Ik weet niet of hier nog veel gereageerd en gelezen wordt. Maar toch maar even mijn vraag.
Ik ben aan het kijken naar een ereader en nu twijfel ik tussen de Kobo Aura en de Kobo Glo HD. De Aura is goedkoper en kan SD kaart in. De Glo HD heeft een HD scherm (joh ), maar er kan geen SD kaart in en is 30 euro duurder. Ik zag een vergelijkingsfilmpje en daarin vond ik scherm van Glo HD stuk prettiger. Maar heeft het ook echt zoveel meerwaarde? En is het lastig dat ik geheugen niet kan uitbreiden?
Shiloh
Geplaatst: 07-07-15 19:22
Persoonlijk vind ik een SD kunnen plaatsen echt nutteloos. Meeste readers hebben van zichzelf al ruimte voor duizenden boeken.
Ik zou eventueel de kindle ook als serieuze optie overwegen. Persoonlijk vind ik de kindles beter dan de de kobo's
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 07-07-15 20:06
Ik denk dat ik van ereader ga veranderen omdat mijn Kobo Aura HD te traag begint te worden na 3 jaar. Mijn vriend neemt dan waarschijnlijk mijn ereader over. Die leest veel langzamer en het maakt hem minder uit dat de ereader trager begint te worden.
Ik twijfel tussen de nieuwste Kindle en Kobo HD. De Kindle schijnt op alle vlakken net iets beter te zijn maar er kan alleen mobi bestanden op. Ik heb alles in ePub bestand. Is het makkelijk om dit over te zetten in mobi en vinden de Kindle gebruikers het ook veel fijner dan een Kobo? Hebben jullie nog andere merken wat een optie kan zijn? Iig HD en verlichting.
Shiloh
Geplaatst: 07-07-15 20:22
Dat is een eitje. Als je met Calibre werkt en je sluit je kindle aan en zegt stuur naar hoofdgeheugen apparaat dan vraagt Calibre vanzelf of hij de epubs moet converteren naar mobi. Dan zeg je ja. En tadaaaaaa.
Aangekochte boeken is iets ingewikkelder. Daar zul je de drm vanaf moeten slopen voor je hem in Calibre kan importeren en kan converteren. Maar ook daar heb je verschillende programma's voor.
Ja dat wel. Maar kindle heeft tegenwoordig een Nederlandse store waar eigenlijk alles wel beschikbaar is. Boeken zijn vrijwel altijd even duur of goedkoper. Voordeel is dat veel Engelse boeken ook iets hebben dat Xray heet. Super handig, daarin vind je heel veel achtergrond informatie. Stel je voor dat je game of thrones aan het lezen bent en je niet meer weet wie die ene personage ook alweer was. 1 klik en je hebt alle info aan je vingertoppen.
Ik vind de beperking tot Amazon dus eigenlijk geen beperking.
Bedankt voor de informatie! Dan zal ik eens wat meer opzoeken over Amazon en Kindle. Heb daar totaal geen ervaring mee, daarom dus eerst een Kobo. Maar als Kindle goede optie is daar maar eens in verdiepen.
Ik ben heel erg blij met mijn, inmiddels tweede, Kindle en vind Amazon een hele fijne website, als deze kapot zou gaan komt er zeker weer een Kindle. Echter heb ik wel een bezwaar, ik vind het een groot nadeel dat je nog steeds niet met iDeal kan betalen. Enige mogelijkheid om te betalen is een (evt prepaid) creditcard.
Als je eerder gekochte epubs wilt kunnen lezen op een kindle, zul je toch een programma moeten gebruiken om de drm te verwijderen en de bestanden via Calibre op de kindle te zetten. Persoonlijk zou ik me daar niet zo schuldig over voelen als je de boeken gewoon netjes betaald hebt.
Je kan bestanden alleen via Calibre op een Kindle zetten? Ik sleep nu de bestanden vanaf de computer in de map van de Kobo en gebruik daar verder geen programma voor.
Als je Mobi bestanden hebt, kan je dat ook gewoon zo doen (slepen en klaar). Moet je converteren dan sleep je het bestand naar Calibre en druk je in het programma op 1 knop (verstuur naar apparaat) dan vraagt ie je eenmalig of je het boek wil converteren en of je dat altijd wilt doen je drukt op ok en klaar. Komt dus neer op1 extra handeling.
Met kindle kun je ook bestanden zo naar de kindle slepen in de verkenner. Punt is dat ze omgezet moeten worden naar .mobi. Dat is in Calibre super simpel. Het stelt echt geen piep voor. Je opent Calibre. Zegt da je boeken wilt importeren uit een map. Vervolgens kies je de map waar je boeken staan. Je sluit je ereader aan via USB, Calibre zal die vanzelf herkennen. Selecteer alle boeken die je erop wilt hebben (selecteren werkt exact hetzelfde als in de Windows verkenner). Je klikt rechts en zegt stuur maar hoofdgeheugen. Dan vraagt hij of hij de boeken moet converteren naar mobi. Dan zeg je ja. Even wachten e voila. Klaar is Kees.
Dat klinkt erg simpel. Raden jullie mij Kindle aan of een andere ereader? Mijn wensen zijn; - snel met laden van nieuwe pagina's - snel met aan zetten - HD - verlichting
zowel kobo als de kindle voldoen hieraan. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor kindle, Wat betreft specificaties is de kindle net iets beter, vind ik. Ook vind ik dat de kindle echt veel natuurlijker omgaat met pdf. Maar veel daarvan is persoonlijk. Anderen kunnen weer prima overweg met kobo.
Tilmar
Geplaatst: 08-07-15 07:10
Ik heb een kobo aura, deze bevalt echt prima. Mijn man heeft een Kindle en is daar heel blij mee. Als je Engelse boeken wil kopen dan is Amazon echt goedkoper.
Een sd kaart heb ik niet nodig, er kunnen zo al 1000 boeken op.. Dat is heel wat jaartjes lezen..
Ik zweer bij de kindle, ik heb een oude Kindle keyboard (Kindle 3) en een Kindle Paperwhite (1st gen). Beide worden veel gebruikt (de oude ook!) en nog nooit enig probleem mee gehad. Super betrouwbaar!