Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:55

Xyris schreef:
Oke, hij staat aan, er is iets mis gegaan met de pairing. Hij wordt goed heet, maar hoe lang duurt het voordat je dat op afstand moet voelen? Ik moet inderdaad heel dichtbij staan wil ik wat voelen. Kwartier aan nou, je zou denken dat hij dan 2 meter verderop te voelen is toch?

Fijn dat het gelukt is!
2 meter is wel veel denk ik? Ik heb die van mij op een meter staan en dat is perfect denk ik

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:11

_Floortje schreef:
Ik lees net iets over radiator ventilators. Het schijnt de gaskosten van het verwarmen met 20% te kunnen verlagen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik las net ergens dat die dingen hinderlijk geluid hebben waardoor diegene ze er al weer onderuit gaat halen. Als zelf overprikkeld op gebrom of gezoem sla ik deze trend over.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:15

_Floortje schreef:
Ik lees net iets over radiator ventilators. Het schijnt de gaskosten van het verwarmen met 20% te kunnen verlagen. Heeft iemand hier ervaring mee?

De verwarmingsmonteur die bij ons en m’n ouders komt had dit aan m’n ouders aangeraden, maar ik heb er zelf geen ervaring mee…alles wat geluid maakt valt voor mij ook al af…

Wij hebben vandaag ons IR paneel aangesloten en even getest. Het was nog gewoon 20 graden in de woonkamer vandaag dus even op 22 graden gezet en ik voelde idd de warmte. Ben benieuwd hoe of wat als t straks echt koud is maar de eerste ervaring is iig goed….

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 01:12

Sanet schreef:
Xyris schreef:
Oke, hij staat aan, er is iets mis gegaan met de pairing. Hij wordt goed heet, maar hoe lang duurt het voordat je dat op afstand moet voelen? Ik moet inderdaad heel dichtbij staan wil ik wat voelen. Kwartier aan nou, je zou denken dat hij dan 2 meter verderop te voelen is toch?

Fijn dat het gelukt is!
2 meter is wel veel denk ik? Ik heb die van mij op een meter staan en dat is perfect denk ik

ah, als er 12 meter effectief bereik is verwacht ik wel dat 2 a 3 meter ook gewoon bereik heeft. Het is hooguit een halve meter op vol vermogen, erg teleurstellend :/. Maar iemand hier had me er al voor gewaarschuwd dat dit merk slecht bereik heeft.

https://www.klarstein.nl/Verwarming/Inf ... 4-wit.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:38

Balen!

Wij hebben trouwens hetzelfde met het prijsplafond, wij wonen op het erf van onze huisbaas op hetzelfde huisnummer. Wel een aparte meter, maar dat telt vast niet :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:42

idinn schreef:
Balen!

Wij hebben trouwens hetzelfde met het prijsplafond, wij wonen op het erf van onze huisbaas op hetzelfde huisnummer. Wel een aparte meter, maar dat telt vast niet :')

Ik denk dat het erom gaat of je ieder een eigen aansluiting en zelfstandig contract hebt of niet?

Heb je dat niet, nee dan is dat in dit geval minder voordelig met het prijsplafond.
Van de andere kant heb je zo jarenlang kunnen besparen op de vaste bijkomende kosten die je kon delen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:02

Xyris schreef:
ah, als er 12 meter effectief bereik is verwacht ik wel dat 2 a 3 meter ook gewoon bereik heeft. Het is hooguit een halve meter op vol vermogen, erg teleurstellend :/. Maar iemand hier had me er al voor gewaarschuwd dat dit merk slecht bereik heeft.

Het is niet 12 meter maar 12 m2. Klein verschil :)
Maar je zou dan alsnog zeggen dat je op 1 a 2 meter nog wel wat zou moeten voelen.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:17

Xyris schreef:
Fijn dat het gelukt is!

https://www.klarstein.nl/Verwarming/Inf ... 4-wit.html[/quote]

Er staat 12m2 ipv 12 meter, dat is wel een verschil. De capaciteit van IR-panelen wordt inderdaad in vierkante meters gegeven.

