Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:09

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:25

Muze schreef:
Iemand tips voor mooie ronde “ muur kunst”?
Op de slaapkamer wil ik op een grote lege wand iets met een afbeelding in rustige tinten/ print, denk aan bos, strand, zee, hert/ rund, dus iets met natuur..
Het moet dus wel rond van vorm zijn.

Ik zou denk ik een eigen foto nemen die bij de omgeving past waar je woont. Dus geen strandje als je op de Veluwe woont of een bos in Leiden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:56

996981 schreef:
Ik lees hier graag mee. Zo leuk om te zien hoeveel verschillende stijlen en woningen mensen hebben. Zelf durf ik door het grote VT-wonen gehalte van onze inrichting geen foto’s te plaatsen :')

Zolang het geen deprimerende 50-tinten zwart met wit en antraciet als contrastkleur is kan het altijd :j .
En jij vindt het mooi en voelt je er thuis, dat is het belangrijkste.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:05

Roodvos schreef:
996981 schreef:
Ik lees hier graag mee. Zo leuk om te zien hoeveel verschillende stijlen en woningen mensen hebben. Zelf durf ik door het grote VT-wonen gehalte van onze inrichting geen foto’s te plaatsen :')

Zolang het geen deprimerende 50-tinten zwart met wit en antraciet als contrastkleur is kan het altijd :j .
En jij vindt het mooi en voelt je er thuis, dat is het belangrijkste.

Ik zeg niks :+

Hoewel, we hebben cognac eetkamerstoelen en kussens (op de grijze bank :+ ) is dat dan oké? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:07

Ik vind dat mooi juist. Ik heb dus ook wit, grijs, beetje zwart en 1 kleur erbij qua kussens. Dat is roze :+ oh en beetje houtkleur.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:22

Oh ik ga ook prima op gewoon simpel zwart en wit hoor!

edit:
Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:27

Needje schreef:

edit:
[ [url=m/l4j2vL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Ik zou zelf nog een kleed bij de bank doen denk ik

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:27

Ach, ik heb oranje-geel, beetje bordeaux, bèzzjie en panterprint ... :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:41

Momenteel is het hier lichtbruine/cognac bank met beige- en blauwtinten als accessoires (kussens/kleed) en beuken en bamboe voor lampen/klokken/bijzettafeltjes.

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:45

996981 schreef:
Needje schreef:

edit:

Wat voor iets had je in gedachte? :D
Ik weet het zelf nl niet.
En heb ook katten die in en uit lopen met hun modderpoten als het zeikweer is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:47

Ik heb in de winter idd een kleed! Ondanks hond met moddenpoten en haar. Ik zou het liefste een mooi wollen kleed willen in het wit oid. Die geknoopte als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat is niet praktisch jammer genoeg. Ook hoogpolig niet. Dus heb ik een goedkoop kleed, meer praktisch als mooi. Maar voegt wel wat toe en in de winter fijner haha

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:50

Needje schreef:
996981 schreef:

Wat voor iets had je in gedachte? :D
Ik weet het zelf nl niet.
En heb ook katten die in en uit lopen met hun modderpoten als het zeikweer is.

Dan sowieso eentje die je kunt wassen :)) ik zou denk ik voor rond/ovaal gaan om het een beetje speels te maken. Lichte kleur waarin de houtkleur van de krabpaal terugkomt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:51

Needje schreef:

edit:

Wat ik bedoel is: bedenk hier een zwarte/donkere antraciet vloer bij, donkergrijze kozijnen en zwarte jaloezieën/in-betweens voor de ramen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:00

Roodvos schreef:
Needje schreef:

edit:

Wat ik bedoel is: bedenk hier een zwarte/donkere antraciet vloer bij, donkergrijze kozijnen en zwarte jaloezieën/in-betweens voor de ramen.

Check :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:08

996981 schreef:
Dan sowieso eentje die je kunt wassen :)) ik zou denk ik voor rond/ovaal gaan om het een beetje speels te maken. Lichte kleur waarin de houtkleur van de krabpaal terugkomt

Krabpaal staat ondertussen al een tijdje achter in de tuin. :D Staat nu een plant daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:15

Ik vind VT-wonen huizen juist mooi, hoor :D

Alleen de matige interpretatie van huiseigenaren en -verkopers wat minder, waardoor je 300x het zelfde huis op funda voorbij ziet komen als je iets wil kopen.

Als ik weer een huis met visgraat vloer, zwarte stalen deuren en een matzwarte keuken tegenkom vind ik dat toch altijd een beetje cringe :') (sorry! :D ) . Zo weinig persoonlijkheid.
Terwijl ik ieder element op zichzelf heel gaaf vindt.
In het blad/serie zie je toch vaak dat ze er wel iets originelers mee proberen te doen.

