Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:49

manzano schreef:
Zal er vanaf hangen of mensen een overwaarde hebben om mee te nemen..... dan hoef je geen maximale hypotheek te nemen.

Oh die heb ik, bijna mijn hele huis. Maar dan nog. Om die verbouwing te financieren heb ik dan alsnog bijna een volledige hypotheek nodig. En ook al kan ik dat dan betalen, wil ik dat dan ook? Dat is de vraag. Het huis wordt dan gewoon te duur in mijn ogen.

@horsepassion: nee, ik wil graag in deze omgeving blijven. Dan blijf ik liever zitten waar ik zit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:52

Suzanne F. schreef:
manzano schreef:
Zal er vanaf hangen of mensen een overwaarde hebben om mee te nemen..... dan hoef je geen maximale hypotheek te nemen.

Oh die heb ik, bijna mijn hele huis. Maar dan nog.
Je kijkt iemand wel voor de kop maar niet in de kop he?

@horsepassion: nee, ik wil graag in deze omgeving blijven. Dan blijf ik liever zitten waar ik zit.

Maar goed, dan hoef je ook niet aan te nemen dat anderen zich ver in de schulden steken en zomaar onder water komen te staan..... Daar ben je zelf bij.

Suzanne F.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:53

Klopt, maar feit blijft dat als je aankoopprijs pakt met de verbouwingskosten zo’n huis gewoon veel te duur wordt. En dus eigenlijk altijd ‘onder water’ komt te staan als de prijzen dalen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:54

chevax schreef:
manzano schreef:
Misschien kijken of je makelaar een Matterport opname kan regelen.

Ja, en dat lukt hem dus steeds niet. Het voordeel van Matterport is dat je door het huis kunt wandelen. Hij kreeg het niet voor elkaar om de verdiepingen aan elkaar te verbinden. Het trappenhuis mis je daardoor en als je al genoeg ervaring met Matterport hebt om te weten dat je ook nog eens op de verdieping 2 kunt klikken, krijg je ineens de badkamertegels beeldvullend te zien. Hij heeft alles 4x gescand en het lukt hem niet.

Dat is wel slordig hoor... het is een super simpel systeem om zo'n tour te maken. Maar ja, daar heb jij nu niks aan.
Ik heb zelfs screenshots uit de Matterport gehaald omdat ik de foto's van de fotograaf niet goed genoeg vond := Vond hij niet zo leuk, maar jammer dan haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:57

Suzanne F. schreef:
Klopt, maar feit blijft dat als je aankoopprijs pakt met de verbouwingskosten zo’n huis gewoon veel te duur wordt. En dus eigenlijk altijd ‘onder water’ komt te staan als de prijzen dalen.

Ik reageerde op een ander bericht die je nu hebt aangepast....
Maar het is ieder z'n eigen keuze en berekening inderdaad. Is heel persoonlijk hoe dat uitvalt en of een huis dan wel of niet onder water komt.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:37

Ik kan me hier ook melden.
Wij (mijn vriend en ik) zijn ook op zoek naar een huis. We wonen nu in zijn koophuis, maar ik wil weg uit die stad. Gelukkig heeft hij geen echte binding daar omdat hij zn hele leven al vaak is verhuisd door heel Nederland heen. Ik daarentegen ben echt honkvast, en dat is ook de reden dat ik daar niet kan aarden.
We hebben tot nu toe op 2 huizen geboden. 1e was echt aan de max van ons budget, en toen wij het 2e huis zagen waren we blij dat die 1e het niet was geworden.
Het 2e huis was wel echt enorm zonde. Nu zijn we gisteren naar een huis gaan kijken waar we een bod op willen doen, en morgen gaan we naar nog een ander huis kijken.

Met ons budget kan je in Drenthe een prachtige boerderij kopen met veel land. Helaas wil ik gewoon niet weg uit de omgeving waar ik ben opgegroeid. Als ik soms toch wel eens kijk op Funda naar huizen daar kan ik wel janken. Nu hebben we gewoon niet veel keuze hier.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:45

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:03

Booooo schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ons huis staat sinds vandaag bij de makelaar op Facebook te koop, en gaat morgen op Funda. Ben wel een beetje zenuwachtig met de stijgende rentes. Ben benieuwd naar jullie eerlijke meningen :D

https://www.era.nl/huizenaanbod/oosterh ... oeklaan/59

Als je me nu eens bokt korting geeft, neem ik m van je over! :Y)
Precies wat we zoeken en waar, maar net boven budget :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:20

Rambogirl schreef:
Booooo schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ons huis staat sinds vandaag bij de makelaar op Facebook te koop, en gaat morgen op Funda. Ben wel een beetje zenuwachtig met de stijgende rentes. Ben benieuwd naar jullie eerlijke meningen :D

https://www.era.nl/huizenaanbod/oosterh ... oeklaan/59

Als je me nu eens bokt korting geeft, neem ik m van je over! :Y)
Precies wat we zoeken en waar, maar net boven budget :+

Toevallig ook precies wat wij zoeken, alleen deze staat op de verkeerde plaats. :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:32

