[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:02

Gefeliciteerd allemaal.

Wij hebben gesprekken met makelaar gehad die positief zijn. Nette prijs en mooie verwachting qua verkoopbaarheid. Twijfelen nog tussen 2 makelaars.

Vandaag weer 2 huizen gezien. Ene uit 1920. Was leuk maar zijn zulke rare keuzes gemaakt door de huidige eigenaar en om dat te verbeteren te duur.
Andere was ongeveer 10 jaar oud. Keuken en badkamer eigenlijk te goed iets aan te doen maar niet onze smaak. Leuk maar had er het gevoel niet bij.

Morgen 2 klushuisjes voor een klushuizenprijs en 1 relatief nieuw huis. Ook nog even kijken of we langs een nieuwbouwproject kunnen rijden.

We weten simpelweg nog niet zo goed wat we dus willen. Lastig!

Voor degene die net gekocht/verkocht hebben. Is het inderdaad zo dat tegenwoordig vrij dicht bij de vraagprijs verkocht wordt?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:17

Ja, althans ons huis is dichtbij de vraagprijs verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:35

Wij hebben 17000 onder de vraagprijs gekocht.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:46

Angela ik weet niet in welke prijsklasse dat is maar dat klinkt wel flink. Stond het ook al lang te koop?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 08:58

Wij 19.000 onder de vraagprijs (vond zijn vraagprijs echt niet reeël en hij had geen makelaar)

Ons eigen huis wel maar voor 2000 onder de VP verkocht :)

Het ligt er denk ik net aan welke regio en hoe populair je huis is en wat je doet met de vraagprijs.. zet je hem bewust hoger in om zo nog te onderhandelen of zet je hem bijna op wat iemand ervoor zou willen betalen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:07

Wij hebben mijn appartement voor de vraagprijs verkocht en ons huis 1500 onder de vraagprijs gekocht. Het ligt er ook aan waar je koopt en of je in een gewilde categorie zit (hier in de omgeving ook veel huizen die boven de vraagprijs weg gaan.
Wij hebben ook veel huizen bekeken omdat we niet zo helder hadden wat we precies wilden, uiteindelijk bleven we telkens met dit huis in gedachten zitten en vergelijken dus maar gekocht :+

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:08

Ons huis is 2500 onder onze vraagprijs verkocht. Het huis wat we gekocht hebben 9000 onder hun vraagprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:47

ElizeVdS schreef:
Angela ik weet niet in welke prijsklasse dat is maar dat klinkt wel flink. Stond het ook al lang te koop?

Het stond 8 maanden te koop en al leeg, dus dat geeft natuurlijk ruimte tot onderhandeling. De vraagprijs was 179500,-. Hoekwoning, maar gedateerd. Wij zijn vollop aan het klussen *\o/*

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:07

Zo, wij zijn weer terug. Vandaag dus 3 huizen bekeken. Nieuwere huis was net als gisteren. Leuk maar niet meer dan dat.

Een van de twee klushuizen is heeeeel gaaf. Wel deels verzakt en lang en smal dus we gaan hier ons eens goed over buigen. Man is volgende week een week weg voor werk dus dan kunnen we allebei er even goed over denken. We gaan volgende week sowieso nog 1 huis bekijken, en blijven ondertussen nog steeds rondkijken. Waarschijnlijk dan ook nog een tweede keer kijken bij het huis van vandaag. Eventueel als we dan nog enthousiast zijn een volgende keer een aannemer meenemen..

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:28

wij hebben net het voorlopig koop contract ge tekende in Purmerend. het huis is 6 duizenden boven de vraagprijs gekocht. voor 221 duizend.
mooie rijtjes woninog met nieuwe badkamer en keuke

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:30

Gefeliciteerd!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:43

Wij hebben onder de vp verkocht en gekocht. Inmiddels wonen we een week in ons nieuwe huis. 1 december is de overdracht van ons oude huis.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:48

Als het mag kom ik hier graag meelezen. Ik ben namelijk ook opzoek naar een koopwoning op dit moment. Ik ben ook maar alleen en mijn eerste keer dus ik kan wel wat tips gebruiken ;)

Ik ben vrijdag bij een appartement gaan kijken waar ik eigenlijk wel een goed gevoel over heb qua ligging/indeling maar wat toch wel een beetje onderhoud nodig heeft. Ik vind persoonlijk als ik rondkijk voor hoeveel de appartementen te koop staan in de omgeving dat ze de vraagprijs aan de hoge kant hebben dus ik was wel benieuwd hoeveel realistisch is om onder de vraagprijs te bieden. Het appartement staat nu voor 149 500 te koop.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:10

Retlaw schreef:
Wij hebben onder de vp verkocht en gekocht. Inmiddels wonen we een week in ons nieuwe huis. 1 december is de overdracht van ons oude huis.

Hoe gaat zoiets met de hypotheek dan?
Want je ontvangt dan toch eigenlijk je geld van je oude woning pas op 1 dec?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:14

Revanches schreef:
Retlaw schreef:

Indien er een overwaarde is en je die nodig hebt dan wordt dat stukje tijdelijk gefinancierd. Mits je met spaargeld de lasten van de tijdelijk volgens norm te hoge hypotheek kan dragen.

