Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 23:35

Het kruidenkastje

Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Onderste laag is Duckegg Blue
Bovenste laag is Original White
Doorgeschuurd en met Clear Wax en een beetje Dark Wax afgewerkt.

Ik zag bij nadere bestudering van de laatjes alleen wel dat er een aantal letterlijk door plakband bij elkaar gehouden worden :') Dus daar moet wel even een tubetje secondelijm aan te pas komen :=

Anyday

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:59

Mooi geworden MamaMiesje!
Ik krijg vandaag de verniswas binnen..spannend. Durf het nog niet zo goed op mijn zorgvuldig kaal gemaakte tafels te smeren. Eerst maar een onopvallend stukje proberen :D

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:53

Mooi kastje zeg, ga je hem bij jou thuis ophangen mamamiesje?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:49

Mooi geworden dat kruidenkastje, doe je de zijkanten niet?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:02

Wauw leuk geworden zeg! :j

Zins deze week ben ik gestart met mijn blog en de eerste post is misschien gelijk wel een leuk ideetje voor de creabea's hier. Daarom dat ik hem hier toch even plaats, hopelijk niet erg? Ik kwam het tegen in een boek over interieurdesign en vond het toch wel erg leuk gevonden! Werd dus gelijk mijn eerste blog.

Salontafel voor kinderen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:14

Marinke, ik houd ervan! <3
Wat voor opleiding heb jij nou precies gevolgd en waar? Mag via PB hoor!

MM, mooi geworden dat kastje. Maar denk dat ik hem bruin mooier vond.. of nouja, toen kwamen de laatjes meer naar voren. Was helemaal Duck Egg niet mooier qua contrast geweest?

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:32

Ik heb mijn kast geverfd met annie sloan krijtverf en daarna in de terpentijnwas gezet, maar nu is het gaan vlekken....
Zal ik het nog een X insmeren met was? Zou dat helpen?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:32

melle_odet schreef:
Ik heb mijn kast geverfd met annie sloan krijtverf en daarna in de terpentijnwas gezet, maar nu is het gaan vlekken....
Zal ik het nog een X insmeren met was? Zou dat helpen?

Waarschijnlijk heb je een te dikke laag was gedaan. Ik ken de was niet, maar misschien andere ingrediënten die reageren met annie sloan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 19:35

Lafayette schreef:
Mooi kastje zeg, ga je hem bij jou thuis ophangen mamamiesje?

:j Het komt straks in onze nieuwe keuken te hangen :)

Tinka schreef:
Mooi geworden dat kruidenkastje, doe je de zijkanten niet?

jawel hoor, die zijn ook gedaan. Is alleen niet zo duidelijk op de foto :)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:39

Wow kon je het toch niet laten MM ? :-)
Hij is erg leuk geworden !

Wat grappig Marinke, leuk als je kids hebt idd.
Wat voor was is het Esther ? Ik ken het niet misschien toch bestands delen waar dat verf niet tegen kan.
Ik ben wel benieuwd naar een foto want ook ik dacht de laatste keer, ik koop nooit meer een pot wax van Annie, is vast wel andere oplossing voor in de vorm van was ...euh.. :oo dus benieuwd naar je foto.
Was het blanke was ?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:48

Wat een schattig kastje is dat geworden!
En lonan, bankje al verkocht? Mijn porseleinen knopjes zijn inmiddels binnen en kan ik verwerken. :)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:54

Afbeelding
Dit is de kast.

Er zitten 2 dunne lagen annie sloan op en 1 laag terpentijnwas( antiekwas)
De was heb ik dus met een doek opgebracht en daarna uitgewreven.
Helaas dus vlekkerig..

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:21

Heb je de verf wel goed laten drogen Melle_odet? Ik laat de verf meestal 24uur drogen voor de zekerheid. Kan ook zijn dat je de was te dik hebt aangebracht op sommige plekken/of juist de verf. De was die jij hebt gebruikt ken ik trouwens niet.
Ik vind de kast er trouwens wel heel mooi uitzien hoor! Ik stoor mij niet aan het vlekkerige. Vind dat je met de Annie Sloan verf geen strakke afwerking krijgt zoals met gewone verf.

*edit* hoelang zit de was er al op? Kan ook zijn dat dit nog uit moet harden waardoor het nog vlekkerig lijkt

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:37

Ik denk niet dat dat nog goed komt, zover ik weet adviseren ze altijd eerst de softwax om het hele poreuze van de verf af te sluiten en dan pas een donkere wax zodat je die goed uit kunt smeren en uitpoetsen. Ik denk dat er nu niets meer valt uit te poetsen omdat de verf al die wax heeft opgenomen. Misschien eerst weer met softwax er over en dan nog eens een donkere was om het hele vlekkerige te camoufleren?

Heel mooi geworden dat kruidenkastje! Past er echt goed bij met dat blauw er doorheen.