Booo spannend :D
Ik denk dat het huis goed op de foto's staat. Het heeft een paar echte pluspunten (uitbouw, de tuin), maar ook een paar minpunten zoals de zolder zonder dakkapel. Buren hebben ook geen dakkapel... Zou daar wel een vergunning voor vergeven worden? En er moet wat aan gedaan worden (wc, badkamer), maar niet direct. Voor die prijs moet het verkocht kunnen worden! Succes gewenst :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:38

Wij zijn het niet geworden. En volgens makelaar ook fors overboden. Ben benieuwd, krijg over een week of twee inzage in de biedingen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:38

Dakkapel aan de achterkant is vergunningvrij dus dat is niet zo spannend. Met deze hoeveelheid m2 is het ook de vraag of je het nodig hebt.
Succes met de verkoop!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:56

Haha Rambogirl wie weet als er geen bezichtigen komen :')

Chanelle: verplaatsen gaat helaas niet :+

Doubtless: Thanks voor je mening! De wc hadden wij inderdaad ook nog willen doen maar is er helaas niet meer van gekomen. De badkamer is van 2016 dus niet eens zo oud, maar inderdaad niet iedereen zijn smaak. Wij vonden hem nog veel te goed om te verbouwen.
Dakkapel achter mag sowieso. Voor zal ook geen probleem zijn want dat hebben meer mensen in de straat. Je kan er echt makkelijk staan en zelfs zonder dakkapel als slaapkamer goed gebruiken.

Dank je wel allemaal!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:17

Rambogirl schreef:
Met ons budget kan je in Drenthe een prachtige boerderij kopen met veel land. Helaas wil ik gewoon niet weg uit de omgeving waar ik ben opgegroeid.

Een huis van 359.000 is boven je budget maar met datzelfde budget koop je wel een prachtige boerderij in Drenthe met veel land??

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:29

Kaja schreef:
Rambogirl schreef:
Met ons budget kan je in Drenthe een prachtige boerderij kopen met veel land. Helaas wil ik gewoon niet weg uit de omgeving waar ik ben opgegroeid.

Een huis van 359.000 is boven je budget maar met datzelfde budget koop je wel een prachtige boerderij in Drenthe met veel land??

Ja exact. Al eens op Funda gekeken? En dat huis van 359.000 is zoals ik al zei echt net boven budget.
Moet ik mijn budget hier ook tonen ofzo?
Hier gaat namelijk nog altijd alles boven de vraagprijs weg.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:55

Voor 369k koop je ook in Drenthe geen huis met veel land. Maar wat is veel? Ik vind een paar hectare veel, maar als een ander 1000 m2 al veel vindt..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:59

Ik denk dat Kaja bedoelt dat je voor dat budget ook echt niet iets met veel land in Drenthe hebt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:59

SophievdV schreef:
Voor 369k koop je ook in Drenthe geen huis met veel land. Maar wat is veel? Ik vind een paar hectare veel, maar als een ander 1000 m2 al veel vindt..

Dat is een tuin.... Geen "land" :=

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:02

Kaja schreef:
Rambogirl schreef:

Met bijna het dubbele is het ons ook niet gelukt in Drenthe. En daar moest er ook voor een tonnetje of 2 vertimmerd worden om het leefbaar en energiezuiniger te krijgen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:13

manzano schreef:
SophievdV schreef:

Dat is een tuin.... Geen "land" :=

Alles is relatief :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:15

Rambogirl schreef:
Ja exact. Al eens op Funda gekeken? En dat huis van 359.000 is zoals ik al zei echt net boven budget.

Voor 359k heb je helaas geen normaal huis met land in Drenthe.. ook niet voor 450k
Tenzij jij een boerderij weet <400k met "room for a pony" dan hoor ik het graag.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:23

Ik ben inderdaad dan wel benieuwd wat jij onder boerderij en veel grond verstaat?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:00

Brainless schreef:
Rambogirl schreef:

Voor 359k heb je helaas geen normaal huis met land in Drenthe.. ook niet voor 450k
Tenzij jij een boerderij weet <400k met "room for a pony" dan hoor ik het graag.

Volgens mij koop je voor dat geld nergens in NL een huis met land. Het is ook niet echt een hoog budget. Niet denigrerend bedoeld, maar kijk eens op Funda. Voor dat geld koop je met een beetje geluk een (nog niet eens al te ruim) bouwkavel.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:07

Ik kom ook meekletsen! Vandaag een bezichtiging gehad voor een huis dat veel te goedkoop op Funda is gezet. We gaan 50 duizend overbieden maar verwachten dan we het niet krijgen. Zien het haast als een oefening zo weinig kans denken we te maken.
Weten we straks ook hoe het werkt om een bod uit te brengen.

Er waren ook 24 bezichtigen gepland. :')

Wat een schattig huis Avelien, hopelijk krijg je positief nieuws!

Chevax, jouw huis heb ik in een ander topic voorbij zien komen. Ik denk dat je er idd goed aan doet om het opnieuw in beeld te brengen. Kreeg weinig beeld van de ruimtes zelf waardoor het vooral bleef hangen dat er geen tuin is. En dat wil je (denk ik) compenseren met de unieke ruimte mogelijkheden?
Succes?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:24

Hoor net dat wij met 119.000 zijn overboden en dat op een vraagprijs van 6 ton :=