Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:05

Hallo, ik lees al een geruime tijd mee :D maar had nog niet genoeg posts om mee te kletsen.
Ik ben ook Annie Sloan fan en heb er al een aantal meubels mee gepimpt, ook bij anderen thuis.
Mijn favoriete kleur is echt French Linen <3 aantal plaatjes van mijn gepimpte meubels en lampen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu heb ik twee projectjes een eiken salontafel en een grenen eettafel, die ik d.m.v. Abbondanza Biostrip kaal aan het maken ben. Met behulp van verfkrabber, staalborstel en hier en daar de schuurmachine.
Zijn bijna kaal....maar nu het probleem waar ga ik ze mee behandelen? Ik wil een oud hout effect en twijfel nog heel erg tussen polyvine verniswas of loogbeits. Iemand hier ervaringen met het verouderen van hout en waarmee?

Het beoogde effect is zoals deze foto

Afbeelding

Het gaat om deze tafels

Afbeelding

Afbeelding

In bijna kale vorm salontafel;

Afbeelding

Sjolvir

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:12

Wauw!!! Dat is pas alles als 1 geheel!

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:14

Jeetje, dat lijken wel foto's uit een catalogus :wow: Het is naar mijn smaak wat te sober maar ik vind het wel heel mooi gedaan en heel stijlvol.

Mijn tv meubel is klaar en ik ben er blij mee! Dat verven vind ik niet zo leuk maar ik vond het leuk om te bedenken en nog leuker dat het exact is geworden wat ik in gedachten had. Morgen nog de DVD speler aansluiten, kabeltjes wegwerken en een mandje zien te scoren voor die enorme kluwen kabel van de merriecamera's. Die moet nog tot eind april binnen handbereik blijven.

Dit was hem
Afbeelding

En dit is het geworden, ik heb de pootjes net boven die lelijke klossen afgezaagd en ook wat van de bovenkant afgehaald :+ Het middelste laatje heb ik tot bijna de helft ingekort en in de valse ruimte die over is zitten/komen alle snoeren. De knopjes vind ik niet zo leuk maar mijn dochter wilde deze zo graag, misschien dat ik ze over een poosje nog eens ga vervangen.
Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:27

Wauw dat is wel echt een metamorfose! Wel heel erg mooi geworden zeg! :j +:)+

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:43

Heel mooi dat tv meubel, ik weet niet of ik dat had kunnen bedenken als ik de kast ergens had zien staan.

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:53

Thanks voor de complimenten, ben er zelf ook heel blij mee. Eerste slaapkamer was voor de verkoop, tweede is mijn eigen slaapkamer, sober idd maar vind dat op een slaapkamer wel fijn.
Tvmeubel is ook leuk geworden UnlimitedS!!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:58

Hahaha UnlimitedS, "ook wat van de bovenkant afgehaald" :=
Heel mooi gelukt, chapeau!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:17

Wow! Anaday, wat een werk, helemaal mijn smaak, al zou ik er iets meer kleur in brengen. Ziet er echt super gaaf uit.

Gaaf ook die tv meubel!

Bedankt voor de complimenten op mijn woonkamertje. Ben er ook echt helemaal gelukkig mee! Het leukste vind ik nog dat ik nu echt een mooi bij elkaar passende woonkamer heb voor bijna geen geld. De bank was het duurst (nieuw 650) voor de meubels incl verf materiaal nog geen 250 betaald en voor de eetkamer stoelen tweedehands 100 euro. :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:22

Erg mooi zo Anyday, echt mijn smaak. Mijn kamertje wordt dus ook grijs en wit, maar wel met wat zwarte details erbij :)

En wauw wat een make-over dat TV meubel, echt tof gedaan!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:51

Ik heb nog eens een Annie Sloan-vraagje: ik heb al heel wat sites en informatie hierover doorspit, maar ik zie nergens iemand die een deur geverfd heeft met deze verf... Is het gewoon toevallig dat ik hiervan nog geen foto ben tegengekomen? Of gaat dit gewoon niet? Zit met verfdeuren die nog een likje verf moeten krijgen....

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:53

Hele leuke fotos komen er voorbij.
Die TV kast vind ik geniaal bedacht, het was niet bij me opgekomen, moet ook zeggen ik ben niet zo handig met decoupeerzagen of zagen in het algemeen kan alleen maar fout gaan :-) enzo.

Die slaapkamers , helemaal mijn smaak ik vind het heel mooi.

