Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 06:57

Tiggs

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:33

Heel leuk huis Kosje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:10

Ik zou dat zelfs een snoezig huisje willen noemen en het ziet er ook zo netjes uit :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:14

Wat een leuk huisje, Kosje +:)+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:59

Heel erg leuk ja!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:11

Als ik jullie zo hoor mag ik in mijn handen knijpen met "maar" 10.000 boven de bieden vanaf prijs als uiteindelijke koopprijs :j

Al heb ik bij vrienden die 3 maanden laten in het zelfde stuk gekocht hebben wel gezien dat de prijzen alweer verder gestegen waren tussen eind oktober en begin februari.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:36

Dankjewel wij zijn er ook super blij mee
En ook nog is voor 5 duizend minder

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:45

Leuk huisje Kosje.

@Karuna hahaha het lijkt wel als bij ons. Verhuizen in Coronatijd oeffff. Wij zijn bezig het huis op te knappen, en ondertussen met z'n tweeen een hele boerderij die kant op te verhuizen. Kan nergens geen hulp inroepen, moeten steeds weer die grens over en de Duitse politie staat vaak te controleren.
Gister heb ik weer aan de rem getrokken. Mijn lijf was op. Maar ik heb de slaapkamer zover klaar dat alles geverfd is. Zaterdag heb ik het laminaat gelegd. De plinten wil ik mee wachten tot ons bed en kast daar zijn. Wil geen plinten achter de kast enz langs hebben. Moet strak aan de muur :+ Vandaag een hoop plamuur gesmeerd. Toekomstige zadelkamer zijn de muren nu glad en ik hoop em morgen in de verf te zetten. Gang is eerste stuk ook klaar voor verf. En vandaag een keuken besteld bij Ikea. Levertijd viel me heel erg mee, 2 weken. Was eigenlijk niet geplant, maar de huidige is zo slecht dat hij er echt uit moet.
Jij sterkte met de uitdagingen :D

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 00:58

Wij zijn ook opzoek naar een woning. Dus lezen lekker mee... Altijd handig om ideeën en ervaringen van andere te lezen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:40

Kosje wat een schat van een huisje.

Rina klinkt ook als een uitdaging.

Hier tekendag vandaag. Uiteindelijk gistermiddag help geroepen naar mijn vader. Mijn lijf wil echt niet en gv redt het niet alleen uiteraard. Maar paps is 86 en hartpatient maar kan wel nuttige dingen doen. En zijn auto is hard nodig. Die staat om 830 op de stoep zo.

Ik hoop ten eerste dat camper vanmorgen gerepareerd kan worden. 1300 voorschouw, 1330 tekenen. Krapjes gepland. Ik hoop de twee mannen achter te kunnen laten al. Zodat mijn bus leeggepakt kan worden als ik teken. Geen idee hoe ver we komen vandaag maar gv moet werken vannacht en mijn paps naar huis.

Vannacht dus alleen pitten daar en morgen vroeg 8.30 staat vloermeneer aan de deur te rammelen. Gv komt na zijn slaapje weer terug en heeft dan rest van de week vrij gelukkig.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:10

Jeetje Karuna, maar zit het jou wel eens mee?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:01

Nope op dit moment niet zo nee. :+ maar ach het went, zal ooit wel een keer soepel verlopen. Is helaas een redelijk rode draad, planning is kansloos en Murphy meestal ruim aanwezig. :') wat fout kan lopen loopt ook gegarandeerd fout. :)) heb zo ongeveer in mijn kennissenkring de naam wil je iets in de soep laten lopen kwa planning door rare dingen die je niet verwacht haal Karuna erbij _O-

maar camper staat bij garage, wordt donderdag pas gerepareerd. Maargoddank had garage nog een plekje vrij. Knaagschade lijkt het. :=

Bus en auto tjokvol (alleen kluskleren moeten erin nog ergens :+ ) en ik kan half uur liggen en lijf rust geven. *\o/* Paps gaat ook liggen pitten even op de bank. Gv gaat nog wat laatste medicijnen ophalen.