Wat betreft bieden op appartement, kijk eens bij meerdere woningen in die prijsklasse en bij iets erboven en onder om gevoel bij waarde te krijgen.

Verder speelt ook mee of er veel te koop staat in de buurt en hoe overspannen de markt is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:08

Wat gaat het hard opeens met koop en verkoop. Fijn zeg.

Ik heb dinsdag middag een bezichtiging. Gister met iemand rondje door wijk en langs huisje gelopen en gereden. Op zich niks mis mee verder. Rustige wijk geen doorlopende weg voor of achter. Sterker nog geen weg ervoor of erachter. Maar ligt een huis tussen voor de weg stopt goed loopbaar voor me. Parkeerplaats voldoende alleen dus niet op eigen terrein. Tuintje achter is alleen bestraat maar wel wat van de maken. Balkon is groot genoeg voor twee stoeltjes. Huis hooguit beetje groot voor mezelf (5 slaapkamers :+ )alleen en ik zal mogelijk een traplift moeten laten aanleggen als trap wat lastig is.

En wandelen met honden voldoende in de wijk en snel bij bos te voet. En winkels op zeshonderd meter maximaal. Ben benieuwd hoe het er van binnen uitziet. En hoe de hypotheek en rente ed nu zijn. Heb me er natuurlijk al maanden niet meer mee bezig gehouden. En ken plaats inmiddels redelijk goed omdat ik er afgelopen maanden wekelijks ben geweest,

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:00

Revanches schreef:
Retlaw schreef:

Verloopt bij ons helemaal glad. 1 mnd 2 hypotheken naast elkaar lopen. Maar we merken er niks van!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:40

Fleury schreef:
ik was wel benieuwd hoeveel realistisch is om onder de vraagprijs te bieden. Het appartement staat nu voor 149 500 te koop.

Wat realistisch is hangt echt af van de regio, de vraagprijzen van vergelijkbare woningen en de doorloopsnelheid. Een bod van 145 kan realistisch zijn, maar een bod van 120 ook. ;) Durf in elk geval laag te bieden als jij denkt dat het echt te hoog geprijsd is. Niet bang zijn dat je onbeleefd bent. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de verkoper nee zegt, en dan kan je altijd nog terugkomen met een hoger bod. :)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:14

Ik kom me ook melden!! :-)

Ik ben met mijn vriend vorige week bij een huis wezen kijken. (Wordt ons eerste huis) Het huis is van kennissen van mij dus we hadden de sleutel gekregen en mochten zelf even een kijkje nemen, erg fijn!

Er moet wel het e.e.a. gebeuren, maar het meest noodzakelijke is een andere keuken. De rest kan later nog (tuin en zolder).

Het mag voor een gunstige prijs weg, 20000 onder de vraagprijs. Maar het huis staat ook al 2 jaar te koop, en is weinig reactie op geweest. Als je de foto's bekijkt is het ook wat rommelig en ik denk niet dat iedereen daar door heen kan kijken.

Wij gaan dus volgende week een afspraak maken bij de bank! :-)

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:33

Hallo allemaal, ik zou hier graag gezellig mee willen kletsen.

Mijn vriend en ik hebben 2 weken geleden een bod gedaan op een huis bij hem in de buurt. Bod is geaccepteerd en vandaag het rentevoorstel van onze maatschappij ontvangen. Waarschijnlijk 1/3 april de sleuteloverdracht.

Voor hem zijn eerste huis, voor mij de 2e keer. Maar jeetje inrichting uitzoeken blijft me toch moeilijk!
Van het weekend zijn we ''even'' bij Loods5 in Zaandam geweest, wat een leuke dingen! We zijn heel erg van het industriële en willen de muren graag een industriële look geven, iemand ideeën hoe dit het beste te doen? Verder zitten we er aan te denken om de indeling wel anders te gaan doen. We willen graag een barretje bij de keuken maar de keuken die er nu in zit in 3 jaar oud en ziet er verder (buiten dat het niet onze smaak is) prima uit. De mogelijkheid voor een barretje is er ook niet denk.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:51

Walrus, gefeliciteerd met je nieuwe huis.
Er loopt een topic over ideeen over inrichting van je ( nieuwe ) huis.
Ik denk dat je daar beter terecht kunt met je vragen? :)

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:24

Ja wat super stom, ik dacht echt dat ik daar had gereageerd.

Voor mij is het ook pas maandag ;)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:45

Wij zijn vandaag bij een huis gaan kijken.
Drie uur later een bod uitgebracht :)
Nu afwachten of het geaccepteerd wordt! ^^

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:15

_AB_ schreef:
Wij zijn vandaag bij een huis gaan kijken.
Drie uur later een bod uitgebracht :)
Nu afwachten of het geaccepteerd wordt! ^^

Spannend.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:36

Spannend AB!

Vandaag komen onze meubels yeah!!!