Hier vind je ook meer info over BIJverwarmeb met IR: https://www.verwarminghandel.nl/faq/inf ... d-panelen/

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:24

elnienjo schreef:
_Floortje schreef:

Ik las net ergens dat die dingen hinderlijk geluid hebben waardoor diegene ze er al weer onderuit gaat halen. Als zelf overprikkeld op gebrom of gezoem sla ik deze trend over.

Ik vind zelf echt niet storen en ben zelf ook heel gevoelig voor geluid. Is een heel zachts blazend geluid, maar hoor het alleen als het helemaal stil in huis is

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:30

Gianti schreef:
elnienjo schreef:

Ik vind zelf echt niet storen en ben zelf ook heel gevoelig voor geluid. Is een heel zachts blazend geluid, maar hoor het alleen als het helemaal stil in huis is

Dankjulliewel voor de meningen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:25

overigens, mss nog een tip:

wij hebben deze gekocht voor op de eettafel.

https://www.bol.com/nl/nl/p/double-t-co ... oductTitle

wel een defect product gekregen :') maar is wel goed opgelost, dus een nieuwe zit nu in de verzending.
bio-ethanol is ook niet heel goedkoop, maar er schijnt wel echt behoorlijk wat warmte af te komen van zo’n vuurtje, het is gezellig, en natuurlijk heel plaatselijk en meteen aan en uit te zetten. Als je bio-ethanol in bulk koopt was het (again volgens mijn vriend :') :D die alles uitrekent. Maar alles verschilt natuurlijk per situatie.) alsnog rendabel volgens hem.

ik hoor mensen overigens zeggen dat het nu nog meevalt, maar ik zit met blauwe vingers, kippenvel, een trui en een vest, sjaal, en wollen sokken in de woonkamer :') Gaat echt een zware winter worden :+ . Positieve is wel dat we deze maand de helft hebben verbruikt van wat voorspeld is (nieuwe woning…).

furious

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:28

Ik dit zit ook te denken aan een hygrometer voor binnen. Dan weet jij wanneer de luchtvochtigheid in huis te hoog is en dat je ramen open moet zetten. Nu gaan de ramen ook wel open maar geen idee wat de luchtvochtigheid is en of daar nog wist valt te halen in de winter.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:32

Menino schreef:
overigens, mss nog een tip:

wij hebben deze gekocht voor op de eettafel.

https://www.bol.com/nl/nl/p/double-t-co ... oductTitle

wel een defect product gekregen :') maar is wel goed opgelost, dus een nieuwe zit nu in de verzending.
bio-ethanol is ook niet heel goedkoop, maar er schijnt wel echt behoorlijk wat warmte af te komen van zo’n vuurtje, het is gezellig, en natuurlijk heel plaatselijk en meteen aan en uit te zetten. Als je bio-ethanol in bulk koopt was het (again volgens mijn vriend :') :D die alles uitrekent. Maar alles verschilt natuurlijk per situatie.) alsnog rendabel volgens hem.

ik hoor mensen overigens zeggen dat het nu nog meevalt, maar ik zit met blauwe vingers, kippenvel, een trui en een vest, sjaal, en wollen sokken in de woonkamer :') Gaat echt een zware winter worden :+ . Positieve is wel dat we deze maand de helft hebben verbruikt van wat voorspeld is (nieuwe woning…).

Heel mooi ding, geeft echt veel sfeer! En hopelijk voor jullie veel warmte...

Ik heb zoiets in veel kleiner formaat, rond, maar moet wel oppassen dat ik daar iets onder zet, word anders voor op een binnentafel te warm, tenminste ik had er schrik van dat het mijn tafel zou beschadigen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:13

Menino toevallig ook besteld en 5 liter ethanol.

