Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Het ging om deze https://www.funda.nl/koop/eext/huis-417 ... straat-36/ vp is wel redelijk volgens mij.
Vjestagirl schreef:liekec schreef:Over sleutel overdrachten gesproken, hoe gaat dat in zijn werk? Waar moet je allemaal op letten?
Je loopt eerste een rondje door het huis, met de verkoper en iedereens makelaar. Daarbij kijk jij er vooral naar dat het huis zo is zoals afgesproken is in de voorlopige overeenkomst. Daarna ga je met de verkoper naar de notaris, waar de notaris het contract voorleest. Daarna zet iedereen een handtekening, en krijg je van de verkoper de sleutels. En dan is het jouw huis!
manzano schreef:Toch zeggen dat soort dingen alleen wat als je weet of de vraagprijs reëel is.
Er zijn genoeg partijen die de vp bewust wat lager zetten om zo veel kijkers te genereren.
proven02 schreef:manzano schreef:Toch zeggen dat soort dingen alleen wat als je weet of de vraagprijs reëel is.
Er zijn genoeg partijen die de vp bewust wat lager zetten om zo veel kijkers te genereren.
Klopt idd en er zijn ook weer mensen die de vraagprijs veel te hoog zetten omdat ze gek zijn gemaakt door de markt en denken dat ze de hoofdprijs krijgen. Die huizen gaan dan wel weer voor onder de vraagprijs weg wat fijn lijkt maar gewoon realistisch is.
liekec schreef:Leuk, thanks! 15 juni staat onze overdracht gepland, kan echt niet wachten om te beginnen met klussen!
Nadir schreef:Ik neem aan dat verkopers niet zelf de prijs bepalen maar dat de makelaar dat voor ze doet?
rina schreef:proven02 schreef:Klopt idd en er zijn ook weer mensen die de vraagprijs veel te hoog zetten omdat ze gek zijn gemaakt door de markt en denken dat ze de hoofdprijs krijgen. Die huizen gaan dan wel weer voor onder de vraagprijs weg wat fijn lijkt maar gewoon realistisch is.
Precies dit. Zo hadden de verkopers van het huis wat wij nu gekocht hebben ook in gedachte dat ze goud in handen hadden. Veel te hoog ingezet, stond daarom lang leeg en werd niet verkocht. Wij hadden ook echt zoiets van we gaan kijken, maar die prijs zal onderuit moeten. Dat de makelaar toen net in het weekeinde voor wij belden de prijs onderuit gezet heeft, op een reële prijs, gaf wel aan dat ze toen ook wel in de gaten kregen dat ze hem veel te hoog hadden staan. En op dat moment kreeg de makelaar ook weer veel meer aanvragen voor bezichtigingen. Alleen waren wij de eerste![]()
Die van ons is nu dus voor een realistische prijs gekocht.
De verkoop van die van ons hebben wij de prijs bepaald. Makelaar wilde lager, maar ging na wat morren toch met onze prijs akkoord. Het is dan wel de verkoper die de prijs bepaald, maar de makelaar moet er wel achter kunnen staan en bij een niet reële vraagprijs heeft hij er alleen maar werk van en geen inkomsten. Hij moet het wel kunnen verkopen, anders maakt hij geen winst.liekec schreef:Leuk, thanks! 15 juni staat onze overdracht gepland, kan echt niet wachten om te beginnen met klussen!
Moeten jullie veel aan het huis doen??
Gaat lekker daar Karuna. Maar het eerste laminaat ligt erin
liekec schreef:De benedenverdieping moet élke muur gewit worden, plafond geverfd en een nieuwe vloer leggen. Verder veel dingen schuren en opnieuw beitsen want de vorige eigenaren houden van heel donker hout en wij niet (draagbalken ed). Dan gaan we verhuizen op de 30ste en dan moet de hele bovenverdieping nog, wat echt een bouwval ismaar beneden hebben we alles dus dat heeft geen prioriteit, gebeurt waarschijnlijk pas na de bouwvakantie.
tjiftjaf schreef:Zijn je paarden ook al over Rina?
Fitzroy schreef:Ik heb nu al besloten dat mijn volgende huis echt helemaal af moet zijn en naar mijn smaak![]()
Nu bijna 2 maanden de sleutel en aan het klussen en ik ben er echt he-le-maal klaar mee. En was ik maar klaar maar dat is ook nog eens niet het geval.
rina schreef:Precies dit. Zo hadden de verkopers van het huis wat wij nu gekocht hebben ook in gedachte dat ze goud in handen hadden. Veel te hoog ingezet, stond daarom lang leeg en werd niet verkocht. Wij hadden ook echt zoiets van we gaan kijken, maar die prijs zal onderuit moeten. Dat de makelaar toen net in het weekeinde voor wij belden de prijs onderuit gezet heeft, op een reële prijs, gaf wel aan dat ze toen ook wel in de gaten kregen dat ze hem veel te hoog hadden staan. En op dat moment kreeg de makelaar ook weer veel meer aanvragen voor bezichtigingen. Alleen waren wij de eerste![]()
Die van ons is nu dus voor een realistische prijs gekocht.
De verkoop van die van ons hebben wij de prijs bepaald. Makelaar wilde lager, maar ging na wat morren toch met onze prijs akkoord. Het is dan wel de verkoper die de prijs bepaald, maar de makelaar moet er wel achter kunnen staan en bij een niet reële vraagprijs heeft hij er alleen maar werk van en geen inkomsten. Hij moet het wel kunnen verkopen, anders maakt hij geen winst.
Nadir schreef:Hier hetzelfde hoor Pantykous! Zelf meegemaakt dat een huis dat wij wilden kopen binnen een dag verkocht was. Om ons heen alleen maar halleluja verhalen over huizen die binnen 1 a 2 weken verkocht waren. Dus wij begonnen hier ook met een heel ander idee aan. Wij hebben wel al een aantal kijkers gehad, maar die hebben geen bod uitgebracht. Om redenen waar we niets mee kunnen, zoals bijv dat ze toch niet willen wonen in onze woonplaats.
Maar we houden moed, morgen hebben we weer kijkers. We hebben maar 1 koper nodig! Bij jullie komt het vast ook goed!
Pantykous schreef:Wij zitten in regio Rotterdam, in Spijkenisse. We zijn zelf met de zoektocht naar een eengezinswoning niet anders gewend dat alles in een week of 2 weg is, dus 0 reacties na het weekend was wel even slikken. Wij hebben een appartement nu dus dat is ook een ander segment.. We gaan het zien.
Steentje schreef:Oh, dit vind ik dus zó ergerlijk..
Je gaat toch niet bij een huis kijken als de woonplaats je al niet trekt? Dat vind ik je eigen tijd verdoen én die van de verkopers.
Toen mijn ouders hun huis in de verkoop hadden, was er ook een koppel dat na bezichtiging afhaakte met als reden 'woonplaats trekt ons niet echt'.