E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:04

ingvdh schreef:
ik heb sinds kort een kobo auro h2o, ben er nog steeds erg blij mee.

Nadeel van kindle vind ik het vastzitten aan Amazon, ik kies graag zelf uit waar ik boeken vandaan haal.

In wat voor opzicht zit je vast aan Amazon? Ik lees dat heel veel over de Kindle maar je kan toch alle boeken in mobi bestanden erop zetten?

linoleum

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:49

Ik heb inmiddels de Kobo Glo HD besteld. Ben benieuwd, zal binnenkort laten weten wat ik er van vind!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:45

C_arola schreef:
ingvdh schreef:
ik heb sinds kort een kobo auro h2o, ben er nog steeds erg blij mee.

Nadeel van kindle vind ik het vastzitten aan Amazon, ik kies graag zelf uit waar ik boeken vandaan haal.

In wat voor opzicht zit je vast aan Amazon? Ik lees dat heel veel over de Kindle maar je kan toch alle boeken in mobi bestanden erop zetten?

Als je alles illegaal doet wel ja. Als je netjes je boeken wilt kopen moet je ze bij Amazon kopen of toch weer op de iets illegale Tour gaan door de drm van je gekochte ePub af te slopen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:01

Dan denk ik dat de Kindle het niet wordt voor mij. Ik koop boeken bij bol.com omdat ik voornamelijk Nederlandstalig lees en om dan illegaal de dmr van epubs af te halen om het om te kunnen zetten naar mobi vind ik niet prettig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:30

Amazon heeft tegenwoordig ook een Nederlandse shop en Nederlandse boeken hoor! Je kunt dus gewoon legaal Nederlandse boeken kopen bij Amazon. Prijs is altijd gelijk of goedkoper bij Amazon.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:43

Ik dacht dat de Nederlandse winkel erg weinig keus had, ga ik daar even tussen kijken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:09

Fijn zo'n topic! Ben ook aan het kijken naar een Ereader en twijfel tussen Kobo en Kindle. Lees bijna alles Engels dus dan zou Kindle wat aanschaf boeken betreft handiger zijn?
En prijs-kwaliteit ereaders zelf? Of moet ik dan terug zoeken, heb ik nog wat te lezen :')

Hallo trouwens!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:13

Inmiddels alweer eventjes mijn Kobo Glo HD. Ben er helemaal blij mee :D Inmiddels alweer 7 boeken mee gelezen en als mijn moeder terug is van vakantie wel ze keer lenen om te kijken of ze er ook één wil.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:33

Djilna schreef:
Fijn zo'n topic! Ben ook aan het kijken naar een Ereader en twijfel tussen Kobo en Kindle. Lees bijna alles Engels dus dan zou Kindle wat aanschaf boeken betreft handiger zijn?
En prijs-kwaliteit ereaders zelf? Of moet ik dan terug zoeken, heb ik nog wat te lezen :')

Hallo trouwens!

Als je boeken netjes koopt, zijn engelse boeken bij amazon meestal goedkoper dan bij andere winkels als bol.com. Bij kindle zit je aan amazon vast. Ik heb nog nooit gezien dat een boek bij Amazon duurder was dan bij bol.com bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik kindle beter dan kobo.

Amazon heeft tegenwoordig ook een nederlandse store. Enig nadeel is dat je geloof ik alleen met creditcard kunt betalen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:05

Dat laatste is geen probleem. Die heb ik.
Heb een paar pagina's teruggelezen en al veel info gezien. Super zeg!
Neig toch naar de Kindle..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:12

Ik heb het aankoopbedrag van mijn vastgelopen kobo weer teruggekregen, goede service van Wehkamp! Aangezien ik de e-reader heel fijn vond heb ik gewoon weer dezelfde besteld, nu wel bij bol.com want die had 2 jaar garantie.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:29

Dat is netjes Undefined!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:34

Shiloh schreef:
Als je boeken netjes koopt, zijn engelse boeken bij amazon meestal goedkoper dan bij andere winkels als bol.com. Bij kindle zit je aan amazon vast. Ik heb nog nooit gezien dat een boek bij Amazon duurder was dan bij bol.com bijvoorbeeld.