Oftewel: ik ben heel benieuwd :D

Also, hier ook opzoek naar een (groot! 200 x 300 ) kleed, dat hondjesproof is :') En niet te duur. Onmogelijke opgave. Wil graag zo'n jutte kleur, of iets taupe-achtigs. En niet zo'n nep perz. Dat vind ik ook lelijk :)) . Mocht iemand iets tegenkomen tijdens zijn shoppingspree, ik houd mij aanbevolen :7 .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:49

Muze schreef:
Iemand tips voor mooie ronde “ muur kunst”?
Op de slaapkamer wil ik op een grote lege wand iets met een afbeelding in rustige tinten/ print, denk aan bos, strand, zee, hert/ rund, dus iets met natuur..
Het moet dus wel rond van vorm zijn.

Er zijn heel veel bedrijven online die 'kunst' verkopen in rechte en ronde modellen. Ik moet even in mijn telefoon kijken welke dat zijn. In ieder geval https://sfeeraandemuur.nl/muurcirkel-di ... childerij/

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:55

Roodvos schreef:
Needje schreef:

edit:

Afbeelding

:+ hoi

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:05

Ik vind het bij een ander wel mooi maar voor mezelf zou ik inderdaad wel een stukje persoonlijkheid missen. Ik heb veel groen, dat zie je nu ook best veel maar ik vind het gewoon heel mooi :D

Wij gaan in januari verhuizen dus ik kan weer los met een heel nieuw interieur :+ En meteen een vraag. Het raam in onze nieuwe woonkamer is meer dan 3 meter breed (ik ga zaterdag even exact meten) en ik wil graag van die horizontale zwarte houten jaloezieën (zulke: https://www.karwei.nl/assortiment/karwe ... /p/B627130 ). Dat wordt denk ik maatwerk, maar heeft iemand hier ervaring mee met een vrij breed raam? Ik ben bang dat ze door gaan zakken omdat ze ook relatief zwaar zijn. Alternatief is 2 losse maar ik zie dat niet zo voor me, ben bang dat dat snel rommelig wordt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:27

Eulogy schreef:
Ik vind het bij een ander wel mooi maar voor mezelf zou ik inderdaad wel een stukje persoonlijkheid missen. Ik heb veel groen, dat zie je nu ook best veel maar ik vind het gewoon heel mooi :D

Wij gaan in januari verhuizen dus ik kan weer los met een heel nieuw interieur :+ En meteen een vraag. Het raam in onze nieuwe woonkamer is meer dan 3 meter breed (ik ga zaterdag even exact meten) en ik wil graag van die horizontale zwarte houten jaloezieën (zulke: https://www.karwei.nl/assortiment/karwe ... /p/B627130 ). Dat wordt denk ik maatwerk, maar heeft iemand hier ervaring mee met een vrij breed raam? Ik ben bang dat ze door gaan zakken omdat ze ook relatief zwaar zijn. Alternatief is 2 losse maar ik zie dat niet zo voor me, ben bang dat dat snel rommelig wordt.

Ik had in mijn oude huis 3.40 van de karwei, na een jaar hingen die nog mooi :j huis verkocht met jaloezieën, dus weet niet of ze nu nog hangen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:28

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:14

Eulogy schreef:

Ik zou dan voor drie gaan.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:49

Eulogy schreef:

Wij hebben kunststof met houtlook uit polen. Top kwaliteit en prijs. Ik raad alleen wel een electrische bediening erbij aan want anders niet te doen met zulke enorme ramen :')

Mocht je kunststof willen dan kan ik de site wel opzoeken, heb ze al een jaar of 8 hangen dus dan moet ik graven zeg maar :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:52

MyWishMax schreef:
Ik heb in de winter idd een kleed! Ondanks hond met moddenpoten en haar. Ik zou het liefste een mooi wollen kleed willen in het wit oid. Die geknoopte als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat is niet praktisch jammer genoeg. Ook hoogpolig niet. Dus heb ik een goedkoop kleed, meer praktisch als mooi. Maar voegt wel wat toe en in de winter fijner haha

Ja hoor dat kan wel, ook met smerige honden. Wol is namelijk zelfreinigend. Mijn ervaring is wel dat je dat echt zeer goede kwaliteit moet kopen en die kleden zijn erg duur. Echte vlekken krijg je eruit met K2R. Heel vroeger thuis willen tapijt (heel licht) en later een hond, Berner Sennen, en dol op eten…. Emmer met gekookte rode bietjes gevonden die af stond te koelen _O- heel spoor naar haar mand. Alles rode vlekken eruit. Overigens zijn wij nu overgestapt op goedkope kleden van Ikea met een lage pool. In dit huis hebben we een zeer groot kleed liggen en dan een echt Berber is heel erg duur, maar wel prachtig.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:54

Hier ook een wollen kleed icm een hond gehad. Nadeel vond ik dat wol zó ging stinken als het nat werd. En is ook moeilijk te reinigen. Na 2 maanden hebben we m de deur uit gedaan.