Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:31

Zou dat zeker proberen. Een gladkrabber zou je ook nog kunnen overwegen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:43

Ze zeggen dat glansspoelmiddel ook werkt daarvoor, ik heb dat nog niet uitgeprobeerd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:13

nevica schreef:
Werkt dat ook als je echt enorm hardnekkige kalk op de douchewand van glas hebt? Ik heb echt al alles geprobeerd en niks lijkt ook maar iets te doen...

Je kunt bij de wibra ook deze flessen kopen:

Afbeelding

Even proberen op een hoekje wat niet direct zichtbaar is en zeker niet te lang laten zitten!
Maar ik krijg alle kalk er mee weg.
Ook even voorzichtig doen op douche kranen,die zou ik niet doen.maar tegels en muren kan heel goed :j

Wc eend blauw doet hetzelfde.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:31

Wc eend bij ondervinding niet over je kranen of rvs spoelbak, slaat zwart uit :))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:05

Klopt,die dasty kan er ook niet op.
Maar het ontkalkt wel erg goed vind ik

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 23:22

Zou sowieso erg opletten met al die chemicaliën op tegels, chroom etc. No way dat ik dit spul zou gebruiken op mijn natuursteen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 06:41

Maar natuursteen is ook wel wat anders dan porselein of glas, echt totaal geen vergelijking.

Mijn aanrecht maak ik enkel schoon met Marcel's green soap of groene zeep. Terwijl ik de tegels, het toilet en het glas in de badkamer rustig met azijn en bleek bewerk, bij wijze van dan, want bleek gebruik ik niet meer.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 07:09

Het gaat inderdaad om glas. Ookal zou je daar nog over gaan twijfelen door alle kalk druppels. :n

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 07:29

Waarschijnlijk een open deur, maar gezien de terugkerende kalkproblemen, een waterontharder is het recept tegen kalk. Ja het is een investering (al vind ik het voor wat het oplevert meevallen), maar echt onze beste aankoop ever. En als je verhuist, neem je ‘m gewoon mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 07:35

nevica schreef:
Het gaat inderdaad om glas. Ookal zou je daar nog over gaan twijfelen door alle kalk druppels. :n

Ik zou het met een glaskrabber proberen. Restjes met azijn en dan bijhouden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:21

Olympia96 schreef:
Waarschijnlijk een open deur, maar gezien de terugkerende kalkproblemen, een waterontharder is het recept tegen kalk. Ja het is een investering (al vind ik het voor wat het oplevert meevallen), maar echt onze beste aankoop ever. En als je verhuist, neem je ‘m gewoon mee.

Welke heb jij? Ik kijk al best lang naar een waterontharder, maar iets met bomen en bos én een vrij kleine ruimte in de meterkast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:30

Op natuursteen moet je heel voorzichtig zijn maar je tegels in de badkamer zijn meestal niet van natuursteen. Op glas kan je wel wat proberen. Ik zou eens zo’n keukenrolpapier erop plakken en nat sprayen met schoonmaakazijn. Eens kijken wat het doet.

Glaskrabber zou ik niet durven, dat geeft snel krassen.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:15

_San87_ schreef:
Maar natuursteen is ook wel wat anders dan porselein of glas, echt totaal geen vergelijking.

Mijn aanrecht maak ik enkel schoon met Marcel's green soap of groene zeep. Terwijl ik de tegels, het toilet en het glas in de badkamer rustig met azijn en bleek bewerk, bij wijze van dan, want bleek gebruik ik niet meer.

Kans op druppels. Ik moet er niet aan denken. Dan heb jij waarschijnlijk in de douche “gewoon” porseleinen tegels. Dan is er inderdaad niks aan de hand.