Dat doen ze wel deels door flink misbruik te maken van hun machtspositie helaas. Bol is al een bijna-monopolist in Nederland, Amazon is wereldwijd nog net een graadje erger.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:38

Nette service!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:09

Ik ben nog steeds blij met mijn Sony prs-650. Jammer genoeg komen nu wel de gebreken (1 dode pixel, accu slechter, als hij uitstaat zie je regels in het scherm). Dus hij is langzaam aan vervanging toe.

Ik wil hem voor de kerst, dus ik hè nog even om rond te kijken wat ik wil.
Er moet in ieder geval achtergrondverlichting opzitten (die heb ik nu niet en daarom lees ik nu vaak met mijn tablet) en een eind scherm. De rest maakt me niet zo veel uit.

Ik had de kobo gloednieuwe (hd?) Gezien, weet iemand nog 1?
geen Kindle ivm boekenformaat en het liefst wel een bekender en beter merk.

Edit: ik zag net de kobo aurora h2o en die zag er ook wel interessant uit. En waterdicht...
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 21-07-15 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:13

Wie heeft er hier ervaring met de Icarus e-readers? De prijs bevalt me wel...

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:34

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds een paar maanden een Kobo Touch, en ben er nog steeds superblij mee. Ik heb nog nooit zoveel (en zo snel) gelezen :):)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:06

Gisteren nog even rondgezocht. Het waterdichte van de kobo aura h2o klinkt mij (en mijn ouders, die willen ook een neiuwe) heel goed in de oren.

De enige andere ereader die waterdicht is zou de pocketbook aqua zijn, maar die heeft geen achtergrond verlichting, kleiner beeld etc. Dan dus maar liever iets meer uitgeven.

Nu wachten op een mooie aanbieding en hem dan halen. Ik mag hem wel pas echt gaan gebruiken na de kerst -O-

We halen er trouwens eerst 1, bevalt die na eventjes testen, dan wrs nog 2 :p

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:13

houd er wel rekening mee dat met de H20 je niet multitouch kunt gebruiken. Pinch to zoom kun je daardoor dus niet gebruiken. Zou je veel met pdf willen lezen, dan wordt dat echt vreselijk irritant, omdat je dan dus de zoom functie lastig kunt bedienen. Als dat geen issue voor je is, maakt het natuurlijk niet uit. Maar ik lees nogal vaak pdf en heb juist daarom en niet voor de H2O gekozen en uiteindelijk kindle boven kobo verkozen.

Als je hem pas na de kerst mag gebruiken, waarom dan niet gewoon wachten en zien wat er in de tussentijd op de markt komt. Ik vind dat echt een beetje weggooien van garantie en ontwikkelings tijd?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:19

Ik kijk nu gewoon voor een aanbieding, komt hij binnen een maand dan heb ik hem dan al. Komt hij pas over 4 maanden, dan dan pas. Zovaak zijn er geen goede aanbiedingen volgens mij.

op dit moment heb ik ook geen multi-touch. Ik ga het dus ook niet missen. Ik zet hem 1 keer groter en dan verander ik hem niet meer tijdens het lezen van een boek.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:14

Ik vind pinch to zoom enorm irritant! Heb de functie uitgeschakeld staan op mijn kobo maar hij blijft het doen :@
waarom heb je dat trouwens nodig in pdf? (Ik lees altijd ePub)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:25

Ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Ik lees altijd epub, maar als ik eenmaal het lettertype heb ingesteld als ik begin met een boek, dan kom ik er ook niet meer aan. :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:29

In pdf zie je gewoon de pagina zoals die is. Daar past de hoeveelheid tekst in het scherm niet aan aan hoe groot je je letters hebt staan. Je bent dan dus erg veel aan het schuiven en in en uit zoomen om iets fatsoenlijk te kunnen lezen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:32

Dat leest dan toch sowieso vervelend? Ik zou er dan snel klaar mee zijn en de ereader er niet meer bij pakken :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:35

Valt wel mee hoor, de kindle gaat daar fantastisch mee om, die herkent kolommen in pdf's en daarmee kun je vrijwel vergelijkbaar door een pdf scrollen als door een epub... daarom heb ik dus ook voor de kindle gekozen.

Soms heb je nu eenmaal niet de luxe van een epub, omdat het boek alleen in pdf verkrijgbaar is, en veel vakliteratuur is ook in pdf.