Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:De uren zijn aangepast omwille van de leveringen van vaccins en uiteraard ook het aantal mensen dat nog geprikt moet worden. Er zijn flink wat medewerkers die dit puur als inkomst doen naast pensioen/ipv uitkering dus tjah, als er weinig plekken zijn zijn ze ook snel gevuld natuurlijk. Maar het is wel gewoon balen.
Danseresje schreef:Wow... Ik ben echt sprakeloos....
Pas geleden zei ik toch hier dat ik blij was met mijn huurhuis?
Fietste vandaag naar het centrum van het dorp en zag een huis te koop staan.... Toch wel benieuwd naar de prijs heb ik Funda geopend. Om daar het goedkoopste huis hier op het dorp momenteel te zien:
[ [url=m/7ST6Jk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind dit echt te bizar voor woorden! 2 ton voor een klein eenkamerflatje![]()
Ik blijf, al hurend, nog wel rustig verder sparen
VanHuisUit schreef:Nou zeg dat is toch ook wat Varekaj. Hier is het met mijn flex uren zo dat de organisatie het tot 3 dagen voor tijd mag wijzigen. Dus ook op 0 zetten. Zijn ze daarna, dan moeten ze hoe dan ook mijn uren betalen ook al werk ik niet. Of ze moeten me elders inzetten (voor hetzelfde aantal uren en hetzelfde tarief). Ik heb afgelopen jaar 2x gehad dat er opeens een afdeling dicht ging ivm anders indelen van kamers ivm vele sterfgevallen door Covid... dan heb je dus een spookafdeling (echt horror trouwens als je daar loopt) met hier en daar nog een bewoner. Dus dat willen ze voorkomen en dan heb je ook minder mensen nodig (want 3 maar 30% gevulde afdelingen zijn qua bemensing intensiever dan 1 op 90%). Maar goed, dat kreeg ik tijdig te horen. En dan kun je nog proberen elders iets te doen. Vast personeel gaat dan voor op flex, dat vind ik wel logisch.
Hier op een van de afdelingen waar ik werk weer een Covid uitbraak... word er zo moedeloos van. Stond ingepland nog 2x deze week dus zal er moeten draaien maar heb er echt geen zin in (dit betekent volle bescherming bij alles wat je doet en dat is echt geen pretje).
Op wonderbaarlijke wijze gaat het bij mij met sparen toch nog goed deze maand tot nu toe. Ben heel zuinig met inkopen doen voor mezelf, blijkbaar kon ik daar nog flink op besparen. En check nu voor drogisterij / toiletartikelen echt naar de goedkoopste online prijzen. Dat scheelt ook echt flink.Citaat:Spullen en dan vooral spullen die overbodig zijn koop je eigenlijk met verspilde tijd waarop je hebt gewerkt om het geld daarvoor te verdienen.
Moest het even twee keer lezen maar dat is zeker waar. Zonde van je gewerkte tijd als je het geld wat je ermee verdient besteedt aan overbodige zaken...
Overigens weer allerlei cadeautjes gekregen afgelopen weken vanuit stoppen bij één van mijn banen en van leerlingen die je dan bedanken voor begeleiding etc. Super lief natuurlijk. Maar zit ook weer van alles bij wat ik zelf eigenlijk totaal niet nodig heb of gebruik... Dus dat is weer in de la gegaan met je weet maar nooit waar je snel een cadeautje voor nodig hebt. Kan wel weer ff vooruit![]()
OleJon schreef:Meschien komt het inderdaad nog van pas als kado.
Vreemde gewaarwording bij ons op werk. Bij ons zijn veel uitzendkrachten, die er soms wel meer dan een jaar werken.
Nu zet het bedrijf vacatures uit, via het bedrijf zelf. Terwijl er wel uitzendkrachten op contract willen.
En dan komen er zo nieuwe mensen binnen. Vind dat wel wat krom, de uitzendkrachten worden zo wel gepasseerd in mijn ogen.
Sparen gaat hier erg goed. Het uitzendburo mist het geld kennelijk ook nog niet![]()
Net nog even bij Aldi geweest, had ham in de reclame. 0.99 cent, normaal doet die 1.19. 11 pakjes meegenomen voor in de vriezer.
En nog 2 verpakkingen quarterpounders met 30% sticker .
8nnemiek schreef:Jee tita, een tweedehands auto voor €25.000?Er zijn toch zeker ook goedkopere auto's te vinden, zeker aangezien je je eigen auto zo fijn vindt en de dagwaarde dus maar 2000 is? Koop er dan zo'n zelfde voor terug als ie niet meer te maken is, of een iets nieuwer model.
Wat leuk dat er zo veel mensen zelf kleding maken! Ik heb nooit kleding volledig zelf gemaakt, maar probeer wel waar mogelijk wat zelf te repareren.
Hebben jullie voorbeeldjes van wat je zoal gemaakt hebt? Ik ben heel benieuwd!
Succes met de herkeuring, Varekaj!
Hier zijn we nog steeds aan het twijfelen om beide auto's in te ruilen voor één goede. De BMW van mijn vriend heeft nu bijna 300.000 gereden en daar geven ze op marktplaats nog zo'n €3000 voor, en mijn Fiat vind ik niet meer betrouwbaar genoeg, die heeft bij elke keuring wel weer problemen, en daar vragen ze op marktplaats nog zo'n €5000 voor. Dus samen zouden we ze hopelijk kunnen inruilen voor een auto die zo'n 7000 tot 8000 kost.
En we zouden graag elektrisch gaan rijden, dus 2000 euro subsidie. Voor €10.000 komt er soms een leuke Renault ZOE voorbijHet zou leuk zijn als dat zou lukken.
Citaat:rond de 20000-25000€ voor een 2-hands auto
tita schreef:8annemiek die kostte 11 jaar geleden 15000€
Daarbij is middenklasse occasion momenteel duur
Zelfde auto is er niet meer is geloof ik 2018 eruit gegaan
En ik had een special en die had speciale onderhoud prijzen kleine beurt was gewoon 500/700€
Ik stap over op Japanner of een kia xceed of proceed 7 jaar geen kosten