Glaskrabber zou ik ook niet aanraden ivm lelijke krassen. Al is het maar net hoe “zuinig / voorzichtig” je bent :D

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:28

Heeft er hier iemand ervaring met de luchtreiniger van Rolfstone welke als beste uit de test is gekomen bij de Consumentenbond? Je hebt een grote en een kleine. Er zijn veel goede recensies, maar zoals altijd ook kritische. Ik vraag me af in hoeverre de positieve reacties echt zijn, aangezien het wel echt even een social media hype ding lijkt te zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:29

Ik had een nieuw schoonmaakmiddel gekocht en dan heb ik altijd meteen zin om schoon te maken, hebben jullie dat ook? Ik had een nieuwe spons, zo’n Sorbo spons en ik had bij Wasparfum de allesreiniger gekocht en de badkamerreiniger. Net lekker alles gepoetst in de badkamer, ruikt nu zo lekker. Werkt best prima die badkamerreiniger.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:29

Ceetje_bokt schreef:
Olympia96 schreef:

Welke heb jij? Ik kijk al best lang naar een waterontharder, maar iets met bomen en bos én een vrij kleine ruimte in de meterkast.

Amysoft hebben wij. En hij staat bij ons gewoon op zolder. Hebben ze allemaal aangelegd voor ons. Was bij de prijs in zeg maar. En het hoeft dus niet bij de watermeter (zit in onze kelder), dus dat scheelt. We willen nog een afsplitsing maken. De paarden drinken ook al 5 jaar kalkvrij water en dat is best overdreven haha.

Kan het echt aanraden, het scheelt zó veel poetsen en frustratie.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:30

Herkenbaar Suzanne :)). Heb net in mijn lunchpauze het een en ander gehaald, dat wordt zo meteen thuis gelijk uitgetest.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:32

MissWeenie schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de luchtreiniger van Rolfstone welke als beste uit de test is gekomen bij de Consumentenbond? Je hebt een grote en een kleine. Er zijn veel goede recensies, maar zoals altijd ook kritische. Ik vraag me af in hoeverre de positieve reacties echt zijn, aangezien het wel echt even een social media hype ding lijkt te zijn?

Oom en tante hebben hem. Zijn heeeeeel stevige rokers en als dat ding aan staat dan merk je echt verschil. Als er geen bezoek is staat ie in de slaapkamer en ook daar zijn ze positief over qua nachtrust. Maar daar ben ik nooit bij, dus dat kan ik niet beamen of ontkennen :o

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:39

Haha, dat laatste geloof ik meteen :D Ik geloof dat de grote variant idd als beste uit de test was gekomen. Nu overweeg ik de kleine voor in de slaapkamer, ook ivm hooikoorts van mijn man, maar ben benieuwd of die verder net zo goed blijkt en gewoon precies hetzelfde werkt. In de woonkamer hebben we al een grote Pro Air luchtreiniger staan (fijn met 3 honden), maar die maken geloof ik geen kleine varianten. Ik zie door de bomen het bos ook niet meer moet ik zeggen, en nu wordt de Rolfstone overal dus zo gehypt, en deze is nog relatief goedkoop.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:17

Hebben jullie goede tips voor bruine aanslag in het toilet? :r
We hebben al de foam van pink stuff erin gehad, maar niet veel verbeterd helaas.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:18

Met je hand er in en schrobben?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:21

Diertjec schreef:
We hebben al de foam van pink stuff erin gehad, maar niet veel verbeterd helaas.

Eerst schoonmaak azijn, een paar keer herhalen. Of, nog beter, koffiezetapparaat ontkalker. (ook een paar keer herhalen). Daarna Ouderwetse bleek, ook een paar keer herhalen. Niet goed voor het milieu, I know.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:23

Diertjec schreef:

Ik heb het ooit voor elkaar gekregen door er 2x een wc tab in te gooien, in te laten trekken en schrobben. Vervolgens 's avonds een halve fles Dasty wc ontkalker (https://wibra.eu/nl/assortiment/thuis/s ... ontkalker/) erin gegooid en heel de nacht laten intrekken. De volgende ochtend weer geschrobd en toen was het bijna helemaal weg.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:46

Bleek maakt nauwelijks schoon, dat is niet effectief. Puimsteen met een handvat kun je eens proberen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:47

Steradent al geprobeerd?