Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:59

Water eruit halen (met sponsje in een emmer) en dan vullen met schoonmaakazijn en nacht in laten trekken. Dan met schuursponsje gaan boenen met Antikal of Dasty ofzo.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:16

Thanks! Dat zijn een hoop tips waar ik mee aan de slag kan.
Hoop schoonmaak werk zo in een 'nieuw' huis :list:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:00

Diertjec schreef:

Als die bruine pot in een nieuw huis is dan zou ik overwegen om er een andere pot in te zetten.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:04

Suzanne F. schreef:
Diertjec schreef:

Als die bruine pot in een nieuw huis is dan zou ik overwegen om er een andere pot in te zetten.

Dat is idd de 2e optie, maar dat zal niet direct kunnen, er zijn helaas wat kostbare klussen die eerder moeten. Dus ik hoop voor time being de wc wat schoner te krijgen :)

prompter

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:05

Omdat hier de ervaringsdeskundigen zitten: ik overweeg om een Bissell reiniger te kopen, niet voor de vloer maar voor de bekleding van bank en autostoelen
Is hier iemand die zo'n apparaat hiervoor gebruikt? En zo ja, welk type en bevalt hij?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:23

prompter schreef:
Omdat hier de ervaringsdeskundigen zitten: ik overweeg om een Bissell reiniger te kopen, niet voor de vloer maar voor de bekleding van bank en autostoelen
Is hier iemand die zo'n apparaat hiervoor gebruikt? En zo ja, welk type en bevalt hij?

Ja daar denk ik ook over! Als ik de filmpjes zie word ik heel enthousiast. Maar misschien dat ik beter een keer zo’n ding kan huren bij Boels ofzo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:31

Ik durf dat dus niet aan. Wil over een maandje een bedrijf laten komen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:05

Diertjec schreef:

Dat is idd de 2e optie, maar dat zal niet direct kunnen, er zijn helaas wat kostbare klussen die eerder moeten. Dus ik hoop voor time being de wc wat schoner te krijgen :)[/quote]

Wel belangrijk als je een product laat inwerken: deksel dicht. Tijdens de nacht is ideaal.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 06:31

prompter schreef:

Ik heb hem een keer van een vriendin geleend en gebruikt voor mijn bank en autostoelen, en ik vond het perfect werken. Ik weet niet of ik er zelf eentje zou aanschaffen want ik woon niet zo ruim en dat is nòg een apparaat waar ik een plekje voor moet zoeken, maar als dat geen issue is kan ik hem alleen maar aanraden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:09

Suzanne F. schreef:
prompter schreef:

Ja daar denk ik ook over! Als ik de filmpjes zie word ik heel enthousiast. Maar misschien dat ik beter een keer zo’n ding kan huren bij Boels ofzo.

Die huur dingen zijn meestal zo mishandelt dat ze niet meer fijn werken. Hier in de buurt iig. Die apparaten zijn geweldig, maar niet als ze als een malle lekken en dat deden ze hier allemaal bij boels.
Ik wilde ook zelf zo'n bissel kopen, want ken wel mensen die er enorm tevreden mee zijn

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:22

Ik overweeg een stoomreiniger voor mijn vloeren.
Zou dit geschikt zijn voor een kurken vloer?
En zoja, welke raden jullie aan?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:50

prompter schreef:

Ik heb 'm voor de vloerkleden en de bank. De Spotclean Pet Pro. Wij hebben officieel geen huisdieren, maar de katten van mijn moeder zijn soms bij ons in huis. En nu met een kind leek het me wel heel fijn om te hebben. Ik kon eerder ook wel redelijk goed poetsen op de bank of het vloerkleed, maar met de Bissell gaat de viezigheid er ook echt uit. Je bank of kleed blijft helaas wel nat. Wil je een complete reiniging doen, dan zou ik dat alleen doen als het goed weer is (warm, zonnig, ramen open of buiten zetten). In de winter blijft het echt te lang vochtig.

