Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:59

Zo lang reizen lijkt me niks.

Jeetje die in Amsterdam is geen klushuis meer te noemen. Wat een bouwval. Lijkt haast of iemand al begonnen is met slopen en het niet meer zag zitten.

biancatjuh27

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:53

Mijn man heeft nu een reistijd van bijna 2 uur ( enkele reis) en hij vind het verschrikkelijk. Dus hoe eerder wij een huis in het noorden hebben, hoe liever het ons is. Dan kan hij onze dochter ook weer vaker zien, ipv af en toe op het moment dat ze naar bed gaat/moet.

Maar hopelijk zijn we na komende zaterdag een stap dichter bij een huis. Zaterdag een 2e bezichtiging van een huis. En als ik dat huis ook geweldig vind, dan gaan we een bod doen en dan hopelijk snel alles in gang zetten om te kunnen verhuizen.

Dit is het huis van de voorkant.
Afbeelding
Kan op het moment nog niet meer foto's laten zien. Dit huis staat in de stille verkoop

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:55

Mooi Biancatjuh! Is het een vrijstaand huis of 2 onder 1 kap?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:56

Cayenne schreef:
Mooi Biancatjuh! Is het een vrijstaand huis of 2 onder 1 kap?

Daar zat ik ook al naar te kijken, maar er hangt maar 1 bordje op met een huisnummer en die gordijntjes aap je toch niet na van de buren?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:23

Wat een mooi gevel en twee uur reistijd... jemig, snap dat jullie snel willen verhuizen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:39

Mooie gevel inderdaad! Hopelijk bevalt de bezichtiging!

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:41

Het is inderdaad een vrijstaand huis. En we hopen echt dat we dit huis kunnen kopen, er zijn al best wat huizen voor onze neus weggekaapt. Dus het feit dat dit huis in de stille verkoop is, zal voor ons in het voordeel werken.
Officieel staat het huis al te koop sinds 2013, alleen wegens omstandigheden is het huis toen uit de openbare verkoop gehaald. Mochten wij het huis toch niet kunnen kopen, dan gaat het huis alsnog weer op Funda e.d.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:43

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:47

Dat huis in Putten staat op erfpacht grond maar ik kan nergens de prijs van de erfpacht vinden of kijk ik er overheen? Wat een slechte foto's ook inderdaad.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:12

Bij die in Elim kloppen de satelliet en kadasterkaart niet. Die geven het buurhuis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 03:13

Urona447 schreef:
Dat huis in Putten staat op erfpacht grond maar ik kan nergens de prijs van de erfpacht vinden of kijk ik er overheen? Wat een slechte foto's ook inderdaad.

Nee klopt, ik kon het ook niet vinden!
Snap niet dat ze die foto's er zo bij zetten... Haal ze dan weg en laat binnenkort nieuwe foto's maken.
Of ze zijn gewoon verkeerd geupload maar dat controleer je toch? :+

Pillow: dat was me nog niet opgevallen :oo Wat slordig van de makelaar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:01

Cayenne schreef:
Urona447 schreef:

Nee klopt, ik kon het ook niet vinden!
Snap niet dat ze die foto's er zo bij zetten... Haal ze dan weg en laat binnenkort nieuwe foto's maken.
Of ze zijn gewoon verkeerd geupload maar dat controleer je toch? :+

Pillow: dat was me nog niet opgevallen :oo Wat slordig van de makelaar.

Dat doet de makelaar niet. Dat doet Funda/Google.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:46

Is al een keer eerder gebeurd met een huis die gepost werd in het topic. Weet niet meer welke uiteraard, maar daarvan klopte de kadasterkaart en satellietkaart ook niet. Was ook het perceel van de buren aangevinkt ipv het te verkopen huis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:52

Ik heb het ook met een van m'n objecten. Die staat ook verkeerd op de kaart. Komt doordat Google het adres verkeerd heeft geregistreerd in maps.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:54

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:00

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:00

Die locatie moet wel heel tip zijn voor dit huis en die vraagprijs.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:02

Dat soort foto's doen me altijd denken aan het huis van een schoolvriendinnetje van jaren terug. Die hadden de toiletruimte aangrenzend aan de keuken....nou was dat nog niet zo'n ramp; dat je direct midden in de keuken stond zodra je uit de toiletruimte kwam ( hoewel qua hygiene er wat over te zeggen valt natuurlijk).....dat de toegangsdeur naar het toilet een gigantisch groot raam erin had zitten ( gewoon helder glas dus) was verre van tof. Die deur zat ook nog eens recht tegenover de deur naar de woonkamer. Die laatste deur was ook nog eens verwijderd dus iedereen in de woonkamer kon jou zien plassen.

