Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:48

Ik heb ook voor het eerst in mijn leven een geheel eigen tuin.
Maar inderdaad, ik vind het zelf ook fijn om, als ik de deur(en) open sla, dat ik 'ergens' heen kijk ipv. muur.
Niet zat ik zelf zoveel uitzicht heb hoor. :+

Ik dacht dat ik nooit zou wennen aan de achterburen, maar zij hebben altijd hun gordijnen dicht.
Ik denk dat zij ook blij zijn met onze schuur, dan kijken we beneden ook niet meer bij elkaar naar binnen.

En degene die uit het raam klaagde over onze vuurschaal, woont een paar huizen verder aan de overkant.
Ik heb trouwens goed nieuws, tis maar hoe je het bekijkt :+ onze terraskachel wordt morgen geleverd :Y)

Misschien jammer joh voor de buuf

Maar het goede aan het nieuws is dat de tuinkachel beter verbrandt, een soort schoorsteentje heeft en dichter bij het huis gezet kan worden.

Vanavond in de tuin gezeten en gebbq'd, in het ex huis van mijn vriend zaten we echt midden in een rijtje en de hele buurt liep altijd te timmeren, zagen, radiospelen, bbq'en in de tuin met mooi weer.
Voelde ik me ook altijd echt 'in een rijtje' zitten met m'n bbq. We hebben nu tenminste nog een hoekhuis.

Mootje

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:23

Ik heb ook een hekel aan inkijk... Mijn ouders woonden op een hoek, maar hadden totaal geen inkijk. Nu heb ik ook 0,0 inkijk en een hoop groen voor de deur (de snelweg die er achter ligt maar even vergeten ;) )
Diep en smal klinkt mij ook logischer, dacht eerst dat het de zijkant van het huis was!

Ik zou eerlijk gezegd nooit iets kopen zonder buitenruimte en volgend huis moet toch wel een tuin van min. 50m2 met het liefst een voortuin hebben :o
Er zijn genoeg mensen die redeneren 'maar ik heb het vondelpark / westerpark dichtbij en ga daar dan heen'. Dat zou echt niets voor mij zijn :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:56

Urielle schreef:
Ik weet het, mijn oude etagewoning had niet eens een balkon!
Maar toch, het lijkt me storend om zo opgesloten te zitten tussen muur en schutting, wel lekker prive, maar ook wel erg 'tegen de muren op'-gevoel bij het zien van de foto's

Dan zou je het eens bij het huis van 2 huizen verderop moeten zien. Daar staat een gebouw achter van ongeveer 6 meter hoog. Dan pas heb ik een gevoel van opgesloten zitten :+
Wij hebben wel echt het voordeel dat we de hele dag door zon hebben, want de tuin is op het zuiden :)
En ik vond het in het begin helemaal niets, maar nu vind ik het heerlijk! Ben chronisch ziek en kan zo'n grote tuin nooit bij houden. Deze tuin in 1 keer vegen lukt me al niet :+
Daarbij ben ik veel te blij dat ik met een uitkering een eigen huis hebt kunnen kopen, natuurlijk wel met vriendje, maar dan toch :)
Bovendien is het een starterswoning en willen we hier over aantal jaren weer weg. Dat hebben we wel allemaal mee laten tellen :)
Maar ik snap jullie helemaal, want ik wilde eerst ook het huis niet wegens de tuin.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:56

Davinia, je hebt helemaal gelijk hoor :j
Mensen (zoals ik ook) kunnen zoveel willen, maar dat moet je wel allemaal kunnen.

Als ik zie dat wij als enige in het rijtje (ivm grote bomen) de hele dag zon hebben denk ik ook, nou dan heb ik het niet zo slecht getroffen :7
Of mensen die terecht komen naast een gezin met 12 schreeuwende Spanjaarden/ Marokkanen/ Chinezen/ Polen in 1 huis of een drugsdealer, ja dat kan ook als je een ex huurhuis koopt of een huurhuis aanvaard.

Ik wou ook nooit inkijk maar dit huis was bijna het laatste huis in deze straat die nog te koop kwam.
Ze waren als zoete broodjes over de toonbank gegaan met prijzen tussen de 140.000 en 160.000.
Ik had ook liever voor dat geld het huis waar ik tegenaan kijk, met die grote tuin, gehad maar die stond een jaar eerder te koop.
Toen was vriendje nog niet toe aan verhuizen.

Met deze lage hypotheek en gegarandeerde verkoop (koopgarant) was het gewoon voor ons de beste constructie.
Als mijn vriend later het huis van zijn ouders wil kopen, hebben wij nog kunnen sparen omdat we geen top hypotheek hebben.

En dat huis van zijn ouders heeft een schitterende patio-achtige tuin (soort herenhuis in het centrum) maar wat wel bizar is: het andere rijte huizen staat er dwars op.
Er komt een raampje uit op hun tuin; van de buren dus. En dat raampje is de wc :=
Als de buurvrouw hard zit te winden op de wc kan je dat bij wijze van spreken horen terwijl je lekker zit te bbq'en :')
Nou is dat verder nog nooit gebeurd, maar toch. :D best apart eigenlijk :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:04

Zo we hebben de nieuwe vuurkorf tevoorschijn gehaald en zitten nu nog lekker in de tuin.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:20

Lekker! Ik heb ook lekker in de tuin gezeten vanavond, maar kreeg net toch kippenvel en ben naar binnen gegaan. Het spetterde net ook weer. Manlief had nog snel m'n kussens gered die lagen nog op t bankje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:16

Lekker Manz!
Ik lees net 2 tips voor bladluis... Stop een paar tenen knoflook in de grond bij de plant en sproeien met onverdunde spiritus.
Ow, en egeltjes eten slakken :D

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:20

ook die vieze naaktslakken? ik heb er 's avonds wel 1000 in de tuin :r
in dat geval maar hopen op een egel invasie :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:28

Dat stond er niet bij, wel hoe je egeltjes kunt lokken :)
Een bosje takken neerleggen in een hoek van de tuin met wat kattensnoepjes!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:39

Wij hebben gelukkig geregeld egels in de tuin maar ook enorm veel naaktslakken helaas. Ik ben te laks geweest met behandelen en dat loop ik nu op.
Je moet eigenlijk in maart en april 2x van Ecostyle de aaltjes tegen de taxuskever licht door de bovengrond van je tuin werken en daarna dit van gebruiken in mei en juni
http://biocontrole.nl/plaagbestrijding/ ... akken.html
Dan ben je er vrijwel vanaf.