Ik denk dat ik maar moet gaan verhuizen :-). Ik moet groter, zoveel ideeën, zoveel wensen maar geen plaats.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:59

miezelke schreef:
Ik heb nog eens een Annie Sloan-vraagje: ik heb al heel wat sites en informatie hierover doorspit, maar ik zie nergens iemand die een deur geverfd heeft met deze verf... Is het gewoon toevallig dat ik hiervan nog geen foto ben tegengekomen? Of gaat dit gewoon niet? Zit met verfdeuren die nog een likje verf moeten krijgen....

Ik meen me te herinneren dat iemand het wel had gedaan.
Plakkerige deuren...honden en katten haren ?
Volgens mij heb ik dat hier ergens gelezen.

Moet zeggen ik heb ook mijn (?) koof geverfd overgang woonkamer / keuken.
Dat is heel mooi geworden, maar ik heb geen huisdieren.
Dat is overigens naar mijn idee ook niet echt plakkerig geweest.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:21

Esther_ schreef:
@ir111 ik zal er over nadenken.

Graag! :)

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:39

Bedankt voor de complimenten :)

Shiloh schreef:
Bedankt voor de complimenten op mijn woonkamertje. Ben er ook echt helemaal gelukkig mee! Het leukste vind ik nog dat ik nu echt een mooi bij elkaar passende woonkamer heb voor bijna geen geld. De bank was het duurst (nieuw 650) voor de meubels incl verf materiaal nog geen 250 betaald en voor de eetkamer stoelen tweedehands 100 euro. :D

Leuk is dat hè? Ik mag dat ook altijd graag uitrekenen, ons 8 jaar oude Ikea meubel heb ik voor 125 euro verkocht, de buffetkast stond te koop voor 150 maar mocht ik na wat onderhandelen ophalen voor 20, met materiaal erbij heeft het mij zeker niet meer dan 50 euro gekocht dus hield ik 75 euro over aan de swap :D

Lonan schreef:
Hele leuke fotos komen er voorbij.
Die TV kast vind ik geniaal bedacht, het was niet bij me opgekomen, moet ook zeggen ik ben niet zo handig met decoupeerzagen of zagen in het algemeen kan alleen maar fout gaan :-) enzo.

Dit heb ik allemaal zelf met een handzaag gedaan, valt reuze mee hoor :j

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:02

Ik heb die massief grenen buffetkast, samen met een dressoir voor 100 euro gekocht, was van de Winckelaar. Heb ook een paar dingen gratis gehad, en verder bij de kringloopwinkel kan je meestal wel goedkoop iets kopen. Hoewel er wel heel veel prijsverschil is per kringloopwinkel, soms is het nog duurder dan dat je het ergens nieuw koopt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 15:12

Mijn kastje <3
Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:00

Die is leuk MamaMiesje, wat ga je er mee doen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 19:58

Nu nog even niks, maar hij krijgt een mooi plekje als in het voorjaar onze nieuwe keuken klaar is :)
Ik ga hem sowieso even goed schoon boenen, want de 'authentieke' :') vet neerslag zit er nog op :+ en ik twijfel over hem wit maken...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:29

MamaMiesje schreef:
Mijn kastje <3
[ [url=m/q69l4D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik ook!! Een hele kleine tip, de knopjes worden poreus als hij wat ouder is.. daarom ook wij wat laatjes minder! Heel veel plezier ermee.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:32

Wat bedoel je met poreus (nou ja, ik weet wel wat poreus is :') ) maar wat gebeurt er dan mee? Gaan ze stuk?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:56

Oooh nee, wit is zonde, Ik zou hem heeeeeeel licht grijs, of heeeeeeel licht natuurlijk groen (niet van dat felle, maar donker groen, maar dan heeeeeeel licht zeg maar). Wel een super gaaf kastje!

Of eerst donkergrijs of wit, en dan lichtgrijs en dan doorschuren!

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:00

Ik denk dat Burgundy vermengt met veel Old White er ook heel mooi bij past :j Misschien met Aubusson er onder en dan wat doorschuren?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:35

Áls ik hem ga verven, dan wil ik wel in het wit en/of blauw blijven, want de nieuwe keukendeurtjes worden wit en een deel van mn keukenmuur is lichtblauw :)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:26

MamaMiesje schreef:
Wat bedoel je met poreus (nou ja, ik weet wel wat poreus is :') ) maar wat gebeurt er dan mee? Gaan ze stuk?

Ja dan heb je alleen het knopje in je hand en de rest op de grond. Vet tast het porselein aan en als hij niet goed is schoon gemaakt moet je daarop letten. Nu we het weten zijn er de laatste 2 jaar geen laatjes meer gesneuveld.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 11:21

Oke! Thanks for the tip!
Dat wordt wel een uitdaging dan; ik ben niet zo'n poetser :')