Benieuwd hoe ver we komen vandaag. Idee is bus leeg, huis schoon, laminaat in een kamer en gordijnen twee stuks hangen. Alles meer dan dat is meegenomen. :j voordeel is nagenoeg alle lampen zijn er hier al af gehaald door mijn paps vanmorgen.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:52

Ik kom ook even binnen vallen! Lees al een tijdje mee :)
Sinds begin dit jaar samen met mijn vriend serieus op zoek. Hij heeft al een huis maar we willen graag samen iets kopen. Toen vrienden dat hoorden bleken zij wel geïnteresseerd in zijn huis en die is nu aan hun verkocht. Zij wonen nog bij hun ouders en geven ons de tijd om samen een ander huisje te vinden!

Afgelopen week door de makelaar gebeld. Zij kregen een woning in de verkoop en ze moest gelijk aan ons denken! Hierdoor hebben we een voorrangspositie gekregen :D!! Morgenochtend staat de bezichtiging gepland! Het huis is daarom nog niet op funda geplaatst. De verkopers willen eerst kijken of het met ons gaat lukken! We hebben dus verder geen info behalve een adres ;) erg spannend!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:00

Hier over 3 dagen de sleutel van ons nieuwe huis.... :') HELP!

Spannend Bono_!

Karuna: Poeh sterkte! Hopelijk zit alles binnenkort mee <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beneden goed stofzuigen klaar. Laminaat voor een derde klaar. Ik ga zo beneden toilet soppen. Stof eraf. Gelukkig waren we op tijd met slechte voegmuur buiten afdekken met folie. Nu blijft de vloer binnen droog

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:59

Over sleutel overdrachten gesproken, hoe gaat dat in zijn werk? Waar moet je allemaal op letten?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:09

liekec schreef:
Over sleutel overdrachten gesproken, hoe gaat dat in zijn werk? Waar moet je allemaal op letten?

Je loopt eerste een rondje door het huis, met de verkoper en iedereens makelaar. Daarbij kijk jij er vooral naar dat het huis zo is zoals afgesproken is in de voorlopige overeenkomst. Daarna ga je met de verkoper naar de notaris, waar de notaris het contract voorleest. Daarna zet iedereen een handtekening, en krijg je van de verkoper de sleutels. En dan is het jouw huis!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:45

Voorlopige overeenkomsten bestaan niet :n

Idd checken of alles volgens afspraak is en nog heel. En even meterstanden opnemen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:05

En vergeet niet je ID mee te nemen naar de notaris. :)*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:15

Wat wordt er veel overboden zeg! Dan mogen wij in onze handjes knijpen dat we 15.000 euro onder de vraagprijs hebben kunnen kopen (en dan was het ook al eens 15.000 verlaagd dus eigenlijk 30.000 euro er onder).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:19

Wij hebben net ons appartement te koop gezet, afgelopen vrijdag. Helaas nog 0 reacties, dus dat is even wennen in deze tijd.

Zo fijn je huisje Karuna! het is even strijden maar dan heb je ook wat.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:40

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:03

Goed bezig Karuna, succes verder met de verhuizing!
En Pinda_Dipje spannend! Dat is al snel!

Spannend Pantykous, hopelijk snel reacties!
Echt extreem zoals er in andere gebieden wordt overboden. En de snelheid waarmee de huizen verkocht zijn daar... Dat is hier in de dorpen toch nog vaak anders. Wij hebben ons huis nu 2,5 week in de verkoop en al wat kijkers gehad de eerste week, maar nu is het stil...

Het nieuwe huis hebben we ook voor bijna €10k minder dan de vp, dat stond een maand of 3 te koop. Vrij jong huis, maar moet van binnen wat gemoderniseerd worden hier en daar.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:04

Pantykous: Hopelijk snel aanloop, in welke regio?

Karuna: Fijn dat het gelukt is.

Wij hebben onze nieuwe woning voor 40k onder de vraagprijs gekocht vorig jaar november.
Ons huidige huis hebben we voor 25k boven de vraagprijs verkocht, en daar is ná tekenen koopcontract nog een bod opgekomen van maar liefst 45k boven de vraagprijs. Ik vond het allemaal heel onwerkelijk, mede omdat we het zelf 3,5 jaar geleden voor 116k minder hebben gekocht.... Moet zeggen dat ik tussentijds maar 1 huis heb gezien dat ik eventueel liever had willen hebben (in een periode van 7 maanden....)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:19

Collega had geboden op een huis, vraagprijs 539.000, ze hadden 580.000 geboden en hij is verkocht (aan een ander) voor 6 ton. Dit was 2 weken geleden.