Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:28

Wat wij zo hebben gevonden was inderdaad wildkamp een goede keus!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:29

En ook voor je spullen zoals pomp enzo voor in de vijver hebben ze daar en ook goedkoop.
Wist je dat ze ook Paardenspullen verkopen daar? hier bij Wildkamp in ieder geval wel,ze hebben er echt van alles,van zadel tot hoevenkrabber.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 00:13

Heeft iemand hier nog tips over bomen? Wij willen een boom in onze achtertuin, max 3.5meter hoog die schaduw geeft voor als ons zoontje in de zandbak speelt (boom komt vlak naast zandbak dus ;) ).
We hebben niet echt groene vingers, dus hoe minder snoeiwerk hoe beter. Daarnaast willen we heel graag (áls dat mogelijk is tenminste!) een boom die in de winter ook blad houdt en die niet iets bloeit wat weer gaat uitvallen (i.v.m. dat het dan in de zandbak valt).
Hebben we teveel eisen of heeft iemand dé ideale boom in gedachten?
Qua model zijn we beide weg van de trompetboom, maar ja, die gaat blad verliezen in november en groeit pas weer aan in mei..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 02:50

Nou deze lijkt me wel perfect dan

Citaat:
Photinia x fraseri Red Robin is een kleine wintergroene boom. Deze glansmispel met zijn leerachtig glanzend blad wordt ongeveer 5 meter hoog. In het voorjaar loopt de Photinia x fraseri Red Robin helder bruinrood uit en verkleurt later naar donkergroen en bordeauxrood. De boom is een sieraad in de tuin, als er niet te veel aan wordt gesnoeid verschijnen er grote witte bloemschermen.

http://www.debomenshop.nl/groenblijvend ... robin.html
http://www.appeltern.nl/nl/plantenencyc ... ansmispel/

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 06:56

Catalpa, verliest wel zijn blad bij de eerste vorst, maar dit is alles in 1 keer, groot blad, dit is heel snel geruimd. Wel snoeien, alle uitlopers tot op de stal terugsnoeien in het voorjaar. Is ook makkelijk en snel gedaan, in ieder geval veel sneller als welke andere boom/struik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:20

Laurabram schreef:
Sonja, moet die brandnetelgier in een open of een afgesloten pot trekken, weet jij dat?
Ik vond tijdens het tuinieren een paar brandnetels in de tuin, die heb ik maar meteen in een pot gedaan.

Was mooi tuinweer vandaag om de buxus te snoeien in de achtertuin staat altijd de zon overdag en dan durf ik het niet. Nu weer mooie mini haagjes, m'n bollen en spiralen gesnoeid (wat ik doodeng vond) en de rare scheuten met luis uit de beukhaag geknipt.

Nu nog even lekker genieten van mn tuintje met een bakkie thee.

ik laat de emmer altijd open, nu met de heermoes ook weer :j nadeel van heermoes is dat het recept om koken vraagt ...
dus dalijk maar naar de kringloop voor een ouwe pan dan zet ik die buiten wel op het petroleumstel ipv in mijn keuken :+

brandnetelgier is gewoon water, brandnetel (zo veel mogelijk) en eventueel suiker toevoegen, dan word er sneller/meer alcohol gevormd en dat werkt weer extra
ik laat het meestal een week staan, zo ver mogelijk van het huis af :=

ik ga dalijk eerst maar de badkamer schoonmaken, kan ik daarna ook lekker de tuin in :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:28

Oooo, kan het ook met heermoes :oo . Hihi.... daar hebben we (helaas) meer dan genoeg van := .

Bedankt voor de tips, suiker had ik er gisteravond nog bij gedaan, dat vond ik op internet. Het is bij mij maar een klein beetje nog, 't zit nu in zo'n Bonne Maman jampotje.