Van de zomer heb ik een bank en een witte bureaustoel (de stoel was vaal grijsblauw geworden op het zitvlak door de spijkerbroeken :7 ) onder handen genomen met de hogedrukspuit en vervolgens met de Bissell. Echt als nieuw geworden, maar toen heeft het wel met 30+ graden buiten gestaan om te drogen.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 18:59

Ik heb de afgelopen dagen met mijn vriend de zolder opgeruimd. Hij had daar veel afgesloten plastic bakken met oude boeken staan. In sommige van die bakken was condens zichtbaar op de deksel en stond er een klein beetje water aan de bodem van de bak. Er staan vochtvreters op zolder, zou dit de oorzaak kunnen zijn of weet iemand anders waar het aan ligt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 19:39

Dank voor je uitgebreide antwoord Lorette!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:05

_Anne_V schreef:
Ik heb de afgelopen dagen met mijn vriend de zolder opgeruimd. Hij had daar veel afgesloten plastic bakken met oude boeken staan. In sommige van die bakken was condens zichtbaar op de deksel en stond er een klein beetje water aan de bodem van de bak. Er staan vochtvreters op zolder, zou dit de oorzaak kunnen zijn of weet iemand anders waar het aan ligt?

Typisch geval van containerzweet, wat ik ook in mijn werk zie.
Je stopt iets dat niet 100% droog is en/ of in situatie met hogere luchtvochtigheid in een hermetisch afgesloten doos.
Vervolgens staat die doos in warme temperatuur, lage temperatuur, hoge temperaturen, lage temperatuur (welkom op zolder) en je zal zien dat het vocht in zo´ n plastic bak gaat condenseren.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:16

Wat zouden we daar het beste tegen kunnen doen Foxy? Regelmatig de bakken even opzetten, zodat het vocht weg kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:02

prompter schreef:
Bleek maakt nauwelijks schoon, dat is niet effectief. Puimsteen met een handvat kun je eens proberen.

Bleek bleekt.

Maar poetsen met bleek, dus het veroorzaken van wrijving, maakt wel heel goed schoon.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:34

_Anne_V schreef:
Wat zouden we daar het beste tegen kunnen doen Foxy? Regelmatig de bakken even opzetten, zodat het vocht weg kan?

Nee, eenmaal je schimmel krijgt zit je daar weer mee.

Continue ventilatie voorzien, dus geen 100% gesloten plastic bakken. Kartonnen verhuisdozen met handgreepgaten zijn gewoon goed.

En niet ergens zetten waar de zon erbij kan. Koel en droog wegbergen.

Of ben je bang voor ongedierte?

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 01:07

Hij wilde inderdaad dat er geen ongedierte bij die boeken konden komen. Kennelijk zitten die boeken ook al jaren zo opgeslagen zonder enige problemen, lijkt pas condens te zijn gekomen nadat we de vochtvreters hebben geplaatst

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:05

Zou het daar niet helpen om zo silica gel zakjes erbij in de box te doen? Dat doet mijn vriend hier in elk geval!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:18

Tips gevraagd... hoe maak je het best de roosters/pannendragers van een gasfornuis schoon?

In een sopje laten weken en daarna met schuursponsje afnemen heb ik al gedaan. Maar ze blijven dan vettig/plakkerig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:35

Dasty geprobeerd?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:21

Dasty en een schuurspons, of een aantal schuursponsjes als ze echt goor zijn :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:15

Je kan ze in een vuilniszak doen met een schaaltje ammonia en de zak dichtbinden, paar uur laten staan en dan schoonmaken of baking soda er opdoen en inspuiten net azijn en in laten trekken.
Ik vind het zulke rotdingen die pannendragers, blij dat ik nu inductie heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:36

chanicha schreef:
Je kan ze in een vuilniszak doen met een schaaltje ammonia en de zak dichtbinden, paar uur laten staan en dan schoonmaken of baking soda er opdoen en inspuiten net azijn en in laten trekken.
Ik vind het zulke rotdingen die pannendragers, blij dat ik nu inductie heb.

Ammonia werkt goed. Wel buiten doen ivm lucht.