Ik heb mijn buikkastje verkocht wat ik voor een jaar of tien terug wit had geschilderd, nu heeft iedereen ze staan en vind ik hem niet zo leuk meer. Ik ga daarvoor iets anders terug zoeken en dan verven in een kleur waarmee ik later dit jaar mijn buffetkast wil doen, kan ik mooi bekijken of ik die kleur niet snel zat ben en of het goed past bij de andere meubelen. Ik zit een beetje te denken aan country grey of misschien old ochre, beetje warme tinten. Vind het wel lastig want ik heb sommige meubels met country grey gezien die warm grijs waren maar sommige gingen een beetje naar olijf toe en ik wil geen groene tint.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:05

Melle, ik zou nog eens met een zachte, schone doek (oude badstof handdoek bijvoorbeeld) goed nawrijven; vaak krijg je er dan een mooie glans op en wellicht verminderen de vlekken dan ook.
Ik vind de kleur overigens ook erg mooi :j en zo van een afstand zie ik geen vlekken!

Umlimited: French Linen vind ik wel een re-de-lijk 'warm' grijs - zeker als je het mooi in de was zet, maar zeker niet neigend naar groen :)

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:57

UnlimitedS;Country Grey heeft idd een wat groenige uitstraling.Zou dan voor Frenchlinen gaan, dat is meer grijs/taupe. Zie mijn eerdere foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:47

Ik heb dit kastje ook nog om op te oefenen. Ik vind m zo gaaf. Wil denk ik duck egg bleu met old white gebruiken. :D

Afbeelding

Voorlopig heb ik ff genoeg meubeltjes om mee te oefenen. Nu eerst verder sparen voor de verf en goede kwasten.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:50

Het was trouwens een doorzichtige blanke was die ik er op heb gedaan.
Nu 24 uur geleden.
Ach we zien wel, het is ook geen ramp,maar had hem iets meer egaler willen hebben.
Kan altijd nog een X proberen te waxen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:02

leuk geworden dat kruidenkastje, klaar staat er goed bij.

ik vind de kleur van de grote kast erg mooi. vlekkerige lijkt op de foto zo mee te vallen. verder geen tips voor je helaas.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:02

melle_odet schreef:
[ [url=m/04ff1C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de kast.

Er zitten 2 dunne lagen annie sloan op en 1 laag terpentijnwas( antiekwas)
De was heb ik dus met een doek opgebracht en daarna uitgewreven.
Helaas dus vlekkerig..

Mooie kleur ! Daar heb ik ook een kast mee geverfd.
Wat jammer van de vlekken, al zie ik ze niet moet ik zeggen, vind het wel natuurlijk zo.

Wat UnlimitedS zegt is idd waar eerst blanke dan donkere. Dan kun je met de blanke de teveel aan donkere weer uitwrijven.
Maar ik had toevallig laatst beits wax staan, een keer gekocht bij zon goedkope winkel.
Viel me toen pas op dat het wax was, en dit heb ik op die unionjack tafel gesmeerd zonder eerst blanke wax en dat is erg mooi geworden.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:13

Nee ik heb hem nog niet verkocht NenaC, ach hij staat me niet in de weg.
Hij heeft voorlopig een plekje boven gekregen eerst.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:08

Hallo allemaal, ik heb via dit topic wat geweldige meubels gezien. En laten we nou net een nieuw huis gekocht hebben ;)
Mijn 1e project wordt een antieke spiegel van de oma van mijn vriend. Maar ik heb het gevoel dat er nog veel gaat volgen! wordt erg enthousiast van wat ik hier allemaal zie!

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:31

Dat zijn zeker leuke kastje Share! Ik ben ook naar zoiets aan het kijken geweest als vervanging voor mijn buikkastje maar hier in de regio werden ze veels te prijzig aangeboden, ik heb nu voor een prikje dit snoepige kastje opgehaald. Hij is 1.10 hoog, 60 breed en 40 diep dus leuk klein van stuk. Oorspronkelijk is het een kastje voor een grammofoon, de oud eigenaar had hem georven maar wist dat niet, hij vond het gat (voor de slinger) aan de zijkant al zo gek :))
Ik denk dat ik met dit kastje voor het hele traject ga, waarschijnlijk French Linnen, dan hier en daar doorschuren en ik twijfel nog of ik er Old White onder zal doen, de binnenkant wordt ws helemaal Old White en de bovenkant van het kastje is een deksel welke regelmatig half open zal staan. Dan combineert het misschien wel heel mooi dat witte wat onder het French Linnen doorpiept met de witte binnenkant van de deksel. Na de Softwax zet ik hem dan ook nog in Antiek was.
(Kan nog wel even duren voor ik er aan begin want ik moet eerst nog onze salontafel maken uit dikke onbekante berken planken.)

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:39

Wat een leuk kastje, ik heb nog nooit iets gedaan met doorschuren, ga binnenkort oefenen met een oud nachtkastje. Maakt het nou nog uit of je eerst een lichte kleur doet en dan een donkere, of andersom? En kan je het best schuurpapier gebruiken of van dat soort staalwol? En eerst in de was en dan schuren?

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:03

Nee net wat je zelf mooi vind en op internet zijn vrijwel altijd voorbeelden te vinden, ik heb net toevallig mijn idee gegoogled:
https://www.google.nl/search?q=french+l ... CAYQ_AUoAQ

Op youtube zijn heel veel tutorials te vinden, doorschuren doen ze het meest met fijn schuurpapier, staalwol heb ik wel eens in combi met dark wax gezien. Sommige schuren pas door na de wax en waxen dan nog een keer, zo adviseert Annie Sloan het zelf ook volgens mij. Ik zelf ga denk ik eerst schuren en dan waxen, zo zie je het ook veel op de tutorials.