Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Photinia x fraseri Red Robin is een kleine wintergroene boom. Deze glansmispel met zijn leerachtig glanzend blad wordt ongeveer 5 meter hoog. In het voorjaar loopt de Photinia x fraseri Red Robin helder bruinrood uit en verkleurt later naar donkergroen en bordeauxrood. De boom is een sieraad in de tuin, als er niet te veel aan wordt gesnoeid verschijnen er grote witte bloemschermen.
Laurabram schreef:Sonja, moet die brandnetelgier in een open of een afgesloten pot trekken, weet jij dat?
Ik vond tijdens het tuinieren een paar brandnetels in de tuin, die heb ik maar meteen in een pot gedaan.
Was mooi tuinweer vandaag om de buxus te snoeien in de achtertuin staat altijd de zon overdag en dan durf ik het niet. Nu weer mooie mini haagjes, m'n bollen en spiralen gesnoeid (wat ik doodeng vond) en de rare scheuten met luis uit de beukhaag geknipt.
Nu nog even lekker genieten van mn tuintje met een bakkie thee.
cruesli schreef:Heeft iemand hier nog tips over bomen? Wij willen een boom in onze achtertuin, max 3.5meter hoog die schaduw geeft voor als ons zoontje in de zandbak speelt (boom komt vlak naast zandbak dus).
We hebben niet echt groene vingers, dus hoe minder snoeiwerk hoe beter. Daarnaast willen we heel graag (áls dat mogelijk is tenminste!) een boom die in de winter ook blad houdt en die niet iets bloeit wat weer gaat uitvallen (i.v.m. dat het dan in de zandbak valt).
Hebben we teveel eisen of heeft iemand dé ideale boom in gedachten?
Qua model zijn we beide weg van de trompetboom, maar ja, die gaat blad verliezen in november en groeit pas weer aan in mei..
Sonja_vR schreef:met een normaal tuintje is een kleine hoeveelheid ook voldoende hoor, je moet het toch 1 op 10 oid verdunnen voor gebruik
Mootje schreef:Ik zie net iets leuks in de flair: Lepel als label
Men neme een goedkope lepel, sla deze plat, maak tekst met een labelmakersset (van die stalen letters die je met een hamer erin slaat) en je hebt een leuk label voor bijvoorbeeld in de kruidentuin!
Mootje schreef:Ik zie net iets leuks in de flair: Lepel als label
Men neme een goedkope lepel, sla deze plat, maak tekst met een labelmakersset (van die stalen letters die je met een hamer erin slaat) en je hebt een leuk label voor bijvoorbeeld in de kruidentuin!