pmarena schreef:Zo dat is mazzel

Hihi inderdaad wel mooi van die gemeente-meneer

Zo vind ik het hier altijd zo leuk (al 11 jaar aan het verbouwen...) dat mensen langslopen en als ze je zien, dan hoor je iets in de trant van "dat wordt mooi hier, goed bezig hoor!" maar als ze je niet zien dan hoor je iets van "het is hier ook altijd een troep" haha.
Of in de zomer als ik iets water geef langs de weg, van die kwelende verhalen van "Oh meid, wat woon je hier toch heerlijk, dat is toch puur genieten!" jaja, alsof je daar tijd voor hebt met zulk spul, je bent altijd aan het werk

Maargoed

En heel gek....als je in de winter met een berg slijk van tractors en drabbig blad van de bomen van de buren bezig bent met ene bladhark en bezem enzo om niet op je smoel te glijden... dan is er ineens niemand jaloers

Hahah ja dat soort dingen kan ik ook erg van genieten
(verschil uitspraken of ze je zien of niet). En de andere punten zijn ook herkenbaar ja. Moet wel zeggen dat ik door de slechte gezondheid ook wel heb moeten leren loslaten hoe dingen er soms uit zien/bij staan en dat het me bijgevolg steeds minder (tot niet meer..) kan schelen wat anderen er van vinden. Wij genieten hier ten volle, en dat is uiteindelijk het enige wat er toe doet
Maflinger_S schreef:Tja, alles is relatief, dat blijkt vooral maar weer als je (al dan niet langdurig) aan het verbouwen bent.
Ik kan me de reactie van de gemeenteman ook helemaal voorstellen. Staat buiten: "Het is al best mooi allemaal ...". Stapt naar binnen: "... maar jullie hebben nog heel wat voor de boeg".
Haha ja, ik zei buiten al tegen hem "Ja klopt, maar binnen moet er nog een boel gebeuren". Toen hij binnen stapte was het ook echt een. "Oh... .... ... .. ja."
superpony schreef:Ja, heel herkenbaar. Heel veel mensen zeggen tegen ons; wat wordt het mooi. Maar ik hoor dat ze onderling zeggen dat we die westerlingen zijn die weer van alles moeten verbouwen en veranderen........Hebben zelf met niemand moeite, dus is prima.
Als onze plek niet zo fijn was, had ik het allang opgegeven. de verbouwing is zo intens. En je bent veel buiten bezig en blijft dan binnenkomen in een soort camperen/behelpen situatie.
Was echt blij dat de slaapkamer grotendeels af was. Alles nieuw, van jezelf en fris.
Lees dit toch wel veel van mensen, moet zeggen dat ik daar (nog) niet zo'n last van heb. Wel tijdens dat ze aan het dak bezig waren bijvoorbeeld, constant die herrie en mensen om je heen. Maar dat is nu dus eerst weer klaar voor een paar maanden. Nu zijn wij natuurlijk nog maar twee jaar onderweg en moet er binnen nog heel erg veel werk verzet worden. Kan me voorstellen dat als dat "echt" van start gaat, ik het ook weer anders ga ervaren
pmarena schreef:Ik zie dan zo voor me in een soort natte droom hoe alle zooi uit het hele huis als in een soort draaikolk die kasten in gezogen wordt....ècht, ik kan niet wachten

Hahaha
Jouw stuk over dat je nooit je spullen een definitieve plek kan geven herkennen wij dan weer wel haha. Eerst hele boel naar zolder verplaatst. Dat moest er dan vervolgens weer weg omdat het behandeld moest worden tegen houtworm, stond alles weer beneden. Slaapkamer tijdelijk in gebruik genomen, nu helemaal weer leeggeruimd omdat we die toch tussendoor gaan opknappen. De kamer waar we nu slapen moeten we echt zijwaarts naar het bed skippen als we op bed gaan
palousa_boy schreef:Stroom loopt hier een stukje over de buitenmuur en gaat dan gewoon ergens door de muur naar binnen

binnen is er dan een soort meterkast omheen gebouwd en vertakt alles.
Ooit, als ze met de kabels bezig gaan dan zou ik het wel graag wat anders willen maar als ik dat nu wil moet ik eerst het stroom af laten sluiten door de energiemaatschappij en dat is weer een beetje teveel van het goede.
Telefoon komt dan weer aan de andere kant van het huis binnen, ook niet heel handig maar dat laat ik verleggen als ze glasvezel aan komen leggen (voor half 2022).
Een nieuw dak knapt idd erg op, zowel buiten als binnen.
Hier hebben we ook nog wel wat werk aan het dak, rot of niet meer bestaand hout vervangen bijvoorbeeld, maar dat doen we wat later. Ze komen wel al isoleren deze week.
Normaal zou ik het andersom doen maar nu wordt de isolatie betaald en met 320m2 scheelt dat ongeveer €9000

dus dat is snel verdiend. Mochten we dan wat aan het dak willen doen dan halen we de isolatie los, vervangen het hout en doen de isolatie weer terug

Dat is inderdaad wel echt een fikse besparing en wel de moeite waard om dan in een later stadium wat extra werk voor te moeten doen! En wat isolatie is toch wel prettig. Het dak van binnen isoleren staat hier ook vrij hoog op de lijst.
palousa_boy schreef:Laatst heb ik ook een kastje open gemaakt omdat er geluid uit kwam.. bleek uiteindelijk ook geen verrassing
[ [url=m/xUNMGY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yikes
En verder bij jullie dus ook allemaal ene lekker zooitje qua wat waar zit en waar binnenkomt
Wij hadden met de glasvezel ook wel echt enorme mazzel, de aanmelding daarvoor sloot vlak voor we hier kwamen wonen en konden we nog net bij aansluiten, dus glasvezel hebben we al
. De meterkast zit nu in de woonkamer. Maar op die plek komt in principe het kantoortje van mijn man. Dus is best ok om die daar te laten (met een nieuwe ombouw). Water zit nu in een kamertje wat we nu als soort van inpandige schuur gebruiken
. Dat is straks hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de woonkamer. Het zou wel zo prettig zijn om die ook nog te verplaatsen, maar als het te duur wordt is er èventueel omheen te werken met een luik in de vloer.
Gas zat in een kast in de gang (hap uit het huidige tijdelijke kantoortje van mijn man, naast de keuken);

En nu zit hij onder de CV (moet nog even schoonmaken, maar hey)

Verder beginnen Sógi en Dailey echt leuk samen te spelen
(het was behoorlijk aan het regenen dus foto's vanuit onder het dak van de hondenkennel gemaakt
)