemaakt waar we al het snoepen en drinken van moeten kopen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:27

Ik heb het de laatste weken minder goed bijgehouden, maar ik denk dat we toch wel een 70 per week kwijt zijn met 2 volwassenen en een kind per week.
Ik zal het vanaf maandag weer netjes gaan bijhouden :j :j

Met name overige dingen kosten veel geld..........nu weer speciaal beslag bij mijn merrie, onderzoekje hier, fysio daar.........nieuwe instructie is ook duurder -O-

Boodschappen zijn daarbij vergeleken appeltje eitje :\

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:31

Zat ff te kijken hoe ik het komende maand kon doen om niet aan mijn voorgenomen spaargeld te komen. 2 x vader dag komt eraan, familie feest, ik ga naar Guus Meeuwis en paar keer stappen gepland. Zou nog 55,- overhouden voor boodschappen ruim genoeg genomen met de dingen die ik ga doen. Voor 16 dagen complete maaltijden eten in diepvries/voorraad. (En dan heb ik al veel opgemaakt de laatste weken :') ) en dan nog 5 dagen over dat ik dus nog iets moet verzinnen en fruit/melk/yogurt. Eens kijken of het me lukt om niet aan mijn spaarrekening te zitten :P .

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:34

Je hebt nog 55 euro voor die 5 dagen en dan verder nog verse dingen Chantal?
Dat moet wel lukken toch :) ?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:42

Dimple schreef:
Ik heb het de laatste weken minder goed bijgehouden, maar ik denk dat we toch wel een 70 per week kwijt zijn met 2 volwassenen en een kind per week.
Ik zal het vanaf maandag weer netjes gaan bijhouden :j :j

Met name overige dingen kosten veel geld..........nu weer speciaal beslag bij mijn merrie, onderzoekje hier, fysio daar.........nieuwe instructie is ook duurder -O-

Boodschappen zijn daarbij vergeleken appeltje eitje :\

ik probeer er hier ook meer op te letten maar zit deze week op 85 euro. Dat is dan voor 2 volwassenen en een kind. dan speel ik ook nog een beetje
vals want ik eet ook regelmatig bij mijn ouders als mijn vriend een nacht weg is.

kosten voor de dieren houd ik niet eens bij want dat is helemaal schrikbaren. :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:45

Destino, dat wel. Alleen kan ik dus niet spontaan zomaar iets doen zoals een filmpje of terassje of extra eters. Dus ben benieuwd :P

Trouwens van de week nog te mopperen dat de prijs van fruit./groente zo duur was, heb ik nu het idee dat het weer zakt :') ( 500 gr. tomaten, 500 gr. brocolli en 1 komkommer voor 1.89,- bij de liddle)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:47

Wij proberen max. 50 euro per week uit te geven aan boodschappen, inclusief verzorgingsproducten en voer voor de hond en katten. Maar er zijn best wel eens weken dat we daar overheen gaan en dat is nu ook niet meer zo'n ramp omdat ik weer werk heb. Alleen dat zuinig leven vinden we inmiddels wel leuk (blijft er meer geld over voor leuke dingen) dus daar gaan we lekker mee door!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:18

Groente lijkt inderdaad erg duur tegenwoordig. Ik heb het zo druk dat ik geen tijd heb om naar de markt te gaan dus ga ik naar de AH, maar was vrolijk 89 cent kwijt voor een simpele prei. Dat is daar ook wel eens veel lager geweest.

Ik krijg het nu gelukkig weer wat ruimer doordat ik nu weer 2 dagen bij mijn ouders kan eten :). Dan hoef ik het niet meer van een tientje per week te doen, wat ook echt niet leuk was. Voor 5 dagen heb ik nu ongeveer een budget van 10 tot 15 euro. Nog steeds minder dan ik wil (ik wil het liefst ongeveer 20) maar prima te doen.