Puur omdat ik iets bij moet verwarmen af en toe

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:20

Letten jullie bij die haardjes wel op met de luchtkwaliteit? Er staat niet voor niets bij dat het buitenhaarden zijn..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:22

Ik ben een beetje benieuwd hoeveel fire hazards er gaan ontstaan met alle creatieve verwarmings methoden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:35

Cer schreef:
Ik ben een beetje benieuwd hoeveel fire hazards er gaan ontstaan met alle creatieve verwarmings methoden :=

Ik vind het ook echt van de zotte wat er allemaal het huis in wordt gesleept.. alsof dat niks kost allemaal :n

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:43

Relaxed schreef:
Cer schreef:

Ik vind het ook echt van de zotte wat er allemaal het huis in wordt gesleept.. alsof dat niks kost allemaal :n

Ehhmm, ik voel me nu niet echt aangesproken :+ mijn bio-ethanol haardjes heb ik al heel wat jaren, ooit uit de kerstpaketten ;)
En kaarsen/theelichten vond ik ook altijd al gezellig in de herfst/winter.
Voor mij niks wat ik nu nieuw aangeschaft heb, allemaal dingen die bij ons al een aantal jaren in gebruik zijn.

Voor wat luchtkwaliteit betreft, denk dat wij al zeker 20 jaar CO melders hebben.
Krijg je als je 15 jaar lang alleen op houtkachels gestookt hebt.
En in die jaren is dat ding ooit een keer afgegaan midden in de nacht, dus ja, opletten is geen overbodige luxe.

Maar ik snap je ergens wel, ik zie de paniekvoetbal bij sommige mensen ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:49

Ja t was ook niet tegen mensen in dit topic maar meer in t algemeen … jij hebt verstand van bio ethanol.. maar genoeg mensen niet vrees ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:52

Precies, het is echt de paniekvoetbal waar ik ook op doel..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:54

Relaxed schreef:
Cer schreef:

Nou, dat valt mij ook op. Airconditioning die kan verwarmen, oodies, kaarsjes, elektrische fleecedekens, nu weer sfeerhaarden. Met het prijsplafond denk ik dat het wel meevalt zonder allemaal extra investeringen te doen die je er ook weer uit moet halen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:56

Cer schreef:

ik ben al even aan het meelezen voor tips en ik heb echt wel kennissen die nu petroleumkachels kopen.
die dingen stinken een uur in de wind en je moet echt goed luchten dan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:01

ellepel schreef:
Cer schreef:

ik ben al even aan het meelezen voor tips en ik heb echt wel kennissen die nu petroleumkachels kopen.
die dingen stinken een uur in de wind en je moet echt goed luchten dan.

Die hebben wij vroeger heel wat jaren gehad, Zibro, en inderdaad, ik ruik ze, vind het niet prettig in een woonruimte. Plus, als je die lang aan hebt, dat neemt zuurstof weg uit de ruimte.
Voor mij persoonlijk een garantie op hoofdpijn :')

Maar ook hier weer, vraag 10 mensen, en je krijgt 10 verschillende antwoorden denk ik.

Wij doen voor onszelf wat we denken wat goed is, en dan is daar gedegen over nagedacht.
Woon nu 4 jaar in dit huis, en we zijn gewoon ook zonder de huidige energie crisis blij dat we ons energie verbruik al drastisch konden verminderen.
En nu in een tijd als deze is dat alleen maar van voordeel.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:17

Met het prijsplafond ga ik alsnog 3x zo veel betalen, zoals het er nu naar uit ziet :+

Ik heb ook een fleecedeken die kan verwarmen gekocht en ik weet zeker dat ik daar mijn m3 mee naar beneden kan krijgen :)
En best logisch dat sommige mensen in paniek zijn, die hebben hun nieuwe energiecontract al en gaan bedragen betalen die zij zich niet kunnen veroorloven. Dat je niet als een gek (onveilige) dingen moet gaan aanschaffen/gebruiken, die uiteindelijk nog meer kosten dan m3, vind ik ook hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:21

Nou ja Fitzroy.. oodies kunnen geen vlam vatten dus dat scheelt :D
Ik ben zelf ook wel comfortabele warmere kleding aan t verzamelen.. waar ik voorheen wat eerder de cv liet stoken, wacht ik daar nu wellicht wat langer mee :j

Maar ik heb geen vuurkorf in de kamer staan :D