Echt zo niet relaxed.......ben meerdere malen eerder naar huis gegaan omdat ik naar de wc moest, maar echt never nooit niet op die van hun wilde.
Hang dan een goed dik gordijn voor dat raam zeg.
Ben er 1 keer op geweest, omdat ik zo nodig moest dat naar huis fietsen geen optie meer was ( woonde 4 km van haar huis) en man wat vond ik dat verschrikkelijk. En uiteraard de een na de ander die keuken inlopen waardoor je diegene recht in de ogen keek terwijl jij daar zeer a-relaxed zat te plassen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:06

Haha, ik zie het bijna voor me, Cynn :=
Ja, of luxaflex zodat je het in ieder geval even dicht kunt doen!
Om de douche heen ook gewoon vloerbedekking. Dat lijkt me zo ranzig worden omdat het kan gaan schimmelen door nattigheid.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:11

Je begrijpt dat ik na die ene keer mn maatregelen heb genomen; zodra mijn blaas aangaf; binnen nu en een half uur moet je echt die pot opzoeken, dan ging ik naar huis

Die vloerbedekking strak erom heen is idd ook geen handige keuze nee. Maar hey; als je dan toch onhandig bezig bent, moet je het ook goed doen natuurlijk :+ Eigenlijk gaan ze de fout in door niet te kiezen voor een doorzichtig douchegordijn }:) beetje valse hoop geven dat je toch nog iets aan privacy hebt....zeer, zeer minimaal...eigenlijk nihil.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:20

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:22

Maar hoezo geen ruimte? Er zijn 4 slaapkamers. Diegene aangrenzend aan de douche kun je toch vrij makkelijk een badkamer van maken zou je zeggen. Veranderen moet je het toch. Zo'n geiser als daar nog hangt kan echt niet meer.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:27

Cayenne schreef:
Gewoon douchen op de overloop. Who needs privacy :')
https://www.funda.nl/koop/bussum/huis-4 ... straat-10/

Een vriendin van mij heeft zo'n huis gekocht.Groot huis enkel een badkamer beneden. Maar dan ga je naar boven via een hele mooie houten trap vrij breed ook ,loop je boven in de hal zo tegen een douche cel aan zo ene uit een bouwmarkt zo'n glazen kast. en een wc er naast. dan zijn er 3 slaapkamers waar ook zo een glazen douchecel staat.

Die gaan er dus allemaal uit en 1 grote slaapkamer gaat ze wat kleiner maken en daar een badkamertje van maken.
Het is een huis met 3 bruikbare verdiepingen dus er is wel plaats. En ook overal vloerbedekking. We moesten wel lachen toen we het zagen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:34

SusanH schreef:
Maar hoezo geen ruimte? Er zijn 4 slaapkamers. Diegene aangrenzend aan de douche kun je toch vrij makkelijk een badkamer van maken zou je zeggen. Veranderen moet je het toch. Zo'n geiser als daar nog hangt kan echt niet meer.

En zo te zien werd die kamer niet eens gebruikt als slaapkamer. Staat alleen een grote kast en een, zo te zien super ouderwetse, eettafel met stoelen. Had van die dan een badkamer gemaakt. Had makkelijk een toilet, nette inloopdouche en wastafel in gekund.
Als je de ruimte een beetje praktisch kan inrichten past zelfs een bad er nog wel bij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:47

Bouwjaar 1901. Toen hadden huizen geen badkamer.
In 1901 ging je op zaterdag in de teil in de keuken, gewoon ook onder het oog van iedereen (en als je de jongste was, kon je in het afgekoelde badwater van de rest van de familie). Dan is een douche op de overloop al een stuk praktischer en privacy was je tóch al niet gewend :+