Badkamer heb ik gisteren gedaan, vandaag helaas geen tuin-tijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:43

met een normaal tuintje is een kleine hoeveelheid ook voldoende hoor, je moet het toch 1 op 10 oid verdunnen voor gebruik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:57

cruesli schreef:
Heeft iemand hier nog tips over bomen? Wij willen een boom in onze achtertuin, max 3.5meter hoog die schaduw geeft voor als ons zoontje in de zandbak speelt (boom komt vlak naast zandbak dus ;) ).
We hebben niet echt groene vingers, dus hoe minder snoeiwerk hoe beter. Daarnaast willen we heel graag (áls dat mogelijk is tenminste!) een boom die in de winter ook blad houdt en die niet iets bloeit wat weer gaat uitvallen (i.v.m. dat het dan in de zandbak valt).
Hebben we teveel eisen of heeft iemand dé ideale boom in gedachten?
Qua model zijn we beide weg van de trompetboom, maar ja, die gaat blad verliezen in november en groeit pas weer aan in mei..

http://www.bomenonline.nl/Assortiment/C ... erk&ID=d06
et voila ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:04

Sonja_vR schreef:
met een normaal tuintje is een kleine hoeveelheid ook voldoende hoor, je moet het toch 1 op 10 oid verdunnen voor gebruik

Ja, dat zag ik, dan moet het voorlopig kunnen lukken. Ik wacht af. Het staat nu nog onder m'n tuinbankje, dan ruik ik waarschijnlijk wel als het goed is voorgebuik :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:28

hihi, het aroma komt je tegemoet :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:38

Ik zie net iets leuks in de flair: Lepel als label :D
Men neme een goedkope lepel, sla deze plat, maak tekst met een labelmakersset (van die stalen letters die je met een hamer erin slaat) en je hebt een leuk label voor bijvoorbeeld in de kruidentuin!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:42

Wij hebben gisteren onze tuin ook zo goed als af gemaakt :D Vond het erg lastig, want onze tuin is maar 2,5 bij 8. Maar toch ben ik ontzettend trots erop :D
Nu willen we nog een leuke terrashaard ofzo, maar we wachten gewoon tot de uitverkoop :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:44

Leuk Davinia!! Foto's :D

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:46

Mootje schreef:
Men neme een goedkope lepel, sla deze plat, maak tekst met een labelmakersset (van die stalen letters die je met een hamer erin slaat) en je hebt een leuk label voor bijvoorbeeld in de kruidentuin!

Wat een werk zeg.
Ga morgen even weer bij lezen, was erg druk met werken en zo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:48

Margreet, als je veel verschillend spul hebt staan wel... Middagje fröbelen en het is af :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:23

Mootje schreef:
Leuk Davinia!! Foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:26

Leuk gedaan zo! Die loungebank is gaaf :j
Waarom hebben jullie zo'n ondiepe tuin, het lijkt nieuwbouw klopt dat?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:45

Ja, het is inderdaad nieuwbouw. Geen idee waarom we zo'n ondiepe tuin hebben, teveel huizen op een klein stukje grond gebouwd denk ik, want al die tuinen zijn zo.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:50

Wel mooi! Echt een ondiepe tuin inderdaad! Maar je hebt gelukkig wel zon!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:02

Ja, inderdaad! Ken genoeg mensen met nieuwbouw die helemaal geen zon hebben doordat het zo is volgebouwd :)
Net weer water gegeven en dooie bloemetjes geplukt. Eergisteren ook gedaan, maar had weer genoeg te doen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:16

Mootje schreef:

Met een houten kan het ook, is ook leuk als je kinderen hebt dat die mogen beschilderen, zelf met watervaste stift de naam erop en klaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:18

DIe loungehoek ziet er idd knus uit, zou wel helemaal claustrofobisch worden van zo'n tuintje :o Ik kwakte echt gelijk die muren en schuttingen onder de klimplanten, leuk voor de buren ook :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:21

Ik denk dat alles went...
Er zijn ook woningen die hebben hélemaal geen tuin, alleen een balkon, ook op de onderste verdieping.

Wat ik wel een tegennatuurlijk gevoel vind voor mezelf, is dat de tuin kort en breed is. In mijn hoofd is smal en diep logischer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:30

Ik weet het, mijn oude etagewoning had niet eens een balkon!
Maar toch, het lijkt me storend om zo opgesloten te zitten tussen muur en schutting, wel lekker prive, maar ook wel erg 'tegen de muren op'-gevoel bij het zien van de foto's