Nu ben ik dus echt elke avond aan het naaktslakken ruimen. Ik heb van de week plastic weggooibakjes neergezet met wat bier en ze daarna allemaal in een emmer zeepsop gegooid. Zijn ze zo dood en kunnen ze in de groene bak.
Bah bah bah.
Tuin is nu op z'n mooist, ga volgende week even wat planten terug snoeien en ik hoop maar dat de tuin in elk geval tot 22 juli mooi bijft want dan krijg ik een Bokt invasie.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:17

haha margreet, ik heb je tip gebruikt en vang nu echt heel veel slakken :+
de buurman noemt het wel drankmisbruik :D

vandaag het begin van een vijver gemaakt, vanwege de komende verhuizing bovengronds :D
Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:04

Vind je de volgende ochtend de buurman in je bekertjes hahaha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:36

Dat kan natuurlijk ook nog hahahaha

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:37

Dan kijk je pas raar op :+

Ik heb wat foto's van mijn campanula gemaakt, zal ze vanavond even uploaden :j

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:40

Als je bedenkt dat ik eerst niets aan de tuin zou doen :D

Nu lijkt het erop dat de sloop nog een jaar word uitgesteld, dan toch maar wat doen, zo goedkoop mogelijk en makkelijk te verhuizen :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:23

Pfoei, als ik had geweten dat die passiebloem zo bizar snel en veel zou groeien, had ik geen klimop hoeven kopen haha

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:42

Goh Dana, misschien moet ik die manier van jullie met de vijver wel aan mijn vriendje laten zien..

Hier ziet het er op het moment zo uit..

Afbeelding

Lijkt wel een tweede schuurtje.. Achterste gedeelte komt een filter in en waterplanten. Voorste gedeelte de vissen!

Ik zelf ben druk bezig met ons houten schuurtje.. Wat een pokkewerk! Vandaag geschuurd en als het weer morgen mee zit, ga ik beginnen met schilderen!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:04

Wat een leuke dingen komen er langs zeg!!
Ik vroeg mij af of jullie met mij mee willen denken..
Ik heb een schutting gebouwd van 3 meter tussen ons huis en een schuurtje.. Aan de andere kant is een doorgang. Nu willen we dat dus iets meer afschermen. In de schutting zit nu alleen een deuropening en ik wil er eigenlijk geen deur in zetten. Ik zat te denken er een vliegengordijn op te hangen, alleen ik wil wel dat hij sluitend is en niet al te doorschijnend is.. Op internet zie ik alleen dat kralengordijn e.d. super duur zijn! Ik heb bij de xenos deze geprobeerd: http://www.google.com/imgres?q=xenos+vl ... 6,s:0,i:94

Alleen hij is toch erg doorzichtig en ik vond het een beetje té vrolijk... Hebben jullie leuke ideeën??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:42

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:43

Hihi, nee inderdaad! Leuk op een veranda, maar verder :')

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:18

Die van de xenos waren van een soort plastic waar van die bigshoppers en zo van gemaakt zijn. Dus dat blijft wel even goed! In de winter kan het evt ook gewoon weg gehaald worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:10

Wat ik ooit gelezen heb maar ik weet echt niet of het werkt! is om een rechthoek te maken met een diagonaal erop voor de stevigheid (je deur), er betongaas tegen te maken (van die grote vierkanten weet je wel) en daar in de onderkant van die balkonbakken te hangen, te beplanten met (wintergroene :P ) klimplanten en zo een groene deur te maken. Maar zoals ik zeg: ik weet echt niet of en hoe dat werkt want dat is natuurlijk ondiep wortelen en ook nog kwetsbaar voor verdroging. Die mensen hadden dat bij een tuinpoortje.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:14

Dat is wel een leuk idee een groene deur.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:16

Hoihoi, heb advies nodig voor de gaaspanelen (90cm) in onze tuin. Wil er wel een beetje begroeiing voor, maar niet iets wat helemaal dicht groeit en met een kleine 'potmaat' om het zo even te zeggen aangezien er tegels voor de gaaspanelen komt en er dus een stuk uitgeslapen moet zodat ik er iets voor kan planten.
Wie o wie weet iets leuk hiervoor. Om het zo te omschrijven zoek ik meer 'sprieten' die omhoog groeien met wat bloemetjes of zo en dus geen klimop.
Wie heeft leuke suggesties? Ga zo ook even bij de intratuin kijken (en ontbijten:D) dan kan ik het eventueel ook gelijk in het echt bekijken mochten ze het hebben.

Hier een foto (hout voor gaaspaneel is voor de katten die mogen nu wennen buiten en gaat met een week weer weg)
Afbeelding http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... aneel.jpg/

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:49

@Naath86
Dat word een mooie strakke vijver! bij jou vijver kan je er aan alle kanten bijkomen.
De vijver van Dana vind ik ook heel mooi,alleen kan je niet vanaf alle kanten bijkomen.